handdator

Visa fullständig version : Absurda träningstips från gamla BB's (Många skratt utlovas!)


Danne2k
2010-07-20, 14:35
Var på en 50års fest i lördags, skulle vara chaufför så jag var nykter vilket var lite trist, tills jag hittade några som snackade om träning.
Jag blev mycket glad och kastade mig in i diskussionen.

Killen som "höll låda" var väl runt 50 år gissningsvis, och rätt så kraftig/stor med lite mage men säkert en massa muskler.

Han var en gammal amatör bodybuilder, hade aldrig tävlat men tränat rätt seriöst. Nu hade han inte tränat på 20 år (framgick ej varför) men han berättade lite intressanta grejer om hur alla var dopade på 80-talet, att i princip alla gick och tränade på gym under en period och hur svenska styrkelyftare inte hade en chans på stora tävlingar när sverige började införa dopingkontroller och hur deras konkurenter tog typ 100 kg mer i ryck och stöt (lät dock som en liten överdrift ;))

Allt var ganska intressant tills vi började prata mer konkret om träning, hur man ska träna, vad, och varför.

Det som var det allra allra viktigaste med hur man skulle träna (enligt honom dårå) var att man skulle köra bröst och biceps på samma dag, och rygg och triceps på samma dag, inte bröst och triceps på samma dag för då orkar man ingenting i triceps efter man kört tex. bänk.
Det här var lixom det ultimata konceptet för framgång :D

Jag argumenterade lite och sa att "vilka muskelgrupper man kör tillsammans är väl långt ifrån det viktigaste inom träning?" Men jodå, så var det.

Nästa skrattretande sak han sa var att "bänkpress, det är bara för dom som tävlar"... "men snälla nån" tänkte jag.. försökte även här argumentera att "det är ju i princip den bästa övningen för hela överkroppen", men näedå, det var bara skit.

Istället skulle man köra flyes, det var the shit! Och utförandet som han visade var helskumt, man skulle i princip bara ha en rörelsebana på ungefär 1 dm när vikterna var i bottenläget (utsträckt) och lixom bara arbeta i bottenläget, gärna med tunga vikter också. "Och så gör du såhär", sa han, och visade.
Jag trodde han skämtade..

Jag frågade honom "vad tycker du om marklyft och knäböj och sånna övningar?"
"Näe" sa han, "då är det bättre att köra press i maskin" :confused: :confused:
..........

Och på den vägen var det, flera gånger när vi snackade om vissa övningar sa han "näe den är bättre att köra i maskin".
Han var verkligen ett fan av isolationsövningar, det var det som gällde om man ville ha maximal volym på musklerna.

Visst, killen har träna BB style som är långt ifrån SL men Bänk, böj och mark ingår ju lika mycket för båda träningsstilar?

Till mig utbrast han plötsligt: "du som är klen ska ju käka protein!"
Och det gäller inte alla som styrketränar, utan bara mig? :confused:

Ibland kunde han helt plötsligt, utan någon anledning, börja prata om självklarheter, tex. om bänkpress: "när du håller såhär (brett) så tar det mer på brösten, håller du smalt, så är det ju en tricepsövning?


Nu till själva diskussionen och dom slutsatser man kan dra av denna person. Hur kommer det sig att personer med bevisligen ganska grymma resultat (även om denna snubbe inte var något muskelberg) ofta kan komma med helkonstiga påståenden, träningstips och träningsscheman som till synes verkar helt j*vla galna?

Hade han någon poäng i det han sa?

Visst, jag kan hålla med om att man inom BB strävar efter att isolera muskeln ganska ofta och att attackera den från olika vinklar, men det är ju knappast det rätta sättet för alla att träna på.

Mart|n
2010-07-20, 14:42
Förr i tiden så fanns inte en massa träningsforum där überanala tangentborsbyggare skrämde upp varandra med hemska historier om överträning, GI, Zumba, låg volym, hög volym och jensefiskar.

:D

rolf
2010-07-20, 14:49
Jag tycker verkligen att "absurda träningstips" är en överdrift. Sett ur hans byggarperspektiv tycker jag inte alls att han svamlar, även om vissa saker han sagt är lite onödigt "svart eller vitt".

Danne2k
2010-07-20, 14:50
Men hur kan någon säga att bänk böj och mark är skitövningar, BB eller ej!?

Sen att han inte har tränat på 20 år utan någon speciell orsak får mig också att undra hur seriös han egentligen var..

