handdator

Visa fullständig version : Nu är den äntligen här


young_george
2010-07-29, 11:54
Som vi längtat, den finska ghettorappen med dom fetaste rundsparkarna sedan Enter the dragon. Bästa ganjan och fetaste blinget.
Det enda som saknas är 130kg finsk Sisu.

kn2VcdTsy-U

Diskutera

Magnus
2010-07-29, 12:05
Som vi längtat, den finska ghettorappen med dom fetaste rundsparkarna sedan Enter the dragon. Bästa ganjan och fetaste blinget.
Det enda som saknas är 130kg finsk Sisu.

kn2VcdTsy-U

Diskutera

Heta brudar, skön stil att köra med simglasögon, sköna moves av zigenaren, skön rap av alkisen.

Synd bara att man inte förstår språket.

Fabregas
2010-07-29, 12:21
Haha, jag tyckte låten var rätt skön! Språket lämnar ju en hel att önska, men i övrigt så...

Hemma Gymmaren
2010-07-29, 13:54
känner igen beatet.

Kwon
2010-07-29, 13:56
Hoho ägande med rap på finska.

Låter mycket roligt!

young_george
2010-07-29, 13:57
känner igen beatet.

Är Mobb Deep - Shook Ones

young_george
2010-07-29, 13:58
Hoho ägande med rap på finska.

Låter mycket roligt!

Han som kommer in vid 3:50 är skönast såklart

kalle_banan
2010-07-29, 14:06
Dom borde skämmas, är det ens på riktigt? Det är ingen humorgrupp som har gjort videon?

stevebc
2010-07-29, 14:17
Som sagt, 20 år efter.

130kg finsk sisu
2010-07-29, 16:33
Finska knarkare i östra helsingfors. En vacker men deprimerande syn.

130kg finsk sisu
2010-07-29, 16:37
Får jag fråga varför man gör sig roliga över språket? Vad är det som skiljer finskan från andra språk. Får man inte gör rapp på andra språk än svenska/engelska? I varje land rappar man på sina modersmål. Inget konstigt med det.
Sverige, världens föregångsland alla kategorier. Dess befolkning borde veta bättre än att förlöjliga sig över språk. Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey! Fett mannen. Shit.


kram. :)

Grottmannen
2010-07-29, 16:38
Fantastiskt! Finnarna lyckas igen, finns det fler sådana här på lager?


Någon som har lust översätta en rad eller två från varje rappare så att man kan få en förståelse av vad det handlar om?

Vunnis
2010-07-29, 16:46
Inget illa om finskan Sisu! Det råkar låta roligt bara, och ännu "värre" är norskan. Tror det är folk som kommer från Oslo och runt där... när jag hör nån prata så så gapskrattar jag högt =D

130kg finsk sisu
2010-07-29, 16:47
Lyssnade bar a till 1,20 men kokain,lite sprit, horor, kokain igen, lite om sina lärare. En helt vanlig ghetto-rap.
Coola killar. Finlands framtid. Skall dessa klara av ryssen när han kommer? Tveksamt... Jag är rädd.

130kg finsk sisu
2010-07-29, 16:50
Inget illa om finskan Sisu! Det råkar låta roligt bara, och ännu "värre" är norskan. Tror det är folk som kommer från Oslo och runt där... när jag hör nån prata så så gapskrattar jag högt =D

Jag är patriot in i ryggmärgen.(finlandssvensk) men jag har förstått mig på varför man gör sig roliga över andra språk. Oavsett vilket. Allra minst då man hör det från svenskar där man tydligen inte får sjunga nationalsången.
Jag pratar endast nöjaktig finska själv och skiter fullständigt i om man rappar på det eller inte. Men det jag reagerar mot är att folk gör sig roliga över ett annat språk. Ungefär som att skratta då kineser spelar hockey. heeeeeeeeeeeeeeeey mannen

rooz
2010-07-29, 16:52
Låten funkade ju!..(Nja, men det var ju inte Paul2)

Videon är ju det som man garvar åt! Och Finska är vackert, mer patriotiskt får man leta efter:)

130kg finsk sisu
2010-07-29, 16:58
aaaaaaaaaaaaaaaaah, förlåt om jag lackade. :) 50km cykling gör människan galen tydligen. Nu när jsg läser igenom posterna så fattar jag vad ni menar. ber om ursäkt :)

Smml
2010-07-29, 17:02
Jag är patriot in i ryggmärgen.(finlandssvensk) men jag har förstått mig på varför man gör sig roliga över andra språk. Oavsett vilket. Allra minst då man hör det från svenskar där man tydligen inte får sjunga nationalsången.
Jag pratar endast nöjaktig finska själv och skiter fullständigt i om man rappar på det eller inte. Men det jag reagerar mot är att folk gör sig roliga över ett annat språk. Ungefär som att skratta då kineser spelar hockey. heeeeeeeeeeeeeeeey mannen

För att det låter roligt för ett främmande öra?

