handdator

Visa fullständig version : Bra gainer/hemmagjord?


HulkH
2010-07-28, 21:10
Tjena, har läst omkring lite här och behöver hjälp att gå upp i vikt.
Äter som en gris och har koll på min kost, har tränat ett tag och kör seriöst.

Käkar cirka 4-5 riktiga måltider per dag, sedan gröt och mackor utöver det. men har väldigt, väldigt svårt att gå upp i vikt.

Kan det där om kcal o.s.v och det är inte min fråga^^


Undrar vilka bra gainers det finns, har som jag skrev, läst runt lite och många verkar gilla serious mass. Finns det några andra bra?

Andra frågan är om det möjligtivs är bättre att göra egna gainer, och vad priset blir på en sådan?( kostanden är inga problem, bara undrar)

Tack i förhand =)

Seb74
2010-07-28, 21:21
Är väl bättre köpa proteinpulver bara och basera sin "gainer" runt det...mjölk, banan, havre, kakao, glass, grädde, whatever, bara mixa ihop med vassle som grund så får du ju en "gainer" fast utan de tomma malto-kolisarna.

HulkH
2010-07-28, 22:19
Är väl bättre köpa proteinpulver bara och basera sin "gainer" runt det...mjölk, banan, havre, kakao, glass, grädde, whatever, bara mixa ihop med vassle som grund så får du ju en "gainer" fast utan de tomma malto-kolisarna.

Blir det tillräckligt med kalorier då?

astrodog
2010-07-28, 22:49
Spetsa din gainer med lite mivi total, så har du en näringsrik gainer på det hela. Allt kommer växa så det knakar.

arnel
2010-07-28, 23:04
blanda vassle protein med mjölk och olivolja

internethjälten
2010-07-28, 23:04
Andra frågan är om det möjligtivs är bättre att göra egna gainer, och vad priset blir på en sådan?( kostanden är inga problem, bara undrar)

Tack i förhand =)

När jag låg off och ville ha i mig mycket kcal brukade jag slänga ner 2-3dl havregryn i en blender och köra dessa tills det blev pulver. Sen i med wheyprotein (den mängd du vill ha) samt is och vatten och 1-2 msk olja. Många ryggar undan när man säger olja men glöm inte att man har fett i maten för att förstärka smaken, så även i detta fallet, den lyfter fram smaken hejdlöst bra på proteinet och för att inte tala om de extra kcal du får i dig =)

Medusa
2010-07-28, 23:52
detta är en riktigt bra tråd med goda shake recept, jag har gjort en hel del där! :naughty: :bow:*drool*

RX muscle forum

http://forums.rxmuscle.com/showthread.php?t=15225

JoeyP
2010-07-28, 23:56
Kvarg med funlight saft, i med banan + oboy också! Riktigt god smarrig proteinrik, kolhydratshög kcalhög gainer!

HulkH
2010-07-29, 01:32
Kvarg med funlight saft, i med banan + oboy också! Riktigt god smarrig proteinrik, kolhydratshög kcalhög gainer!

aha, aa har funderat på det, Kvarg finns på lidl va? :)


Tack för alla svar. Var riktig osäker så jag har som sagt, riktigt svårt att gå upp i vikt^^

Rillish
2010-07-29, 01:42
aha, aa har funderat på det, Kvarg finns på lidl va? :)


Tack för alla svar. Var riktig osäker så jag har som sagt, riktigt svårt att gå upp i vikt^^

Kvarg finns på lidl att handla kostar runt 12-13kr per burk (500g) bra och prisvärt.

JoeyP
2010-07-29, 01:52
11:90 kostar en kvarg. Du kan blanda i bär också, och typ jordgubbar för extra god smak.

HulkH
2010-07-29, 02:14
11:90 kostar en kvarg. Du kan blanda i bär också, och typ jordgubbar för extra god smak.

aha, låter bra:)

Borde jag kunna köra kvarg, vassleprotein och lite matolja för mer kalorier? :)

JoeyP
2010-07-29, 02:25
Matolja!? Så svårt kan du ju inte ha för att få i dig kalorier??? Skulle nog bli skitäckligt.
I med oboy! Grädde eller nåt annat!

HulkH
2010-07-29, 02:56
Matolja!? Så svårt kan du ju inte ha för att få i dig kalorier??? Skulle nog bli skitäckligt.
I med oboy! Grädde eller nåt annat!

HAHAH, bara en chansning^^


aha, testar lite grädde eller nåt, märker väl om jag mst få i mig mer:)


Tack för hjälpen alla.

maximuscle
2010-07-29, 11:29
1 burk kvarg, jordnötssmör, 1 banan , röd mjölk, mixa i blender.... ruskigt gott...gör en varje dag nästan

Pepz
2010-07-29, 14:07
1 burk kvarg, jordnötssmör, 1 banan , röd mjölk, mixa i blender.... ruskigt gott...gör en varje dag nästan

+1



varför ha olja i? kör på röd mjölk, eller kör i glass. blir godare än att ha olja i drinken.

z_bumbi
2010-07-29, 14:18
Kvarg är en mager kaseinkälla med relativt högt kalkinnehåll så det är inte direkt ett förstaval om man ska öka kaloriintaget för någon som redan äter mycket mat.