Sjoba
2010-07-20, 14:50
Angående flyesen så kan det ju faktiskt vara en bra t.ex. avslutningsövning. Arnold körde den mycket. Bra sträck i bottenläget, man får in massvis med blod i muskeln och man tappar aldrig kontakten. Men att kalla den för den bästa massa-byggaren håller jag inte med om :)

BB:s har kört både marklyft och benböj i alla tider. Jag skulle vilja påstå att squats är lika mycket bodybuilding som det är SL. Förutom att dom båda har väldigt olika utföranden.

Danne2k
2010-07-20, 14:53
Jodå det är en bra byggarövning, men att ha den som huvudövning i ett bröstpass vet jag inte..

Nashorn
2010-07-20, 14:55
Anledningen till att en del personer som är stora kan komma med konstiga träningstips kan vara att de har bra gener för träning och bygger rätt bra oavsett vad de gör.

Fredrik_S
2010-07-20, 15:31
Det funkar nog mycket bra att träna på det sättet han beskriver också. Även om hans övertygelse om att det är ända sättet är överdrivet.

Jag kör också en ROM på någon dm drygt i flyes.

Håller även med till viss del om att det är smart att hålla tricepsträningen bordta från bröst dagen och bicepsträning borta från ryggdagen.
Dels för att muskeln då får tränas hårt en gång primärt och sekundärt en annan gång och då får tränas med högre frekvens.

hugok
2010-07-20, 16:01
Om killen var i 50årsåldern och slutat träna för 20 år sedan var han alltså i 30årsåldern när han slutade. Han började kanske när han var runt 15-16 och har alltså tränat i ungefär 15 år. Det är inte så konstigt egentligen om man lyckas få ihop en stadig fysik på 15 utan bänk, böj och mark och med lite fler annorlunda idéer om träning, just det kanske funkade för honom.

s.m.f
2010-07-20, 16:05
Det är ju bara att läsa en Body/B&K från 90 talet så ser du rätt mycket av allt det där. Det var ganska annorlunda, framförallt byggningen som verkligen var utbredd (iallafall min uppfattning från 80 och 90 talet), källan till information var allt som oftast en byggare, som hade hört från en annan byggare som kanske läst i en us tidninging eller liknande.

von huff
2010-07-20, 16:16
Läs byggartidningar och träningsböcker från 90 talet och äldre så ser man hr mycket sam sades förr i tiden.

sodomizer
2010-07-20, 16:18
Skulle varit intressant att dra in i framtiden en tjugo trettio år för att se vad som gäller då. Kanske är det vi som är helt ute och cyklar :)

mpersson
2010-07-20, 16:21
Jag vet inte ett skit om hur det var förr, men många vill gärna berätta dock. Det ända konkreta jag kan dra upp är att diskoträningen måste varit en större hit då.

Nu säger jag inte att disko inte förekmr längre, tvärtom, finns ingen på mitt gym jag sett som någonsin kört ben, eller ens marklyft ! Men de jag pratat med har berättat att de brukade köra uppemot 20 set biceps, 3 gnr i veckan, och sedan kollat mej i ögonen så man riktigt ser hur stolt han är.
Men jag har bara skakat på huvudet och frågat om han aldrig tränade ben, men då bara svarat som om jag vore den som va dum i huvudet, att ingen tränar ben.

Jag menar, vafan?

supercharge
2010-07-20, 16:33
Skulle varit intressant att dra in i framtiden en tjugo trettio år för att se vad som gäller då. Kanske är det vi som är helt ute och cyklar :)

det vore ju nästan tråkigt annars om utvecklingen står helt still. Dock är det nog inga jätterevolutionerande grejer precis som de där träningstipsen inte är hela världen egentligen förutsatt att man tränar regelbundet en längre tid.

Jag menar det är inte optimalt men det skillanden mellan fantastiska resultat och obefintliga resultat lär ju inte ligga i om du kör biceps och bröst ihop eller triceps och bröst.

Men vem vet, i framtiden kanske tv-shop-produkerna som tränar åt dig verkligen fungerar, eller så kan man modda generna eller odla muskler i laboratorium för plastikoperation, vem vet.

von huff
2010-07-20, 16:50
Några saker som jag tänker på från förr är:

-Man fick absolut inte anstränga sig på vilodagarna
-Man bör att proteinet först (köttet först,potatisen sedan.Detta för att proteinet skall tas upp bättre)Träningsbok utgiven 1998

-Man kan forma brösten genom att träna t.ex brösten imed kablar (samma bok)

-Kosten såg lite annorlunda ut ocså, int ovanligt att styrkelyftare typ drack sirap innan passen

-Byggare tränade mer högvolym (?)

