handdator

Visa fullständig version : Jävlas er omgivning med er för att ni är tränade?


FLP
2010-07-22, 17:33
Jävlas er omgivning med er för att ni är tränade?
Min gör det, oftast på ett skämtsamt sett men det börjar irritera mig, någon som känner igen sig?

Oftast är det ju folk som inte är så vältränade så brukar dra slutsatsen att de bara är avundsjuka.

Hur tacklar ni det?

pelle
2010-07-22, 17:37
Jävlas er omgivning med er för att ni är tränade?
Min gör det, oftast på ett skämtsamt sett men det börjar irritera mig, någon som känner igen sig?

Oftast är det ju folk som inte är så vältränade så brukar dra slutsatsen att de bara är avundsjuka.

Hur tacklar ni det?
att de jävlas e en av de största drivkrafterna! :thumbup:

Mental
2010-07-22, 17:40
Heh, de jävlades mer med mig när jag var fet och otränad, fan vad man ville döda folk som petade en i magen, lite på skoj sådär!

Summa summarum, folk kommer vara arslen oavsett :)

Wille005
2010-07-22, 17:40
Hur tacklar ni det?
Med en halvnelson.

Sniggel
2010-07-22, 17:53
Folk vill bryta arm med mig (lol), eller säger att de inte vill ha "upp-pumpade" muskler, utan hellre har seniga och starka muskler.
Det är väl de vanligaste sätten som kan bli lite irriterande ibland. Armbrytarna är ju självklart bra på armbrytning och vill ha en ego-boost medans jag inte ens tränar den sporten :p

Andy.da.wohoo
2010-07-22, 17:54
Jävlas vet jag inte om de gör, men på fester vill folk ofta att jag ska ta av mig tröjan och visa upp mig. Kul att det är på det hållet visserligen, men ack så irriterande det kan vara. :p

Kwon
2010-07-22, 17:56
Jävlas vet jag inte om de gör, men på fester vill folk ofta att jag ska ta av mig tröjan och visa upp mig. Kul att det är på det hållet visserligen, men ack så irriterande det kan vara. :p

Erkänn nu Andy

YOU LOVE IT!!! :D

Andy.da.wohoo
2010-07-22, 17:59
Erkänn nu Andy

YOU LOVE IT!!! :D

Inte när det bara är killarna på festen som säger så :D

Man kanske borde sluta träna, tjejerna verkar ju inte bli hetare på gröten ändå :(

ceejay
2010-07-22, 18:00
klart andy gillart!

Nä, jag ser inte ut att vara så tränad så ingen vill jävlas :(

FLP
2010-07-22, 18:00
Inte när det bara är killarna på festen som säger så :D

Man kanske borde sluta träna, tjejerna verkar ju inte bli hetare på gröten ändå :(

Du flexar helt klart för lite*flex*

Kwon
2010-07-22, 18:00
Inte när det bara är killarna på festen som säger så :D

LOOOOL HAHAHAHAHAHAHAHA va ere för polare du har Andy! :D

Brukar ni hänga på Tip Top för mycket? :D

von huff
2010-07-22, 18:00
Folk säger att jag är liten.Var med en polare på krogen och hans bekant som var en dam i 35 års åldern sade att jag skulle gå hem och växa när polaren frågade henne om inte jag ochså skulle få en kram.På jobbet när vi skulle skaffa nya arbetskläder undrade hon som beställde ifall jag var säker att kläder av storlek medium inte var för stora.Blir lika förbannad varje gång.Snackar man träning med folk och de råkar fråga vad jag bänkar och jag säger +120 så skrattar dom:(DOM SKALL FAN FÅ SE ÄNNU

John M
2010-07-22, 18:02
Klart folk kommenterar det. Men knappast något som irriterar mig.

Är någon dryg ser man ju till att vara ännu drygare tillbaka.

Andy.da.wohoo
2010-07-22, 18:03
LOOOOL HAHAHAHAHAHAHAHA va ere för polare du har Andy! :D

Brukar ni hänga på Tip Top för mycket? :D

Pojkar som beundrar en vacker ung man med en kropp som en grekisk gud :D *flex*

mysteak
2010-07-22, 18:07
hahah, på vilket sätt "jävlas din omgivning" med dig?

Mantus
2010-07-22, 18:07
Inte när det bara är killarna på festen som säger så :D

Man kanske borde sluta träna, tjejerna verkar ju inte bli hetare på gröten ändå :(

Det trodde inte jag heller till för en tid sedan. Det visade sig att jag hade fel.:rolleyes:
Det gäller att göra som tjejerna, visa upp sina assets utan att se för slampig/spännig ut. Det är skillnad mellan ett smakfullt u-ringat linne och en slitsad klänning ner till naveln likväl som en snyggt sittande t-shirt och ett gasplinne, catch my drift?:) Att visa smakfullt är alltid bättre än att varken visa något alls eller visa för mycket, svår balansgång där.

Jpn
2010-07-22, 18:10
Brukar inte höra så mycket, några possitiva kommentarer har man ju faktiskt fått och det är ju kul. Har dock ett par i bekantskapskretsen där tjejen alltid ska hålla på att klämma och känna på mina armar och killen brukar alltid säga "passa dig nu så du inte spräcker ärmarna på tröjan" och liknande saker. Dock så är det bara i onyktert tillstånd dom håller på sådär.

