handdator

Visa fullständig version : bra kostschema?


serioussam
2010-07-28, 22:57
tja, ny på forumet och därmed mitt första inlägg.

Hade tänkt börja träna hårt när skolan börjar igen, lättare att falla i rutiner med kost och träning då.
Eftersom jag har styrketränat i 2år nu, så ska jag börja planera kosten bättre. Ökade bra konstant i 1.5 år, sedan nu detta halvår har jag stannat i vikterna och därför misstänker jag att mitt näringsbehov behöver ses till.

Kille
ålder:18år
vikt:73kg
bänkpress: 100x5x3 (max: 110x3x3)
knäböj: 150x5x3 (försöker gå ner mer än 90grader, men kommer nog bara strax över 90grader)

mitt planerade kostschema:
05.30
- havregrynsgröt o mjölk (är väl ca 2-3dl havre?)
- en skopa VP2 (24g protein)
- en skopa anabolic rush
06.30
Styrketräning
07.15
- en skopa VP2 (24g protein)
- en banan
09.00
- musclebar (22g protein, 26g kolhydrater)
12.00
- skollunch (?)
15.00
- husmanskost hemma
16.30
- yoghurt blandat med havregryn + banan
17.30
kampsport(MMA) träning
19.00
-en skopa VP2 (24g protein)
19.45
- samma mat som 15.00, blir alltid massa över.
21.30
-yoghurt och havregryn + makrillsmörgås.

Alla kosttillskott är produkter från AST som ni säkert märker, vet att det inte är så många som köper från dem osv.

Ge mig lite synpunkter, kanske borde ha med mer fetter?, men vad för fetter isf? hjälp mig lite;)

edit: tror jag placerade denna fel, ska nog va i kost & näring ist, sen så är målet med kosten att bygga muskler, men jag vill inte lägga på mig onödigt med fett, ska tävla om 3månader.

Eddie Vedder
2010-07-29, 06:57
Ge mig lite synpunkter, kanske borde ha med mer fetter?, men vad för fetter isf? hjälp mig lite;)

Ja det tycker jag definitivt:

http://traningslara.se/blogg/om-mattat-fett-kolesterol-samt-tips-for-att-oka-pa-fettet-i-kosten/

Grönsaker är inte farligt heller:

http://traningslara.se/blogg/tips-for-hantering-av-gronsaker/

Jag tycker ärligt talat inte alls att ditt upplägg ser så bra ut. Du verkar mest ha gått på AST's försäljningssnack som i princip bygger på att du ska leva på dera tillskott och komplettera med lite mat.