130kg finsk sisu
2010-07-29, 18:30
Precis som att man skrattar åt en mörkhyad för att han ser rolig ut i främmande ögon. OK.

von huff
2010-07-29, 18:32
Lol, ganska kul att dom b.la sjunger om en bar jag brukade besöka förut.Hade även en brud från samma plats som dom där snubarna vistas i på filmen och tur att man slipper vistas där mera för ungdomarna där såg ut som typerna på filmen*screwy*Finsk rap brrrrrrrr

130kg finsk sisu
2010-07-29, 18:37
Östra Helsingfors är Finlands enda ghetto värt namnet.

von huff
2010-07-29, 18:43
Ja det är sant!Tur fan att man inte bor där.

Kwon
2010-07-29, 18:54
Varken norska, danska eller finska låter bra om man rappar.

Tysk rap låter enormt egendomligt.

För rap så är ju engelska föredömligt med franskan på andra plats.

Koreansk rap ger mig kväljningar.

von huff
2010-07-29, 19:03
Rap låter inte bra på nåt språk=(

Filten
2010-07-29, 19:05
Varken norska, danska eller finska låter bra om man rappar.

Tysk rap låter enormt egendomligt.

För rap så är ju engelska föredömligt med franskan på andra plats.

Koreansk rap ger mig kväljningar.
fransk rap är bra även om man inte fattar ett ord (i mitt fall). så ja, det måste betyda att språket lämpar sig för rap. :D

Kwon
2010-07-29, 19:09
Språket låter/passar bättre än tex tyska, finska etc

Inte många språk som låter "ok" eller "bra" till rap dock.

Jag skulle säga att jag endast skulle kunna lyssna på rap som är engelskt eller franskt.

Svensk rap är "sådär", låter bättre än danska, norska, finska men ändå inte riktigt ok.

Den enda svenska rapen som är uthärdlig är Paul Pin2's episka mästerverk "Schnabbel Katz".

Tonto
2010-07-29, 19:18
xcDazi8f6l8
kan inte uttala mig om rappen men videon skriker ju rapstjärna. Sen har dom inkluderat pokerproffset ziigmund i videon vilket ger massa extra credz! ziigmunds egna kommentar om videon:

"mm...By the way...We filmed rap-video two weeks ago and Its out now...Its really cool I think and everybody is happy now....Look it from here...Power Poker was producer/sponsor etc etc...Rapper is Uniikki feat.Spekti and Elastinen and Im some fcking host or special guest or some like that..Those guys are top rappers in Finland...Filming was super funny and there it is..its fcking hot....warning for girls:dont squirting and get 20 orgasm in a row"

Jarod
2010-07-29, 20:04
fransk rap är bra även om man inte fattar ett ord (i mitt fall). så ja, det måste betyda att språket lämpar sig för rap. :D

Samma här. Lyssnar på skitmycket fransk rap men kan inte ett ord själv. Halva min ipod är nog fransk hiphop. :D

ManuelIT
2010-07-29, 20:12
fäller en tår över hur de våldtar mobb deep's klassiska beat

Grapeman
2010-07-29, 21:32
http://www.youtube.com/watch?v=AE4zF36dPxE

:]

Pepparkakssmurfen
2010-07-29, 21:59
När släpper Erä-Koira sitt soloalbum?
:naughty:

Gfdf2TiOXZ8

Kwon
2010-07-29, 22:00
Hahahaha

MC FATIGUE var bäst!
AE4zF36dPxE

Grapeman
2010-07-29, 22:52
:hbang:

stevebc
2010-07-29, 23:31
Precis som att man skrattar åt en mörkhyad för att han ser rolig ut i främmande ögon. OK.Ja, det är samma princip. Men det är mindre stigmatiserat. Därför kan man ibland göra det öppet. Skratta åt mörkhyade är väl inte fel om man är obildad och inavlad, men de flesta gör det i smyg för att inte kränka den andra personen. Eftersom det inte är lika stigmatiserat med språk är det lättare att skratta öppet åt sådant. Jag blev utskrattad ett antal gånger under min vistelse i Frankrike. Bland annat under redovisningar pga mitt uttal (och då var det betydligt bättre än många andra utbytesstudenter) och svårigheter att formulera mig.

young_george
2010-07-30, 13:22
Får jag fråga varför man gör sig roliga över språket? Vad är det som skiljer finskan från andra språk. Får man inte gör rapp på andra språk än svenska/engelska? I varje land rappar man på sina modersmål. Inget konstigt med det.
Sverige, världens föregångsland alla kategorier. Dess befolkning borde veta bättre än att förlöjliga sig över språk. Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey! Fett mannen. Shit.


kram. :)

Det är klart att det är roligt folk gör oväntade saker?

Precis som när det är roligt med afrikaner som åker bob eller gamla tanter som breakdansar så är det roligt när finsk ghettorap eftersom man inte direkt, i Sverige tänker finland och ghettokultur i samma andetag.
Att du, som bor i Finland, får en annan referensram än svenskar som associerar Finland med mumintroll, hockey och hembränt.