FLP
2010-07-22, 18:11
hahah, på vilket sätt "jävlas din omgivning" med dig?

Kan ju vara att de säger tex,
ska du inte träna lite mer?
Du börjar tunna ur!
Tagit någe anabola på senaste tiden?
Hur mycket behöver man fuska för att se ut sådär?
Snart är du ikapp Arnold osv osv

robertcop
2010-07-22, 18:15
"Robban! käkar du glass? försvinner inte magrutorna då?!?" *screwy*

Bahir
2010-07-22, 18:19
Nej, men jag brukar jävlas med min omgivning genom att skapa solförmörkelser med min lat-spread.

Haaaa...

Matsa
2010-07-22, 18:21
Kontra genom att konstatera att 'snart är jag så stark att ni inte kan värja er', följt av att le lite halvkinky och slicka dig om munnen. :naughty: Gå inte in på djupare förklaring än så, lämna det öppet för tolkning...

Grapeman
2010-07-22, 18:21
Nej, men jag brukar jävlas med min omgivning genom att skapa solförmörkelser med min lat-spread.

Haaaa...

:hbang:

Ganymedes
2010-07-22, 18:46
En tjockis med babyface som är en bekants bekant sade rakt ut att jag måste ha dåligt självförtroende som tränade så mycket. Jag blev lite grinig och svarade att han måste ha dålig disciplin som äter så mycket. I övrigt är det väl lugnt (är inte så übergrov som Andy, så mina vänner ber mig inte ta av mig tröjan, haha!). Kollegorna på jobbet brukar dock försöka döva sitt dåliga samvete på fikarasten genom att propsa att jag också ska ta en bulle för "du som tränar kan ju gott äta sådant utan att det gör något". Klart jag kan, men jag vill inte ens. Fikabröd är ju skit.

bubbe
2010-07-22, 18:53
Jävlas är det väl knappast, men en hel del påhopp om doping får man höra. Om det ska bäras något "tungt" så blir man som oftast inkallad, inte för jag har något emot att hjälpa till.

remixxa
2010-07-22, 18:58
en tjockis med babyface som är en bekants bekant sade rakt ut att jag måste ha dåligt självförtroende som tränade så mycket. Jag blev lite grinig och svarade att han måste ha dålig disciplin som äter så mycket. I övrigt är det väl lugnt (är inte så übergrov som andy, så mina vänner ber mig inte ta av mig tröjan, haha!). Kollegorna på jobbet brukar dock försöka döva sitt dåliga samvete på fikarasten genom att propsa att jag också ska ta en bulle för "du som tränar kan ju gott äta sådant utan att det gör något". Klart jag kan, men jag vill inte ens. Fikabröd är ju skit(gott).

:d

MasterChief
2010-07-22, 18:58
Börja cykla. Då kan ni vara tränade och samtidigt se otränade ut. Win win.

Arf Pingvin
2010-07-22, 19:05
Börja cykla. Då kan ni vara tränade och samtidigt se otränade ut. Win win.

Cykling kanske är min grej. Efter att ha behövt gå utan tröja i värmen på en rockfestival där alla är onyktra funderade jag faktiskt om det var värt att träna mer. Det är inte fullt så kul med killar som klämmer en på brösten som man kan tro *cry*

bubbe
2010-07-22, 19:07
Cykling kanske är min grej. Efter att ha behövt gå utan tröja i värmen på en rockfestival där alla är onyktra funderade jag faktiskt om det var värt att träna mer. Det är inte fullt så kul med killar som klämmer en på brösten som man kan tro *cry*

Eller bli en riktig styrkelyftare (125+), då minskar iaf andelen klämmandet.

Sjoba
2010-07-22, 19:07
Ser både positiva och negativa saker med det.

Positiva är väll att folk alltid kommenterar hur mycket man växer eller hur tjocka armar man har. Eller undrar hur man tränar. Kan ju egentligen inte kalla mig stor, men jag är rätt stor redan för att vara en 17-åring på 170.
Alltid kul att imponera med en liten double biceps på fester antar jag.

Den jobbiga delen är när folk alltid ska kommentera så fort man har tröjan av eller whatever, även om man är på stranden och alla andra också har det. Diverse spänniskommentarer har man delvis lärt sig att leva med, tycker mest att det är tråkigt att vissa måste trycka ner andra för att må bättre. Tyvärr har jag så dåligt självförtroende att jag tar åt mig.

redbrigade
2010-07-22, 19:13
Det trodde inte jag heller till för en tid sedan. Det visade sig att jag hade fel.:rolleyes:
Det gäller att göra som tjejerna, visa upp sina assets utan att se för slampig/spännig ut. Det är skillnad mellan ett smakfullt u-ringat linne och en slitsad klänning ner till naveln likväl som en snyggt sittande t-shirt och ett gasplinne, catch my drift?:) Att visa smakfullt är alltid bättre än att varken visa något alls eller visa för mycket, svår balansgång där.

Menar du att gasplinnen är smakfulla? gasp kläder utanför gymmet är.....

