handdator

Visa fullständig version : Big in Japan!


8thWonder
2010-07-27, 00:15
ようこそ!

Eller på svenska "välkomna"!
Den 30 Augusti flyger jag till Japan för att stanna på obestämd tid.
Nu i våras, under mitt första år på universitet i Växjö träffade jag en
underbar tjej. Givetvis fanns det en hake...hon kom från Japan och
var utbytesstudent. Hon lämnade Sverige i början av Juni men jag får
snart träffa henne igen, jag åker dit i slutet av nästa månad! Jag är
för tillfället smådetaljer från ett jobb i Osaka och kan komma att stanna
där en längre tid!

Vad är det då som gäller? Jo, jag måste ju åka till Japan i min bästa
form någonsin och visa vad man är gjord av. Jag har 2.5 år av träningserfarenhet på gymet.
Jag är 19 år, 181 cm lång och väger idag 84 kg.

Faktum är att jag idag har varit på diet i exakt en månad. Jag startade
på 92 kg och ligger idag på 84 kg. Med andra ord har en stor förändring redan skett men jag
fick lust att starta upp en journal nu som countdown till resdatumet. Jag kör enligt
matupplägget Periodisk fasta där jag ligger 18:6. Träningen är lågvolym och egentligen
inget speciellt utan oftast 10 set max per muskelgrupp i veckan
för större grupper och max 8 för mindre. Alla muskelgrupper har
sin egen dag förutom ben och armar som får en och samma. Mer
finns inte att säga. Ni får svar på frågor genom dieten.
34 dagar kvar till Japan!

Jag hoppas också kunna hitta ett antal gym i Japan att gästträna på
och uppdatera er här om dom i min journal, visa bilder, filmer och såklart poser med the Japs!

始めよう!Let's get started!

Första bilden är från 20 Juni och de andra 3 dagsfärska

JoeyP
2010-07-27, 00:21
Lycka till i Japan, bra massa har du bro, inte långt kvar nu, snart rippad ju! ;)

8thWonder
2010-07-27, 00:32
Juli 25 | Axlar, Traps
_____________________________

Smithmaskinpress: 91x13, 96x7

Hantelpress: 40x11

Sidolyft: 26x11, 26x10

Arnold's Sidolyft: 14x12, 14x11

Front raises: 30x9

Bent Over Laterals: 22x13, 24x10

Skivstångsshrugs: 230x15 PANG, skitremmen gick av på mitten...IGEN , 240x12

Det var det passet. Har ökat lite i varje övning sen senaste passet
vilket är skönt. Man kan inte ta allt för givet i diettider.

8thWonder
2010-07-27, 00:37
Lycka till i Japan, bra massa har du bro, inte långt kvar nu, snart rippad ju! ;)

Tack, vi kör på nu! Vi tar några pass när jag kommer hem nästa vecka!

chrille87
2010-07-27, 08:59
Har alltid diggat din form, blir roligt att följa båda dina resor:) Lycka till

JoeyP
2010-07-27, 09:22
Köttigt pass din beast, körde du bara 1set hantelpress eller?

8thWonder
2010-07-27, 12:41
Har alltid diggat din form, blir roligt att följa båda dina resor:) Lycka till

Tack :)

Köttigt pass din beast, körde du bara 1set hantelpress eller?

Aa, har redan kört 2 pressar där. Vill inte överträna. Blir så nojig när jag kör i Smith. Är ju alltid fria vikter för mig annars men har inte kört i Smith sen början av året så testar på det. Men jag kan inte överge the basics ;p

8thWonder
2010-07-27, 21:59
Juli 27 | Vilodag
______________________________

Tagit det lugnt med kolhydraterna. Bara 1.5 dl havregryn idag och mjölk till det. Protein uppe på 250 g idag och slutade på 1800 Kcal. Kör ofta så lågt på vildoagar.

Är i min sommarstuga nu och tar tillfället i akt att köra cardio ute i naturen. Innan jag gick ut för min promenad tog jag på mig badbyxorna så att jag kunde avsluta med ett dopp i havet som ligger på turen :) Bild därfirån

JoeyP
2010-07-27, 22:04
Låter som en riktigt skön dag! Nice sexpack! Och fyfan vilken benbild du skicka innan!

Kötta på :thumbup:!

shape
2010-07-28, 00:12
Satan, vilken utmaning! Att dra till Japan på äventyr med andra ord..
Får man fråga om det här med ...på obestämd tid.. är seriöst? Hur reagerar familj osv?

Mycket har man gjort för tjejer - men att byta kontinent var nytt :-) I alla fall för en 19-åring :)

Edit: Vad är det för jobb du har på¨G?
Lycka till med allt!

8thWonder
2010-07-28, 21:35
Satan, vilken utmaning! Att dra till Japan på äventyr med andra ord..
Får man fråga om det här med ...på obestämd tid.. är seriöst? Hur reagerar familj osv?

Mycket har man gjort för tjejer - men att byta kontinent var nytt :-) I alla fall för en 19-åring :)

Edit: Vad är det för jobb du har på¨G?
Lycka till med allt!

Ja det ska bli riktigt roligt. Vi får hoppas allt går som det ska bara.

Min familj kan bara acceptera det och det gör dom me. Man msåte få välja sitt eger spår i livet :) Jobbet är ett deltidsjobb på resaurang just nu, får se om man kan uppgradera sig.

8thWonder
2010-07-28, 21:41
Juli 28 | Bröst
_____________________________

Bänkpress: 113x8, 113x6

Incline hantelpress: 45x12, 48x6

Incline hantelflyes: 38x10, 35x10

Cable Xover: 55x20 -> 50x10 FST4*

*Fascia stretch training, om ni inte vet vad det är så leta upp det! Jag kör egenvarianten 4 set istället för originalet 7 nu i dieten så det inte blir alltför hårt för återhämtningen.

Det var faktiskt allt. Ville köra mage med men med tanke på ryggpasset och marklyften imorn lät jag bli. Åker till Stockholm imorgon så ska ta några pass på Delta Gym! Men att vandra in i jättarnas värld är inte så roligt som det låter, självförtroendet brutalmördat :P

Lellee
2010-07-28, 21:47
lycka till med både resan och träningen ! vill se och läsa mycket tankar och bilder från japan !

Chrilleftw
2010-07-28, 22:13
8thwonder! så skön snubbe du är!

Lycka till med resan, tjejen & jobbet. Samt träningen! Hoppas livet flyter på för dig och hoppas du fortsätter hålla journalen aktiv! Detta ska bli väldigt intressant att läsa.

Diggas skarpt, BIG FUCKING 8thwonder goes Japan !

8thWonder
2010-07-28, 22:52
lycka till med både resan och träningen ! vill se och läsa mycket tankar och bilder från japan !

Tack :) ska hitta eller låna en lite bättre kamera å försöka ta många bilder till min kolo-familj :)

8thwonder! så skön snubbe du är!

Lycka till med resan, tjejen & jobbet. Samt träningen! Hoppas livet flyter på för dig och hoppas du fortsätter hålla journalen aktiv! Detta ska bli väldigt intressant att läsa.

Diggas skarpt, BIG FUCKING 8thwonder goes Japan !

Värmer verkligen :) mådde lite dåligt nyss, ser ut som jag svalt ett saltkar så vattenfylld av nån anledning men dina ord satte mig på rätt mentala väg igen :)

"BIG FUCKING 8thwonder" kör extra hårt pass imorn! *flex*

JoeyP
2010-07-28, 22:56
Köttiga bänkpressar fifan! :thumbup:!

Control_61
2010-07-28, 23:00
Kul att se en ny journal!!!


Japan me? Vafan händer?!
Trodde du skulle hålla ställningen på Borbacka nästa termin också!

8thWonder
2010-07-28, 23:16
Köttiga bänkpressar fifan! :thumbup:!

Ökat från förra veckan iaf :)

Kul att se en ny journal!!!


Japan me? Vafan händer?!
Trodde du skulle hålla ställningen på Borbacka nästa termin också!

Tack :) Ja, livet har många vägar man vet aldrig vart man hamnar :P
Jag tror inte det blir nåt med Borbacka, lät så när vi pratades vid Kurt och jag. Men behöver de mig rycker jag in!

Geisha
2010-07-29, 03:54
Kul med Japan! ^^

Bodde i Osaka förra året. Mycket trevlig stad, och ännu trevligare folk!:thumbup: Och hela Kansai-området är fullt av intressanta ställen och god mat! Kan var jobbigt att förstå "Kansai-ben"(dialekten) i början bara (fast om din tjej är därifrån så kanske du redan kan det??).

Jag har bara tränat på (gratis) gym på universitet, men har hört att gymkort ska vara ganska så rejält dyrt här borta >< Är det iofs en hel del som är, men ändå ;p

Skräm nu inte slag på alla små japaner med att vara alltför biffig nu bara! ;)

8thWonder
2010-07-29, 13:29
Juli 29 | Rygg, Abs
________________________

Pullups: 35x7, 30x8

Marklyft: 200x6, 190x6

Stångrodd underhand: 130x7, 130x8

Pulldowns: 140x12, 150x8

Rakarmspushdowns med rep: 85x12 -> 80x10 FST4


Det var det passet. Kändes ärligt talat skitdåligt. Ni vet att jag kör periodisk fasta och vanligtvis lägger jag träningen mellan mina 2 dagliga måltider men ska som nämnt till Stockholm senare och var därför idag tvungen att träna på 16 timmars fastande mage... Vilket inte kändes alls bra. Trött i huvudet och kroppen likaså men jag tar igen det nästa pass. Hade filmat allt men youtube tar inte emot filmerna så blir tyvärr inget :/

Mår faktiskt i övrigt ganska dåligt mentalt. Spegelbilden är INTE som jag vill att den ska vara.. Blir cardio ikväll för att försöka rätta till det.

8thWonder
2010-07-29, 13:32
Kul med Japan! ^^

Bodde i Osaka förra året. Mycket trevlig stad, och ännu trevligare folk!:thumbup: Och hela Kansai-området är fullt av intressanta ställen och god mat! Kan var jobbigt att förstå "Kansai-ben"(dialekten) i början bara (fast om din tjej är därifrån så kanske du redan kan det??).