hejhopp79
2010-07-20, 16:53
Tycker han har en poäng med Rygg, triceps och Bröst, biceps om man vill orka köra armarna vettigt också =)

Bänkpress är inget måste att köra heller. Själv kör jag bara hantelpress för tillfället

CoKEmaN
2010-07-20, 18:06
Nu säger jag inte att disko inte förekmr längre, tvärtom, finns ingen på mitt gym jag sett som någonsin kört ben, eller ens marklyft ! Men de jag pratat med har berättat att de brukade köra uppemot 20 set biceps, 3 gnr i veckan, och sedan kollat mej i ögonen så man riktigt ser hur stolt han är.
Men jag har bara skakat på huvudet och frågat om han aldrig tränade ben, men då bara svarat som om jag vore den som va dum i huvudet, att ingen tränar ben.

Jag menar, vafan?

Jag skrattar nästan lite åt alla discotränare i smyg..
Hörde från min företagsläkare förra veckan, när vi pratade lite allmänt om styrketräning, o han är ju inte direkt heller mycket för discoträning..
"Du har tre ställen på kroppen som är riktigt starka, vilka?"
"Rygg.. Ben..?"
"Ja, Ryggen, låren, och rumpan. Vi är skapta så, varför ska man försöka förändra på det?" (Det fick mig iaf att tänka till lite, även fast jag tränar mest ben och rygg just nu)
Sen kommer jag inte ihåg ordagrant om vad han sa, men lite om hur folk försöker förändra sin överkropp bara, o skaderisker osv osv .. ;p


Men iaf, klart man måste träna ben?!
Böj och mark, finns det nåt roligare, seriöst? :)

mpersson
2010-07-20, 18:15
Exakt ! Du behöver inte skratta i de tysta längre, alla som tränar seriöst tränar ben !

CoKEmaN
2010-07-20, 18:19
Ja, de andra "gymmar" ;)

Anders The Peak
2010-07-20, 18:30
Bill Pearl har en hel del byggarprogram från förr som du hittar här (http://www.billpearl.com/bpprograms.asp):

Crocker
2010-07-20, 18:33
Tycker det är fjantigt att säga att man måste träna ben. Alla gör som de vill...

Fredrik_S
2010-07-20, 18:37
Jag skrattar nästan lite åt alla discotränare i smyg..
Hörde från min företagsläkare förra veckan, när vi pratade lite allmänt om styrketräning, o han är ju inte direkt heller mycket för discoträning..
"Du har tre ställen på kroppen som är riktigt starka, vilka?"
"Rygg.. Ben..?"
"Ja, Ryggen, låren, och rumpan. Vi är skapta så, varför ska man försöka förändra på det?" (Det fick mig iaf att tänka till lite, även fast jag tränar mest ben och rygg just nu)
Sen kommer jag inte ihåg ordagrant om vad han sa, men lite om hur folk försöker förändra sin överkropp bara, o skaderisker osv osv .. ;p


Men iaf, klart man måste träna ben?!
Böj och mark, finns det nåt roligare, seriöst? :)

För det första är läkare sällan bekymrade om utseendet på överkroppen medans tjejerna inte kunde bry sig mindre om storleken på benen (eftersom man ändå oftast ändå har byxor på sig tills det är för sent för dom att ändra sig)

Varför ska man försöka göra dom musklerna som redan är så starka från början ännu starkare kan man ju också fråga sig?

Självklart måste man inte träna ben. Minst 90% av alla människor tränar inte ben specifikt på gymet eftersom de flesta inte gymar.

Ja bicepscurl och bentover laterals är roligare än böj och mark.

Disco ftw!

Sjoba
2010-07-20, 18:47
Haha, Fredrik :D Håller med dig om att böj inte är det roligaste som finns, böj suger, det är extremt jobbigt att slänga upp 100-200kg på en stång och squata. Men, en grymt bra benövning, och vill man ha en mer komplett fysik; shut up and squat!s

Håller dock inte med dig om att damerna inte skulle bry sig om storleken på våra ben, enligt vad jag hört från mina tjejkompisar så tycker dom, precis som oss, om fina rumpor :D

hejhopp79
2010-07-20, 19:00
Damerna tycker nog snarare det är freakish med stora lår ja :D

mpersson
2010-07-20, 19:38
crocker: Jag säger inte ett skit va folk ska göra eller inte, dock vad jag tkr folk ska göra. En stor skillnad.

fredrik: För att att de musklerna som är starkare normalt, gjordes starkare av en anledning.

