handdator

Visa fullständig version : Festivalmat?


Tjockisen
2002-06-25, 11:50
Ska iväg till Arvikafestivalen och hoppas på att komma billigt och nyttigt undan när det gäller maten. Något att rekommendera? Funderar på att inhandla en massa proteinbars.. Kanske inte så billigt men nyttigt.

Lave
2002-06-25, 12:01
Tonfisk :D

[euphoria]
2002-06-25, 13:12
Keso! :D

The Dwag
2002-06-25, 13:17
Ursprungligen skickat av Tjockisen:
<STRONG>Ska iväg till Arvikafestivalen och hoppas på att komma billigt och nyttigt undan när det gäller maten. Något att rekommendera? Funderar på att inhandla en massa proteinbars.. Kanske inte så billigt men nyttigt.</STRONG>

Burkmat typ Ravioli är väl bra ! Du skall på Festival eller hur ..tror du inte din kropp kan fungera utan massa bars och pulver ?

z_bumbi
2002-06-25, 13:35
Planera in några normala måltider varje dag.

Häll upp proteinpulver i portionspåsar, om du klarar kalla havregryn så blanda i det också.
Blötlägg en stund innan du dricker.

Ta med mycket frukt.

Om du är som jag på festivaler så spelar det inte så stor roll om du äter lite onyttigt eftersom man rör sig fan så mycket mer än vad man gör i vanliga fall. (Danscenen brukar stänga en halvtimme/dygn för att de ska städa.)
Se till att dricka vatten.
Gå inte vilse i skogen mellan camping och området ! :)

[ 25 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: z_bumbi ]

Tjockisen
2002-06-25, 14:16
Mjo, kan nog tänkas att jag klarar mig utan, men proteinpulver och havregryn är billigt och smidigt. Keso håller inte för länge om man inte har en kylbox. Aja, det löser sig.. Käka på området kan bli lite dyrt om man ska knapra mat där hela tiden. Plufs!

Tjockisen
2002-06-25, 14:18
Ursprungligen skickat av z_bumbi:
<STRONG>Klanera in några normala måltider varje dag.

Häll upp proteinpulver i portionspåsar, om du klarar kalla havregryn så blanda i det också.
Blötlägg en stund innan du dricker.

Ta med mycket frukt.

Om du är som jag på festivaler så spelar det inte så stor roll om du äter lite onyttigt eftersom man rör sig fan så mycket mer än vad man gör i vanliga fall. (Danscenen brukar stänga en halvtimme/dygn för att de ska städa.)
Se till att dricka vatten.
Gå inte vilse i skogen mellan camping och området ! :)</STRONG>


Frukt var ett bra råd! Portionspåsar med havre och protein var inplanerat.. Jag ska vara upp 24/7, typ.. Kommer bli en kul omställning sen när man kommer hem och ska upp 5 för att jobba ;)
Du som gammal festivalräv, några råd på ting som är ett måste förutom plastpåsar att ha i skor och packa kläder i?

Jugger
2002-06-25, 14:58
Det lilla man äter på en festival kan man lika gärna dricka :D

spinkoo
2002-06-25, 16:59
Ursprungligen skickat av Jugger:
<STRONG>Det lilla man äter på en festival kan man lika gärna dricka :D</STRONG>

HAHA!

MVH/spinkoo

z_bumbi
2002-06-25, 17:45
Bra att ha på arvikafestivalen:
Tält, inget krav man behöver inte sova på en så kort festival.

Torrt ombyte för hemresan, åker man bil så lägger man det där plus lite extra pengar så man kan ta sig hem om man blir av med resten.
Av egen erfarenhet så kan jag säga att det inte är så kul att städa en bil efter en festival, därav klädbytet, sitta på ett tåg och lukta lite går an men kan upplevas störande av andra.

Bra skor, jag kör alltid med kängor och ett par danskor. Går utmärkt att dansa i kängor de första timmarna men sen blir det tungt.

Om man åker bil så ska chaffisen vara både nykter och utvilad när man åker hem. Har själv kört när jag inte sovit på några dar och det är varken kul eller säkert.

Extra batterier till bandaren och naturligt vis ska man ha lilli&sussie remixen av blinkenstjärna med sig :)

Arvika är inte så långt bort så det går lätt att få tag på det man "måste" ha och man upptäckt att man glömt.

Chris
2002-06-30, 17:07
Men kom igen nu, det är en festival. Då lever man på ÖL och SKRÄPMAT! :) Det gjorde jag i hultsfred iallafall i 5 dagar och märkte ingen styrkeminskning.

GhostFace
2002-06-30, 17:50
Ursprungligen skickat av Tjockisen:
<STRONG>Ska iväg till Arvikafestivalen och hoppas på att komma billigt och nyttigt undan när det gäller maten. Något att rekommendera? Funderar på att inhandla en massa proteinbars.. Kanske inte så billigt men nyttigt.</STRONG>


Skippa allt vad nyttighetstänkande heter under en musikfestival & de dagarna detta innebär...

Herregud, det är inte hela världen :D

Chris
2002-06-30, 19:28
Tack Ghostface, känns som vi är dom enda här som kan slänga i oss några hamburgare ;)

Patte
2002-06-30, 20:10
Ähh vafasen tävlar man inte kan man släppa lite ibland. Själv har jag idag ätit så många hemmalagade köttbullar så jag fick ligga på soffan helt raklång för att orka röra mig sen :D men sånt måste man göra ibland, innan detta har jag deffat och följt mitt schema väldigt strikt :)

Petrus
2002-07-01, 02:18
&gt;Tjockisen,
För fan! Det är ju festival du ska på, ät vad fan du vill!!! McDonald´s, Burger King, Pizza Hut, Olles korvmojje eller vad fan som helst...
Är det party så är det party.
Vänligen,,,

Petrus

Tjockisen
2002-07-01, 07:46
Har börjat inse att allt vad organiserad diet kommer spricka under tiden på Arvika ändå, så jag ska koncentrera mig på att få i mig tillräckligt med energi för att hålla igång i 3 dygn i sträck typ. Så, ändra till egenskaperna för maten till "smidigt" och "billigt" och nåt som inte innehåller tonfisk.. Proteindrinkar med havre ska jag nog slänga med iallafall, smidigare än så kommer man inte undan.