handdator

Visa fullständig version : Ta kort på gymmet?


Ganymedes
2010-07-26, 12:16
Jag har flera gånger tänkt att det kunde varit både roligt att ha kort på när man tränar men också vettigt för att studera teknikutförande i t.ex. marklyft. Men jag har inte riktigt kunnat med att ta med kameran. Anser folk att det är spännigt och egotrippat till max? Eller skiter folk i det? Hur resonerar ni?

kjell33
2010-07-26, 12:18
Beror lite på vilken övning det är. Böj, bänk o mark är helt accepterat att filma men t ex biceps är mer tveksamt.:D

Nitrometan
2010-07-26, 12:21
Filma istället. Det ger mer.

Bite
2010-07-26, 12:22
Jag gillar inte att fastna på helt okända människors bilder/filmer, så när jag filmar mina egna lyft gör jag det när det är relativt folktomt där jag befinner mig.

mini
2010-07-26, 12:23
Jag filmar ofta. Det är bra både för att se lyftet på en gång för att analysera och att spara som dokument över sin utveckling.
De gånger jag fotar är det bara poseringsbilder, och hellre på andra än mig själv, men det är också roligt att ha kvar och titta på ensamma kvällar.

ceejay
2010-07-26, 12:29
Jag har filmat rätt mycket, ser absolut inge problem i det! :)

(Jag skulle lätt kunna filma mig själv köra biceps också, kjell33) :)

RandomC
2010-07-26, 12:29
För mig har det varit ett måste att filma tekniken i vissa övningar för att kunna utvecklas. Kör på bara.

Kwon
2010-07-26, 12:30
Jag har flera gånger tänkt att det kunde varit både roligt att ha kort på när man tränar men också vettigt för att studera teknikutförande i t.ex. marklyft. Men jag har inte riktigt kunnat med att ta med kameran. Anser folk att det är spännigt och egotrippat till max? Eller skiter folk i det? Hur resonerar ni?

Jag tog kort med mobilen förr.

Vem bryr sig vad folk tycker?

Det finns säkerligen alltid någon någonstans som tycker det är "speciellt" men skall du låta den personen styra ditt liv? :)

Filma, ta kort, dokumentera på! Kör Hårt Gaymendez!

stevebc
2010-07-26, 12:34
Foton under lyft säger inte så mycket men att se sina lyft på film efteråt, i ett annat perspektiv, är mycket givande.

emi23j
2010-07-26, 12:36
Jag skulle vilja filma i princip 1 gång i månaden (alltså en vecka av träningar). Men tyvärr är jag för slö.

Tycker bara det visar dedikation om man filmar det man håller på med. Bara att titta på alla proffs idrotter. var hade man varit där utan videoanalyser?

Osten80
2010-07-26, 12:41
Som sagt, filma i stället och strunta fullständigt i om en del tycker att du är skum.

Sir Anselm
2010-07-26, 12:41
Foton under lyft säger inte så mycket men att se sina lyft på film efteråt, i ett annat perspektiv, är mycket givande.

Precis. Jag bad en polare filma mig när jag körde djupa knäböj för att se om jag "krummade" med ryggen i bottenläget, hade inte så gärna satt mig där nere för att vänta på att han skulle hinna ta en bild :D

bubbe
2010-07-26, 13:24
Spännisbilder ala dagsformstråden är i mina ögon något med fjollstatus utöver det vanliga. Lite åt samma håll som manlig sminkning. Inte för att något av det är fel bara jag själv som inte skulle göra det.

Filma eller fota för att få ordning på teknik eller byggare inför framtida tävlingar känns mer av praktiskt betydelse.

Frantic
2010-07-26, 13:28
Vill du göra något som inte skadar någon annan så gör det och skit i om någon tycker att det är löjligt. Det gäller ganska många saker i livet.

Lallle
2010-07-26, 13:29
Jag har vid ett flertal tillfällen tagit av mig tröjan och poserat eller genomfört en övning där någon har filmat. Jag kan skämmas för mycket men inte för det.

cero
2010-07-26, 13:33
Filma, ta kort, dokumentera på! Kör Hårt Gaymendez!

:laugh:

Skämt åsido, under basövningar är det nog "accepterat" som någon nämde förut, att filma när man pumpar bicepscurl kan nog kännas lite egotrippat. Men som sagt, varför bry sig vad någon annan tycker? Filma det du vill - no big deal.

Kwon
2010-07-26, 13:47
Alltså, det finns folk som älskar sånt, och folk som hatar sånt. Det finns folk för allt möjligt och du kan inte göra alla nöjda Gaymendez.

Tycker inte du skall begränsa dig själv och ditt liv för att göra ALLA till lags, för det kan man inte. Det finns alltid folk som ogillar något.
Du slutar väl inte att lyssna på Eddie Meduza bara för att Lasse B tycker det är dåligt?

Så kör hårt!

Blir bilderna bra, förstorar jag upp dom och sätter upp som Posters i gymet så får alla haters hata hur mkt dom vill! :D

In your Face Baby!

Ganymedes
2010-07-26, 15:03
Det verkar överlag som att ingen tycker det är konstigt. Filma är så klart den funktionen på kameran som är vettigast för det ändamål jag har. Flexa kan jag göra i omkl. rummet efteråt, när det inte finns någon där som a) hånar eller b) limmar. Fast några bilder på ett och annat lyft skulle vara kul att ha i fotobiblioteket - jag tar ju å andra sidan kort på facking allt annat jag ser så why not. Får jobba ihop självförtroendet och ladda batteriet då.