Jag har bara tränat på (gratis) gym på universitet, men har hört att gymkort ska vara ganska så rejält dyrt här borta >< Är det iofs en hel del som är, men ändå ;p

Skräm nu inte slag på alla små japaner med att vara alltför biffig nu bara! ;)

Roligt att vi är två träningsnördar i Japan. När jag kommer till Tokyo får du ta ett pass med mig ;) haha. Ska bli roligt att testa all ny mat. Får se hur pass bra man kan lyckad följa en lagom bra kosthållning.

Och att jag skrämmer någon nu är inte troligt, har blivit pinntunn i dieten :'p

karlingen
2010-07-29, 16:00
droppa 8kg på 1 mån? O_o

8thWonder
2010-07-29, 18:37
droppa 8kg på 1 mån? O_o

Ja, först nåt kg vatten men sen fett! Kan låta mycket eller som muskelförlust men jag har ökat styrka i varje pass så än så länge kan jag hålla denna takten. Man får läsa situationen helt enkelt

Fabregas
2010-07-29, 19:36
Kul grej!
Kommer följa den här journalen, med hopp om att du lyckas bra både med träningen och kärleken! Hon måste vara något extra om du är beredd att lämna familj och vänner, men man måste våga för att vinna!:thumbup:

Lycka till!

karlingen
2010-07-29, 20:16
Ja, först nåt kg vatten men sen fett! Kan låta mycket eller som muskelförlust men jag har ökat styrka i varje pass så än så länge kan jag hålla denna takten. Man får läsa situationen helt enkelt

Inspirerande må jag säga.. Ska lätt försöka med det inför nästa deff, så slipper man deffa så länge :)

8thWonder
2010-07-30, 19:56
Kul grej!
Kommer följa den här journalen, med hopp om att du lyckas bra både med träningen och kärleken! Hon måste vara något extra om du är beredd att lämna familj och vänner, men man måste våga för att vinna!:thumbup:

Lycka till!

Tack. Jag resonerar likadant :)

Inspirerande må jag säga.. Ska lätt försöka med det inför nästa deff, så slipper man deffa så länge :)

Det är omöjligt att förutspå hur ens viktnedgång blir innan man börjar så följ alltid tecknen din kropp ger :)

8thWonder
2010-07-30, 20:21
Vilodag | 30 Juli
_________________________________

Är i huvudstaden Stockholm på besök över helgen. Har under shoppingrundan gått cirka 1.5 mil vilket får stå för min cardio idag :)

Det finns ett antal journaler att läsa här på Kolozzeum, hur man ska veta vilken man ska läsa är inte lätt. Men efter att ha prövat på ett fåtal märker man fort att de egentligen inte skiljer sig så mycket ifrån varandra. Nästintill alla äter vi våra dagliga kycklingfiléer, alla kör vi våra marklyft och alla kör vi våra morgonpromenader. Vi går alla in på dessa självklara moment i våra journaler. Visst är det roligt och intressant att läsa om sina kompisars dagliga kamper med stålet i gymmet men frågar ni mig så handlar träningen och framför allt dieten allra mest om den mentala biten.

Den mentala biten är det knappast någon som nämner. Kanske är det i andras ögon ointressant men för mig är den mentala biten den viktigaste och mest intresseväckande. Visst ser ni mina pass men ingen kan riktigt se vad som pågår inuti huvudet. Är varje minut en kamp mot sina inre begär för lockande mat och andra frestelser eller är det en positiv tankesamling som inte alls störs av dietens många svårigheter? Vad är det som driver denna person till otaliga timmars hårt svettande både på rullbandet och under skivstången? Vad ger upphov till den enorma drivkraften? Kan anledningen till allt slit vara så simpel som ett sexpack? I slutändan tror jag det är personen med starkast mentalitet som tar sig längst. Det är intressant att tänka över tycker jag.

Skriver från min iPhone vilket tar en enorm tid. Fortsätter gärna mer på ämnet en annan gång :)

8thWonder
2010-07-31, 16:57
31 Juli | Armar på Delta Gym, Stockholm
___________________

Smalbänk: 100x12, 105x8

Alt. Hantelcurl: 30x6, 25x11

Hantelextension
Over head 2 arms : 46x15, 50x12

Stångcurl: 63x10, 63x9

Pushdowns: 80x20, 90x15

Preachercurl 1arm: 20x13, 20x12

Och där släcktes ljuset, tydligen stängde dem vid 5. Hade bara 1 övning per muskelgrupp kvar och mage på det men det får vi skita i helt enkelt.

Kunde inte köra dips som jag skulle kört först men de hade inget viktbälte så fick köra smalbänk idag, suck. Inga ursäkter men hantlarna kändes jäkligt tunga här. Tappade flera reps i många övningar. Är övertygad om att det kommer se bättre ut nästa pass hemma så tro inte jag ökar 6 reps eller nåt nu, såna gener har jag inte :p

Känns som om formen förbättras lite hela tiden nu, så idag var en bra dag. Kommer lite blandade bilder imorn!

Rawsteel
2010-07-31, 20:36
Vad korta dina pass måste vara med så få sets/reps, hur brukar upplägget se ut under bulk? Frekvens etc?

hidden
2010-07-31, 22:13
Sjukt intressant med Japan!
Själv så drömmer jag om att bli en permanent boende i Tokyo! :) Fast det är en bit kvar innan jag kan uppfylla den drömmen, om jag ens någonsin kommer få göra det.

Du måste vara jävligt motiverad nu när du ser Japan och den där härliga tjejen framför dig! ^^ Bara att fortsätta kötta.

8thWonder
2010-07-31, 23:40
Vad korta dina pass måste vara med så få sets/reps, hur brukar upplägget se ut under bulk? Frekvens etc?

Detta upplägget är helnytt för mig. Men grejen är ju den att man ökar inte ofta i massa i en deff. Däremot styrka kan man öka vilket i sin tur ger upphov till massa med rätt kalorier tillförda. Så att under dieten öka styrkan för att sen råstarta muskelbygget efter känns som att ta vara på tiden :) man tappar knappast massa på det upplägget. Man kan underhålla den med bra mkt mindre volym än detta.

I bulk kör jag vanligtvis högvolym, 16 set + men får se denna gången

Sjukt intressant med Japan!
Själv så drömmer jag om att bli en permanent boende i Tokyo! :) Fast det är en bit kvar innan jag kan uppfylla den drömmen, om jag ens någonsin kommer få göra det.

Du måste vara jävligt motiverad nu när du ser Japan och den där härliga tjejen framför dig! ^^ Bara att fortsätta kötta.

Håll alltid drömmen levande. Genom att göra det finns chansen att lyckas alltid där. Ger du upp däremot dör alla möjligheter till att lyckas. :)

Jag är motiverad igen äntligen. Nu är det så pass nära med! Tack för stödet :) vad med japan intresserar dig?

JoeyP
2010-08-01, 00:39
Bra pass bro! Och bra med mindre volym nu under deffen.

Väldigt rörande inlägg där, då jag själv ska gå en lång promenad imorgon och leva på kyckling och sallad... Kommer bli kämpigt då man levde som en kung idag med 4k+ kcal :D Fyfan är redan hungrig, alla går hem från krogar, beställer feta kebaber "joey ska du ha ett bett" "nejtack" "joey vill du smaka en klunk" "nejtack nejtack" man har bara lust att öppna kylskåpet och dra en panpizza, men det där inlägget gjorde så jag tog ett glas light läsk istället. Haha!

VIVA EL FITNESSTYLE 4 EVER. Man tar vara på allt så mkt mer när man lever den här livstilen. Och man ser fan mkt bättre ut än dem som käkar sån där jävla kebab. Helt seriöst, satt på gästgivar gården idag. ALLA var tamefan smalfeta eller lönnfeta fyfan.

hidden
2010-08-01, 10:20
Håll alltid drömmen levande. Genom att göra det finns chansen att lyckas alltid där. Ger du upp däremot dör alla möjligheter till att lyckas. :)

Jag är motiverad igen äntligen. Nu är det så pass nära med! Tack för stödet :) vad med japan intresserar dig?

Deras sätt att leva. Har hört att Japaner jobbar i stort sätt hela tiden, och alltid tar sig hem till samma mini-längenhet och sover. <--- Japaner jobbar alltså hårt, och därför är det världens rikaste land (Och de har inte ens några nämnvärda naturresurser). Jag är personligen inte en hårdjobbare, men det är fascinerande.

Det andra är att jag tycker att tjejerna är väldigt attraktiva. ^^
Sedan själva staden Tokyo. Världens största stad, om man kollar byggnader på area. Det är helt enkelt jävligt coolt! :)

Geisha
2010-08-01, 11:16
Roligt att vi är två träningsnördar i Japan. När jag kommer till Tokyo får du ta ett pass med mig ;) haha. Ska bli roligt att testa all ny mat. Får se hur pass bra man kan lyckad följa en lagom bra kosthållning.

Och att jag skrämmer någon nu är inte troligt, har blivit pinntunn i dieten :'p

Jo, kommer du hit så får vi ta en genomkörare tillsammans ^^

Framför allt tjejer(av nån anledning o.O) som kommer till Japan brukar gå upp i vikt (my self included ><), just för att det finns så mycket god mat, tillgänglig 24/7! (konbini ftw!;P) Kilar är mer blandat, otaku som bara brukade sitta på rummet och titta på anime/spela dator/TV-spel börjar plötsligt röra på sig mer än vanligt, och brukar därmed gå ner i vikt, medan andra inte gillar den japanska maten (och inte kan laga mat själva) och därför bara äter på McDonalds/KFC, och går då förstås upp i vikt. Du verkar ju dock itne falal i någon av de kategorierna, så vi får se hur det går ;P

Du vet inte vad pinntunn betyder än, trust me ;p

8thWonder
2010-08-02, 00:20
Bra pass bro! Och bra med mindre volym nu under deffen.

Väldigt rörande inlägg där, då jag själv ska gå en lång promenad imorgon och leva på kyckling och sallad... Kommer bli kämpigt då man levde som en kung idag med 4k+ kcal :D Fyfan är redan hungrig, alla går hem från krogar, beställer feta kebaber "joey ska du ha ett bett" "nejtack" "joey vill du smaka en klunk" "nejtack nejtack" man har bara lust att öppna kylskåpet och dra en panpizza, men det där inlägget gjorde så jag tog ett glas light läsk istället. Haha!

VIVA EL FITNESSTYLE 4 EVER. Man tar vara på allt så mkt mer när man lever den här livstilen. Och man ser fan mkt bättre ut än dem som käkar sån där jävla kebab. Helt seriöst, satt på gästgivar gården idag. ALLA var tamefan smalfeta eller lönnfeta fyfan.

