handdator

Visa fullständig version : Spinnoff: Koloträffen i Lund - var-ska-vi-äta-poll?


Exdiaq
2010-07-26, 20:31
Ja vad tycks?

Stoltz
2010-07-26, 20:33
Uhm... du missade pollen?

Edit: Oj, det var visst jag som var för snabb.

Jag sätter Old Bull som förstaval och Wrap Hosue som andra, samt Madame's lgh som tredje.

Exdiaq
2010-07-26, 20:36
Uhm... du missade pollen?

Uhm... du är för snabb?

Edit: Tar tid att tänka vetu'!

Stoltz
2010-07-26, 20:36
Uhm... du är för snabb?

Hehe, editade medan du gjorde det inlägget :D Snabb som blixten..!

Mass-Tech
2010-07-26, 20:42
Jag valde hamburgare/pizza för det har jag råd till och vet vad jag får.

stevebc
2010-07-26, 20:44
Hmm.. jag har aldrig förstått det här. Varför postar alla inläggen före och gör pollen efteråt? Inget jag stör mig på, men det går ju att göra pollen och posta den exakt samtidigt som man gör inlägget.

Själv är jag indifferent/hulk.

Frantic
2010-07-26, 21:02
Nu kommer inte jag på träffen eftersom jag inte bor i Lund längre men jag måste bara påpeka att jag saknar Viggos burgare som f*n. Nomnomnom*drool*

stafh
2010-07-26, 21:06
Grand Hotel.

Exdiaq
2010-07-26, 21:06
Nu kommer inte jag på träffen eftersom jag inte bor i Lund längre men jag måste bara påpeka att jag saknar Viggos burgare som f*n. Nomnomnom*drool*

Hade det bara varit större hade det varit en no-brainer för min del!

Madame
2010-07-26, 21:17
Uhm... du missade pollen?

Edit: Oj, det var visst jag som var för snabb.

Jag sätter Old Bull som förstaval och Wrap Hosue som andra, samt Madame's lgh som tredje.

Haha, wat! ^^

Känns ju jäälit gött att man inte är den som kommer i andra hand..... utan i tredje hand! :cryout:

Stoltz
2010-07-26, 21:56
I mina drömmar kommer du alltid i första hand damen, men när magen skriker av katabol kollaps så blir malmö för långt bort :(

The Swedish Oak
2010-07-26, 22:04
Jag valde hamburgare/pizza för det har jag råd till och vet vad jag får.

1+, dessutom blir vi så många så "vanliga" restauranger kommer få en chock och ta sjukt lång tid på sig att göra mat till många personer.

Pizzeria/hamburgeställe är vana vid att göra mat snabbt till hungrigt folk.

Kurash
2010-07-27, 07:44
En idé kan ju vara att dra i sig lite snabb mat nånstans för att sedan gå vidare? Då kommer vi undan hyfsat billigt och kan ändå umgås i trevligare miljöer än något hamburgerhak. Tror dock inte någon restaurang kommer få problem med 20-ish människor om man bokar bord.

mikaelj
2010-07-27, 08:22
En idé kan ju vara att dra i sig lite snabb mat nånstans för att sedan gå vidare? Då kommer vi undan hyfsat billigt och kan ändå umgås i trevligare miljöer än något hamburgerhak. Tror dock inte någon restaurang kommer få problem med 20-ish människor om man bokar bord.

d4-DcLoXSD4

Stoltz
2010-07-29, 10:13
Vem tar initiativ att besluta? :D
Exdiaq? Kurash?

Kimball
2010-07-29, 10:21
Måste vi besluta innan? Kan vi inte bröla om det på plats? :D

Edit: Eller man kanske måste boka beroende på ställe ja... Hur fungerar wrap house:s buffe?

Degpekka
2010-07-29, 10:27
Jag tycker det ska köras en posedown om var det skall ätas.

