handdator

Visa fullständig version : dilemma med armarna


tdaman
2010-07-27, 18:59
Har ett litet problem som endast jag själv stör mig på. På senare tid så har mina armar varit väldigt villiga att växa vilket jag tycker är kanon, den enda saken som har blivit aningen sämre är mellanrummet mellan biceps och väcket ja det är svårt att förklara men ni förstår nog vilket mellanrum jag menar.

Det har iallafall blivit bredare samtidigt som jag har fått mer volym på armarna. Tänkte fråga någon om hur detta har kunnat uppkomma för jag hade verkligen inte det här för en månad sedan när mina armar var 1 cm mindre.

Kan tillägga att jag alltid går ner djupt i alla bicepsövningar just för att förhindra att få det här väcket om man nu kan kalla det så. Så när jag t.ex kör bicepscurl eller preachercurls så går jag ner till full stretch och sen upp igen. Så ni får gärna lägga en kommentar om ni sitter och trycker på erfarenheter eller dylikt.

Fortsatt trevlig Tisdagskväll!

frogmachine
2010-07-27, 19:14
Är ingen expert men att kötta hammercurls ger ju intrycket av att "Glipan" blir mindre eftersom underarmen växer åt det hållet. Verkar funka för mig eller är jag helt ute o åker båt här?

Trevligt om någon kunde fylla på eller rätta här!

MtotheM
2010-07-27, 21:05
Större biceps -> större glipa har jag haft för mig iaf

danozen
2010-07-27, 21:08
Om det är mellan armvecket och bicepsen så tror jag inte att man kan fixa det, dina gener bestämmer det.

Trashcan
2010-07-27, 22:28
^^^ What frogmachine said. Jag tror det enda du kan göra är att träna brachioradialis, som tränas t ex vid hammercurls.

MtotheM
2010-07-27, 23:41
Märkte nu att jag missförstod vad du menade i min tidigare post. Nu när jag förstår kan jag konstatera att det är genetiskt.

HulkH
2010-07-28, 00:44
Tror också generna styr det där.