Sjoba
2010-07-22, 19:14
Menar du att gasplinnen är smakfulla? gasp kläder utanför gymmet är.....

kaxigt och fungerar inte om man inte väger 100+ hård? :D

mattilainen
2010-07-22, 19:15
Gillar denna kommentaren jag fick av en lite tjockare arbetskompis "Väger du maten?!?!?!?!?!??! Jag äter vad jag vill och sätter mig ibland på cykeln för att kompensera"

Mitt svar blev "Ja, jag ser det.."

Eller "Fan, du får börja träna axlar så du blir grov också!"

"Träna mer "tät-bänkpress" så du verkligen får bättre inrebröst!" - Så nu vet ni, träna smalbänk om ni ska få stora inrebröstfileer!

"Du väger ju mer än mig?!?!?!?!" - Killen ser stolt ut när han fick reda på min vikt för då låg han ju faktiskt i lä med sin mage :)

mangemani
2010-07-22, 19:17
jävlas vet jag väl inte om dom gör,men försöker att mäta sej med en trotts att dom är spinkiga som bara den,det gör dom,bröstar upp sej och slår på nån töntig attityd,leka tuffa osv.
men det blir nog vi andra som "jävlas" med dom,för det är väldigt väldigt svårt att hålla sej från skratt när man ser eländet:laugh:

L-Sami
2010-07-22, 20:06
De jävlas skämtsamt oftast även de som är rätt så grova själv, så jag fattar inte hur stor jag är i andras ögon egentligen :Virro

En alkis på gatan sa när jag gick bredvid honom (hade en stor t-shirt på mig) sa "du behöver mer baksida" kollade bara på honom och sa inget, han sa sen "bara att fortsätta träna". Gick förbi honom tog av mig t-shirten och gjorde en latsspread :D

Chrillee
2010-07-22, 20:07
Går i perioder, men ibland får man bara höra av bekanta och kompisar; "Du ser så vältränad ut" o.s.v. Så det är ju inget negativt i det.

Men när man är ute eller på fester kan man få lite kommentarer om det. Eller sist på stranden så var det några yngre grabbar som sa "Spänn musklerna så vi får se!"
Eller att man ska visa magen när träning kommer på tal, träning är ju ett väl omtalat ämne.

Det roliga är att jag inte är särskligt vältränad eller jätte muskulös.

Sjoba
2010-07-22, 20:11
En alkis på gatan sa när jag gick bredvid honom (hade en stor t-shirt på mig) sa "du behöver mer baksida" kollade bara på honom och sa inget, han sa sen "bara att fortsätta träna". Gick förbi honom tog av mig t-shirten och gjorde en latsspread :D


Epic win! :D

Valvanto
2010-07-22, 20:25
Går i perioder, men ibland får man bara höra av bekanta och kompisar; "Du ser så vältränad ut" o.s.v. Så det är ju inget negativt i det.

Men när man är ute eller på fester kan man få lite kommentarer om det. Eller sist på stranden så var det några yngre grabbar som sa "Spänn musklerna så vi får se!"
Eller att man ska visa magen när träning kommer på tal, träning är ju ett väl omtalat ämne.

Det roliga är att jag inte är särskligt vältränad eller jätte muskulös.

Tycker personligen det är drygt när andra vill att man ska spänna musklerna. Speciellt yngre killar som man inte känner.

För övrigt är det ju speciellt nu när man är på stranden som man får höra att man är tränad. Samt att polare ska brottas med en för att se hur stark man är *flex*

Mental
2010-07-22, 20:30
Menar du att gasplinnen är smakfulla? gasp kläder utanför gymmet är.....

Nej, det gör han inte, läs en gång till får du se :)

Eddie Vedder
2010-07-22, 20:46
Nej det är ingen som gör. Och de som inte känner mig men av någon anledning vet att jag tränar (typ sett mig ute och/eller på gymmet) gör inte heller det.

Därutöver finns inget hos mig som antyder att jag skulle vara det minsta tränad eftersom jag ser ut som jag gör. Så inga kommentarer från främlingar heller.

mihmut
2010-07-22, 20:46
De jävlas skämtsamt oftast även de som är rätt så grova själv, så jag fattar inte hur stor jag är i andras ögon egentligen :Virro

En alkis på gatan sa när jag gick bredvid honom (hade en stor t-shirt på mig) sa "du behöver mer baksida" kollade bara på honom och sa inget, han sa sen "bara att fortsätta träna". Gick förbi honom tog av mig t-shirten och gjorde en latsspread :D

hahaha! och fan va skön alkis! :D

Oxe
2010-07-22, 20:48
Fan vad stora alla måste vara, ingen har kommenterat att jag tränar längre, inga kommenterade det innan ja la av heller... Iofs så har jag väl aldrig varit riktigt vältränad...

von huff
2010-07-22, 20:58
Fan vad stora alla måste vara, ingen har kommenterat att jag tränar längre, inga kommenterade det innan ja la av heller... Iofs så har jag väl aldrig varit riktigt vältränad...

Man behöver knappt några muskler för att få kommentarer

Oxe
2010-07-22, 21:12
Man behöver knappt några muskler för att få kommentarer

Tack för den sänk mig ännu lägre bara...*cry*

Kwon
2010-07-22, 21:14
Oxe, du var i riktigt bra form på den tiden det begav sig :)

Kwon
2010-07-22, 21:15
men jag är rätt stor redan för att vara en 17-åring på 170.

"Rätt" stor? Jag skulle kalla det RIKTIGT stor!

