handdator

Visa fullständig version : Motocrossförare och beefcake? hjälp tack


bmwjohan
2010-07-26, 09:26
Jag har stora problem med min bodybuilding. Jag har gymmat i hur många år som helst och det har väl alltid gått rätt ok. Under de senaste två åren har jag blivit helt fixerad vid motocross och jag kör 2 till 3 pass motocross varje vecka. Motocrossen verkar bryta ner muskler nå helt enormt och jag behöver hjälp att motverka detta på något sätt, om det nu ens är möjligt.
När jag kör cross så tar varje crosspass ca 3 timmar. Jag kör då i intervaller. Jag kanske kör ca 6 pass på 20 minuter vardera och vilar lite lagom mellan passen. Jag vet inte hur hög puls jag har när jag kör, men eftersom att man använder exakt alla muskler i kroppen när man kör hela tiden så skulle jag tro att jag har minst 150 i puls hela tiden. Jag väger ca 80kg och jag tar med mig en gainer på 2 dl proteinpulver och 2dl maltodextrin. Jag dricker halva denna när halva passet gått och andra halvan när jag är klar. Typ en timme efter sista gainern äter jag alltid ett stort lass mat.
På gymmet har jag provat hur många olika program som helst. Typ alla som finns men det går bara utför.
För ca två år sedan hade jag ungefär 77cm runt magen och 39,5cm i biceps.
Nu har jag 83 runt magen och 37,5 i biceps och det blir bara mindre och mindre runt armarna och magen ökar lite hela tiden.
Allt annat gör jag som jag alltid gjort. Äter var tredje timme osv. Det har ju funkat förut så det är ju motocrossen som sabbar.

Har ni något tips på hur jag ska lösa detta eller kan det va som så att det kanske inte helt enkelt går att vara biffig samtidigt som man kör massor av motocross? Jag har prova att ta ännu större gainers men armarna minskar i alla fall. Magen blir dock större då.

rooz
2010-07-26, 09:37
Såvitt jag kan utläsa tränar du ingen styrketräning alls? Klart du inte växer då?

Och hur ser du på ett "stort lass mat"? 3 korvar och en slev potatismos?

Och SNÄLLA, testa styckindelning!!

krappen
2010-07-26, 09:43
Såvitt jag kan utläsa tränar du ingen styrketräning alls? Klart du inte växer då?

Och hur ser du på ett "stort lass mat"? 3 korvar och en slev potatismos?

Och SNÄLLA, testa styckindelning!!


Oj oj oj, här har vi vaknat på fel sida.


Ontopic: Hur mycket styrketräning kör du i nuläget för att komplettera motorcrossen?

Mist
2010-07-26, 10:01
Jag har stora problem med min bodybuilding. Jag har gymmat i hur många år som helst och det har väl alltid gått rätt ok. Under de senaste två åren har jag blivit helt fixerad vid motocross och jag kör 2 till 3 pass motocross varje vecka. Motocrossen verkar bryta ner muskler nå helt enormt och jag behöver hjälp att motverka detta på något sätt, om det nu ens är möjligt.
När jag kör cross så tar varje crosspass ca 3 timmar. Jag kör då i intervaller. Jag kanske kör ca 6 pass på 20 minuter vardera och vilar lite lagom mellan passen. Jag vet inte hur hög puls jag har när jag kör, men eftersom att man använder exakt alla muskler i kroppen när man kör hela tiden så skulle jag tro att jag har minst 150 i puls hela tiden. Jag väger ca 80kg och jag tar med mig en gainer på 2 dl proteinpulver och 2dl maltodextrin. Jag dricker halva denna när halva passet gått och andra halvan när jag är klar. Typ en timme efter sista gainern äter jag alltid ett stort lass mat.
På gymmet har jag provat hur många olika program som helst. Typ alla som finns men det går bara utför.
För ca två år sedan hade jag ungefär 77cm runt magen och 39,5cm i biceps.
Nu har jag 83 runt magen och 37,5 i biceps och det blir bara mindre och mindre runt armarna och magen ökar lite hela tiden.
Allt annat gör jag som jag alltid gjort. Äter var tredje timme osv. Det har ju funkat förut så det är ju motocrossen som sabbar.

Har ni något tips på hur jag ska lösa detta eller kan det va som så att det kanske inte helt enkelt går att vara biffig samtidigt som man kör massor av motocross? Jag har prova att ta ännu större gainers men armarna minskar i alla fall. Magen blir dock större då.

Har du en hälsosam kost?

bmwjohan
2010-07-26, 11:28
jag gymmar oftast två pass i veckan. jag kör cross på lördag söndag och onsdag. brukar gymma på tisdag och fredag.
jag brukar ofta köra hela kroppen varje gång och typ bara köra en övning per kroppsdel. detta känns som att det funkar bäst. jag har provat hundra andra varianter också, tex fyra gympass där jag kör en kroppsdel ganska mycket osv.

jag tycker att jag äter helt ok.
frukost, 4dl minimjölk, en banan, 4dl havregryn, 0,5dl proteinpulver.
lunch och middag typ 120 gram pasta med 200gram kyckling eller 200gram nötfärs eller fyra hela ägg.
mellanmål typ 4dl lättfil med 3dl havregryn och 1dl proteinpulver.
klockan 9 och 12 på kvällen tar jag en stor proteindrink.

sen slinker det tyvärr ner lite kebab och sånt kanske 2 ggr per vecka.

Arf Pingvin
2010-07-26, 12:03
Motocross och styrketräning i byggarsyfte är så vitt skiljda aktiviteter att jag föreslår att du väljer en som du prioriterar. Styrkan är på sin höjd ett komplement i nån uppbyggnadsfas. Egentligen borde du åka skidor, löpa etc för att bli bra på crossen. Vill du bygga nåt får du dra ner på volymen crossåkning. Skotercrossåkare är i regel lite biffigare(starkare iaf enligt tester på bosön) än motocrosskillarna men deras maskiner väger mer så det kan kanske behövas bättre där.

fdanell
2010-07-27, 11:25
Motocross och styrketräning i byggarsyfte är så vitt skiljda aktiviteter att jag föreslår att du väljer en som du prioriterar. Styrkan är på sin höjd ett komplement i nån uppbyggnadsfas. Egentligen borde du åka skidor, löpa etc för att bli bra på crossen. Vill du bygga nåt får du dra ner på volymen crossåkning. Skotercrossåkare är i regel lite biffigare(starkare iaf enligt tester på bosön) än motocrosskillarna men deras maskiner väger mer så det kan kanske behövas bättre där.


Måste tyvärr hålla med, tror det är lite som att vilja bli bra på 100m och samtidigt satsa på maratonlöpning.

Med 9h hård konditionsträning i veckan så är det nog inte så många som blir så biffiga av gymträningen två pass i veckan.

Sjoba
2010-07-27, 11:40
Nog kan man allt bli större även om man kör 2-3 crosspass i veckan. Jag skulle gissa på att anledningen till att du ser så lite skillnad är att du äter för lite. Ett crosspass bränner en hel del kalorier, det vet jag, så mer mat.

Om du satsar på båda så är det ju lite svårt. Crossåkare brukar ju träna en hel del kondition och väldigt lite styrka, och konditionsträning är ju inte optimalt när man bygger muskler. (Om du nu satsar på kroppsbyggning.) Sen tycker jag både att 2-3 pass cross i veckan och 2 gympass i veckan är lite om man nu satsar. Jag känner crossåkare som tränat varje dag i stort sett, och om du satsar på att bli stor så låter två helkroppspass per vecka väldigt lite. Låter mer som just komplementträning till crossen.