Härligt :) Ja det är en helt unik livsstil, man ger verkligen 100 %. Åtminstonde om man ska komma nånvart med det. Som du säger äter du som dem ser du ut som dem. Vill du se ut som en fitnessmodell får du också äta som en, det är inte rocketscience dethär, mest sunt förnuft och en mental kamp.

Deras sätt att leva. Har hört att Japaner jobbar i stort sätt hela tiden, och alltid tar sig hem till samma mini-längenhet och sover. <--- Japaner jobbar alltså hårt, och därför är det världens rikaste land (Och de har inte ens några nämnvärda naturresurser). Jag är personligen inte en hårdjobbare, men det är fascinerande.

Det andra är att jag tycker att tjejerna är väldigt attraktiva. ^^
Sedan själva staden Tokyo. Världens största stad, om man kollar byggnader på area. Det är helt enkelt jävligt coolt! :)

Haha, är du en workaholic? :P Skämt åsido, ja de är hårdarbetande. Nästan att det nått en gräns där tycker jag. De har infört termer kring folk som dör på jobbet, att jobba ihjäl sig är numera inget ovanligt där.

Jag får lov att hålla med dig, det är ett häpnadsväckande land på många olika sätt!

Jo, kommer du hit så får vi ta en genomkörare tillsammans ^^

Framför allt tjejer(av nån anledning o.O) som kommer till Japan brukar gå upp i vikt (my self included ><), just för att det finns så mycket god mat, tillgänglig 24/7! (konbini ftw!;P) Kilar är mer blandat, otaku som bara brukade sitta på rummet och titta på anime/spela dator/TV-spel börjar plötsligt röra på sig mer än vanligt, och brukar därmed gå ner i vikt, medan andra inte gillar den japanska maten (och inte kan laga mat själva) och därför bara äter på McDonalds/KFC, och går då förstås upp i vikt. Du verkar ju dock itne falal i någon av de kategorierna, så vi får se hur det går ;P

Du vet inte vad pinntunn betyder än, trust me ;p

Haha. Detdär hände alla japanskor som kom till Växjö med. Vi lärde dem "fika", och det har vi fått skit för nu efteråt. Tjejer som var riktigt smala grät för att deras kompisar tyckte de var feta nu. Japan ska ju vara, enligt dem själva, ett hårt samhälle att leva för som tjej när det gäller att passa in. Det extreama modet, ständigt pinnsmala idealen etc. Hur är det med killarna? Lyckas man höja medelvikten för muskulär kroppsmassa när man passerar gränsen eller? ;)

8thWonder
2010-08-02, 00:33
Vilodag | 1 Augusti
____________________________

Passade på att ta en sista morgonpromenad genom huvudstaden imorse innan jag satte mig i bilen för en 6 timmars färd hem. Har legat lågt på kolhydrater som vanligt dessa dagar, cirka 250 g protein idag. Knäptpe ett par random bilder i Stockholm som jag lägger upp här för att ni ska ha en liten formaning. Bara 28 dagar kvar nu!


Bild 1: En ådra på vaden? Upptäckte den när jag prövade kläder. Blev positivt överraskad :) Första gången det hänt.

Bild 2: Var tvungen att pröva GASP kläder ju ;)

Bild 3: Absen är det som går segast men har tightats till en aning till nu

Bild 4: Körde armpass på Delta Gym!

HulkH
2010-08-02, 00:44
Riktigt snygg fysik du har:) inte långt kvar till opti:)

Ha så skoj i japan, hoppas du och hon får det riktigt trevligt tsm :)

bug
2010-08-02, 00:49
Detta ska följas, riktigt snygg fysik :D

8thWonder
2010-08-02, 00:54
Riktigt snygg fysik du har:) inte långt kvar till opti:)

Ha så skoj i japan, hoppas du och hon får det riktigt trevligt tsm :)


Detta ska följas, riktigt snygg fysik :D


Thanks guys. Ska göra mitt bästa för att se bra ut innan jag åker! Roligt att ni läser :)

joasimo
2010-08-02, 01:04
Äntligen kom det en journal från dig! :D Det här tråden blir att prenumerera på, lycka till!

8thWonder
2010-08-02, 12:57
Äntligen kom det en journal från dig! :D Det här tråden blir att prenumerera på, lycka till!


Jag hoppas jag kan leva upp till dina förväntningar :)

8thWonder
2010-08-02, 20:29
Axlar | 2 Augusti
_________________________________

Militärpress i smith: 96x8, 96x8

Hantelpress: 40x10

Sidolyft: 22x13, 22x10

Arnold laterals: 14x12, 14x10

Bent over laterals: 24x12, 24x11

Front raises: 32x8

Stångshrugs: 240x14, 240x12

Vägde in på 82.3 kg idag. Styrkemässigt har jag ökat från förra veckan så det känns bra :) Sänkt vikterna i mina sidolyft, gillade inte riktigt tekniken jag hade på 26orna men 22 var perfekt. Overall, bra pass med tanke på att jag dietar. 45 min på cykeln efter det och jag är helt död. Imorgon väntar ben och kan ju säga att den tanken inte gör mig piggare. :)

JoeyP
2010-08-02, 20:32
Bra pressar bro! :thumbup:!

8thWonder
2010-08-02, 21:06
Bra pressar bro! :thumbup:!

Så länge det ökar :) Men fortfarande lite nojig, ska ju helst vara fria vikter. Därför jag har hantelpressen där, haha. Byter till vanlig militär snart :)

tp_88
2010-08-03, 19:27
Japaner jobbar alltså hårt, och därför är det världens rikaste land (Och de har inte ens några nämnvärda naturresurser).
På vilket sätt då?

Nu är jag på intet sätt särskilt insatt, men som jag har fattat det så är ekonomin ganska ansträngd där just nu. De har väl fortfarande 0,1% styrränta och statsskulden är gigantisk:

Japans statsskuld väntas nästa år stiga till 197 procent av BNP, enligt OECD. Därmed har Japan den i särklass högsta statsskulden bland världens industriländer. (2009)
http://www.svd.se/naringsliv/varlden/japan-planerar-rekordstort-stodpaket_2704519.svd

Japans nye premiärminister Naoto Kan varnar för att det finns risk för ekonomisk kollaps om inte landet får bukt med sin statsskuld som nu närmar sig 200 procent av BNP.

– Vårt lands utestående skulder är enorma, sade center-vänster-ledaren i sitt första politiska tal sedan han blev vald för en vecka sedan.

– Våra offentliga finanser är de sämsta som något utvecklat land har, fortsatte han.
http://www.va.se/nyheter/2010/06/11/japan-varnar-for-ekonomisk-koll/


Nu vill jag minnas att dom har en del pengar utlånade också iofs, men ja. På vilket sätt är dom det rikaste landet? BPP ligger dom inte särskilt bra till heller t.ex, efter Sverige bl.a. (inte för att det kanske är ett så bra mått men iaf)

__________________________________________



Anywaaay... Fan Mr. Huge! Jag trodde bara att du skulle dit några veckor innan plugget började igen till hösten, hade inte alls fattat att du skulle flytta dit! :D Låter riktigt spännande, have fun! Hälsa Hidetada!

Nice med pass på Delta också, det bästa gymmet jag har tränat på tror jag. Formen är sick. :/

hidden
2010-08-03, 21:52
På vilket sätt då?

Nu är jag på intet sätt särskilt insatt, men som jag har fattat det så är ekonomin ganska ansträngd där just nu. De har väl fortfarande 0,1% styrränta och statsskulden är gigantisk:


http://www.svd.se/naringsliv/varlden/japan-planerar-rekordstort-stodpaket_2704519.svd


http://www.va.se/nyheter/2010/06/11/japan-varnar-for-ekonomisk-koll/


Nu vill jag minnas att dom har en del pengar utlånade också iofs, men ja. På vilket sätt är dom det rikaste landet? BPP ligger dom inte särskilt bra till heller t.ex, efter Sverige bl.a. (inte för att det kanske är ett så bra mått men iaf)


Syftade mest på första meningarna i detta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Japan

eller denna om du vill

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)

Men wikipedia kanske inte är något att lita på? GDP kanske inte är det bästa metoden att mäta hur rikt ett land är på heller... Men att Japan ligger risigt till nu kanske är för finanskrisen osv.

Men att Japan är ett väldigt utvecklat och (annars??) ett rikt land, utan några nämnvärda naturresurser. Tycker jag är imponerande menar jag.

Dr Jones
2010-08-03, 22:09
Riktigt trevlig journal. Du är en förebild ! ;)

tp_88
2010-08-03, 23:15
Syftade mest på första meningarna i detta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Japan

eller denna om du vill

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)

Men wikipedia kanske inte är något att lita på? GDP kanske inte är det bästa metoden att mäta hur rikt ett land är på heller... Men att Japan ligger risigt till nu kanske är för finanskrisen osv.

Men att Japan är ett väldigt utvecklat och (annars??) ett rikt land, utan några nämnvärda naturresurser. Tycker jag är imponerande menar jag.
Det stod väl ingenstans i dom länkarna att det var det rikaste landet i världen? Ett av dom rikaste självklart, det var just när du skrev det rikaste som jag undrade hur du menade.

Självklart är det delvis pga finanskrisen, Japan har väl varit ett av dom ländarna som har drabbats hårdare än andra. Men en statsskuld på 200% av BNP kom knappats till från intet på ett par år...

Givetvis är det rikt och välutvecklat, synd bara att dom uppträder som allt annat än ett modernt land vad det gäller t.ex. deras val- och delfinfiske.

8thWonder
2010-08-03, 23:29
Anywaaay... Fan Mr. Huge! Jag trodde bara att du skulle dit några veckor innan plugget började igen till hösten, hade inte alls fattat att du skulle flytta dit! :D Låter riktigt spännande, have fun! Hälsa Hidetada!

Nice med pass på Delta också, det bästa gymmet jag har tränat på tror jag. Formen är sick. :/

Nej, jag har fått restaurangjobb :) Jag hoppas jag kan fortsätta träningen nu n är jag börjat igen. Det här året har varit hemskt och 3 mån uppehåll hjälper inte formen direkt :( Fått tillbaka lite styrka men massan icke :( Nu är ju allt utgått från att det funkar bra där med. Om jag inte trivs eller om det blir för svårt får jag komma hem till dig å HK igen!