Sisu väger ju 130!












Just kidding Sjoba

Oxe
2010-07-22, 21:21
Oxe, du var i riktigt bra form på den tiden det begav sig :)

Ändå fick jag inga speciella kommentarer... med andra ord borde alla dessa vara större än vad jag var eller hur, och jag är fan så mycket sämre alltså borde alla dessa killar vara fett mycket grymmare än mig

Ända kommentarerna jag fått har varit kritik tex att nån muskelgrupp släppat då det begav sig. Nu säger ingen nåt...

D-Crawler
2010-07-22, 21:22
Kanske inte dagligen men rätt ofta får man väll höra sådana kommentarer som FLP nämnde, menat att irritera en halvt antar jag ;). Får dock rätt ofta höra positiva kommentarer också så det höjer givetvis.

Sjoba
2010-07-22, 21:22
"Rätt" stor? Jag skulle kalla det RIKTIGT stor!

Sisu väger ju 130!


Hahaha, jo fy fan :D Nejdå Kwoniboy, jag vet att du bara jokar med mig! (Som vanligt, din dumbulle!)
Jag vet inte, tror jag upplevs som ganska stor för en 17-åring nu för tiden. Fast jag är en räka naturligtvis.

Oxe: Sluta hänga med Branch och Jay så får du nog kommentarer ska du se! :)

Matsa
2010-07-22, 21:29
Ändå fick jag inga speciella kommentarer... med andra ord borde alla dessa vara större än vad jag var eller hur, och jag är fan så mycket sämre alltså borde alla dessa killar vara fett mycket grymmare än mig

Ända kommentarerna jag fått har varit kritik tex att nån muskelgrupp släppat då det begav sig. Nu säger ingen nåt...

Men du var ju stor på riktigt, folk vågade säkert inte retas med dig. ;) Själv får jag inte mycket till kommentarer heller trots att jag är en halvspeta (och alltså borde få det enligt den här tråden). Således verkar det ju inte behöva vara relaterat till storleken, det kanske beror lite på umgängeskrets och är vanligare längre ned i åldrarna?

Sjoba
2010-07-22, 21:30
Ligger mycket i vad du säger Matsa.
+ att hårdhet troligtvis spelar väldigt stor roll. Så många som "tror" att man har stora muskler bara för att dom syns.

Kwon
2010-07-22, 21:39
Ändå fick jag inga speciella kommentarer... med andra ord borde alla dessa vara större än vad jag var eller hur, och jag är fan så mycket sämre alltså borde alla dessa killar vara fett mycket grymmare än mig

Ända kommentarerna jag fått har varit kritik tex att nån muskelgrupp släppat då det begav sig. Nu säger ingen nåt...

Annorlunda umgänge Oxe, alla du umgicks då i din prime var också hårt tränande, dvs inte lika lätt imponerade.

Jpn
2010-07-22, 21:52
Ändå fick jag inga speciella kommentarer... med andra ord borde alla dessa vara större än vad jag var eller hur, och jag är fan så mycket sämre alltså borde alla dessa killar vara fett mycket grymmare än mig

Ända kommentarerna jag fått har varit kritik tex att nån muskelgrupp släppat då det begav sig. Nu säger ingen nåt...

Efter dom bilder jag har sett på dig så är/var du nog för stor för att få sånna kommentarer som nämnts i tråden :D

Gurra med O
2010-07-22, 22:42
en del kan väl göra sig lite lustiga men de får rätt så fort ett gspydigt svar tillbaka.

frugans svåger ansåg att jag skulle träna lite mer så det syntes. är ju inte jättestor men inte liten heller( killen är smal som en räka i övrigt och allmänt dryg) svara bara tillbaka du kan ju komma igen när dina överarmar börjar växa ifatt mina handleder :P

Kimball
2010-07-22, 22:49
Det lite tragiska är att folk lika ofta påpekar saker ang. träning och kost nu efter ~6 års träning som innan jag började träna och var överviktig. Det är ofta i princip samma "skämtsamma" grejer också. Var värre "i början", nuförtiden ler jag bara och håller med de som inte är värda att lägga tid på, blir oftast enklast så :) Sällan någon är genuint intresserad av att föra samtal, de vill bara framföra sina aftonbladet-påståenden och försöka agera besserwisser.

Largoplz
2010-07-22, 22:53
Jag får rätt ofta höra kommentarer om att jag väljer att lägga mig en fredag för att orka träna på lördagen då folk tycker att jag borde gå ut och supa. Det känns lite surt då jag inte är speciellt förtjust i alkohol och framför allt inte i krogen. Dock behöver jag inte oroa mig för de problem som andra nämnt här, det är alldeles för få som klämmer på mig.

Kimball
2010-07-22, 22:56
Fan vad stora alla måste vara, ingen har kommenterat att jag tränar längre, inga kommenterade det innan ja la av heller... Iofs så har jag väl aldrig varit riktigt vältränad...

