handdator

Visa fullständig version : Ta med proteinshake?


cherokee
2010-07-25, 16:09
Hej!

Jag undrar om man kan shaka protein och sedan vänta några timmar innan man dricker det utan att proteinet förstörs?

Brukar nämligen mixa protein, mjölk o bär som mellanmål ibland. Kom på att dett även skulle vara bra att ta med till jobbet/skolan under förutsättning att proteinet ej "förstörs" om det står blandat i några timmar innan man dricker det?

Gober
2010-07-25, 16:12
Klart du kan.

Proteinet i mjölken försvinner väll inte för att du har den i kylen en vecka? ;)

JoeyP
2010-07-25, 16:15
Jag blandade vassleprotein med mjölk igår + kaffe i, lät de stå i kylen över natten. Riktigt gott att dricka.

cherokee
2010-07-25, 16:43
Klart du kan.

Proteinet i mjölken försvinner väll inte för att du har den i kylen en vecka? ;)

Haha alltså nej såklart det inte gör. Tänkte väl inte att proteinet skulle försvinna utan om det var känsligt för att stå blandat eller nått. haha.

Men grymt, då har jag finfina mellanmål att ta med till både skola o jobb :-D

cherokee
2010-07-25, 16:44
Jag blandade vassleprotein med mjölk igår + kaffe i, lät de stå i kylen över natten. Riktigt gott att dricka.

Men åh det lät ju grymt gott, som en islatte typ :-D

JoeyP
2010-07-25, 17:02
Aa riktigt gott!

Lillgrabben
2010-07-25, 17:11
Hej!

Jag undrar om man kan shaka protein och sedan vänta några timmar innan man dricker det utan att proteinet förstörs?

Brukar nämligen mixa protein, mjölk o bär som mellanmål ibland. Kom på att dett även skulle vara bra att ta med till jobbet/skolan under förutsättning att proteinet ej "förstörs" om det står blandat i några timmar innan man dricker det?

Varför inte ta med torrt pulver i en shaker & sedan fylla med vatten på närmaste toalett?

Pdaddy
2010-07-25, 17:52
Varför inte ta med torrt pulver i en shaker & sedan fylla med vatten på närmaste toalett?

+1

Har inte förstått att alla skall envisas å blanda allt me mjölk å sura till det i väskan..
Denna fråga kommer upp en gång i kvartalet minst :D

Pd

oscarbengtsson
2010-07-25, 20:53
Vad använde du då för vassle JoeyP? Naturellt? går det att blanda gainer pro choklad med mjökl och kaffe tro? :O

JoeyP
2010-07-25, 20:58
Kolozzeums vassle chokladsmak + lättmjölk + kaffe.

JoeyP
2010-07-25, 20:58
Vad använde du då för vassle JoeyP? Naturellt? går det att blanda gainer pro choklad med mjökl och kaffe tro? :O

Går och går, du kan blanda med bajs om du vill.

HAHAHAHAHAHA

oscarbengtsson
2010-07-25, 21:01
hahahaha, att du ens tänker så;) fungerar gainer pro som vassle tro?:)

King Grub
2010-07-25, 21:03
Att proteinet förstörs är inget problem, men bakteriebildning kan vara det, om drinken inte förvaras i kylskåp.

Sjoba
2010-07-25, 21:03
Hahaha, dagisnivå nu Joey :D

Annars är en smartshaker ett bra alternativ om man inte har tillgång till vatten och ska ha något annat än vassle, i.o.m. att vassle kan man ha blandat med vatten i väskan :)

cherokee
2010-07-26, 06:20
Att proteinet förstörs är inget problem, men bakteriebildning kan vara det, om drinken inte förvaras i kylskåp.

Kylskåp var tanken, har tillgång till det både på skolan och på jobbet :-D

cherokee
2010-07-26, 06:21
Varför inte ta med torrt pulver i en shaker & sedan fylla med vatten på närmaste toalett?

Klart man kan det, men var lite mer ute efter att göra ett gott mellanmål som även inkluderar proteinet :-)

ArtArtan
2010-07-27, 19:16
Just vassle har jag ett par gånger glömt diska ur i shaker'n och det är en av det mest illa luktande jag känt, har en polare som glömde sin gymväska i bilen och hela bilen stank nån månad:s. Om du bara har ett par timmar i rumstemp är det nog ingen fara...

hidden
2010-07-27, 19:23
Just vassle har jag ett par gånger glömt diska ur i shaker'n och det är en av det mest illa luktande jag känt, har en polare som glömde sin gymväska i bilen och hela bilen stank nån månad:s. Om du bara har ett par timmar i rumstemp är det nog ingen fara...

Aa fyfan vad jag hatar lukten... Det brukar räcka att jag kommer hem från gymmet och det börjar lukta ruttet. Även om jag har sköljt ut shakern direkt efter jag har druckit...

Kensha
2010-07-27, 20:06
Just vassle har jag ett par gånger glömt diska ur i shaker'n och det är en av det mest illa luktande jag känt, har en polare som glömde sin gymväska i bilen och hela bilen stank nån månad:s. Om du bara har ett par timmar i rumstemp är det nog ingen fara...

Lukten av en proteinshake som har stått framme är ingenting, absolut ingenting jämfört med aminosyror.