Menar du att min form är sick eller att din är? :)

8thWonder
2010-08-03, 23:30
Riktigt trevlig journal. Du är en förebild ! ;)

Tack Jones, sånt får mig att jobba ännu hårdare!

8thWonder
2010-08-03, 23:39
Ben | August 3
________________________

Knäböj: 100x8, 100x8

Frontböj: 60x12, 70x10

Benpress: 310x10, 310x8

Benspark. ? x 15-10 FST4

Liggande lårcurl: ? x 12, ?x10

Sittande lårcurl: 85x10, 85x10

Standing calfraises: 120->100->80->60->40 GIANTSET, körde 2 såna här till failrue

Egentligen har jag lust att inte skriva några vikter alls över dagens pass. Det är inte mitt gym jag är på så alla vikter utom de 2 första övningarna är oerhört annorlunda från nästa pass och jag har svårt att "komma in" i ny utrsutning bara sådär, jag gillar att få en vana för grejerna jag använder. Så lägg inte för mycket tanke på vikterna för det kommer se annorlunda ut nästa vecka.

Knäböj - Ja, vad säger man. För ett år sen kunde jag handskas med 80 i böj men jag hade inte en aning om att det jag gjorde då snarare var 30% ROM böj. Jag jobbade mig upp till att kunna reppa med 140 för en 6reppare i julas men har haft ett 3 månaders uppehåll Mars-20 Juni. Denna dieten startade alltså från uppehåll och inte optimalt läge. Det var en fotledsskada jag fått under ett benpass och jag kunde inte träna någon muskelgrupp alls på hela 3 månader, ni vill inte veta hur dåligt jag har mått under den tiden. Förluster i styrka och massa på riktigt här, ville inte kännas vid spegelbilden och har än nu svårt att se på spinkisen.

Hur som helst, jag har nu tagit efter min kompis JoeyP som helt enkelt börjat om från start med övningen Marklyft som tjurar för honom. Jag tyckte det lät rimligt, jag börjar på ruta 1 nu och kör med bra teknik och låter viktökningen komma därefter.

Frontböj - Det var mitt första försök med denna övning, så vilken vikt jag hamnar på när jag kör igång ordentligt får vi se. Förvänta er inte att se några 70 kg iaf, mer än så blir det!

tp_88
2010-08-04, 00:04
Nej, jag har fått restaurangjobb :) Jag hoppas jag kan fortsätta träningen nu n är jag börjat igen. Det här året har varit hemskt och 3 mån uppehåll hjälper inte formen direkt :( Fått tillbaka lite styrka men massan icke :( Nu är ju allt utgått från att det funkar bra där med. Om jag inte trivs eller om det blir för svårt får jag komma hem till dig å HK igen!

Menar du att min form är sick eller att din är? :)
Gött!

Din, ffs. Jag är smällfet. :D

8thWonder
2010-08-04, 02:11
Gött!

Din, ffs. Jag är smällfet. :D

Min form är ju långt från sick :D speglar skrämmer mig dagligen. En sak dock, benen och magen ser ut att komma från två olika personer... Hur ofta är du på gymet nu? Kanske ses innan jag åker :)

Anton Fräs
2010-08-04, 05:11
Angående mark/böj teknik så tycker jag Rippetoes filmer och Starting Strength är bra material för att lära sig korrekt.

Kul journal! Ska bli intressant att följa :)

tp_88
2010-08-04, 07:13
Min form är ju långt från sick :D speglar skrämmer mig dagligen. En sak dock, benen och magen ser ut att komma från två olika personer... Hur ofta är du på gymet nu? Kanske ses innan jag åker :)
"Mmm". :D

Tis, Tors, Lör, Sön oftast.

Control_61
2010-08-04, 09:29
Jag håller med Anton Fräs!

Finns ett par filmer på youtube, annars har jag boken starting strength som jag kan skicka till dig på msn.

Geisha
2010-08-04, 10:26
Haha. Detdär hände alla japaskor som kom till Växjö med. Vi lärde dem "fika", och det har vi fått skit för nu efteråt. Tjejer som var riktigt smala grät för att deras kompisar tyckte de var feta nu. Japan ska ju vara, enligt dem själva, ett hårt samhälle att leva för som tjej när det gäller att passa in. Det extreama modet, ständigt pinnsmala idealen etc. Hur är det med killarna? Lyckas man höja medelvikten för muskulär kroppsmassa när man passerar gränsen eller? ;)

Haha, fika is da shit!:thumbup:

Ja, jämfört med Sverige så är ju asiater i allmänhet extremt smala/små i kroppen, så även för normalstora västerlänningar kan det vara svårt att komma i L-storlekarna, vilket för tjejer kan vara lite knäckande. Att sen många flickor/kvinnor hålelr sig extremt smala är dock ett faktum, och det spelar ingen roll hur vilken kroppsbyggnad de har, tjejerna vill alltid gå ner i vikt!

Om modet är så extrem vet jag inte. Jag tycker mest det är jobbigt då lager-på-lager är väldigt inne, och jag tycker det blir alldeles för varmt >< Normalt visar japanska tjejer aldrig axlarna och har inga urringningar att tala om. Linnen/klänningar med smalband/tanktops-style har man en T-shirt under *screwy* Och jag som vill gå ut i bikini i parken och ligga och sola, får helt enkelt ta och hålle mig. i värsta fall skulle jag bli anhållen för oanständighet eller nått.

Superkorta hotpants är dock helt okej av nån anledning....o.O Man ska även gärna ha dem under korta kjolar. Blåsten är inte att leka med.

Nu inte sagt att det inte finns tjejer som klär sig extremt utmanande. Det gör det. Ganska många också, ifall du går till inneställena i Tokyo/Osaka. men "normala" tjejen skulle aldrig klä sig så.

Syftade mest på första meningarna i detta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Japan

eller denna om du vill

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)

Men wikipedia kanske inte är något att lita på? GDP kanske inte är det bästa metoden att mäta hur rikt ett land är på heller... Men att Japan ligger risigt till nu kanske är för finanskrisen osv.

Men att Japan är ett väldigt utvecklat och (annars??) ett rikt land, utan några nämnvärda naturresurser. Tycker jag är imponerande menar jag.

Japan har länge räknats som världens näst rikaste land/största ekonomi (efter USA), även om Kina nu gått om/räkans gå om väldigt snart.

Och med tanke på storleken och den tidigare nämnda bristen på naturresurser, så är det än väldigt stor bedrift.

Dock är mycket som är skrivet om Japans ekonomi från "Bubbel-ekonomi" epoken under slutet av 80-talet, början av 90-talet, då det sågs som det största ekonomiska miraklet i världshistorien (som senare "tigerekonomierna" i östasien + Kina tagit efter/gjort ännu bättre), och väldigt mycket fokus lades på "den japanska modellen" för ekonomisk utveckling.

Nu har dock allt sånt tystnat, eftersom Japan har haft i stort sett 0 ekonomisk utveckling sen bubblan brast, och statsskulden skenar som sagt iväg. Ett stagnerande politiskt system är inte heller till någon hjälp.

Men, men, nu ska jag inte hålla föreläsningar här >< Gomen, gomen. Låt oss fokusera på 8thwonder's träning!

8thWonder
2010-08-04, 11:05
Jag är ju ingen nybörjare utan problemet är framåtlutningen i korsryggen. Vet i stort sett vad det rör dig om nu efter några funderingar så det är bara att börja jobba från 100 kg nu. Inget problem för benen men ryggen håller tillbaka mig. Jag hoppas jag känner nån på gymet nästa benpass som kan ta en film så får ni se själva. :)

LoveMachine
2010-08-04, 11:20
Det här är det bästa jag läst på länge, jag ska definitivt titta in här då och då Jag ska snart flytta till Japan för andra gången. Jag kommer göra mitt exjobb som civilingenjör på Tokyos universitet från och med första oktober. Det är alltid kul att hitta andra "idioter" som flyttar till Japan. Jag verkar ha tur så till vida att min avdelning på skolan har ett avtal med ett lokalt gym så man får träna där gratis några gånger i veckan. Men det återstår att se om det är ett bra gym och framför allt hur många som utnyttjar erbjudandet. Jag inbillar mig att det skulle kunna vara rätt fullt till och från.

Det där med maten kan vara en utmaning även om man inte försöker vara opti. Vissa saker är så förbannat dyra att man vill gråta. Fast när man lärt sig handla smart så tycker jag att det inte var några problem att få sig vettig mat till ett vettigt pris. Hade jag bara hållit mig borta från Chicken Katsu (friterad kyckling) i skolmatsalen så hade jag nog inte blivit så katastrof-fet som jag blev den gången. Men denna gång så ska jag inte slappa ihop utan träna på.

Chrilleftw
2010-08-04, 11:52
8thwonder, RAAAAAAAAWR!

Haha, nej men seriöst! LÄgg in filmer på dina träningspass, vore ju kul! Såg att du skrev någonstans där att om du fick med dig någon till gymmet osv så kan du filma knäböjen, men wtf? Varför inte filma annat :D?

8thWonder
2010-08-04, 17:26
Det här är det bästa jag läst på länge, jag ska definitivt titta in här då och då Jag ska snart flytta till Japan för andra gången. Jag kommer göra mitt exjobb som civilingenjör på Tokyos universitet från och med första oktober. Det är alltid kul att hitta andra "idioter" som flyttar till Japan. Jag verkar ha tur så till vida att min avdelning på skolan har ett avtal med ett lokalt gym så man får träna där gratis några gånger i veckan. Men det återstår att se om det är ett bra gym och framför allt hur många som utnyttjar erbjudandet. Jag inbillar mig att det skulle kunna vara rätt fullt till och från.

Det där med maten kan vara en utmaning även om man inte försöker vara opti. Vissa saker är så förbannat dyra att man vill gråta. Fast när man lärt sig handla smart så tycker jag att det inte var några problem att få sig vettig mat till ett vettigt pris. Hade jag bara hållit mig borta från Chicken Katsu (friterad kyckling) i skolmatsalen så hade jag nog inte blivit så katastrof-fet som jag blev den gången. Men denna gång så ska jag inte slappa ihop utan träna på.

Tack, roligt att vi är flera som åker dit med träningsanda :)

Maten är det jag oroar mig mest över, hoppas kunna en rimlig kosthållning och inte tappa formen jag skaffar just nu eller någon massa. Snarare hoppas jag kunna göra en långsam viktuppgång där borta :) Får se hur det går.. Hur gammal är du?