Eller så ser du så stor/fit/vältränad osv ut att folk antar att du vet om det och väljer därmed inte att kommentera något! :cool:

FLP
2010-07-22, 23:04
(Med risk att hylla min kropp lite)

Jag har nu börjat köra med mjukis-byxor och stor luftig tröja på gymmet för att folk ska sluta glo, visst är det lite kul ibland men det stör mig lite eftersom man funderar på vad de tänker. Kanske fler som kan relatera till det?

rooz
2010-07-22, 23:08
Det lite tragiska är att folk lika ofta påpekar saker ang. träning och kost nu efter ~6 års träning som innan jag började träna och var överviktig. Det är ofta i princip samma "skämtsamma" grejer också. Var värre "i början", nuförtiden ler jag bara och håller med de som inte är värda att lägga tid på, blir oftast enklast så :) Sällan någon är genuint intresserad av att föra samtal, de vill bara framföra sina aftonbladet-påståenden och försöka agera besserwisser.

+1, jag fattar inte riktigt. Först skulle man börja träna, sedan när m an tog tagb i det var det fel:smash:

Rahf
2010-07-22, 23:11
Får i princip bara komplimanger.

Kimball
2010-07-22, 23:15
+1, jag fattar inte riktigt. Först skulle man börja träna, sedan när m an tog tagb i det var det fel:smash:

Det är ju så, man ska vara "vältränad", men det ska varken krävas tid eller slit för att uppnå det!
Sen är det väl lite skillnad för dem som gillar att prata om träning, kost osv 24/7 och uppfattas som meat-heads men ändå uppnår krassliga resultat imho men..

Fredrik_S
2010-07-22, 23:18
Får i princip bara komplimanger.

Samma här...

rooz
2010-07-22, 23:23
Det är ju så, man ska vara "vältränad", men det ska varken krävas tid eller slit för att uppnå det!
Sen är det väl lite skillnad för dem som gillar att prata om träning, kost osv 24/7 och uppfattas som meat-heads men ändå uppnår krassliga resultat imho men..

Vet inte hur det såg ut i ditt liv innan du började träna, men hos mig var det en blek,fet, osäker grabb som inte visste hur han skulle ändras. Idag har det gått dryga året sedan journalstart här på kolo och jag har blivit av med den värsta övervikten och börjat trivas mer med mig själv, både kroppen och mig själv.

Varje gång någon tycker jag tränar för mkt,för ofta eller skiter i spriten frågar jag " Tyckte du att jag var roligare innan?" Det vet jag att jag inte var, jag var en bitter, osäker ung grabb.

Idag har jag upplevt VERKLIG lycka och det har kommit av förändringarna jag genomgått sedan jag började träna.

Nu ska jag sluta svamla..

Gabriel Forslund
2010-07-22, 23:30
Finns ingenting värre då man träffar folk man inte sett på länge eller årliga släktträffar vid födelsedagar osv. Varje jävla gång är det någon som ska kommentera någonting om att man har växt eller har breda axlar eller att man ser vältränad ut. Stör mig så enormt på det och tycker bara det är jobbigt/pinsamt.

Gurra med O
2010-07-22, 23:30
(Med risk att hylla min kropp lite)

Jag har nu börjat köra med mjukis-byxor och stor luftig tröja på gymmet för att folk ska sluta glo, visst är det lite kul ibland men det stör mig lite eftersom man funderar på vad de tänker. Kanske fler som kan relatera till det?

Kör också alltid i luftiga kläder. Mest för att man blir mer rörlig och varför träna i tighta kläder man går ju inte på gymmet för att glo på alla andra

Oxe
2010-07-22, 23:36
Kör också alltid i luftiga kläder. Mest för att man blir mer rörlig och varför träna i tighta kläder man går ju inte på gymmet för att glo på alla andra

Klart man gör jag skaffade enbart sats kort för att kunna och sitta och titta på vältränade damer...

FLP
2010-07-22, 23:37
Kör också alltid i luftiga kläder. Mest för att man blir mer rörlig och varför träna i tighta kläder man går ju inte på gymmet för att glo på alla andra

Där sa du en sanningens ord, finns ju dock en del som tycker om att "se bra ut" på gymmet för självförtroendet/pepp och de som visar mycket hud för att de vill se när musklerna arbetar.

Mapa
2010-07-22, 23:44
(Med risk att hylla min kropp lite)

Jag har nu börjat köra med mjukis-byxor och stor luftig tröja på gymmet för att folk ska sluta glo, visst är det lite kul ibland men det stör mig lite eftersom man funderar på vad de tänker. Kanske fler som kan relatera till det?

efter en snabbkoll i din journal undrar jag vad för typ av gym du tränar på

Mapa
2010-07-22, 23:47
nej ingen jävlas med mig för att jag tränar.

Medusa
2010-07-22, 23:48
ingen jävlas med mig heller, jag är blyg och snäll och det syns inte att jag rör vikterna så.... mjuk och go! :D

W.J
2010-07-23, 00:09
Jag har nu börjat köra med mjukis-byxor och stor luftig tröja på gymmet för att folk ska sluta glo, visst är det lite kul ibland men det stör mig lite eftersom man funderar på vad de tänker. Kanske fler som kan relatera till det?
Brukar också köra mjukisar! :D
Och alltid långärmad tröja!
Nångång har det hänt att man har haft nån tightare tröja och ett par jeans och då bara känner man alla ögon i nacken när man går genom kooridorer.
Men såfort luftigare kläder åker på är man som normal igen! :D

Jag går på gymnasium, och det är ju en ålder många vill mäta och vara coola och starka osv.. Rätt jobbigt med folk som drygar med en för att man är ''biff''
fan låt mej vara och träna hur jag vill?