PS. Kwon, du har något fel på tangentbordet... ;)

Tolkia
2010-07-26, 15:23
Helt OK att fota sig själv om man tycker att det är kul. Däremot får man tänka på de personer som kommer med på bilder/filmer om man har tänkt sig att lägga upp bilderna till allmän beskådan. Fota andra och lägga upp utan att fråga om lov är inte OK.

Sir Anselm
2010-07-26, 15:25
Helt OK att fota sig själv om man tycker att det är kul. Däremot får man tänka på de personer som kommer med på bilder/filmer om man har tänkt sig att lägga upp bilderna till allmän beskådan. Fota andra och lägga upp utan att fråga om lov är inte OK.

Det är ju inte olagligt, men man kan ju försöka låta bli av andra skäl.

Tricce
2010-07-26, 15:26
Helt OK att fota sig själv om man tycker att det är kul. Däremot får man tänka på de personer som kommer med på bilder/filmer om man har tänkt sig att lägga upp bilderna till allmän beskådan. Fota andra och lägga upp utan att fråga om lov är inte OK.

detta då?

http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00501/Wolfmother_wow_012_501591q.jpg

Timme
2010-07-26, 15:35
Helt OK att fota sig själv om man tycker att det är kul. Däremot får man tänka på de personer som kommer med på bilder/filmer om man har tänkt sig att lägga upp bilderna till allmän beskådan. Fota andra och lägga upp utan att fråga om lov är inte OK.

om man vill så får man det, oavsett vad andra tycker

Jockefoten
2010-07-26, 16:06
Det verkar överlag som att ingen tycker det är konstigt. Filma är så klart den funktionen på kameran som är vettigast för det ändamål jag har. Flexa kan jag göra i omkl. rummet efteråt, när det inte finns någon där som a) hånar eller b) limmar. Fast några bilder på ett och annat lyft skulle vara kul att ha i fotobiblioteket - jag tar ju å andra sidan kort på facking allt annat jag ser så why not. Får jobba ihop självförtroendet och ladda batteriet då.

PS. Kwon, du har något fel på tangentbordet... ;)

Vad hade du förväntat dig på ett narcissistiskt träningsforum :D

Kwon
2010-07-26, 16:07
Fråga samma fråga på sweclockers/sporthoj och du får säkerligen andra svar.. :D

Jag tror de flesta på detta forum någonsin filmat/tagit kort på sig själva/sin form på gymet...

snej
2010-07-26, 16:10
Fråga samma fråga på sweclockers/sporthoj och du får säkerligen andra svar.. :D

Jag tror de flesta på detta forum någonsin filmat/tagit kort på sig själva/sin form på gymet...

Jag har faktiskt aldrig gjort det under ca 10 år. Men jag skulle inte haft något emot att göra det dock.

spange
2010-07-26, 16:49
jag har filmat böj och mark o dyl för att försäkra mig om att utförandet är bra, för det kan vara knepigt att känna - och jag litar inte på att andra säger att det såg bra ut utan vill se det själv och kunna titta på det flera gånger efteråt. väldigt användbart och även skadeförebyggande att kunna se och korrigera teknikmissar innan de leder till skador

Åsberg
2010-07-26, 16:55
Tagit lite bilder för att dokumentera min form etc. Gör det när det är tomt dock. (Sälform deluxe)

von huff
2010-07-26, 17:23
Jag röstade fel men jag har aldrig sett någon filma.Jag har själv filmat några ggr mina marklyft.Skulle egentligen kunna filma oftare, ifall man är ensam

Stoltz
2010-07-26, 17:29
Filma och ta foto, men gör det så att du inte får med/ser ut som om du får med fler på bilden. Det är väldigt oartigt att fotografera någon utan deras lov.

Har två killar som ofta fotograferar/filmer på gymmet, och de tänkte inte på detta. Hamnade många gånger mitt i deras filmande, och bad dem att tänka på det. Nemas problemas, nu tar de fotograferandet lite åt sidan och det är lugna puckar.

Pepparkakssmurfen
2010-07-26, 21:01
Plz,fota/filma mer så att jag kan photobomba oftare! :thumbup:

Anton Fräs
2010-07-26, 21:17
Vill du göra något som inte skadar någon annan så gör det och skit i om någon tycker att det är löjligt. Det gäller ganska många saker i livet.

Jag gillar ditt sätt att tänka.

OnT: Filmar ofta. Tar spännis-foton när ingen är på gymet.

filmjölk
2010-07-27, 23:53
varför inte? man tar ju kort på semestern, när man har fest, släktkalas, bröllop, på sina barn, så varför inte på gymmet?

Jag säger köp en videokamera, och ta som vana att alltid filma folk på gymmet, spec snygga tjejer och damer, zooma in bakdelar, dyk ner i urringningar, frossa i härliga kvinnohöfter, mmmm svettiga kvinnor i träningskläder...gnnnn

HulkH
2010-07-28, 00:50
Tycker det är okej, stör mig inte på de. :)

Ganymedes
2010-07-28, 08:39
Gör kanske ett försök idag då. Har med kameran i väskan iaf men tänker sköta det diskret. Folk tycker (nog) redan att jag är märkvärdig för att jag vet vad jag sysslar med på gymmet och för att jag har ett linne ibland när det är varmt. ;)