handdator

Visa fullständig version : Protein i Los Angeles


RozZy
2010-07-24, 09:58
Tjenare alla byggare!

Jag har ett problem här! Ska flytta till Los Angeles och bo där i 2 år.
Och problemet är att jag vet fan inte var man köper protein i USA, är det i mataffärer? Spritbutiker?? Var?

Så jag funderar på att ta med mig 4 påsar Whey FX, Är det är någon som vet vart man kan köpa Whey protein (ON Protein helst)? För isåfall behöver jag bara ta med mig en påse och spara lite på vikten.

Eller kan ni rekommendera några andra amerikanska märken, och vad man ska hålla sig borta från?

Medusa
2010-07-24, 10:02
när du kommer till usa kan du beställa ditt protein från TrueProtein, finns inget bättre och bara det företaget i sig är en anledning till att flytta till dit... helt galen kvalité och bra priser....

RozZy
2010-07-24, 10:07
när du kommer till usa kan du beställa ditt protein från TrueProtein, finns inget bättre och bara det företaget i sig är en anledning till att flytta till dit... helt galen kvalité och bra priser....

Nice, är inne på deras hemsida, men vet inte riktigt vad som jag ska välja som är som Whey FX ungefär, sjukt billiga priser förövrigt:)

Frantic
2010-07-24, 10:18
Nice, är inne på deras hemsida, men vet inte riktigt vad som jag ska välja som är som Whey FX ungefär, sjukt billiga priser förövrigt:)

Whey Protein Concentrate borde vara likvärdigt. 10 kg för runt en tusenlapp.

Seriouscat
2010-07-24, 10:30
Var i New York för 4 veckor sedan och där sprang jag på en stor fitnessbutik mitt i stan och i vanliga mataffärer säljer dem massor av olika bars. Kan inte tänka mig att det är mycket svårare att få tag på i LA så hade jag varit du så hade jag väntat till jag kom dit.

Eriic
2010-07-24, 11:46
Ska du gymma där kan du ju alltid fråga någon på gymmet.

RozZy
2010-07-24, 11:54
Ska du gymma där kan du ju alltid fråga någon på gymmet.

Jo det är sant, Gym och sånt har jag redan fixat.
Men protein går ju åt som smör i solsken.

Jonas491
2010-07-24, 12:07
Jag ska prata med tullen på måndag om att ta med kosttillskott, för jag har ganska mycket oöppnat här hemma som känns onödigt att slänga.
Jag flyttar på tisdag mot Santa Barbara, vart mer bestämnt ska du bo ?=)

RozZy
2010-07-24, 12:48
Jag ska prata med tullen på måndag om att ta med kosttillskott, för jag har ganska mycket oöppnat här hemma som känns onödigt att slänga.
Jag flyttar på tisdag mot Santa Barbara, vart mer bestämnt ska du bo ?=)


Ska bo i Hollywood! Nice! posta här när du vet riktigt, vore grymt att kunna ta med typ 4 påsar Whey FX utan att bli extrakontrollerad för det (Har Iranskt ursprung så blir nog det ändå)

WHITEFOLKS
2010-07-24, 13:44
Skulle inte ta med mig vassle eller egentligen några tillskott alls. De är väldigt restriktiva på matvaror och är hårda i allmänhet.

bertbert
2010-07-24, 13:57
Gå in i random större livsmedelsbutik i LA eller större köpcentrum så hittar du massor av grejor. Kalifornierna tränar som tusan så det finns hur mycket som helst.

RekiN
2010-07-24, 15:30
Jag har bott i USA i tre år och det finns massor av ställen att införskaffa protein.

GNC.com (De har också tusentals butiker överallt)
Vitaminshoppe.com (De har också tusentals butiker överallt)

Sedan finns mataffärer som Pathmark och ShopRite som också säljer protein, dock inte dessa kvalitémärken som Gold Standard, dessa finns bara hos GNC och VitaminShoppe.

RozZy
2010-07-24, 18:06
Jag har bott i USA i tre år och det finns massor av ställen att införskaffa protein.

GNC.com (De har också tusentals butiker överallt)
Vitaminshoppe.com (De har också tusentals butiker överallt)

Sedan finns mataffärer som Pathmark och ShopRite som också säljer protein, dock inte dessa kvalitémärken som Gold Standard, dessa finns bara hos GNC och VitaminShoppe.


Tack som fan Rekin! har nu hittat en GNC butik i närheten av min skola! tack som fan!

RekiN
2010-07-25, 10:48
Tack som fan Rekin! har nu hittat en GNC butik i närheten av min skola! tack som fan!

Inga problem. :)

NiCrue
2010-07-25, 11:43
Du skall åka till BB-landet numero uno - och du oroar dig för att inte hitta de tillskott du behöver/eftersöker? *rolleyes*
Jag har precis varit bosatt i USA i 7 månader - och let me tell ya, att hitta pulver var aldrig något problem. För att inte tala om de mer än skäligt låga priserna...

Pepparkakssmurfen
2010-07-25, 19:32
jag ska prata med tullen på måndag om att ta med kosttillskott, för jag har ganska mycket oöppnat här hemma som känns onödigt att slänga.
Jag flyttar på tisdag mot santa barbara, vart mer bestämnt ska du bo ?=)

sbcc?