handdator

Visa fullständig version : vänster handled


ayer
2010-07-21, 12:39
tjena, ja har haft smala handleder / underarm lite (mest handled) den ligger nu på 17cm ja e ca 195 lång... har under en period gymmat hyffsat slaffsigt förut och gjort hantelcurls. det är ungjefär som att min vänster underarm e sned, och handleden ute vid "klockan" är mycket smalare än på höger arm. ser lite missbildat ut jämfört med höger.

ja har förut suttit och pillat på vänster handled t.ex vridit handen 360 grader så det "knakar" där vid "klockan". så nu kan det "knaka till" i handelden bara av att jag vrider den i "rätt" (läs, fel)" riktning.jag har även ingen smärta utan det är bara hur det ser ut som stör mig. eller det gör väl lite ont ibland, minimalt när det har knakat mycket. förstår ni hur jag menar nu?
jag är även vänsterhänt...

jag vill iaf bli av me "konstigheterna" på handleden, började gymma seriöst för 3 veckor sedan, har då även gjort en handledsövning där man "snörrar på en pinne, som är ihopknuten med ett snöre med vikt" den där gamla hockeyövningen... det jag undrar är kan jag gymma mig "rätt" med handleden, genom den övning jag gör nu eller andra? eller ska jag gå till läkare?

det är väl inte världens problem egentligen men när ja nu ändå börjat gymma hårt o så vill jag ha det fixat, om ni ej förstår ska ja försöka förklara bättre MVH

ps. i mitten av underarmen ser det även ut som att armen är SNED jämfört med höger arms underarm.