handdator

Visa fullständig version : Morgon vs Kväll


Rusk
2010-07-28, 18:12
Som topic, hur mkt i vikt skiljer ni från morgon till kväll samt hur mkt ändras erat midjemått?
Själv ligger jag på 72 på morgonen och 74 på kvällen, inte räknat midjan riktigt men skulle tippa på ett par cm, ser ut som en ballong på kvällen. På morgonen ser man dom 4 övre magrutorna halvt som havlt men dom är borta helt på kvällen*cry* Antar att det är så det ska vara under bulk:naughty:
En till fråga till er som bulkar kontrollerat, hur klarar ni av all mat? När man äter endast nyttig mat och ska upp på 3200kcal så mår iaf jag illa halva dagen, får trycka i mig även om jag är mätt.
Mvh

frong
2010-07-28, 18:13
Som topic, hur mkt i vikt skiljer ni från morgon till kväll samt hur mkt ändras erat midjemått?
Själv ligger jag på 72 på morgonen och 74 på kvällen, inte räknat midjan riktigt men skulle tippa på ett par cm, ser ut som en ballong på kvällen. På morgonen ser man dom 4 övre magrutorna halvt som havlt men dom är borta helt på kvällen*cry* Antar att det är så det ska vara under bulk:naughty:
En till fråga till er som bulkar kontrollerat, hur klarar ni av all mat? När man äter endast nyttig mat och ska upp på 3200kcal så mår iaf jag illa halva dagen, får trycka i mig även om jag är mätt.
Mvh

Du behöver ju inte äta 3200 kcal grönsaker precis. En pizza är inte fel.

Rusk
2010-07-28, 18:26
Du behöver ju inte äta 3200 kcal grönsaker precis. En pizza är inte fel.

En pizza ger mig tyvärr inte all protein jag vill ha, sen har jag räknat kalorier i snart 1 år så är en aning skadad, kommer inte ihåg när jag åt en god pizza senast:P Min dagskost brukar bestå av Osötad musli, Kesella, Kycklingfilé, fullkornsris, potatis, nötfärs, mörkt bröd, kalkon, vassle, philadelphia lätt, mjölk, keso och frukter:P

krappen
2010-07-28, 18:28
Byt ut fullkornsriset mot vanligt ris då eller något liknande, så du kan trycka i dig lite mer utan att bli så fruktansvärt mätt.

HulkH
2010-07-28, 18:28
Magrutorna syns dygnet runt:)


Skäms åsido, är inte så jätte stor skillnad på morgn och kväll, förutom att man är lite smalare precis på morgonen då man inte fått i sit någe mat än :)

Sjoba
2010-07-28, 18:58
Tja, formen brukar väll vara lite hårdare på morgonen, och magen är lite plattare. Jag räknar alla mina kalorier nu (ungefärligt naturligtvis), så om det fattas lite kalorier är det bara att bita ihop och äta. Har man inte viljan så har man inte.

Ett tips, potatis är sjukt jobbigt att få i sig sina kalorier med, jämfört med ris eller pasta är det jättelite per 100g. Potatis tycker jag mättar sämre, men jag tycker ändå att det är jobbigt att få kalorierna därifrån vid bulk. Sen innehåller det mycket nyttigt, men det är en annan femma.

Rusk
2010-07-28, 19:00
Tja, formen brukar väll vara lite hårdare på morgonen, och magen är lite plattare. Jag räknar alla mina kalorier nu (ungefärligt naturligtvis), så om det fattas lite kalorier är det bara att bita ihop och äta. Har man inte viljan så har man inte.

Ett tips, potatis är sjukt jobbigt att få i sig sina kalorier med, jämfört med ris eller pasta är det jättelite per 100g. Potatis tycker jag mättar sämre, men jag tycker ändå att det är jobbigt att få kalorierna därifrån vid bulk. Sen innehåller det mycket nyttigt, men det är en annan femma.

Jo, blir inte så mkt potatis nu även om jag föredrar det framför ris smakmässigt.

Eddie Vedder
2010-07-28, 20:16
Lyssna på Fredrik.


Lättphiladelphia, lättmjölk och keso är inte "nyttigare" än fullfet Philadelphia, standardmjölk och ost. In med fet fisk och ägg, ha smör på mackan, gör ett smörigt mos på potatisen eller stek den i smör, ät vitt ris. Du har en uppenbart skev bild av "nyttigt".