8thwonder, RAAAAAAAAWR!

Haha, nej men seriöst! LÄgg in filmer på dina träningspass, vore ju kul! Såg att du skrev någonstans där att om du fick med dig någon till gymmet osv så kan du filma knäböjen, men wtf? Varför inte filma annat :D?


Haha :em: jag känner ingen på gymet som jag kan be. Har under hela tiden varit i min sommarstuga. Gymet i min hemstad återvänder jag till först på söndag. Får se om jag kan få några filmer därefter. MEN.....ser jag liten ut så åker de inte upp ;) haha

Anton Fräs
2010-08-04, 18:09
Vi vill se film! Fuck liten, allt handlar om progression utifrån sig själv och sina egna förutsättningar :)

För övrigt är din form legendarisk. Jag hade själv velat ligga på samma %BF

8thWonder
2010-08-04, 20:04
Vi vill se film! Fuck liten, allt handlar om progression utifrån sig själv och sina egna förutsättningar :)

För övrigt är din form legendarisk. Jag hade själv velat ligga på samma %BF

Tack så jättemycket :) Undrar om jag kan bli nöjd innan jag åker iväg, bara 3 veckor kvar nu. Okej, ska lyda order :) Nästa vecka blir det filmtajm! Hämta popcornen...ursäkta, proteinbarsen så sätter vi igång!

Anton Fräs
2010-08-04, 20:05
Tack så jättemycket :) Undrar om jag kan bli nöjd innan jag åker iväg, bara 3 veckor kvar nu. Okej, ska lyda order :) Nästa vecka blir det filmtajm! Hämta popcornen...ursäkta, proteinbarsen så sätter vi igång!

Du menar kladdkakan? *flex* Ser fram emot film, skulle vara kul att se dina ben jobba, maken till definiton får man fan leta efter.

LoveMachine
2010-08-04, 20:33
Tack, roligt att vi är flera som åker dit med träningsanda :)

Maten är det jag oroar mig mest över, hoppas kunna en rimlig kosthållning och inte tappa formen jag skaffar just nu eller någon massa. Snarare hoppas jag kunna göra en långsam viktuppgång där borta :) Får se hur det går.. Hur gammal är du?


Jag är 25 nu men var 20 när jag åkte dit förra gången. Man kan tro att man borde gå ner i vikt på en kampsportsskola men så var inte fallet. Jag kom direkt från Lumpen och åt därför allt jag kom över. Träningen var inte nog intensiv för att motverka.

Vad det gäller maten så var fläskkött dyrt och nötkött svindyrt. Jag vill även minnas att mjölken (som jag iofs inte dricker) låg en bra bit över Sverige. Kycklingen vill jag däremot minnas var helt OK till priset och en del av fisken. Vissa grönsaker var i princip gratis medan ett fint äpple kunde kosta 30 kr. Men vill du komma undan billigt handla strax innan stängning då man rear ut det som har kort hållbarhet. När man väl ställt om sina vanor så blir det inte dyrare än hemma bara annorlunda. Fast jag har så långt kvar att gå så för mig borde det inte vara något större problem med kosten, snarare tiden.

Problemet är att man kan hitta så otroligt mycket god och billig mat på små restauranger och lunchhak. Jag betalade 30 kr för en lunch som inte gick av för hackor i skolmatsalen men näringsvärdet var nog under all kritik. Det var den som knäckte min form. Men nu så ska jag fortsätta min viktnedgång och hålla mig i form på skolans gym. Den här gången har jag motivationen och erfarenheten på min sida.

8thWonder
2010-08-04, 20:51
Du menar kladdkakan? *flex* Ser fram emot film, skulle vara kul att se dina ben jobba, maken till definiton får man fan leta efter.

Ja, är man i bulk så ;) haha du är för snäll *gah!*

Jag är 25 nu men var 20 när jag åkte dit förra gången. Man kan tro att man borde gå ner i vikt på en kampsportsskola men så var inte fallet. Jag kom direkt från Lumpen och åt därför allt jag kom över. Träningen var inte nog intensiv för att motverka.

Vad det gäller maten så var fläskkött dyrt och nötkött svindyrt. Jag vill även minnas att mjölken (som jag iofs inte dricker) låg en bra bit över Sverige. Kycklingen vill jag däremot minnas var helt OK till priset och en del av fisken. Vissa grönsaker var i princip gratis medan ett fint äpple kunde kosta 30 kr. Men vill du komma undan billigt handla strax innan stängning då man rear ut det som har kort hållbarhet. När man väl ställt om sina vanor så blir det inte dyrare än hemma bara annorlunda. Fast jag har så långt kvar att gå så för mig borde det inte vara något större problem med kosten, snarare tiden.

Problemet är att man kan hitta så otroligt mycket god och billig mat på små restauranger och lunchhak. Jag betalade 30 kr för en lunch som inte gick av för hackor i skolmatsalen men näringsvärdet var nog under all kritik. Det var den som knäckte min form. Men nu så ska jag fortsätta min viktnedgång och hålla mig i form på skolans gym. Den här gången har jag motivationen och erfarenheten på min sida.

Ja, det ska vara billigare att äta ute va? Om man hittar nåt bra uteställe man kan gå regelbundet till efter träningen som the Pros gör *flex* Ronnie coleman hade sin "Black eyed pea" så jag får skaffa en egen helt enkelt :)

Tack för förvarningen om maten. Får väl spara in alla pengar jag har nu. Går inte leva på nudlar eller ris, då hamnar jag i fetträsket direkt.

8thWonder
2010-08-04, 21:08
Vilodag | 4 Augusti
_______________________________

Så var det vilodag igen. De är vanligtvis oönskade för jag blir så lätt uttråkad de här dagarna men idag är ett undantag. Helt utmattad efter gårdagens benpass och jag antar att dieten börjar komma ikapp min kropp på riktigt, dvs jag närmar mig gränsen där massan börjar försvinna istället för fettet så gäller att hålla bra koll här nu. Vikten imorse låg på 81.9 kg.

Imorgon har jag bröst på schemat och det ser jag alltid fram emot även om det alltid är muskelgruppen som är det största problemet i diet.

Until then :)

Dr Jones
2010-08-04, 21:23
Sjukt snyggt !! längtar med spänning tills filmerna kommer.

JoeyP
2010-08-04, 21:28
Nu! NU JÄVLAR börjar de likna nåt brode :thumbup:!

8thWonder
2010-08-05, 12:19
Sjukt snyggt !! längtar med spänning tills filmerna kommer.

Ha inga förväntningar på dom :P vet inte om man når upp till det


Nu! NU JÄVLAR börjar de likna nåt brode :thumbup:!

Thanks bro :)

Rising
2010-08-05, 14:20
Kommer bli hur bra som helst det här! vart tror du vikten kommer landa på innan du far iväg? :)

WOHO, 8thWonder på film går fan före många filmer det! haha:hbang:

8thWonder
2010-08-05, 19:09
Kommer bli hur bra som helst det här! vart tror du vikten kommer landa på innan du far iväg? :)

WOHO, 8thWonder på film går fan före många filmer det! haha:hbang:

Det gör mig glad att du tror det :) Jag hoppas ta mig ner till 78 eller under. Då måste man väl se bra ut? Jag har inte vägt under 80 på 3 år haha. Förhoppningsvis mer kvalitet denna gången än sist jag besökte den vikten.

Vi hoppas filmen blir nåt å se på då :)

8thWonder
2010-08-05, 19:25
Bröst | 5 Augusti
________________________________

Bänkpress: 113x8, 105x9

Lutande hantelpress: 44x10, 44x8

Lutande hantelflyes: 36x8, 32x10

Cable Xover: 50x15 -> 50x12 FST4


Bland de saker som kan göra mig riktigt irriterad/arg ett dåligt pass högt på listan. Jag kände mig som en urbenad fisk på gymet idag, INGEN energi, motivation eller ork. Uppvärmningen i bänkpress på 50 kg kändes som 80 brukar. Redan där började tankarna virvla om att dagens pass blir ett skitpass och för att jag trodde på det så blev det också så. Jag har sänkt vikterna i vissa övningar från förra veckan i hopp om att öka repsen lite granna. Gillar att göra lite fler reps i bröstövningar men ptja, var så svag att det ändå blev 8or och liknande. Ska öka kalorierna en aning för jag har varit en levande zombie idag. Fight on.

chrille87
2010-08-05, 19:27
Väntar du dig att du ska öka hela tiden då kroppen ligger på underskott? Jag försöker koppla bort det och bara köra hårt och på muskelkontakt/utmattning. Känns som att det aldrig blir ett dåligt pass då. Formen din är då inget att hänga läpp för;)

8thWonder
2010-08-05, 20:31
Väntar du dig att du ska öka hela tiden då kroppen ligger på underskott? Jag försöker koppla bort det och bara köra hårt och på muskelkontakt/utmattning. Känns som att det aldrig blir ett dåligt pass då. Formen din är då inget att hänga läpp för;)

Jag har väl den inställningen i alla fall :P Och faktum är att alla muskelgrupper utom just bröst ökar. Ibland kan detta passet med gå bra men det är långt ifrånt så lojalt som de andra muskelgrupperna är just nu. Brukar vara så i min diet men jag laddar om inför nästa psss nu :)

JoeyP
2010-08-06, 00:28
Precis Viktor, du ska vara glad bara du behåller styrkan!
Du ligger på 2000kcal om dagen och förväntar dig att öka???
Tror du ligger lite för lågt i kalorierna asså. Jag försöker alltid behålla slutbulk vikterna under deffen. Dvs dem tre stora, typ bänk böj mark. Alltid 6rm.
Dvs om jag tar 110x6 i frontböj, så kan jag räkna med att tappa kanske en repetion var 3:e vecka max om det ska vara okej! För då har formen blivit mkt bättre. Men innan när jag deffade med bulkschemat tappade jag runt en repetion i veckan! Då äre nåt galet! Typ bänkpressen.
Kommer ihåg i slutet av min bulk gjorde 100x 666
Sen när jag skulle börja deffa så började man tappa i styrka. Typ 100x665, veckan efter, 100x655, 100x5 5 5! Man fick vila längre och längre för att uppnå samma reps, gå mer mot fail osv då äre nåt fel. Med lågvolym behöll jag all styrka! (Som jag hade när jag började med lågvolym, ökade tom i böjen) Eller nej! Tappade en repetion i hantelpress sista veckan, den kom tillbaka veckan efter.
Formen blir bättre och bättre! :thumbup:!

