handdator

Visa fullständig version : Kreatin+koffein=inte så bra?


Brainlund
2010-07-31, 14:28
Jag läste i senaste Body att kreatin och koffein på varsitt håll har goda egenskaper när man tränar. men tar man dom tillsammans så tar dom ut varandra till en stor del.

om jag nu vill kunna utnyttja både koffeinets och kreatinets fördelar hur gör jag då? kan det fungera bättre med någon periodisering eller bara dela upp intaget så att jag tar koffeinet innan träningen och kreatinet senare eller något?

WHITEFOLKS
2010-07-31, 14:33
Jag tror inte det är upptaget som försämras så du kommer inte få en direkt förbättring av att separera intagen.

Eddie Vedder
2010-07-31, 14:36
http://traningslara.se/kreatin-och-koffein-paverkas-kreatinet-negativt/

JJOHANSSON
2010-07-31, 21:24
Kreatin samlar vätska, koffein är vätskedrivande, men det är nog lugnt så länge du inte dricker 2L koffein om dagen. rätta mig om jag har fel

Eddie Vedder
2010-07-31, 21:26
Kreatin samlar vätska, koffein är vätskedrivande, men det är nog lugnt så länge du inte dricker 2L koffein om dagen. rätta mig om jag har fel

Nej det är inte anledningen. Vi skrev om just det där i länken. Den beskrivningen är vanligt förekommande men inte den korrekta.

Brainlund
2010-08-01, 19:31
aha! Då fortsätter jag som vanligt och hoppas att den uteblivna effekten är en liten sådan :D