handdator

Visa fullständig version : Mitt deff kostschema!


Rasmus1
2010-07-29, 21:13
Hej! Har nu under ca. 2 veckor gått efter detta kostschema:

10:00 frukost: 1,4dl havregryn=gröt+1dl whey

12:00 träning

13-13:30 efter träning: 1dlwhey+banan

14:30 lunch: ris/pasta+ tonfisk/kyckling/lövbiff/köttfärs

17:30 middag: Samma som lunch

20:30 kvällsmål: 250kvarg/keso med funlight/yogurt

Jag har funderat på om jag behöver få i mig mer fett, men frågan är från vad och när jag ska lägga in det? Är det nånting som jag skulle behöva ändra?
Mitt mål är alltså att bränna fett och behålla muskelmassan

JimmyJoe
2010-08-03, 16:07
Advokado, nötter kan du ju slänga in. Har du räknat på hur mycket kalorier det är?

Briljanton
2010-08-03, 22:04
Något att tänka på är att om du inte äter fett fungerar inte "fettförbränningen" optimalt. 1gram fett innehåller 9kcal vilket är tre ggr så mycket som både protein och kolisar, så ät inte för mycket :)

Dreas
2010-08-03, 22:15
Något att tänka på är att om du inte äter fett fungerar inte "fettförbränningen" optimalt. 1gram fett innehåller 9kcal vilket är tre ggr så mycket som både protein och kolisar, så ät inte för mycket :)Nudu ska vi ta det lilla lugna. 1g fett innehåller 9kcal, korrekt, protein och kolhydrat 4kcal. Okej, lite mer på alla tre men men.

Sedan så vadå "äter du inte fett så fungerar inte fettförbränningen"? Källa? Du går ner i fettvikt av ett kcalunderskott.

Briljanton
2010-08-03, 22:24
Dreas my bad, 4kcal stämmer. Rätt ska vara rätt.

Äter du inte fett så fungerar inte fettförbränningen OPTIMALT skrev jag, vilket stämmer till fullo. Drar man ner för mycket på fettintaget sjunker fettförbränningen. Skrivet av grubben själv om jag inte minns fel.

"Du går ner i fettvikt av kaloriunderskott"
Har jag skrivit något annat?

Dreas
2010-08-03, 22:38
Dreas my bad, 4kcal stämmer. Rätt ska vara rätt.

Äter du inte fett så fungerar inte fettförbränningen OPTIMALT skrev jag, vilket stämmer till fullo. Drar man ner för mycket på fettintaget sjunker fettförbränningen. Skrivet av grubben själv om jag inte minns fel.

"Du går ner i fettvikt av kaloriunderskott"
Har jag skrivit något annat?Det är ganska logiskt att fettförbränningen blir lägre ifall du inte intar lika mycket fett. På samma sätt som du bränner mer fett vid en högfet-diet.

Du säger att fettförbränningen inte blir optimal fast du håller med om att kcalunderskottet styr fettförlusten alltså? Sedan hänvisar jag dig till att läsa meningen ovan, för jag antar att du bara läst ena halvan förut och misstolkat den :)

Briljanton
2010-08-03, 22:55
Helvete jag har förstått vissa saker heeelt fel. BRB 24h, ska läsa på om fett

Dreas
2010-08-03, 23:00
Helvete jag har förstått vissa saker heeelt fel. BRB 24h, ska läsa på om fettJag kan också ha missat något, men så har jag tolkat det, efter att ha läst några ggr.

Sedan finns det nog en gräns för hur lågt man kan gå med fettet, men då kommer vi in på extremer antar jag och det är sällan intressant, iaf inte för min del.

Fredrik_S
2010-08-03, 23:32
Vem bryr sig om fettförbränningnen är hög eller inte. Det man bryr sig om är om mängden fett på kroppen minskar och det har inget med fettförbränningen att göra. Äter du fett bränner kroppen mer fett eftersom du äter fett. Men det betyder inte att fettmängden på kroppen minskar.. det betyder bara att fett används som bränsle. Det är stoooooooooor skillnad men tyvärr är det den missuppfattningen som är grunden till x antal rubriker och förstasidor på aftonbladet.