JoeyP
2010-08-06, 19:44
Haha kollade igenom din gamla journal fan va skoj :D Fanns fan massa bilder där :D

8thWonder
2010-08-06, 20:21
Ja jag får nog acceptera att jag inte kommer öka i allt framöver men tänker ändå satsa på att slå mitt gamla! Sen händer vad som händer.

Haha, min gamla journal finns kvar? Den får jag också kika på. Var det där jag vägde 113?

8thWonder
2010-08-06, 20:30
Rygg | 6 Augusti
___________________________

Pullups: 35x7, 30x9

Marklyft: 180x11, 180x8

Stångrodd omvänt grepp: 130x10, 130x9

Pulldowns WideGrip: 130x10, 130x8

Straightarm Rope pressdowns: 80x15 -> 80x12 FST3


Wow... Var passet verkligen så kort? När jag ser det såhär så ser allting oerhört lite och lätt ut. Man hade behövt skriva in en 30 set här för att man ska tänka wow, vilket pass han gjort. Att se vad som går in i varje set för den människa man läser om är inte lätt. När jag skulle påbörja mina marklyft kändes det redan som att jag kämpat i timmar och då hade jag bara hunnit med mina pullups. Allting handlar om Intensitet . Visst kan mitt pass se litet och lätt ut på papper men ta då rådet att själva genomföra det, gå 100% all out varje set och jag lovar er, ni går inte ut från gymet med lätta steg.

Detta passet var inte i samma gym som förra ryggpasset återigen. Det är jobbigt att hoppa från gym hejvilt för man kan inte riktigt hålla koll på styrkan. Ni kan åtminstonde se att basövningarna håller sin styrka och har ökat sen sist. Angående marken har jag sänkt från 200 till 180 men då också ökat från 5 till 11 reps. De 11 repsen är för mig mycket mer tillfredsställande än att dra gristunga 200 men halvtaskig teknik.

Vikten imorse låg på 81.8 kg

:)

Rising
2010-08-08, 14:46
Helt rätt! Hög intensitet och färre set slår lätt det motsatta tycker jag :D Riktigt stark är du minsann! ;)

chrille87
2010-08-08, 14:52
Känner igen mig mycket i texten ovan, bra skrivet! Ganska tänkvärt

8thWonder
2010-08-08, 16:49
Helt rätt! Hög intensitet och färre set slår lätt det motsatta tycker jag :D Riktigt stark är du minsann! ;)

Tack, jag försöker!

Känner igen mig mycket i texten ovan, bra skrivet! Ganska tänkvärt

Det är tänkvärt, tack Chrille :)

8thWonder
2010-08-08, 17:02
Vilodag | 7 Augusti
__________________________

Jag har tagit mig hem till mina hemtrakter igen efter en lång visit i sommarstugan. I mitt huvud skulle detta bli en ganska positiv upplevelse, att återse många ansikten och vänner. Det ska jag inte påstå att det inte blev men inte heller som jag tänkt mig. Den första människan jag av en slump träffade påpekade att jag har tappat alla mina muskler och frågade varför. Jag kan inte påstå att min mentala bild av mig själv är väldigt stabil så att höra de orden fick hela inre strukturen att braka ihop. "Nej, jag tränar lika mycket som jag alltid gjort", svarade jag och klurade mig ur konversationen och gick därifrån kort därefter till synes oberörd men i själva verket var jag väldigt fast på just de orden. Har jag faktiskt tappat allt? Var det rätt att genomföra dieten? SKulle jag gjort en viktuppgång? Ska jag bryta nu? Många tankar snurrade och den snurren tog än mer fart när nästa kompis jag stötte på påpekade i stort sett samma sak. "Mannen, var är dina axlar? De brukade vara här ute vad gör du egentligen"? Jag slingrade mig ur det mötet också mer allvarlig än jag nyss varit. "Menar de att allt mitt slit gått ner i avloppet? Har jag kämpat för ingenting?" Dessa människor var inte tränande människor så att säga men det är väl inte heller bara i tränade människors ögon man vill se bra ut? Den kropp man jobbat så hårt med att bygga vill man ju ska få någon slags respons och inte "Fan vad liten du blivit". Jag ska inte haka upp mig på det för mycket för när människorna sist såg mig vägde jag i kretsarna av 100-105 kg med BF% över 20 men det påverkade mitt tänk.

Nu vet jag ärligt talat inte om jag ska slutföra dieten. Inte pga att andra tycker jag är liten men jag kan inte överväga bra form för förlust av muskler. Jag ska inte tävla utan åka på nöjesresa där min kosthållning mycket troligt försämras kraftigt och kanske därför får mig att tappa ännu mer muskler. Det bästa vore kanske att spara på dem så bra jag kan nu och ha en långsam uppgång fram till resstart. jag ska fundera på det...

JoeyP
2010-08-08, 17:05
Du dissar mina sms. Ska du inte träna?

Äsch fuck dem. Alla ser stora ut bulkade, men det är formen som räknas.
Jag hade slutfört dieten. Sen bulkat.
I japan kan du ju se till att käka 3mål om dagen, samma tid osv, gå efter tallricks modellen med mkt kött, och tänkt inte så mkt på det så lär du ligga viktstabil kan jag tänka mig.

Btw det är den 8:e idag :D

8thWonder
2010-08-08, 23:01
Armar | 8 Augusti | Sista dietpasset
_________________________________

Smalbänk: 105x8, 100x9

Alt. Hantelcurl: 31x8, 29x9

Hantelextension 2arm: 51x13, 54x10

Stångcurl: 63x7, 60x8

Pushdown: 90x10, 80x15

Hammer curl: 31x10, 31x8 (film)

Reversegrip Pushdown: 70x15 -> 70x12 FST3

Preacher curl 1arm: 20x12 -> 20x9 FST3

Okej, där har vi dagens pass. Jag har funderat och snackat med vänner under dagen och vi tycks vara överens om att formen är så pass bra att man kan börja gå upp nu. Härifrån känns risken för muskelförslust för stor för att jag ska vilja ta chansen. jag ska trots allt inte upp på scen utan vill bara kunna känna mig i form. Så en långsam viktuppgång härifrån är bara bra känner jag själv.

Hoppas inte att det gör läsare besvikna men det är trots allt min kropp. "8thWonder avslutade så tidigt, han pallade inte trycket"eller liknande tänk kanske poppar upp nu och det är okej för alla har sin åsikter och detta är min, det var så jag bedömde allt helt enkelt.

För att få ett litet avslut på deffen ska jag knäppa bilder imorgon på mornen så ni har ett resultat att se. Helkroppsbilder denna gången som det har tjatats om lite. Tack för att ni läste hit och fortsätt gärna läsa, nu börjar äntligen resultaten ta fart! (Hoppas vi). Och egentligen är det väl mer rätt att bulka, journalen heter trots allt Big in Japan!

0aZiBaDCwoY

Stråhle
2010-08-08, 23:28
/subscribe!

Kollade lite på före/efter bilderna du postade, vad var den största skillnaden du gjorde mellan bulkarna?

Formen ser för övrigt skitgrym ut!

8thWonder
2010-08-09, 00:34
/subscribe!

Kollade lite på före/efter bilderna du postade, vad var den största skillnaden du gjorde mellan bulkarna?

Formen ser för övrigt skitgrym ut!

Tack :) vad menar du med bulkarna? Jag har gjort 2 i mitt liv. Den ena blev jag 113 kg i å den senaste gick ja upp till runt 92. Skillnaden mellan de var helt enkelt matval och matmängd. Jag har i HELA MIT LIV varit spinkigast i klassen och alltid varit den man skojat om ifall det handlat om klena killar. Så jag lyssnade på alla tipsen jag kunde när jag började träna å det var ju "bara ät" eller "ät så mycket du kan, du är så smal" och vips så var jag fet. De trodde kanske min metabolism skulle förhindra det men jag blev smällfet asså, min BF var uppe på 25% minst är jag säker på.

Så i den andra bulken åt jag helt enkelt bättre och i mindre mängder. Jag åt fortfarande för mycket gott tror jag, typ choklad eller utemat å det ska jag försöka förhindra denna gången. Notera "försöka" :P

Shpendi
2010-08-09, 09:15
Har varit i japan på sommarlov 2ggr och ska börja plugga i tokyo uni nästa år efter sommaren! Älskar verkligen Japan. Tänkte börja på ngn kampsport där när jag flyttar dit. Vet du om det finns ngn MMA-liknande sport. Dem håller ju lixom K-1 där så det borde finnas något.

JoeyP
2010-08-09, 13:52
Den här bilden blev bra på dig Viktor! :thumbup: Riktigt opti!

8thWonder
2010-08-09, 16:55
Har varit i japan på sommarlov 2ggr och ska börja plugga i tokyo uni nästa år efter sommaren! Älskar verkligen Japan. Tänkte börja på ngn kampsport där när jag flyttar dit. Vet du om det finns ngn MMA-liknande sport. Dem håller ju lixom K-1 där så det borde finnas något.

Jag är ledsen men känner inte till något inom kampsporten, har aldrig riktigt fastnat för det.


Den här bilden blev bra på dig Viktor! :thumbup: Riktigt opti!

Haha, sånt får du fråga om lov om först ;) ser så jäkla liten ut bara

tigerofsweden
2010-08-09, 18:06
Vad väger du på din avatarbild och på den bilden som Joey postade?

8thWonder
2010-08-09, 21:50
Vad väger du på din avatarbild och på den bilden som Joey postade?

På avatarbilden väger jag 90 kg men den Joey lade upp nu är 81 kg tömd, äter jag nu hamnar jag väl på 85 tror jag. Så skiljer 5 kg!

8thWonder
2010-08-09, 21:59
Vilodag | 9 Augusti
_________________________

Jag har ätit kycklingfile efter kycklingfile i 50 dagar så idag lät jag mig själv äta en Kinabuffe ute på stan. Klockan 2 var jag färdigäten och ni förstår säkert att jag tryckte i mig en del där. Faktum är att jag har precis börjat piggna till nu, har mått så sjukt dåligt efter det. Magen kändes som en ballong redo att explodera och huvudet jättetungt så jag har bara legat i sängen hela dagen. Jag tog mig några rutor choklad med nu precis men nu får det räcka. Jag viill hålla min form men klart man vill ha nåt gott innan man börjar igen. Vill minimera såna onyttigheter denna bulken!

