handdator

Visa fullständig version : Vilkentränings form är mest effektiv för fetbränning!


0rginalet
2010-07-28, 12:04
Hej!

Jag håller just nu på att försöka gå ner i vikt.
Jag kör på en egen lite Kalori diet som jag själv utformat (Halft)

Jag har en meny som ser ut som följande
Frukost: 3ägg + Kaviar
Lunch: Tonfisk
Middag: Kyckling file!

Och för att öka på det hela har jag ståt på en jogging maskin 1 timme om dagen, och dett har gått bra då jag snabbt tagit mig från vikt 116 till 105 fast nu har jag fått bakslag. Jag har börjat äta osunt (Godis Chips m.m.) Jag har också tröttnat på tränings formen jag utför.

Så nu är min fråga vilken är den mest effektiva fettbränar träningsformen
och har ni några tips på hur jag kan bli av med socker suget och chips suget?

Tack för alla tips!

tossefar
2010-07-28, 12:16
Det vore trevligt för oss andra om du försökte använda rättstavningsfunktionen i din webbläsare, så slipper vi försöka tolka din text :)

För en man/kvinna/person på 105 kilo känns din meny snålt tilltagen, även om du inte nämner vilken mängd mat det gäller. Kommer du inte bli hungrig mellan målen?

Klart att du tröttnar på att stå på samma maskin en timme om dagen, det skulle vem som helst göra. Börja styrketräna, äta regelbundet och låt bli chips och godis så får du se på resultat!

Socker- och saltsug får du helt enkelt hantera. Det är inte svårare än att helt enkelt låta bli att handla skräp.

Lycka till!

Kimball
2010-07-28, 12:25
"Vilken tränings form är mest effektiv för fetbränning!"

Den träningsform du kan utföra utan att känna ett trist "tvång", något du tycker är kul och kan utföra kontinuerligt för att få in det som en daglig/veckorutin, är förmodligen det mest effektiva. Att inte ledsna på träningen är lite A och O för framtidssäkra resultat.
Att inte underäta är minst lika viktigt, inte konstigt att du blir sugen på snacks osv med dedär ringa kcal-intaget (även om du inte skriver ut vilka mängder det handlar om..).

King Grub
2010-07-28, 12:36
Ingen träning ökar dygnets fettförbränning vid en viss kaloribalans. Det handlar bara om att skapa ett kaloriunderskott. Äta mindre eller mer motion eller en kombination är upp till dig. Man går ner lika mycket i vikt och förlorar lika mycket kroppsfett av ett kaloriunderskott på X kcal med eller utan konditionsträning.

don ramon
2010-07-28, 12:41
Håller med Kimball. Det som du tycker är roligast kommer även bli mest effektivt för en långvarig effekt. Prova på andra saker istället för ett löpband. Vad är det för fel på att vara ute och springa? Prova att varva styrketräning och olika motionsformer. Cykel, roddmaskin, simning etc. Det finns hundratals olika sätt att hålla sig i form. Prova Crossfit t ex. Var nyfiken och du kommer hitta något som du tycker är kul.

mpersson
2010-07-28, 12:45
Ingen träningsform är bäst för fettförbränning.

0rginalet
2010-07-28, 12:50
Jo det e vell det som är huvudsaken att man tycker det är kul.
jag har tyvärr problem med mina smalben just nu (någon form av inflamation)
som gör att jag inte kan springa vanligt.

Jag styrketränar redan 2 dagar i veckan, jag har varit elit junior simmar när jag var yngre så simning e ju kul men har inte pengarna för att hålla på med det nu (simmkort)

Lovisa
2010-07-28, 13:16
Ingen träningsform är bäst för fettförbränning.

Asså vänta nu, har för mig att det optimala är lågintensiv konditionsträning, typ 90 minuter powerwalk.... ?

Men det kanske bara är som komplement till annan träning?

ceejay
2010-07-28, 13:18
Asså vänta nu, har för mig att det optimala är lågintensiv konditionsträning, typ 90 minuter powerwalk.... ?

Men det kanske bara är som komplement till annan träning?

Läs king grubs inlägg ett par poster upp :)

mpersson
2010-07-28, 13:36
Läs king grubs inlägg ett par poster upp :)

:thumbup:

tumme
2010-07-28, 13:44
Asså vänta nu, har för mig att det optimala är lågintensiv konditionsträning, typ 90 minuter powerwalk.... ?

Tror jag såg nått liknande, att ju intensivare aktiviteten var desto mer kolhydrater användes. Men Kungen skrev "ökar dygnets fettförbränning", en helt annan sak.

GLC
2010-07-28, 13:53
Om jag hade varit du, och det har jag nästan då jag gått ned från 111 till 88 en gång i tiden, så hade jag inte sprungit när du är så pass tung som du är idag, bra slitsamt för knän och ben.

Ta långa promenader och kämpa på i gymmet så bibehåller du även lite muskler iom muskelnedgången.

Fredrik_S
2010-07-28, 14:04
Syrketräning kombinerat med kalorirestriktion är det bästa för viktnedgång. Det gör att du behåller/bygger mest muskler.

Många blir aldrig av med sockersuget / hungern vid kaloriunderskott, det viktigaste när man får bakslag är att ta nya tag så fort som möjligt och fortsätta. Alltså inte ge upp och låta bakslaget övergå till en permanent överskottsdiet...
Det finns otaliga knep men det är troligt att inget fungerar speciellt effektivt, det är alltså upp till dig själv att stå emot för stora och långa bakslag.

z_bumbi
2010-07-28, 14:10
Jag har en meny som ser ut som följande
Frukost: 3ägg + Kaviar
Lunch: Tonfisk
Middag: Kyckling file!

vikt 116 till 105 fast nu har jag fått bakslag.

Inte så konstigt att du får bakslag när du äter så lite mat och dessutom så enahanda livsmedel.