handdator

Visa fullständig version : Vart köpa ALA?


mr.jeppe
2003-10-20, 09:54
Har läst en del om ALA, men inte hittat vart man kan köpa det. Kan någon ge mig en bra länk?

Sedan hade det varit kul att få lite information om hur mycket man ska ta och när.

Btw. jag har sökt, men hittade inte riktigt det jag sökte efter.

LunaSpice
2003-10-20, 10:17
Originally posted by mr.jeppe
Har läst en del om ALA, men inte hittat vart man kan köpa det. Kan någon ge mig en bra länk?

Sedan hade det varit kul att få lite information om hur mycket man ska ta och när.

Btw. jag har sökt, men hittade inte riktigt det jag sökte efter.

http://www.eiselt.se/produkter/ALA.htm

Fairing
2003-10-20, 11:32
Kolozzeums erbjudande just nu är ALA från Eiselt till riktigt bra pris.

När skall alla fatta att Kolozzeum.com är en web-shop ?

mr.jeppe
2003-10-20, 13:45
Jag vet faktiskt att det är en webshop! Har beställt där innan! Hittade inte bara det!

Man behöver inte utgå ifrån att man typ är trög bara för att man frågar saker som många andra kanske tycker är uppenbara.

Jarod
2003-10-20, 14:46
Originally posted by mr.jeppe
Jag vet faktiskt att det är en webshop! Har beställt där innan! Hittade inte bara det!

Man behöver inte utgå ifrån att man typ är trög bara för att man frågar saker som många andra kanske tycker är uppenbara.

Det är ingen som tycker du är trög... Bara det att dom flesta går direkt till forumet istället för att kolla dom erbjudanden som finns på förstasidan.

Mvh :cheers:

mr.jeppe
2003-10-20, 16:17
Ja, det är inte så att man är otacksam för svar och hjälp. Tvärtom! :)

Och jag är inte sån att jag frågar först innan jag söker, men jag hittade faktist inte det.

Sedan var jag så dum(ivrig att hitta kanske?) att jag bara kollade efter ALA och inte Liponsyra.
:em:

Fan...nu får jag äta upp det där med "trög"! :D

Gammelyxan!
2003-10-21, 09:05
Trögis:eating:


:angel:

mr.jeppe
2003-10-21, 10:19
Originally posted by Gammelyxan!
Trögis:eating:


:angel:
:furious:

fisk
2003-10-22, 15:28
Köpte en förpackning Liponsyra (ALA) i Hälsobutiken senast. 'Bio-Liponsyra' - 50 mg/tablett, rätt bra pris tyckte jag. Om jag minns rätt från boken 'The Antioxidant Miracle' så rekommenderade Packer (mannen som tog fram ALA som ett tillskott) 50 mg/dagen för allmän bruk.

Inga tester har gjorts på långvarig konsumption så dietister håller säkert låg profil. Tar alltid en tablett innan träning för extra 'fri-radikalskydd' (tillsammans med Vit-E och Ester-C).

EiseltUK
2003-10-22, 18:33
Originally posted by fisk
Köpte en förpackning Liponsyra (ALA) i Hälsobutiken senast. 'Bio-Liponsyra' - 50 mg/tablett, rätt bra pris tyckte jag. Om jag minns rätt från boken 'The Antioxidant Miracle' så rekommenderade Packer (mannen som tog fram ALA som ett tillskott) 50 mg/dagen för allmän bruk.

Inga tester har gjorts på långvarig konsumption så dietister håller säkert låg profil. Tar alltid en tablett innan träning för extra 'fri-radikalskydd' (tillsammans med Vit-E och Ester-C).

Tänk på att det finns risk för att en del av liponsyran förstörs i tablettform pga av värmealstring. 50 mg i tablettform är relativt lågt, men på långsikt är det definitivt bättre än inget alls.

/ Henrik