Här är lite bilder från imorse. Vanligtvis ser man ju bättre ut dagarna efter avslutad diet så kanske slänger upp andra bilder inom några dagar. Mina egna tankar om bilderna är dels att jag kanha nytta av att öva på poser och dels att jag behöver MYCKET MER massa. Hoppas verkligen kunna få bygga på nu.

Inför bulken:
Gällande bulken lägger jag ner periodisk fasta och återgår till mina cirka 6 må¨l mat om dagen. Inför just viktuppgång tycker jag nu det verkar bästa alternativet. Blir svårt att hålla på fastatider sådär i Japan som jag befinner mig i om mindre än 3 veckor!

Deffstart : 92.0 kg | Deffslut: 81.1 kg | Tid: 50 dagar

rolf
2010-08-09, 22:23
Formen är ju riktigt bra! Ser tyngre ut än 81kg, förstår inte hur nån kan kommentera att du ser liten ut. Men förstås vet jag ju inte hur du såg ut innan, vad de jämför med. :)

8thWonder
2010-08-09, 23:23
Formen är ju riktigt bra! Ser tyngre ut än 81kg, förstår inte hur nån kan kommentera att du ser liten ut. Men förstås vet jag ju inte hur du såg ut innan, vad de jämför med. :)

Tack! Jag har några 113 kgs bilder här, kan visa nån :P Men jag ser ju hellre ut som jag gör nu kan jag ju säga!

8thWonder
2010-08-10, 20:00
Axlar | 10 Augusti | Första bulkpasset
__________________________

Sittande militärpress: 70x10, 70x9, 70x8*

Stående sidolyft: 20x12, 20x12, 20x10*

Arnolds sidolyft: 10x12, 10x10

Hantellyft fram: 31x11, 31x10, 31x9*

Omvänd pecDeck: 55x10, 55x10, 55x10, 55x12*


Shrugs skivstång: 180x10, 210x10, 210x10

*Dropset

Första passet denna viktuppgången. Kändes skönt att äntligen få "blasta" lite och köra slut på axlarna. Denna volymen känns lagom för mig, kommer nog hålla det så genom bulken...som jag hoppas blir längre än de 3 veckor som är kvar innan resan. Om jag ens kan träna där borta får det bli pass med fler muskelgrupper i samma så får passa på nu.

chrille87
2010-08-10, 20:03
STor förebild för min deff, ser skitsnyggt ut!

8thWonder
2010-08-11, 10:21
STor förebild för min deff, ser skitsnyggt ut!

:) tack Chrille. Det ser ut att gå bra för dig nu ju!!

fiskebulle
2010-08-11, 10:30
Häftig journal! /subscribe.

8thWonder
2010-08-11, 16:52
Ben | Augusti 11
________________________

Knäböj: 100x11, 100x10, 100x8*

Frontböj: 70x10, 80x7, 70x7

Hack Squat: 80x12, 100x12, 100x10, 100x11

Benspark: 7 set på 125-90, FST7-style


Liggande lårcurl: 80x10, 85x10, 85x9

Sittande bencurl: 7 set på 50 kg, FST7-style


Stående calfraise: 140x12, 150x12, 150x12, 150->130->110->90->70->50 Giantdropset


Brutalt trött nu. Var längesedan jag körde ett så hårt pass. Nu ska jag iväg på kräftskiva med 20 utbytesstudenter från Japan, dags att öva språket lite och värma upp japanskan!

JoeyP
2010-08-11, 16:59
Köttigt pass bro och du höll ju 100kg seten efter!
Körde du fail på samtliga set?
Kräftskiva låter gött :thumbup:

8thWonder
2010-08-12, 16:41
Köttigt pass bro och du höll ju 100kg seten efter!
Körde du fail på samtliga set?
Kräftskiva låter gött :thumbup:

Aa, allt är fail som vanligt :P Mm ökade 3 reps i böjen också så var glad :)

8thWonder
2010-08-13, 00:08
Vilodag | 12 Augusti
_____________________________

Har gått och dragit på mig en förkylning. Jag hoppas att det ska lugna sig till imorgon. Visst, jag borde inte träna alls så tidigt även om det verkar fritt fram men känner mig jag mig pigg och fit for fight så gör jag det. Är näsan som rinner, inget allvarligare än så.

Om någon är nyfiken på vikten nu var den på 86.0 kg imorse så jo, vatten har jag gott om :( Hoppas det försvinner lite för usch, salt förstör formen något fruktansvärt.

karlingen
2010-08-13, 07:46
Hur många kcal skär du ner per dag? :)

8thWonder
2010-08-17, 01:02
Hur många kcal skär du ner per dag? :)

Menar du möjligtvis drar upp på? Du kanske inte märkte att jag avslutade dieten och gick på viktuppgång :P

8thWonder
2010-08-17, 01:08
Bröst | 15 Augusti
_________________________

Bänkpress: 80x8, 105x10, 105x8, 100x7*
Lutande bänkpress: 80x10, 90x6, 80x8*
Plan hantelpress: 45x8, 40x10
Lutande flyes: 25x13, 30x10, 30x10
PecDeck: 70x15 -> 65x12 FST7-style

*Dropset

Något var riktigt fel idag. Jag antar att förkylningen är kvar i kroppen för det här är vikter jag vanligtvis "leker" med. Det var ju första bulkpasset och volymen var dubblad sen förra passet och dessutom var repsantalet nu runt 10 och det är väl en stor förändring för kroppen i sig men det borde inte göra såhär mycket. Får se vad som händer nästa vecka men en negativ överraskning var det. Däremot känslan jag hade när jag körde var grym. Äntligen pump igen och jag gillar högre reps även om jag dör ut totalt på det, helt enkelt skönare och roligare pass och det är väl det man ska sträva efter egentligen.

Salt+Carbs formen - 86 kg

8thWonder
2010-08-17, 01:17
Rygg | 16 Augusti
____________________________

Marklyft: 140x8, 180x0, 180x7, 170x8

Chins: KVx10, KVx12, KVx11, KV+10x9

Stångrodd omvänt grepp: 100x13, 110x10, 120x8

Hantelrodd á la Roelly*: 40x10, 45x10, 50x10

Pulldowns: 120x14, 130x11, 130x10

Straightarm Pressdown w. Rope: 70x13 ->70x8 FST5-style

*Bottenläget är detsamma som vanlig hantelrodd dvs tummen framåt men däremot
i toppläget har du lillfingret mot kroppen. Det är alltså en rörelse där du roterar vristen.
Man kommer åt de nedre latsen bra mycket bättre så (känner jag).

Tror förkylningen sitter kvar än för var så där dåsig och ingen energi riktigt. Tror passet påverkades av det precis som igår men vilar imorgon för att försöka återhämta mig det sista. Försa bulkpasset för ryggen, hög volym och det är så jag gillar det!

8thWonder
2010-08-18, 20:03
Armar | 18 Augusti
______________________________

Smalbänkpress: 80x8, 100x10, 100x8, 100x6*

Sittande alt. hantelcurl: 29x9, 26x9, 26x8*

Skull crushers: 45x12, 45x19, 45x10*

Stångcurl: 60x10x 55x8, 55x8*

Pushdowns: 80x15, 85x12, 85x10

Hammer curl: 31x11, 31x10, 31x8

Bodyweight Dips: 20 ->13 FST5-style

Cable concentration curl: 20x15 -> 20x10 FST5-style

*Dropset

Nu har jag gjort tre av årets sämsta pass på rad. Jag vet inte vad det är som är fel för det är inget förtjänat. Jag äter PRECIS som jag ska, tränar bra, vilar bra. Jag vet inte om det handlar om att kroppen ska ställa om sig från att ha arbetet med periodisk fasta och diet eller inte men jag känner inte igen mig själv på gymet. Det är som att jag hamnat i en annan kropp. Jag dör ut vid helt andra repsantal än vanligt, vikterna är svintunga etc....

Jag ska testa att äta lite mer trots att jag redan ligger på över 3000 kcal dagligen... Att jag äter 350 g protein om dagen verkar ju inte göra någon nytta heller, bättre att spra de pengarna.

8thWonder
2010-08-19, 17:14
Vilodag | 19 Augusti
________________________

10 days left! Snart åker jag äntligen!

Grotesk
2010-08-20, 14:03
Fan är jag helt ute och cyklar om jag gissar på att du, vid åtminstonde ett tillfälle, tränat på Wellness Studio (gamla Ron) i Ronneby?

8thWonder
2010-08-20, 16:52
Fan är jag helt ute och cyklar om jag gissar på att du, vid åtminstonde ett tillfälle, tränat på Wellness Studio (gamla Ron) i Ronneby?

Haha, du cyklar helrätt där! Jag har stuga ute på Aspan så körde där hela Juli månad, första månaden efter uppehållet :) Vet jag vem du är möjligtvis?

8thWonder
2010-08-20, 17:02
Axlar | 20 Augusti
________________________

Sittande militärpess: 70x9, 70x10, 70x8*

Stående Sidolyft: 20x12, 20x10, 20x8*

Arnolds sidolyft: 10x12, 10x11, 10x11

Front raises hantel: 34x8, 31x11*

Omvänd Pecdeck: 5 set

Barbell shrugs: 140x10, 180x10, 210x10, 180x13

*Dropset

Ptja, styrkan samma som förra veckan. Jag hoppas massan åtminstonde påverkas av träningen även om inte styrkan gör det. Är man kräsen om man vill öka vecka till vecka i bulken? Jag tycker inte det. Speciellt inte de första veckorna. Å speciellt INTE när jag kunde öka flera reps från vecka till vecka i DEFFEN. Ibland stämmer det bara inte.

Bilden: Vart tog absen vägen? Skitcarbs :S

Grotesk
2010-08-20, 18:40
Haha, du cyklar helrätt där! Jag har stuga ute på Aspan så körde där hela Juli månad, första månaden efter uppehållet :) Vet jag vem du är möjligtvis?