Kurash
2010-07-29, 11:08
Det verkar vara väldigt spridda åsikter angående matställe. Jag tycker det vore trevligt om alla gick till samma ställe, ett ställe som är hyfsat gemytligt så man kan umgås lite. Sen om man får pynta en hundring extra för att slippa plaststolar ör det ok för mig. Alternativet är väl att alla äter vad de vill och att vi sedan sammanstrålar och hänger lite.

Exdiaq
2010-07-29, 11:50
Det verkar vara väldigt spridda åsikter angående matställe. Jag tycker det vore trevligt om alla gick till samma ställe, ett ställe som är hyfsat gemytligt så man kan umgås lite. Sen om man får pynta en hundring extra för att slippa plaststolar ör det ok för mig. Alternativet är väl att alla äter vad de vill och att vi sedan sammanstrålar och hänger lite.

Nu är det "många" som har valt flera alternativ och förmodar att de tänkte likadant som jag; "Dessa ställen föredrar jag, men är ok med de andra också om det är många som vill det".

Edit: Tycker att Kimball är den som får ta det slutgiltiga beslutet eftersom det var han som tog initiativet till träffen.

Exdiaq
2010-07-29, 11:55
Måste vi besluta innan? Kan vi inte bröla om det på plats? :D

Edit: Eller man kanske måste boka beroende på ställe ja... Hur fungerar wrap house:s buffe?


Wrap House har väl bara lunchbuffé utifrån det jag kan lista ut från hemsidan?

Putte91
2010-07-29, 12:05
Måste vi besluta innan? Kan vi inte bröla om det på plats? :D

Edit: Eller man kanske måste boka beroende på ställe ja... Hur fungerar wrap house:s buffe?

Med reservation för att det inte fungerar på samma sätt på helger så fungerar det som så att de dukar fram ett antal köttalternativ, ris (?), nachos, tortillas och sallad framme vid kassan och sen är det bara till att plocka på sig och äta tills man blir mätt :) Har för mig att det kostade 80 kronor och då ingick vatten att dricka. Jag tyckte att det var riktigt gott när jag var där och serverar de buffé på lördag lägger jag min röst på Wrap House.

Stoltz
2010-07-29, 12:27
Nu ska vi se...



Deltagare, uppdaterad, säkra
Stoltz
Andy
MikaelJ
Eleni (endast mat)
Madame
Kimball
Bertbert
Heraso
SteveBc
MartIn
thatkrilleshow (endast träning)
Kurash
Spiffy
Arne Persson
The Swedish Oak
Exdiaq
Mussebj
Sniggel
Putte

Kommer kanske
tigerofsweden(?)
1911 (?)
Degpekka(?)
Medusa (?)
Krampus (?)
Mass-Tech (?)
RagnarÖhman (?)


19 Säkra, 7 osäkra.
Räkna med 22 personer.


Hur stor kapacitet tror ni resturangerna har för att klara 22 personer utan förberedelse? (Allvarligt menad fråga, jag vet inte alls, men det låter mycket?)

r3mpuh
2010-07-29, 13:34
jag tycker ni ska äta på donken

Andy.da.wohoo
2010-07-29, 14:08
22 personer oförberedda bör inte vara alls för svårt, sålänge vi inte kommer mitt i lunchrushen eller något sådant.

Kurash
2010-07-29, 14:09
Om det är 19 säkra kan man nog snarare räkna 10-15 som kommer äta, och det blir inte några problem. Ska vi bestämma oss för att inte bestämma oss för något?

Sniggel
2010-07-29, 15:33
Å andra sidan, om vi bestämmer ställe och förbereder utvald restaurang genom att ringa och berätta att det kommer ett hungrigt lämmeltåg runt tiden "då", miinskar vi risken att få vänta länge på mat eller att någon rätt skulle ta slut.

Just nu är det väldigt jämnt mellan några av alternativen dock.

The old bull, wrap house eller någon bra pizzeria står det alltså mellan just nu.