handdator

Visa fullständig version : Weider Mega Mass 4000


Cado
2010-07-30, 12:16
Undrar om någon provat Weider Mega Mass 4000?

Funkar den bra eller? Tänkte om någon testat den och hur mycket gick ni upp av den? På 1 paket (7 kg)
Ganska dyr så tänkte om de va något att köpa eller bara bortkastade pengar?
Ska man ta den 2 ggr om dagen eller bara efter träningen?

Orkar nämligen inte blanda egen *rolleyes*

kjell33
2010-07-30, 12:20
Det har ingen som helst betydelse vad som står på etiketten. Det som gör att en gainer "funkar" är hur mkt kalorier den innehåller, inget annat.

Köp den billigaste.

Cado
2010-07-30, 12:28
Okej! Så det är bättre att satsa på till exempel mammoth 2500. Har hört att den funkar bra och att det är mycket i den?

kjell33
2010-07-30, 12:29
Med tanke på att du med största säkerhet är nybörjare så skulle jag koncentrera mig på att nöta vidare med träningen och äta mer om jag var du.

Resultaten kommer med tiden.

Cado
2010-07-30, 12:37
Jag äter inte lite precis.. Har tagit lite gainer pro innan då de hjälpte 6 kg med mycket mat!. Och jag äter nog dubbelt så mycket som jag gjorde innan så kan väl säga att man inte kan äta så mycket mer i min mage:D Tänkte börja med någon gainer igen så jag går upp lite snabbare.

WHITEFOLKS
2010-07-30, 12:38
Vad är det du tror att produkten ska uppnå? Det är bra att veta vad du strävar efter för att bäst kunna ge tips

Cado
2010-07-30, 12:42
viktökning..

WHITEFOLKS
2010-07-30, 12:43
När det kommer till viktökning så är nog ingen utav produkterna bättre än de andra. Den du tar mest av kommer du gå upp mest i vikt av.

Dock tycker jag att du ska skapa din viktuppgång på ett vettigare sätt än med gainer.

King Grub
2010-07-30, 13:11
En gainer av ett visst märke kan bara ge större viktökning än en annan om den rekommenderade dosen är större. Man går upp mer i vikt av 750 kcal Nutrilett bantningspulver än av 500 kcal Mega Mammoth Mass Superbulk 7000.

Cado
2010-07-30, 13:40
okej, tack!

Sandman1
2010-08-05, 11:53
jag personligen tycker ju att mammoth 2500 är ett betydligt mer prisvärt alternativ än Mega Mass som i dagsläget ligger högt i pris jämfört med vad som finns i förpackningen.

Pepz
2010-08-05, 11:59
storpack gainer bodyscience 16kg 1070kr 67kr /kg

fx har väl liknande pris antar jag.

så här billigt ska gainer vara, köper man dyrare så betalar man för en flashig reklam/burk osv

Langster
2010-08-05, 12:17
storpack gainer bodyscience 16kg 1070kr 67kr /kg

fx har väl liknande pris antar jag.

så här billigt ska gainer vara, köper man dyrare så betalar man för en flashig reklam/burk osv

Smaken kan väl ha en viss betydelse också. Sen kan ju en gainer med större andel protein kosta mer. Sen kan det ju även vara skillnader i kvaliteten på proteinet och kolhydraterna som påverkar priset. Vissa gainers har tillsatt BCAA, kreatin och annat och de är självklart dyrare. Självklart kan man blanda till en likvärdig produkt själv, billigare, men då får man ju blanda själv igen.

Jag håller dock med dig, det är inte värt pengarna, men jag ville bara poängtera att det inte alltid bara är burken man betalar för.

För mig hamnar nog pris och smak på delad första plats av kriterier när jag väljer gainer... Om jag nu skulle vilja använda en gainer, vilket jag inte gör. :D

arnel
2010-08-05, 12:33
storpack gainer bodyscience 16kg 1070kr 67kr /kg

fx har väl liknande pris antar jag.

så här billigt ska gainer vara, köper man dyrare så betalar man för en flashig reklam/burk osv

Stort + lika bra o köra större doser av den gainern o få ut lika mkt kcal so en mammoth

Pepz
2010-08-05, 12:54
Smaken kan väl ha en viss betydelse också. Sen kan ju en gainer med större andel protein kosta mer. Sen kan det ju även vara skillnader i kvaliteten på proteinet och kolhydraterna som påverkar priset. Vissa gainers har tillsatt BCAA, kreatin och annat och de är självklart dyrare. Självklart kan man blanda till en likvärdig produkt själv, billigare, men då får man ju blanda själv igen.

Jag håller dock med dig, det är inte värt pengarna, men jag ville bara poängtera att det inte alltid bara är burken man betalar för.

För mig hamnar nog pris och smak på delad första plats av kriterier när jag väljer gainer... Om jag nu skulle vilja använda en gainer, vilket jag inte gör. :D

du har rätt
men det flesta gainers innehåller 33% potein och resten carbs.
Förvånasvärt många dyrare gainers innehåller dextros som delar av kolhydratkällan och ofta har de högre andel kolhydrat. wieders hade väl till och med kollagenprotein i sin gainer förut. ;)

min poäng är att priset inte återspeglar effekt, innehåll eller kvalitet

Stort + lika bra o köra större doser av den gainern o få ut lika mkt kcal so en mammoth

precis

Albin Eriksson
2010-08-05, 13:05
Köp rent maltodextrin och blanda med billigt wheyprotein så har du din egen gainer, totalt onödigt att betala dyra pengar för en flashig etikett.

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.15176781