Gutt, då är man inte helt mentalt sjuk. Jaha men det förklarar ju saken då.
Vet och vet.. curlade bredvid dig iaf för några veckor sedan, en fredag hehe. Ful frissa, tveskägg, GG-linne, allmänt skitklen och räkig. :D

8thWonder
2010-08-20, 18:46
Gutt, då är man inte helt mentalt sjuk. Jaha men det förklarar ju saken då.
Vet och vet.. curlade bredvid dig iaf för några veckor sedan, en fredag hehe. Ful frissa, tveskägg, GG-linne, allmänt skitklen och räkig. :D


Haha, jag kan nog minnas det :) roligt att man stöter på varann såhär! Hur går träningen?

Grotesk
2010-08-20, 19:49
Haha, jag kan nog minnas det :) roligt att man stöter på varann såhär! Hur går träningen?

Jag är nog svår att missa, av fel anledning. Ja, det var lite oväntat ändå. Såg din avatar av en slump och tyckte mig känna igen dig. Då slog det mig att det var "den unga killen med sjukt bred rygg" som varit på gymmet. :D

Träningen går åt rätt håll nu iaf. Varit sjuk med halsont och annat grejs till och från i över en månad men nu börjar det vända. Kört lite lågreps nu i två veckor och det känns fan kalas! Själv då?

8thWonder
2010-08-20, 22:57
Jag är nog svår att missa, av fel anledning. Ja, det var lite oväntat ändå. Såg din avatar av en slump och tyckte mig känna igen dig. Då slog det mig att det var "den unga killen med sjukt bred rygg" som varit på gymmet. :D

Träningen går åt rätt håll nu iaf. Varit sjuk med halsont och annat grejs till och från i över en månad men nu börjar det vända. Kört lite lågreps nu i två veckor och det känns fan kalas! Själv då?

Haha, "sjukt bred rygg" vet jag inte men att det var så du kom ihåg mig gör mig glad för träningen går skit nu :P Roligt att det går framåt för dig nu efter besvären då :)

Jag har precis bytt från lågreps till högreps å det kan va därför det inte går bra. Mjöksyran kommer redan i första övningen å håller sig i musklerna till slutet så det är tugnt och man är svag men det ska väl ge nåt :)

JoeyP
2010-08-20, 23:00
Du fick en 10a andra set iaf ju! :thumbup:!
Äsch snacka inte goja inge fel på dina abs!

糞 [くそ], 糞 [ふん]

8thWonder
2010-08-20, 23:33
Du fick en 10a andra set iaf ju! :thumbup:!
Äsch snacka inte goja inge fel på dina abs!

糞 [くそ], 糞 [ふん]

Ja men totalen blev samma som förra veckan :/ det borde ändå ge nåt
Haha å lägg ner din japanska P!

8thWonder
2010-08-22, 12:21
Ben | 21 Augusti
________________________

Knäböj: 100x15, 100x12, 100x10*

Frontböj: 70x12, 70x10, 70x8*

Hack Squat. 100x15, 100x11, 100x10

Benspark: 115x10 -> 90x12 FST7

Liggande lårcurl: 80x13, 85x12, 85x9, 80x12*

Sittande lårcurl: 55x13 -> 50x10 FST7

Stående calfraises: 120x15, 140x 15, 150x13->130-110-90-70-50 Giantdropset

*Dropset

Kändes bra, ökade 6 reps i knäböj och nästan samma i frontböj och de andra övningarna så diag är jag nöjd. Och idag har jag svårt att gå ;)

後一週間畜生

Grotesk
2010-08-23, 10:53
Haha, "sjukt bred rygg" vet jag inte men att det var så du kom ihåg mig gör mig glad för träningen går skit nu :P Roligt att det går framåt för dig nu efter besvären då :)

Jag har precis bytt från lågreps till högreps å det kan va därför det inte går bra. Mjöksyran kommer redan i första övningen å håller sig i musklerna till slutet så det är tugnt och man är svag men det ska väl ge nåt :)

Det var nog en kombination utav din rygg och feja, men jag minns att jag noterade ryggen på gymmet.. haha, no homo
Jovisst det, helt okej. Långt kvar till Olympia dock. :D

Jobbigt med sådant skit men det löser sig som mannen sa som sket i vasken!

campvesslan
2010-08-23, 11:01
Wow, vilken otrolig form du är i! Most impressed!

8thWonder
2010-08-23, 14:51
Det var nog en kombination utav din rygg och feja, men jag minns att jag noterade ryggen på gymmet.. haha, no homo
Jovisst det, helt okej. Långt kvar till Olympia dock. :D

Jobbigt med sådant skit men det löser sig som mannen sa som sket i vasken!

Haha okej :) Ja det löser sig nog.

Wow, vilken otrolig form du är i! Most impressed!

Tack, roligt att du tycker det :)

Grotesk
2010-08-23, 16:11
Haha okej :) Ja det löser sig nog.



Tack, roligt att du tycker det :)

Klart det, jag sa ju precis det, hehe.

Ska du träna något mer på Ron då framöver eller hur ser det ut? Ingen koll vart du kör nu, hehe.

8thWonder
2010-08-23, 16:45
Klart det, jag sa ju precis det, hehe.

Ska du träna något mer på Ron då framöver eller hur ser det ut? Ingen koll vart du kör nu, hehe.

hehe. Nej det blir det tyvärr inte. Är mest där på sommartid, jag åker ju iväg till Japan nu på söndag med så kommer hålla till där!

Grotesk
2010-08-23, 22:41
hehe. Nej det blir det tyvärr inte. Är mest där på sommartid, jag åker ju iväg till Japan nu på söndag med så kommer hålla till där!

Okaj, då vet man. Lycka till med allt!

Joakim pettersen
2010-08-23, 22:51
Riktigt bra kropp och styrkan är det inte heller något fel på! :)

8thWonder
2010-08-23, 23:28
Bröst | 23 Augusti
________________________

Bänkpress: 80x8, 105x9, 100x10, 100x7*

Lutande bänkpress: 50x10, 80x11, 85x8, 80x10*

Plan Hantelpress: 41x10, 44x8

Lutande hantelflyes: 30x12, 30x10, 30x8

Pec-Deck flyes: 75x15 -> 65x11 FST7

*Dropset

Styrkan är vad den är, jag försöker att inte bry mig. Jag hoppas bara att jag lägger på mig lite massa nu veckan innan Japan. Haha, ja det är långsökt men man kan hoppas! The power of Marabou cannot be denied! :D

8thWonder
2010-08-23, 23:33
Okaj, då vet man. Lycka till med allt!

Tack detsamma!

Riktigt bra kropp och styrkan är det inte heller något fel på! :)

Uppskattar det :)

8thWonder
2010-08-23, 23:52
Bonusfilm
_____________________

Första setet i lutande bänken. Inte till fail.
Men såhär tungt ska inte 80 va :P hatar högreps.

Gx9QtY4zrq0

Detta är i Mars nån gång, innan skadan! 110 kg.
DVS 30 kg skillnad.....lagom roligt.

ew0BEzZuy3E


JAG HAR IAF MIN BÄSTA FORM NÅNSIN NU! Haha, tröstpris för klenhet :(

8thWonder
2010-08-26, 10:48
Rygg | 24 Augusti
_________________________

Marklyft: 140x8, 180x9, 180x9, 180x7

Pullups: KVx10, 13, 9, 9

Stångrodd Reversegrip: 100x12, 110x12, 120x10

Hantelrodd a la Roelly + 1 vanligt set: 50x10, 55x10, 55x10, 72x15

Pulldowns: 130x12, 130x10, 140x10*

Straightarm rope pressdown: 70x15 -> 70x10 FST5

*Dropset

Skönt pass. Är så ovan vid pump , har aldrig haft repsen så höga som nu så det känns härligt! Styrkan sisådär.

JoeyP
2010-08-26, 11:03
HAHAHA bredaste ryggen omg.
Bra pass! Bra val av övningar, reps och styrka!!!

8thWonder
2010-08-28, 22:32
HAHAHA bredaste ryggen omg.
Bra pass! Bra val av övningar, reps och styrka!!!

:) Tack. Det kändes som om jag tog lite för alla ställen på ryggen, optimalt. Tack P :)

Kommer sakna dig :( *cry*

Lellee
2010-09-04, 19:24
hur går de nere i japan ?

8thWonder
2010-09-08, 03:27
Long time no see
_____________________________

Hej alla. Har inte uppdaterat pa ett tag. Men nu ar jag i vilket fall i Japan! Har varit har 8 dagar och allt ar perfekt, livet ar harligt!! Varmen nar 40 grader ;D ett nytt varmerekord for landet, sa jag var med om historia!! Jag har rest runt i 8 dagar nu och ska resa lite till, annu inte bestamt vart till.

Jag tranar ibland men det ar bara for att halla musklerna arbetade lite grann, blir lite discotraning. Det ar ett forsok att behalla massa snarare an att bygga. Nar allt resande slutar och sjalva livet borjar kanske det blir annorlunda men det ar sahar jag maste gora nu.

Besokte Golds Gym i Osaka oc hdet var sjukt bra. Har alltid besokt ett sa bra gym innan sa gjorde ett super ryggpass dar, var harligt. De hade maskinerna man alltid sett proffsen kora som sett riktigt harliga ut och alla fria vikter man kan tanka sig. Roddade ivag med 80 kg hantlarna, aldrig stott pa sana innan heller ;)

Det blir nog ingen vidare traningsjournal harifran, eftersom jag inte kan kora som jag vill. Men kan posata bilder och beratta om vad jag gor har ;)

Hoppas ni laser lite da och da!

isterbuk
2010-09-08, 10:56
Fasen vad kul det låter, hitta kärleken och dra till Japan, coolt! :)

Har alltid beundrat din fysik, din mage!! Men tror aldrig jag kommenterat någon bild så måste bara säga att du är grym, ska se till att kika till den här tråden håll gärna igång den med bilder.

Mvh

Morrris
2010-09-08, 12:03
Hatten av för att du flyttat till Japan. Det är fan vågat.

Achivai
2010-09-18, 17:42
Hur fasen skaffade du jobb och grejer i Japan, utan en lång utbildning osv? Grym fysik och fin liten kärlekshistoria med Japan och grejer. *cry*

8thWonder
2011-01-20, 13:18
Hur fasen skaffade du jobb och grejer i Japan, utan en lång utbildning osv? Grym fysik och fin liten kärlekshistoria med Japan och grejer. *cry*


Jag åkte hem efter några månader MEN ångrar inte att jag tog chansen! Man kan ju aldrig veta vad som väntar. Ledsen att journalen gick åt skogen med..