WHITEFOLKS
2010-07-23, 00:35
Jag är vad mr jwzrd skulle kalla en tångräka. En tjåkk sådan. Sen tränar jag för tillfället på Pro Gym vilket antagligen inte hjälper. :D

dupper
2010-07-23, 00:39
Mina polare skrattar åt att jag hänger på "muskelbyggarsidor", alltså kolo :/

tjabon
2010-07-23, 00:43
Nej, dom håller klaffen och rättar in sej i ledet.

RESPEKT !!!!! :hbang:

Tricce
2010-07-23, 03:31
i wish att nån trodde jag var tränad haha!! däremot får jag ofta brottas med folk för min kompis vet att jag är ett mma freak och att jag får dom flesta att "tap out" :) Men det är bara skönt/skoj att gosa i lite ground and pound!! Så nej jävlas för jag är tränad sker nog inte ofta (läs aldrig)

FLP
2010-07-23, 04:43
Hur tacklar ni som blir anklagade för att ta anabola eller konfronterade med frågan även om den är inte nödvändigtvis är ställd som något provocerande?

Tar ni det som en komplimang eller blir ni sura?
Själv så brukar jag bli irriterad eftersom jag aldrig skulle beblanda mig med otillåtna preparat och associerar det direkt negativt.

Rahf
2010-07-23, 05:14
Jag har fått frågan i det förflutna, då jag var bra mycket tjockare :laugh:. Blev lite fundersam och tyckte mest det var lustigt.

Degpekka
2010-07-23, 05:18
Hur tacklar ni som blir anklagade för att ta anabola eller konfronterade med frågan även om den är inte nödvändigtvis är ställd som något provocerande?

Tar ni det som en komplimang eller blir ni sura?
Själv så brukar jag bli irriterad eftersom jag aldrig skulle beblanda mig med otillåtna preparat och associerar det direkt negativt.

Tar det väl som en komplimang egentligen, då jag(i en drömvärld) skulle vilja se ut som man gör efter flerårigt kurande. Men det är tråkigt att folk inte tror att man har fått sina resultat på ett ärligt vis. Blir även lite ledsen då jag inte vill att folk ska tro att jag är en person som är villig att använda doping.

Fordon
2010-07-23, 06:00
På jobbet har vi den stående dryga kommentaren "släpp kylskåpet" som är jävligt irriterande. Annars är det alltid med glimten i ögat som folk kommenterar att man är något sånär tränad.

Hur tacklar ni som blir anklagade för att ta anabola eller konfronterade med frågan även om den är inte nödvändigtvis är ställd som något provocerande?

Tar ni det som en komplimang eller blir ni sura?
Själv så brukar jag bli irriterad eftersom jag aldrig skulle beblanda mig med otillåtna preparat och associerar det direkt negativt.

Tar det alltid som en komplimang och många har blivit förvånade över att jag inte tar det. Och sånt är kul! Och samtidigt lite skrattretande för inte är jag ens i närheten av att vara så stor. Det visar mest på folks syn på träning och att den idiotiska inställningen att man, som en vän sa, "måste ju köra en liten dbolls-kur när man börjar träna så att man slipper skämmas".

PRound
2010-07-23, 06:16
Blir nedtryck att Förädlrar, vissa i släkten och kompisar (som jag för övrigt har "lämnat") för att jag tränar, är noga med vad jag äter och tar kosttillskott. Jag förstår inte, och det gör mig ganska förbannad.

Degpekka
2010-07-23, 06:22
som en vän sa, "måste ju köra en liten dbolls-kur när man börjar träna så att man slipper skämmas".

Hahaha! :thumbup:

John M
2010-07-23, 07:10
Blir nedtryck att Förädlrar, vissa i släkten och kompisar (som jag för övrigt har "lämnat") för att jag tränar, är noga med vad jag äter och tar kosttillskott. Jag förstår inte, och det gör mig ganska förbannad.



Jo okunniga föräldrar kan ju göra en smått irriterad. Samma gnäll nu som det var för 10 år sen. Dom lär sig aldrig.

Kek
2010-07-23, 07:32
Är väl mest kul när folk kommenterar det lite skämtsamt. Visar ju bara att man fått lite resultat iaf. Brukar väl bli ett o annat roid-skämt och andra som tränar brukar säga att jag e liten o tanig.

Rahf
2010-07-23, 07:44
För övrigt:

Ta inte illa upp om en doktor frågar er under hälsokontroll el. dylikt om ni har tagit steroider. Det är förmodligen en standardfråga för att kunna utesluta diverse behandlingar osv.

MrBoris
2010-07-23, 08:05
"Vad deffad du är" är väl det enda jag hört när de väl sett mig i barkropp på stranden eller dylikt :) På vintern kommer inga kommentarer alls för då ser jag bara ut som en speta (vilket jag också är). Ja och så tjejerna man ligger med då där är det alltid positiv respons :) Ja och så mormor då som blir förbannad för att jag inte vill äta hennes kakor

The Draf
2010-07-23, 08:06
Oftast får man positiva kommentarer, däremot händer det att man får höra att folk tror man käkar steroider, tycker jag är jävligt tråkigt när jag lagt ner över sju år på träning. Spenderat massor med tid på att lära mig om kost och träning. Vore ju konstigt om det inte händer något när man hänger på gymmet 5h / vecka i sju år.

Onigiri
2010-07-23, 08:26
Senast häromdagen fick jag höra att jag var en "men du spännbög ;)" när jag var ute på promenad istället för ett "hej hej". Fattar inte varför vissa folk hela tiden måste lägga på små korta kommentarer istället för att bara bete sig normalt och bara hälsa.

Exdiaq
2010-07-23, 09:00
Nej, de flesta har kommit in i/eller förbi puberteten..

Ignatius72
2010-07-23, 09:21
Nej, ingen verkar ha märkt att jag tränar.

oTure
2010-07-23, 09:30
Enda som kommenterar är mamma när jag blir för fet.

Slartibartfast
2010-07-23, 09:47
Morsan kommenterar att jag är för mager.

Med kläderna på syns det inte att jag tränar, så ingen kommenterar.

Frantic
2010-07-23, 09:51
Med kläderna på syns det inte att jag tränar, så ingen kommenterar.

+1

Senast häromdagen fick jag höra att jag var en "men du spännbög ;)" när jag var ute på promenad istället för ett "hej hej". Fattar inte varför vissa folk hela tiden måste lägga på små korta kommentarer istället för att bara bete sig normalt och bara hälsa.

Fick du den kommentaren av någon du inte kände?

Grotesk
2010-07-23, 10:04
Igår när jag köpte min regelbundna platta Kvarg så satt där en liten kille i kassan som utbrast något i stil med: "här ska det hård tränas!" För att sedan fråga mig om hur det funkade med Kvarg egentligen, när man skulle ta det etc. Det var nog inte att jävlas men jag blev förvånad.

Annars är ju spänniskommentarer en klassiker, likaså att man ska flexa/dra av sig tröjan inför polare och skit. Jag är dessutom inte grof utan bara blekfet. :(

Action
2010-07-23, 10:10
Börja cykla. Då kan ni vara tränade och samtidigt se otränade ut. Win win.

Helt rätt... Fast då kommer kommentarer som.. ska du cykla igen, cyklade inte du 4 timmar igår.

Stoltz
2010-07-23, 10:30
Nope.

Sedan syns det ju inte att jag tränar, så det kan ha med saken att göra :D

Ibland får man kanske lite "ååååååååååååhhhh" när jag säger att jag inte kan dyka upp förrän om två timmar då jag är på väg till gymmet, men det är ju ingenting egentligen.

O_Wao
2010-07-23, 10:35
Jag får mest ångestfyllda kommentarer av kollegorna av typen "men åh var du och tränade igår igen?!" eller, om jag har svårt att röra mig pga träningsvärk; "där ser du att träning är farligt!" Är inte direkt så vältränad att folk reagerar ändå.

Honn
2010-07-23, 10:46
Fått en del frågor om varför jag tränar. Brukar köra med Arne P:s svar om att jag tränar för att kroppen ska matcha k*ken. Det brukar få folk att släppa det hela. Annars så får jag mest petningar i magen när jag släppt iväg mitt bf för mycket(dvs för det mesta).

Yes
2010-07-23, 11:07
Med kläderna på syns det inte att jag tränar, så ingen kommenterar.
Tvärtom för mig. :D

Enda kommentarerna jag fått är "klart du ska ha fikabröd, du tränar ju!", och "jävla steroidarmar!"(sagt av en kompis, jag tror dock han skämtar).

Något som däremot stör mig är när jag får frågan om jag tränar. Borde vara lag på att i varje fall lägga till ett "satana vad grofv du är!" före frågan.

Mantus
2010-07-23, 11:07
Menar du att gasplinnen är smakfulla? gasp kläder utanför gymmet är.....

Nej, anser du att en u-ringning ner till naveln är smakfull? För det var det jag jämförde gasplinnet med. Jag äger inga gasplinnen och planerar inte att göra det heller, då jag inte anser de smakfulla (eller hygieniska) varken innanför eller utanför gymmets väggar.

hugok
2010-07-23, 11:24
Ibland kan jag ha ganska arg blick/se lite småfarlig ut så de som är mindre än mej ger bara komplimanger och de som är större säger inget alls. Dessutom är jag inte direkt rippad heller så man är ju inte direkt någon spännbög i någons ögon. Men det händer rätt ofta att jag får komplimanger. Ibland kan polarna bli lite missnöjda med att jag inte dricker så mycket längre men det har dom accepterat nu. Det enda som är är om man är ute och det är någon som vill hävda sej i sitt gäng genom att slå ned en av dom största på stället. Men det krävs aldrig några slag ens för att de ska ångra sej.

Torwald
2010-07-23, 11:31
Folk i min omgivning brukar jävlas med mig för att jag INTE är tränad, räknas det? Då tänker jag främst på vänner som nyper en i bilringen och undrar vad som hände där egentligen.

supercharge
2010-07-23, 12:27
Fått en del frågor om varför jag tränar. Brukar köra med Arne P:s svar om att jag tränar för att kroppen ska matcha k*ken. Det brukar få folk att släppa det hela.

haha den får man lägga på minnet

ViktorLarsson
2010-07-23, 12:40
Jag tror inte det är särskilt många som vet om att jag tränar då jag för det första mestadels går runt i stora t-shirts.
Som när jag kom till jobbet första veckorna.

- Vad har du för intressen då?
- Tja, tränar rätt mycket, spelar gitarr, bla bla.
- Jaså du tränar? ja nu när du säger det ser man ju att du har lite muskler där under, bla bla.

Jävlas vet jag inte, men kompisar som tränar eller vet vem jag är brukar ju mer "skämta", fast det kanske var det trådskaparen egentligen menade. Typ bryta arm, spänn bikepz, få se rutorna nu då, mycket kvarg elleh? osv..

I övrigt är jag låååångt ifrån grov och de flesta associerar inte mig med träning i första hand. Eller vad vet jag, men det är min uppfattning iallafall.

Däremot har jag märkt att rakad skalle = Grövre! :D

/Peace.

prOtotype
2010-07-23, 12:59
Däremot har jag märkt att rakad skalle = Grövre! :D

/Peace.


Jag har sparat ut hår som fan medans jag hårdtränar. Om en vecka ryker håret och helt plötsligt kommer man vara beefcake :D Finns inget bättre sätt att snabbiffa sig.

Kwon
2010-07-23, 13:01
Senast häromdagen fick jag höra att jag var en "men du spännbög ;)" när jag var ute på promenad istället för ett "hej hej". Fattar inte varför vissa folk hela tiden måste lägga på små korta kommentarer istället för att bara bete sig normalt och bara hälsa.

Umm, vad är det för folk där du bor?

Var det en random tjej som kläckte ur sig det där när ni möttes i joggingspåret?

saab900
2010-07-23, 13:03
Helt rätt... Fast då kommer kommentarer som.. ska du cykla igen, cyklade inte du 4 timmar igår.

Fy fan vad jag känner igen det där sedan jag cyklade :laugh:

Nej, det syns inte utanpå kläderna att jag tränar. Är man 1,83 och fortfarande passar i tröjor i storlek medium är man inte fysiskt stor, men man kan ju vara vältränad i alla fall. Någon har väl sagt någon gång att jag tränar och tränar men inte verkar bli större. Det är väl inte så ovanligt att folk som aldrig utfört någon fysisk aktivitet tror att man verkligen blir stor som ett hus omedelbart. Det står ju i Aftonbladet.

rolf
2010-07-23, 13:07
Bland polarna och jobbkollegerna skämtas det hela tiden (släpp kylskåpet, vartåt ligger stranden, gå sidled genom dörren, hämta en burgare snabbt nu så han inte förtvinar, akta han roidrage'ar osv osv) men det är ju inget att störa sig på.
Annars får man väl bara ta det som positivt när någon vill klämma på armarna och så. :)

chrille87
2010-07-23, 13:24
Blir mest retad för min vikt, inte alltid så kul faktiskt :/

ViktorLarsson
2010-07-23, 13:33
Jag har sparat ut hår som fan medans jag hårdtränar. Om en vecka ryker håret och helt plötsligt kommer man vara beefcake :D Finns inget bättre sätt att snabbiffa sig.

:thumbup:

Väldigt ekonomiskt med rakat också. Jag menar, vill man underhålla en snygg frilla får man ju, eller åtminstone jag, gå till frisören varannan månad vilket blir (300kr x 6 = 1800kr + vax/hårsprej för säg 700-900kr/år) mot en rakapparat (300kr) som jag nu haft i över ett halvår och funkar hur fint som helst.

Eller så är jag bara jävligt snål! :D

Sorry för off-topic.

/Peace.

maaherra
2010-07-23, 13:37
Det löste sig per automatik när jag började konditionsträna.

Lychgate
2010-07-23, 14:10
"Akta så du inte får bitch-tits." är nog det värsta jag fått. :MrT:

Sjoba
2010-07-23, 14:18
Morsan kommenterar att jag är för mager.

Med kläderna på syns det inte att jag tränar, så ingen kommenterar.

Nu ska vi inte myta Slarti. Men dina en mil breda axlar så märks det allt.
Har jag sett på Slarti-TV :cool:

Scratch89
2010-07-23, 14:33
Haha, nej. Om jag inte har linne på mig ser jag sådär vanligt klädsamt knubbig ut som alla andra.

Kwon
2010-07-23, 14:40
Jag ser knubbig ut även MED linne nuförtiden så det är lugnt, ingen tror jag tränar längre och det är ju sant :)

Crocker
2010-07-23, 14:46
Ja, inget att lägga energi på.
Främst i skolans gym, då man utmanar kompisarna i bänkpress, bicepscurl. :D

arnel
2010-07-23, 19:07
Släkten i bosnien som jag inte hade träffat sen förra året då jag var liten o mullig kände inte igen mig o höll på o kalla mig bodybuilder o sånt snacka om att dom tar i men visst det är inget jag stör mig på.

Det värsta är min faster som ska predika om hur farligt det är o så sitter hon där o röker ett ciggpaket efter de andra

JoeyP
2010-07-23, 19:11
Om jag ska hänga med och bada hör man ofta, - AA men då får inte Joey ta av sig tröjan hälsa han det :D
Mest på skoj såklart. Men annars äre lugnt. Vissa gnäller på mig och säger jag har tråkigt liv, jag mår skitbra och älskar att
VIVA EL FITNESSTYLE!