tigerofsweden
2010-07-26, 18:52
Tänkte kolla med er på forumet innan jag vänder mig till konsumentombudsmannen imorgon.
Ingick i ett avtal via Telenors kundstjänst-chatt i slutet på förra veckan. Några timmar senare pratade jag med kundtjänsten igen via chatten och blev då informerad att det erbjudande jag tecknat inte fanns längre. Jag höll på min rätt och babblade lite om avtalsrätt. Personen jag pratade höll med mig och sa att han skulle informera personen som tecknat avtalet med mig och att han skulle höra av sig till mig idag. Nu har jag pratat med honom och han menar att erbjudandet inte tagits bort från hemsida fast det tydligen inte gällde när jag tecknade mitt abonnemang. Han visste inte vad jag som konsument har rätt till utan ville kompensera mig på olika sätt. Jag förklarade att jag först ville höra runt innan jag bestämmer mig för något. Vad tror ni?
Ingick i ett avtal via Telenors kundstjänst-chatt i slutet på förra veckan. Några timmar senare pratade jag med kundtjänsten igen via chatten och blev då informerad att det erbjudande jag tecknat inte fanns längre. Jag höll på min rätt och babblade lite om avtalsrätt. Personen jag pratade höll med mig och sa att han skulle informera personen som tecknat avtalet med mig och att han skulle höra av sig till mig idag. Nu har jag pratat med honom och han menar att erbjudandet inte tagits bort från hemsida fast det tydligen inte gällde när jag tecknade mitt abonnemang. Han visste inte vad jag som konsument har rätt till utan ville kompensera mig på olika sätt. Jag förklarade att jag först ville höra runt innan jag bestämmer mig för något. Vad tror ni?