HulkH
2010-07-29, 15:16
+1



varför ha olja i? kör på röd mjölk, eller kör i glass. blir godare än att ha olja i drinken.


haha ingen aning, tänkte bara att man får i sig mer kalorier, bara en chansning.

Kvarg är en mager kaseinkälla med relativt högt kalkinnehåll så det är inte direkt ett förstaval om man ska öka kaloriintaget för någon som redan äter mycket mat.

aha, vad har du för förslag då? :)

cero
2010-07-29, 15:54
http://forums.rxmuscle.com/showpost.php?p=504153&postcount=25

Denna var fan inte att leka med! Måste testas. :eating:

varför ha olja i? kör på röd mjölk, eller kör i glass. blir godare än att ha olja i drinken.

Mer kalorier. Bara bita ihop och svepa!

WHITEFOLKS
2010-07-29, 16:05
http://forums.rxmuscle.com/showpost.php?p=504153&postcount=25

Denna var fan inte att leka med! Måste testas. :eating:



Mer kalorier. Bara bita ihop och svepa!

Skippa äggvitorna.

Annars så var det väl inger direkt revolutionerande. Mjölk, jordnötssmör och proteinpulver/mrp.

immortaltech
2010-07-29, 16:15
köp proteinpulver, whey-80 eller whey fx eller liknande och sen en chokladkaka från ica/maxi för 4:90:- och riv den i ett rivjärn till fint pulver typ och häll i det i shaken, en sån 100g chokladkaka innehåller 500 kcal

z_bumbi
2010-07-29, 16:25
vad har du för förslag då? :)

Grund
Mjölk, juice, vatten eller yoghurt

Lägg till efter smak och kaloribehov.
Banan/frukt
Olja
Oboy
Maltodextrin
Glass
Nötter av någon typ (mixa dessa först)
Kokos
Proteinpulver (behövs sällan iom att man redan äter mycket mat).
Havregryn (om man äter lite fibrer i övrigt). Ersätter man en frukost bestående av gröt/flingor med fibrer/müsli så är det ett smidigt sätt att öka kaloriintaget. Ett tips är att blötlägga dem en stund innan så blir de lite mjukare.

HulkH
2010-07-29, 16:47
Grund
Mjölk, juice, vatten eller yoghurt

Lägg till efter smak och kaloribehov.
Banan/frukt
Olja
Oboy
Maltodextrin
Glass
Nötter av någon typ (mixa dessa först)
Kokos
Proteinpulver (behövs sällan iom att man redan äter mycket mat).
Havregryn (om man äter lite fibrer i övrigt). Ersätter man en frukost bestående av gröt/flingor med fibrer/müsli så är det ett smidigt sätt att öka kaloriintaget. Ett tips är att blötlägga dem en stund innan så blir de lite mjukare.

okey, tack :) ska testas :)


Vart kan man köpa maltodexterin? vet vad det är, har bara inte hittat det någonstans"/

cero
2010-07-29, 16:51
okey, tack :) ska testas :)


Vart kan man köpa maltodexterin? vet vad det är, har bara inte hittat det någonstans"/

Fast carbs kan dom heta ibland. Finns i vilken kosttillskottsbutik som helst.

http://www.kolozzeum.com/index.php?cPath=22

HulkH
2010-07-29, 19:27
Fast carbs kan dom heta ibland. Finns i vilken kosttillskottsbutik som helst.

http://www.kolozzeum.com/index.php?cPath=22

Tack så jätte mkt :) ska köpas! :)

cero
2010-07-30, 18:47
Skippa äggvitorna.

Annars så var det väl inger direkt revolutionerande. Mjölk, jordnötssmör och proteinpulver/mrp.

Jo, det har du rätt i. Men näringsvärdet ser ganska lockande ut! Varför skippa äggvitorna?

King Grub
2010-07-30, 18:48
Råa äggvitor tar man inte upp mycket av proteinet ifrån, och riskerar dessutom salmonellasmitta.

cero
2010-07-30, 21:43
Äh, bara att koka/steka och sedan röra i det. :)

HulkH
2010-08-05, 21:30
Har testat kvarg, proteinpulver, mjölk, yougurt samt matolja... JAG matolja.
Skit gott ju :)

Vrf inte dricka matolja istället för att köra på gainers och sånt? :) Mkt kalorier och smakar inget. Iaf så tkr inte jag det smakar äckligt, bara hälla ner :)