handdator

Visa fullständig version : Köpa träningsjournal


pcw
2010-07-29, 10:52
Har sett en del folk på gymmet som har böcker som de antecknar sina resultat i. Dessa böcker verkar ha förformaterade data som det bara är att fylla i dagensdatum och vad det är för övningar man gör.

Var finns denna träningsjournal att köpa någonstans?

kjell33
2010-07-29, 10:56
Be din bokhandel beställa hem. Det är dock minst lika enkelt att göra sin egen.

skaparn
2010-07-29, 11:03
Min erfarenhet av allt förformaterat är att det alltid är någon detalj som jag inte är nöjd med. Det finns så många olika preferenser hur man vill dokumentera sin träning att kjell33's tips är ett bra tips. Gör din egen i ett kalkylprogram av Excel-typ.

mikaelj
2010-07-29, 11:06
Håller med skaparn. Vad händer om man gör monstermånga set eller växlar vikter på ett konstigt sätt? Ett linjerat A5-block är vad jag använder efter att ha tittat på ett gäng träningsjournaler.

G_lund
2010-07-29, 11:10
Jag brukar skriva övning/reps/vikt med spritpenna på väggen i gymmet.
Smidigt, då kan man inte glömma träningsjournalen hemma :)

Nitrometan
2010-07-29, 11:13
Håller med skaparn.
:thumbup: Självklart.

Vad händer om man gör monstermånga set eller växlar vikter på ett konstigt sätt? Ett linjerat A5-block är vad jag använder efter att ha tittat på ett gäng träningsjournaler.
Jag använder en liten bok i A6-format med svarta vaxpärmar. Funkar.

Anton Fräs
2010-07-29, 11:14
Jag föredrar ett eget litet block, skriver upp övningar/vikter/set/reps innan sen är det bara att kladda i och göra förändringar om man gör någon.

mikaelj
2010-07-29, 11:32
Jag använder en liten bok i A6-format med svarta vaxpärmar. Funkar.

Oerhört upphetsande i teorin, men faller i praktiken på att man inte kan ha den uppslagen. Hur gör du där?

Nitrometan
2010-07-29, 11:34
Oerhört upphetsande i teorin, men faller i praktiken på att man inte kan ha den uppslagen. Hur gör du där?
Jag har den hopslagen. Jag behöver inte läsa under seten och mellan seten kan jag använda båda händerna (en för att hålla boken och en för att skriva).