handdator

Visa fullständig version : lägger man på sig vätska av pwo-produkter?


jaew
2010-07-25, 17:49
Hej jag hade tänkt och köpa vip-x och tänkte kolla om man lägger på sig vätska av den produkten , som man gör av kreatin monohydrat?

Gorilla
2010-07-25, 18:41
Förutsatt att produkten innehåller kreatin, vilket de allra flesta PWOs gör, så kommer du binda vätska. Det är absolut ingen negativ egenskap om man inte försöker komma inom en viss viktklass i någon kampsport. Det är däremot en positiv egenskap på flera andra sätt.

Vip-X innehåller kreatin i olika former och kommer således att binda vätska

jaew
2010-07-25, 19:05
Förutsatt att produkten innehåller kreatin, vilket de allra flesta PWOs gör, så kommer du binda vätska. Det är absolut ingen negativ egenskap om man inte försöker komma inom en viss viktklass i någon kampsport. Det är däremot en positiv egenskap på flera andra sätt.

Vip-X innehåller kreatin i olika former och kommer således att binda vätska


Aha okej , men binder all kreatin vätska? har för mig att det bara var monohydrat?

Jag bryr mig inte så mycket om vikten osv, men jag blir pluffsigare av kreatin monohydrat därför ville jag kolla om det skulle vara detsamma med vip-x.

Tack för ditt svar.

Pepz
2010-07-25, 19:07
Aha okej , men binder all kreatin vätska? har för mig att det bara var monohydrat?

Jag bryr mig inte så mycket om vikten osv, men jag blir pluffsigare av kreatin monohydrat därför ville jag kolla om det skulle vara detsamma med vip-x.

Tack för ditt svar.


ALLT kreatin binder vätska. det är dosrelaterat
kör låg dos så binder man inte så mycket vätska

Nutrition. 2010 Jun 29. [Epub ahead of print]
Low-dose creatine supplementation enhances fatigue resistance in the absence of weight gain.

Rawson ES, Stec MJ, Frederickson SJ, Miles MP.

Department of Exercise Science, Bloomsburg University, Bloomsburg, Pennsylvania, USA.
Abstract

OBJECTIVE: We examined the effects of 6 wk of low-dose creatine supplementation on body composition, muscle function, and body creatine retention. METHODS: Twenty healthy men and women (21 +/- 2 y old) were randomized to receive creatine (0.03 g . kg(-1) . d(-1); n = 10, 4 women) or placebo (n = 10, 4 women) for 6 wk in a double-blind placebo-controlled fashion. Participants were tested on two occasions before supplementation to establish a reliable baseline, and then were retested after supplementation. Testing included body composition, maximal strength (three-repetition maximal concentric knee extension at 180 degrees/s), muscle fatigue (five sets of 30 concentric knee extensions at 180 degrees/s), and plasma creatine concentration. RESULTS: There were no significant differences in body mass, fat-free mass, fat mass, body fat percentage, total body water, or maximal strength in either group from before to after supplementation (all P > 0.05). After supplementation, plasma creatine increased significantly in the creatine group (+182%, P = 0.03), with no difference in the placebo group. Compared with baseline values, creatine-supplemented volunteers were more resistant to fatigue during sets 2 (7%), 3 (9%), 4 (9%), and 5 (11%) (all P < 0.05). In placebo-supplemented participants, there was no improvement in fatigue resistance during sets 2 (0%), 3 (1%), 4 (0%), and 5 (-1%) (all P > 0.05). CONCLUSION: Ingesting a low dose ( approximately 2.3 g/d) of creatine for 6 wk significantly increased plasma creatine concentration and enhanced resistance to fatigue during repeated bouts of high-intensity contractions. Copyright © 2010 Elsevier Inc. All rights reserved.