handdator

Visa fullständig version : Fortsätta bulk eller hålla vikten?


Zokz
2010-07-27, 19:03
Hejsan, har nu haft en period med seriös träning på lite mer än ett halvår och gick från 70kg till 90kg. Är 15år och 180cm lång, ska jag hålla på vikten eller bara fortsätta tills nästa sommar, anledningen till att jag bulkar nu på sommaren är för att jag hade på tok för liten muskelmassa för att det skulle synas något speciellt. Jag använder förövrigt whey-80 2ggr om dagen (då jag tränar) efter passet och på kvällen. Tränar hemma med min egna vikt just nu då jag är bortrest.

Schemat ser ut så här:
Måndag:Bröst/axlar
Tisdag: Biceps/triceps
Onsdag: Rehab
Torsdag: Rygg/mage
Fredag:Ben/underarmar Kritisera gärna schemat då jag fått det genom att prova mig fram...

Vill ni ha bilder eller annan info så skriv det bara... Detta är min första tråd här så flama inte ifall den ser lite annorlunda ut :)

Fritösen
2010-07-27, 19:05
20kg på ett halvår måste vara mycket fett?

Är du inte trött i triceps efter bröst/axel passet?:)

tdaman
2010-07-27, 19:11
det var inte lite du hade gått upp. Men lider du inte av det så fortsätt. Kan tillägga att jag kör ett nästan likadant schema med

Bröst/axlar
Triceps/biceps
Rygg/ben

och låt alla säga eller fråga hur mycket dom vill men funkar det kan dom ge sig fan på att det gör. Skulle inte byta ut det för något i världen, fortsätt grabben!

Zokz
2010-07-27, 19:12
nja, inte så mycket. Och jo det är mycket fett, men som sagt, är bortrest så har nog fått lite för mycket av det goda :)

tdaman, kan säga att jag ökat i vikterna jag lyfter rätt stort, i början av bulkperioden tog jag tex 10kg i curl och nu kör jag 22kg~ samt maxade jag 50-60 i bänk, nu maxar jag nog 100.

cero
2010-07-27, 19:16
Tycker inte det låter som någon särskilt bra bulk. Tycker du ska deffa ner dig och sedan börja om på nytt. Annars kommer du ångra dig senare när du sitter där med 40% underhudsfett.

Sjoba
2010-07-27, 19:17
Jag kör numera triceps dagen efter bröst/axlar, fungerar fint :)

Känner du att du har för mycket fett; deffa en period. Bara dumt att gå runt och inte tycka om sin kropp, + att det kan störa en när man bulkar och har lite hull på sig. Man vågar inte riktigt äta så mycket som man kanske borde, och står därför ganska still i muskelutvecklingen.

Jag hade deffat en period och sedan börjat om, med en långsammare bulk denna gång :)

difeddy
2010-07-27, 19:22
Jag kör numera triceps dagen efter bröst/axlar, fungerar fint :)

Känner du att du har för mycket fett; deffa en period. Bara dumt att gå runt och inte tycka om sin kropp, + att det kan störa en när man bulkar och har lite hull på sig. Man vågar inte riktigt äta så mycket som man kanske borde, och står därför ganska still i muskelutvecklingen.

Jag hade deffat en period och sedan börjat om, med en långsammare bulk denna gång :)

+1

Det är helt upp till dig, dock håller jag med om vad Sjoba tycker. Väldigt lätt hänt att man inte "äter som man bör" om man redan har lite hull som sagt. Varierar från person till person helt enkelt. :)

Zokz
2010-07-27, 19:34
Tycker inte det låter som någon särskilt bra bulk. Tycker du ska deffa ner dig och sedan börja om på nytt. Annars kommer du ångra dig senare när du sitter där med 40% underhudsfett.

Ok, ska nog börja käka lite mindre nu då.