Klart att man vill se snygg ut i spegeln och för det motsatta könet, men att som många gör ( bara träna biceps, bröst och vader, som 80% av alla på mitt gym faktiskt bara gör ) anser JAG(!!!!) vara absurt.

Åandra sidan så tkr både min flickvän och pappa att mina ben ser hemska ut.

Gnusram
2010-07-20, 20:35
Nu till själva diskussionen och dom slutsatser man kan dra av denna person. Hur kommer det sig att personer med bevisligen ganska grymma resultat (även om denna snubbe inte var något muskelberg) ofta kan komma med helkonstiga påståenden, träningstips och träningsscheman som till synes verkar helt j*vla galna?


Därför att det viktigaste är att träna hårt och regelbundet. Allt tugg om scheman och upplägg hit och dit är detaljer.

Missförstå mig rätt nu. Detaljer är också viktiga men många verkar tendera att fundera på optidetaljer innan de lärt sig träna. Biceps ihop med bröst eller rygg är skit samma bara man vet hur man ska göra för att träna hårt.

Fetknoppen
2010-07-20, 20:55
Tycker det är fjantigt att säga att man måste träna ben. Alla gör som de vill...

Japp, men bara dom riktiga fjantarna låter bli:) Finns väl inget fånigare än strandraggare med stora bröstmuskler och biceps, men med så smala lår att dom måste stå med vatten upp till midjan ändå fram till kvällen innan dom vågar stiga upp ur havet.

Fetknoppen
2010-07-20, 20:58
crocker: Jag säger inte ett skit va folk ska göra eller inte, dock vad jag tkr folk ska göra. En stor skillnad.

fredrik: För att att de musklerna som är starkare normalt, gjordes starkare av en anledning.

Klart att man vill se snygg ut i spegeln och för det motsatta könet, men att som många gör ( bara träna biceps, bröst och vader, som 80% av alla på mitt gym faktiskt bara gör ) anser JAG(!!!!) vara absurt.

Åandra sidan så tkr både min flickvän och pappa att mina ben ser hemska ut.

Men vem bryr sig om vad andra tycker. Man tränar ju för att det är sunt för kropp och själ, och för att det är roligt. Att "träna sig snygg" är inget för mig:)

Fetknoppen
2010-07-20, 21:03
För det första är läkare sällan bekymrade om utseendet på överkroppen medans tjejerna inte kunde bry sig mindre om storleken på benen (eftersom man ändå oftast ändå har byxor på sig tills det är för sent för dom att ändra sig)

Varför ska man försöka göra dom musklerna som redan är så starka från början ännu starkare kan man ju också fråga sig?

Självklart måste man inte träna ben. Minst 90% av alla människor tränar inte ben specifikt på gymet eftersom de flesta inte gymar.

Ja bicepscurl och bentover laterals är roligare än böj och mark.

Disco ftw!

Faktum är att nästan alla människor sent i livet blir handikappade pga bristande lårstyrka. Det är en av orsakerna till att gamla människor tvingas börja gå med rollator. Jag gissar att vi alla skulle uppskatta om vi kan skjuta rollatordebuten 5-10 år framåt i livet. Gissa vilken betydelse det har för livskvaliten! Skulle jag välja två övningar som verkligen är bra för kroppen så blev det knäböj och marklyft. Orkar man inte träna dom tunga basövningarna kan man stanna hemma om du frågar mig:)

Krampus
2010-07-20, 21:09
Men vem bryr sig om vad andra tycker. Man tränar ju för att det är sunt för kropp och själ, och för att det är roligt. Att "träna sig snygg" är inget för mig:)

Men du irriterar dig gärna på hur andra ser ut! Wtf..?:thumbup:

Danne2k
2010-07-20, 21:15
Därför att det viktigaste är att träna hårt och regelbundet. Allt tugg om scheman och upplägg hit och dit är detaljer.

Missförstå mig rätt nu. Detaljer är också viktiga men många verkar tendera att fundera på optidetaljer innan de lärt sig träna. Biceps ihop med bröst eller rygg är skit samma bara man vet hur man ska göra för att träna hårt.

Allt dedär är iofs jävligt sant!

Antar som ni säger att det går att bli stor om man tränar 10-15 år även utan basövningar, och killen i fråga hade säkert ganska bra gener.

