handdator

Visa fullständig version : Bögfobi i Nelly reklamen


PixelMiner
2010-08-01, 23:52
Har klurat på den senaste Nelly reklamen som går på TV just nu. Där kan man ser olika personer nästan kyssas (även om de befinner sig i olika bilder.) Dock ser man endast kombinationerna man-kvinna och kvinna-kvinna, INTE man-man.

Har Nelly bögfobi eller?

OZxpQteDMUg

hidden
2010-08-02, 00:01
Ja det har dom.

Nordenator
2010-08-02, 00:03
Är att utelämna detsamma som att vara fobisk? Jag tror snarare att män inte är den tänkte målgruppen för reklamen. Två män exponerar inte speciellt mycket kläder relevanta för målgruppen. Går man inte på Nelly.com hamnar man direkt på kläder-för-kvinnor. När man marknadsför sina produkter eller sitt märke gör man det mot en specifik målgrupp. Jag gissar att större delen av Nelly's försäljning är till kvinnor och att de därför valt att göra reklamen som den är.

Sen kan jag inte speciellt mycket om Nelly, så någon får gärna rätta mig om jag är fel ute.

Jens.Andersson
2010-08-02, 00:36
Fan ingen svart person heller, de är säkert SDare också! Förövrigt kan TS kolla
lite nogrannare 0:20 in i klippet.

joasimo
2010-08-02, 00:47
Haha jag har faktiskt tänkt en hel del på det där också. Visst målgruppen är tjejer och därför väljer dom att visa tjejer. Men frågan är, vill tjejer se sånt där? Och vad skulle dom förlora om de i stället i en scen satte två killar mot varann?

Hela samhället har ju bögfobi, så varför skulle inte nelly ha det?

HulkH
2010-08-02, 00:52
Haha jag har faktiskt tänkt en hel del på det där också. Visst målgruppen är tjejer och därför väljer dom att visa tjejer. Men frågan är, vill tjejer se sånt där? Och vad skulle dom förlora om de i stället i en scen satte två killar mot varann?

Hela samhället har ju bögfobi, så varför skulle inte nelly ha det?

hahaha, de e faktiskt sant.

PixelMiner
2010-08-02, 00:54
Förövrigt kan TS kolla lite nogrannare 0:20 in i klippet.

Vad skall man se där? Det är inte två killar som "kysser" iallafall. Klippet visar först kille till vänster-tjej till höger. För att snabbt byta till tjej till vänster-kille till höger. Så kille-kille inträffar inte...

joasimo
2010-08-02, 00:58
Vad skall man se där? Det är inte två killar som "kysser" iallafall. Klippet visar först kille till vänster-tjej till höger. För att snabbt byta till tjej till vänster-kille till höger. Så kille-kille inträffar inte...

Jag tror det var lite ironi i det hela, eller?

Men som sagt, alla verkar ha bögfobi så chansen att även nelly har det är väl ganska stor haha! Så här kommer det nog alltid att se ut.

Kwon
2010-08-02, 01:11
Dom har heller inga svarta med, folk med turbaner eller tjocka/feta människor, ej heller några soussar.

joasimo
2010-08-02, 01:18
Hela samhället lider av bögfobi, vi kommer ständigt matas med filmer/reklamer/musikvideos fullt med tjejer som antingen leker med killar eller tjejer. :D

Kwon
2010-08-02, 01:29
Tjejer som pussar tjejer är ok, eller vad säger jag, MER än ok, för straighta killar.

Men är målgruppen tjejer eller killar? Vet ingenting om Nelly.

MtotheM
2010-08-02, 03:11
Vad hade ni hellre sätt?

Kwon
2010-08-02, 03:30
Vad hade ni hellre sätt?

Svarta korpulenta snubbar (soussar) i turban som pussats

hahavaffan
2010-08-02, 05:22
Svarta korpulenta snubbar (soussar) i turban som pussats+1 gärna lite lätt handikappade också.

cero
2010-08-02, 05:25
Att man orkar överanalysera precis allt.

Tolkia
2010-08-02, 05:32
Några i tråden är det redan på spåren, tror jag. Som jag uppfattar det är det mycket mindre laddat för två tjejer att kyssas/kramas/överhuvudtaget ha fysisk kontakt utanför fotbollsplanen så att andra kan se det. Det är inte ens nödvändigtvis så att två tjejer som rör vid varandra på stan (om vi undantar grovhångel) tolkas som lesbiska, medan knappast två killar som går hand i hand ursäktas med att de nog bara är bästa kompisar.

stridis
2010-08-02, 10:58
är inte ens nödvändigtvis så att två tjejer som rör vid varandra på stan (om vi undantar grovhångel) tolkas som lesbiska, medan knappast två killar som går hand i hand ursäktas med att de nog bara är bästa kompisar.

Då måste man nog vara utlänning med helt annan kultur än vår eller inte vara könsmogen är typ undantagen.

I samband med sport så är toleransen helt annan, lustigt stor skillnad ja.

Bahir
2010-08-02, 11:17
Kvotering är den enda lösningen. Vi måste KRÄVA att alla reklamer innehåller minoriteter såsom bögar, svarta, transvestiter, aboriginer, amputerade, rullstolsbundna, muslimer, pizzabagare, mm. Allt annat är diskriminering, rasism och fobi som inte har någon plats i ett jämlikt samhälle.

Nitrometan
2010-08-02, 11:24
Kvotering är den enda lösningen. Vi måste KRÄVA att alla reklamer innehåller minoriteter såsom bögar, svarta, transvestiter, aboriginer, amputerade, rullstolsbundna, muslimer, pizzabagare, mm. Allt annat är diskriminering, rasism och fobi som inte har någon plats i ett jämlikt samhälle.

