handdator

Visa fullständig version : En till 95;a som pumpar järn!


Endorah
2010-07-21, 22:39
Jaa! ännu en 95;a som startar blogg, tänkte börja med att skriva lite om hur jag har tränat än så länge, mina mål osv, men börjar med statistik ;
Intressen ; Träning, matlagning (!) , lyssna på musik, hålla på med datorn och sporter som skidor och fotboll.

Längd ; 176 cm mitt på dagen
Vikt ; har varit väldigt pendlande atm, men ligger kring 59-60 morgonvikt

Kosttillskott ; vilka samt dosering :
Rage x2 - 30-40 mins innan varje träning. 3 dl vatten, 2 skopor rage och en skvätt fun ligt. (Inne på min andra burk just nu)
Whey 80 - 0,5 - 1dl pulver blandat med vatten direkt efter träning, och slukar en shake på kvällen om mitt proteinintag varit lågt under dagen.
Kreatin - Kommer börja med kreatin om inte allt för länge, vet inte riktigt än när.

Bänk ; 53 x 6 (Ny maxning snart!)
Knäböj ; 90 x 7 (ska testa 100 imorn!)
Mark ; 60 x 9 (aaldrig maxxat eftersom min form inte är optimal)

Kort träningshistorik ;
* Tränat till och från ca 2,5 år
* de första 2 åren var det bara magövningar, bicep curls, armhävningar osv.
* Började sköta om, och lära mig om kost och lite mer om träning i mars.
* Började deffa i mars. Anledning ; jag hade redan någorlunda mycket fett, och hade ingen lust att bulka upp mig så att jag fick ännu mer fett,
för då skulle jag troligen ge upp den kommande deffen.
* Maxvikt innan deff ; ca 66 kg, Som minst efter deff ; kring 57.
* Hade vissa “grovdeff-perioder” då jag låg på ca -1000kcal och ca 1,5g
protein / kg kroppsvikt. Inte det smartaste, men inget jag ångrar.
* Ångrar INGENTING med min deff, även om vissa val var dåliga, så ångrar jag inte dem. Hade en extremt rolig deffperiod som jag gick igenom med Rakanichy @ kolo. (bryr mig inte om andra tycker det var ett dumt val att deffa)
I dagsläget ligger jag på svagt överskott, och kommer fortsätta så in mot vintern nu. Siktar på att ligga på ca 64-65 kg morgonvikt i november.
I dagsläget brukar jag stoppa i mig 2700 kcal (energiförbrukning på ca 2500 en vanligt sommardag med träning) och minst 140 gram protein, men brukar vanligtvis landa på kring 160 gram.
säg till om jag glömt skriva något.
Bilder kommer kanske senare.
Hoppar många kommer följa bloggen och hoppas på kommentarer på mina träningsrapporter :D