Rusk
2010-07-28, 21:25
Lyssna på Fredrik.


Lättphiladelphia, lättmjölk och keso är inte "nyttigare" än fullfet Philadelphia, standardmjölk och ost. In med fet fisk och ägg, ha smör på mackan, gör ett smörigt mos på potatisen eller stek den i smör, ät vitt ris. Du har en uppenbart skev bild av "nyttigt".

Jo jag antar det, keson är dock normal;p Vitt ris är långsamma kolhydrater med va?

Pepz
2010-07-28, 21:28
Jo jag antar det, keson är dock normal;p Vitt ris är långsamma kolhydrater med va?

vad spelar hastigheten på kolhydraterna för roll?

exor
2010-07-28, 21:33
Äter det jag känner för, men ändå relativt nyttigt. Vill jag deffa plockar jag bort deserterna och minskar portionerna. Jag blev helt knasig av kaloriräknande förut så går på känsla nu istället. Trivs mycket bättre i vardagen nu för tiden.

Rusk
2010-07-28, 21:47
vad spelar hastigheten på kolhydraterna för roll?

Snabba använder jag i stort sätt endast efter träning, långsamma gör så blodsockret ligger på en jämn nivå och det lindrar mitt sötsug samt att jag får mer energi.

grakka
2010-07-28, 22:16
Cashewnötter är bra om man vill ha en liten boost av kalorier och andra nyttigheter vid t.ex bulk. 100g cashewnötter från eldorado innehåller enligt innehållsförteckningen 570kcal, 25g protein, 26g kolhydrater, 46g fett. Skapligt enkelt att få i sig, det är billigt och gott.

*popcorn*

Bluesparv
2010-07-28, 23:48
Cashewnötter är bra om man vill ha en liten boost av kalorier och andra nyttigheter vid t.ex bulk. 100g cashewnötter från eldorado innehåller enligt innehållsförteckningen 570kcal, 25g protein, 26g kolhydrater, 46g fett. Skapligt enkelt att få i sig, det är billigt och gott.

*popcorn*

150g såna varje kväll framför en film går ju som en flaska vatten gör under ett hårt mark/böj-pass :D

JoeyP
2010-07-28, 23:52
Herregud ingen pizza?!
Dra till lidl, där säljer dem 3pizzor 300grammare, 600kcal st! Riktigt goda, på med lite extra ost, och skinka sen haru både pizza och 150gram protein på 1800kcal!

3000kcal är ingenting! Räcker ju fan att man steker köttfärsen i margarin så är man upp i 1500...

fdanell
2010-07-29, 00:56
brukar väl skilja 4-5kg mellan kvälls och morgonvägningen efter toa

stevebc
2010-07-29, 01:02
2 kg.

Midjan ligger runt metern efter en stor måltid, men får rutor om jag spänner. Vetefan hur jag fick så jävla stor mage. Efter att jag ätit eller druckit, och har kläder på mig, ser jag fet ut, och jag har fått höra hur många gliringar som helst om ölmage, fetma och liknande. Konstigt. Kanske fett som ligger runt organen och under magmusklerna?

JoeyP
2010-07-29, 02:32
1-5kg.

Eddie Vedder
2010-07-29, 06:38
Jo jag antar det, keson är dock normal;p Vitt ris är långsamma kolhydrater med va?

All keso är lättprodukter, 4%-ig keso är en mycket mager produkt. Angående kolhydraterna märker jag ingen skillnad. Jag tycker det mättar lika dåligt oavsett fullkorn eller ej.

Men om jag för ovanlighetens skull äter ris väljer jag vitt för att det smakar godare och jag slipper de extra fibrerna och fytinsyran.

pcw
2010-07-29, 13:19
Jag vägde mig igår kväll precis innan jag skulle lägga mig och låg då på 92,9kg.

Idag efter att jag ätit frukost (havregrynsgröt + 250g kvarg + 2 knäckemackor + 1 glas juice + 2 koppar kaffe) och sedan (ursäkta språket) skitit två gånger så vägde jag mig och till min förvåning vägde jag endast 89,7kg.

Har jag skitit ur 3kg? Låter helt galet.