handdator

Visa fullständig version : Frågor om träningsschema + deff


Andersk
2010-08-03, 10:04
Hallå hallå, Jag har nu tränat hårt i ett par månader, har bestämt mig för att köra 2månader hård styrketräning till innan jag sätter igång och deffar i 2månader.

1.Vad jag undrar är hur jag ska lägga upp min träning, just nu kör jag mitt styrketräningsschema efter tre veckor i taget, Lätt,medel,tung. Bör jag köra så för att fortsätta bygga och öka ? Eller bör jag köra tungt hela tiden med tanke på att jag bara kör 2månader innan defffen?

2. När jag väl börjar deffa, jag har läst att det är viktigt med "tung styrketräning" under deffen. Bör jag helt och hållet skippa mitt schema då på lätt,medel,tung vecka och köra fullt ut hela tiden ?

Tacksam för svar, ursäkta om det blev luddigt. pz

kjell33
2010-08-03, 10:15
Har du bara tränat ett par månader räknar jag dig som nybörjare och då funkar det bäst med att tuffa på med samma upplägg hela tiden.

Gör det enkelt
www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Andersk
2010-08-03, 10:19
Jag har tränat i 2år. Vad jag menar på ett par månader är att jag tränat ett par månader nu strikt och seriöst utan uppehåll

kjell33
2010-08-03, 10:28
Jag har tränat i 2år. Vad jag menar på ett par månader är att jag tränat ett par månader nu strikt och seriöst utan uppehåll

Ett par månaders seriös träning gör dig i alla fall till nybörjare i mina ögon. Tro mig när jag säger att nyckeln till att lyckas är tålamod och långsiktighet. Inte att ständig variera upplägget.