handdator

Visa fullständig version : bredband, stadsnät.


rainbow87
2010-07-30, 23:15
Någon som har tips på bredband för stadsnät? Tänkte på bahnhof eller tele2. Vill ha 10/100, bästa alternativet jag hitta. Blir lite lir på ps3 och surf.

rainbow87
2010-07-30, 23:17
Menade 100/10

Honn
2010-07-30, 23:33
Beror ju ganska mycket på vilka som finns i ditt stadsnät. Själv har jag T3 100/100 och är toknöjd.

rainbow87
2010-07-30, 23:44
Beror ju ganska mycket på vilka som finns i ditt stadsnät. Själv har jag T3 100/100 och är toknöjd.

Jo, det är ju klart. En annan sak, funkar router på alla datorer? Läst lite, men hittar inget exakt svar. Måste man ha en dator kopplad till routern?

Arf Pingvin
2010-07-31, 00:10
Jo, det är ju klart. En annan sak, funkar router på alla datorer? Läst lite, men hittar inget exakt svar. Måste man ha en dator kopplad till routern?

Vad snackar du för goja? En router för hemanvändning är en liten dosa som du kopplar mot internet och ansluter en eller flera datorer till som då får tillgång till internet. Routern är självständig så nej du behöver inte en dator kopplad till den. Men det är som att fästa hjul på en tomat. Ganska meningslöst. Alla datorer som är kopplade till internet går på något sätt via en router då det är knutpunkterna som hanterar all trafik som passerar nätet så ja... router funkar på alla datorer i någon mening. Fast det är ett totalt nonsens-uttryck.

rainbow87
2010-07-31, 00:20
Vad snackar du för goja? En router för hemanvändning är en liten dosa som du kopplar mot internet och ansluter en eller flera datorer till som då får tillgång till internet. Routern är självständig så nej du behöver inte en dator kopplad till den. Men det är som att fästa hjul på en tomat. Ganska meningslöst. Alla datorer som är kopplade till internet går på något sätt via en router då det är knutpunkterna som hanterar all trafik som passerar nätet så ja... router funkar på alla datorer i någon mening. Fast det är ett totalt nonsens-uttryck.

Lagom dryg du var då! Meningslöst med router? det är väl skönt att slippa sladdar...

Arf Pingvin
2010-07-31, 00:24
Du kan koppla datorn direkt mot internet om du vill.

Det kan vara bra att ha en router ändå som kan agera brandvägg mot oönskad trafik.

r3mpuh
2010-07-31, 00:32
Du kan koppla datorn direkt mot internet om du vill.

Det kan vara bra att ha en router ändå som kan agera brandvägg mot oönskad trafik.Stämmer, men vill man ha opti-ping äre no modem/router som gäller, datorn kopplad med 10gbit kabel in i vägen. ;)

Chins är när man har handflatorna bort ifrån sig, din signatur säger det motsatta.

Nordenator
2010-07-31, 00:45
Gör din hemläxa om du ska köpa en router, för många budgetalternativ är verkligen helt värdelösa.

Jag är glad att jag valde att inte köpa en till WRT54GL då min ISP muppar lite lätt. 10/10 ingår i lägenheten, men de verkar inte vara så bra på att strypa linan då jag praktiskt sett har 100/100 för torrenttrafik. WRT54GL:n hade toppat ut på runt 50. Däremot tyckte jag mer om min WRT54GL flashad med Tomato än DIR-655, men det är mest för att D-Links gränssnitt verkar vara designat genom att slumpa ut inställningsalternativen på olika ställen.

pojken
2010-07-31, 01:11
Stämmer, men vill man ha opti-ping äre no modem/router som gäller, datorn kopplad med 10gbit kabel in i vägen. ;)

Chins är när man har handflatorna bort ifrån sig, din signatur säger det motsatta.

I Sverige är det som du säger.. I övriga världen är det inte så.