handdator

Visa fullständig version : Frågor angående Kosttillskott


icedreamer2
2010-08-02, 16:50
Tjenare, jag funderar på att börja med kosttillskott, men jag är endast 18år. Jag vet dock inte vad som är bäst om man vill bygga upp muskler snabbast, fast ändå inte ta i med de värsta grejerna. Vad skulle ni föreslå till mig? Som jag kan ta för att öka muskelbyggnaden och kanske lite mer fett också?

/MVH Matte :D

Crocker
2010-08-02, 16:56
Fokusera på maten mest, men här är några populära:
EAA/BCAA
Kreatin
Vassle

OskarNorberg
2010-08-02, 19:04
Har du svårt att gå upp i vikt? Annars är ju gainer väldigt bra.

Sjoba
2010-08-02, 20:32
Men svårt att gå upp i vikt och svårt att gå upp i vikt. Gainer är inget magiskt som många tror. Räkna kalorierna på det ni stoppar i er så inser ni att det är för lite.

OskarNorberg
2010-08-02, 20:40
Men svårt att gå upp i vikt och svårt att gå upp i vikt. Gainer är inget magiskt som många tror. Räkna kalorierna på det ni stoppar i er så inser ni att det är för lite.

Ja men nu frågade han ju efter kosttilskott som han kunde hjälpa han med att öka vikten/fett. Självklart ska man räkna kalorierna också om man vill gå upp i vikt.

Gurra med O
2010-08-03, 11:25
mycket mat och protein som tillskott.

gainer är lite som sista utväg. själv tar jag protein och gainer 2gånger om dagen för att öka i vikt nu under semestern då mat tiderna blir lite fel.men samtidgt äter jag stora mängder mat med högt protein innehåll. maten går alltid i första hand se över kosten äter du tillräckligt? protein är det jag kan rekomendera att ta som tillskott för bra muskeltillväxt vill man lägga på sig lite fett så är det bara att äta lite mer i stället