handdator

Visa fullständig version : Vilken RSS-läsare och feeds använder ni?


stevebc
2010-07-30, 01:23
Har sent upptäckt det fina i att hålla sig uppdaterad med hjälp av RSS-läsare. Plockade själv den som verkade mest populär: RssReader men det borde finnas läsare med bättre gränssnitt. Detta känns och ser ut som Outlook 98 och hemskt utdaterad jämfört med den inbyggda läsaren i Mac-datorer. Finns det förresten en portad version av denna till PC?

Just nu har jag bara en feed aktiverad, från The Economist. Uppdaterar med världsnyheter blandat med ledare och djupgående analyser. Ofta intressant och jag brukade prenumerera innan. Slutade då jag hamnade efter flera nummer pga tidsbrist. Hade svårt att välja ut intressanta artiklar utan läste den från sida till sida och då tog det mer än en vecka av ströläsning. Att istället få deras artiklar genom RSS är underbart. Man får det live och serverat på ett smidigt sätt.

Vilka feeds följer ni som ni vill rekommendera? För humor, världsnyheter, podcasts, jag vet inte vad. Lista gärna!

thunder
2010-07-30, 06:53
Google Reader använder jag, fungerar perfekt. Slashdot + ekonomibloggar kör jag feed från.

Nitrometan
2010-07-30, 07:18
Gåggel är bra.

Sen finns ju news.google.com som kan vara roligt att titta på ibland.

Mr.Cosybear
2010-07-30, 10:00
google reader, överlägset bäst

PixelMiner
2010-07-30, 11:35
Själv kör jag Sage som är ett tillägg till Firefox.

stevebc
2010-07-30, 11:47
Någon som har en bra humorsajt som håller måttet?

Den där diskussionssidan Reddit (heter den så?), är den något att ha?