Ja! Fram för fler långa lesbiska transsexuella dvärgar i reklamen!

shut teh face
2010-08-02, 11:24
Kvotering är den enda lösningen. Vi måste KRÄVA att alla reklamer innehåller minoriteter såsom bögar, svarta, transvestiter, aboriginer, amputerade, rullstolsbundna, muslimer, pizzabagare, mm. Allt annat är diskriminering, rasism och fobi som inte har någon plats i ett jämlikt samhälle.
Glöm inte hårdrockare, den mest diskriminerade gruppen på vår jord.

joasimo
2010-08-02, 11:44
Det är ju konstigt att vissa inte märker det, men hela samhället har ju i princip bögfobi. Bögar är något äckligt tydligen. Jag och en polare skulle testa att hålla varann i handen när vi gick på stan, jag kan säga att vi fick många blickar och inga trevliga uppfattade jag det som. :D

Rockhard
2010-08-02, 11:59
Det är ju konstigt att vissa inte märker det, men hela samhället har ju i princip bögfobi. Bögar är något äckligt tydligen. Jag och en polare skulle testa att hålla varann i handen när vi gick på stan, jag kan säga att vi fick många blickar och inga trevliga uppfattade jag det som. :D


Jag har nog aldrig sett 2 män gå och hålla handen. För ett par veckor sedan var nog öht första gången jag såg ett par bögar irl. Dom satt och pussades på bussen. Kändes lite olustigt måste jag säga. Men jag gav dom inte ens en otrevlig blick. Så tolerant är jag.

shut teh face
2010-08-02, 12:51
Klart det kanske inte är så roligt att kolla på två män som kysser varandra. Men för att vara ärlig så tycker jag nästan det är lika jobbigt att se en kille och en tjej kyssas, med andra ord så säger jag att man ska skita i vad folk gör i sängkammaren, om de vill kyssas in public så får de göra det, tjej-tjej, kille-kille, whatever. Att vara homofob är lika hemskt som att vara religiös. Det ända som är värre är att vara vänsterpartist.

Kek
2010-08-02, 13:03
Det är ju konstigt att vissa inte märker det, men hela samhället har ju i princip bögfobi. Bögar är något äckligt tydligen. Jag och en polare skulle testa att hålla varann i handen när vi gick på stan, jag kan säga att vi fick många blickar och inga trevliga uppfattade jag det som. :D

GET A FUCKING ROOM! hade jag sagt

Bahir
2010-08-02, 13:30
GET A FUCKING ROOM! hade jag sagt

Med betoning på fucking, så att det blir ett "fucking room", dvs ett rum med det explicita syftet att användas för att kopulera i?

Kwon
2010-08-02, 14:47
Jag såg heller ingen Albatross inflygandes från vänster!

Diskriminering!

NER MED DENNA VIDEO!!

Ganymedes
2010-08-02, 15:55
Ni tar inte i tillräckligt i era slutsatser eller analyser, mina vänner. Lägg ner all tv-reklam. Fattar ni inte att det finns blinda som diskrimineras av att andra kan se?!

Lite mer allvarligt kan man ju fundera på varför en minoritet som homosexuella ska övervägas ges en oproportionerlig mängd reklam? Är det kläderna eller homosexets berättigande de ska göra reklam för?

F.W.Y.H
2010-08-02, 15:59
Men sschhluuuuuuuuta nue för fan, kamma sig.

stevebc
2010-08-02, 16:41
Man måste alltid ha med ett manligt homosexuellt par i en reklam, annars är det diskriminerande.

Tjejer som pussar tjejer är ok, eller vad säger jag, MER än ok, för straighta killar.

Men är målgruppen tjejer eller killar? Vet ingenting om Nelly.Haha.

Nellys målgrupp är väl hormonstinna tonårsgrabbar. Inte konstigt att han är homofob.

Stoltz
2010-08-02, 16:50
Så, nu har tråden i alla fall två sidor, vem har mailat Nelly och frågat dem om de var ett medvetet val?

Jag hoppas innerligt att detta blivit gjort, annars så är tråden värdelös ju.

Filten
2010-08-02, 18:17
Med betoning på fucking, så att det blir ett "fucking room", dvs ett rum med det explicita syftet att användas för att kopulera i?
Bra att du förklarar ditt skämt två gånger extra, herr Lund Universitetshumor. Det hade räckt med de fyra första orden, vi hade förstått.

stevebc
2010-08-02, 18:21
Hahaha

Osten80
2010-08-02, 18:22
Bra att...

:laugh:

Ganymedes
2010-08-02, 19:54
Bra att du förklarar ditt skämt två gånger extra, herr Lund Universitetshumor. Det hade räckt med de fyra första orden, vi hade förstått.

Snyggt att gå in och äga någons juveler med första inlägget. :laugh:

Kwon
2010-08-02, 20:14
Rolig tråd men har någon kontaktat Nelly själv för en kommentar angående detta?

Vad var syftet? Var det avsiktligt att inte ha med bögar, albatrosser och korpulenta hårdrockare?

hugok
2010-08-02, 22:21
Nej men vafan, hur kan dom vara så politiskt inkorrekta, dom har inte ens med någon muslim. Då är dom ju rasister också? För islam är väl en folkgrupp?

Shajjn
2010-08-02, 23:04
Passar inte deras image.

Sheogorath
2010-08-03, 05:22
:laugh:

:bow: