handdator

Visa fullständig version : Ont i armbågen vid bröst/triceps-övningar.


Cavalli
2010-07-22, 13:52
Jag får skitont precis ovanför armbågen när jag pressar. Det känns som att det går ström igenom mina högra armbåge. Vet ni vad det kan bero på?

Zkewl
2010-07-22, 14:10
Du har antagligen en närv som kommer i kläm, har själv samma problem, men det är bara när jag gör smala armhävningar och om jag har kroppen för nära och pressar upp.
Som tur kan jag ju fortfarande göra bänkpress, axelpress, triceps ext.

Hoppas att det är någon som kan svara på hur man blir av med det.

basselona
2010-07-22, 14:13
Låter som överansträngning i triceps.. det brukar göra "mest ont" i färstena och triceps fäster på armbågen, dvs. det kommer ömma mest strax ovan den.

Vunnis
2010-07-22, 16:34
Ja skriver klart Basselonas inlägg:
Låter som överansträngning i triceps.. det brukar göra "mest ont" i fästena och triceps fäster på armbågen, dvs. det kommer ömma mest strax ovan den. Vila alt. träna lugnare ett tag för att bli av med det.

err... typ?

basselona
2010-07-22, 17:17
Ja skriver klart Basselonas inlägg:


err... typ?

Tänkte att en överansträngning är rätt självklart hur man oftast behandlar men visst det stämmer, och då är det alla sträckövningar i armbogen det gäller.
Skulle det vägra på bra fast man filar länge bör man prata med läkare så kan eventuellt en smula kortison kunna hjälpa men det vill man ju gärna undvika i den mån det går.

Swiftey
2010-07-22, 17:40
Jag hade också samma problem, men då tog jag en vilovecka och tog på lite Voltaren på armbågen så blev det bättre

cero
2010-07-22, 18:27
Jag är ingen sjukgymnast precis. Men jag tycker du ska som Swiftey sa, vila ett par dagar och ta lite voltaren eller liknande. Sedan kan du komma tillbaka till gymmet och se hur det känns. Om det fortfarande gör ont, sänk belastningen tills det att du blir smärtfri och jobba dig uppåt därifrån. Detta brukar hjälpa för det mesta. Det viktigaste är att du lyssnar på kroppen. Känner du minsta lilla smärtan så avbryter du direkt. Överansträngde båda mina armbågar rejält. Jag fick vila ett tag, och sedan börja på lätta vikter. Annars kan du gå till rehab-delen och fylla i lite mer information så kan någon som är lite mer insatt hjälpa dig. Lycka till!

Deceiver85
2010-07-22, 21:11
Voltaren-kur och/eller linnex/linnement brukar funka fint, i kombination med nedtrappad träning av det specifika området.