Men det som störde mig mest med honom var egentligen att han var så insnöad på sitt eget sätt att träna och inte kunde se fördelarna med funktionella övningar såsom knäböj och marklyft. Han var precis en sån person som håller stenhårt fast vid sina åsikter och inte bryr sig ett skit om andra eller hur dom resonerar, och han skulle inte byta ut sina åsikter mot ens 10 miljoner kronor :D

En tröttsam person..

mpersson
2010-07-20, 21:20
Men vem bryr sig om vad andra tycker. Man tränar ju för att det är sunt för kropp och själ, och för att det är roligt. Att "träna sig snygg" är inget för mig:)

Äntligen nån ! *cupid*

Fetknoppen
2010-07-20, 21:25
Men du irriterar dig gärna på hur andra ser ut! Wtf..?:thumbup:

Det tror jag inte. Skulle vara dom fåniga strandraggarna då. Har dom lite distans till saker och ting så gör dom som jag; dom bryr sig inte om vad andra (jag) tycker:)

Fetknoppen
2010-07-20, 21:27
Äntligen nån ! *cupid*

Vi kanske är i minoritet, men vi vet att vi har rätt:D

Danne2k
2010-07-20, 21:27
Äntligen nån ! *cupid*

Haha, fortsätt gärna att inbilla er ;) ;)

Mourten här på forumet talade dock för alla killar när han en gång sa: "Man tränar ju för att få ligga, vad är annars meningen med att träna?"

:D

cero
2010-07-20, 21:36
"Man tränar ju för att få ligga, vad är annars meningen med att träna?"

Går rakt på sak. :D

mpersson
2010-07-20, 21:37
vi kanske är i minoritet, men vi vet att vi har rätt:d
:d

haha, fortsätt gärna att inbilla er ;) ;)

mourten här på forumet talade dock för alla killar när han en gång sa: "man tränar ju för att få ligga, vad är annars meningen med att träna?"

:d

:d

Danne2k
2010-07-20, 21:41
Går rakt på sak. :D

Not my words :cool:

cero
2010-07-20, 21:42
Not my words :cool:

"talade dock för alla killar"

:D

Hejnomax
2010-07-20, 21:43
Jag fyller på:

"Sen ska man ta lite lite fruktos till frukosten"

Långsmal
2010-07-20, 21:46
Nästa skrattretande sak han sa var att "bänkpress, det är bara för dom som tävlar"... "men snälla nån" tänkte jag.. försökte även här argumentera att "det är ju i princip den bästa övningen för hela överkroppen", men näedå, det var bara skit.

Istället skulle man köra flyes, det var the shit! Och utförandet som han visade var helskumt, man skulle i princip bara ha en rörelsebana på ungefär 1 dm när vikterna var i bottenläget (utsträckt) och lixom bara arbeta i bottenläget, gärna med tunga vikter också. "Och så gör du såhär", sa han, och visade.
Jag trodde han skämtade..





Så säger typ en bodybuilder på mitt gym också. Han är fortfarande aktiv. Han säger inte att bänkpress är värdelös eller så men att det finns många mycket bättre övningar för att bygga volym och att bänkpress dessutom kan belasta axlarna onödigt mycket (vilket kan leda till skador om man gör fel). därför kör han sällan bänk själv. Funderar på om det ligger någonting i det ändå..

Danne2k
2010-07-20, 21:59
"talade dock för alla killar"

:D

Ja, det var iofs mina ord :o

Jag fyller på:

"Sen ska man ta lite lite fruktos till frukosten"

:)

Näe men jag tror ärligt talat att det är ytterst få som inte tränar för att på sikt se bättre ut/bli mer nöjda med sin kropp. Sen är det säkert många som i huvudsak tränar för att bli starkare och för att det är kul, men som sagt, det är nog rätt få som inte bryr sig om utséende delen överhuvudtaget.

Det är bara vad jag tror..

Men nog med offtopic.

EkarN
2010-07-20, 22:14
Varför inte träna böj å mark liksom?:) Utan tvekan det mäktigaste som finns att klara av ett maxtungt lyft i böj eller mark.

Berguven
2010-07-20, 22:37
Nu till själva diskussionen och dom slutsatser man kan dra av denna person. Hur kommer det sig att personer med bevisligen ganska grymma resultat (även om denna snubbe inte var något muskelberg) ofta kan komma med helkonstiga påståenden, träningstips och träningsscheman som till synes verkar helt j*vla galna?


han berättade lite intressanta grejer om hur alla var dopade på 80-talet

Det här kanske delvis svarar på frågan.

Nelson81
2010-07-20, 22:46
Japp, men bara dom riktiga fjantarna låter bli:) Finns väl inget fånigare än strandraggare med stora bröstmuskler och biceps, men med så smala lår att dom måste stå med vatten upp till midjan ändå fram till kvällen innan dom vågar stiga upp ur havet.

...men det är bättre att vara fet?

mpersson
2010-07-20, 22:51
...men det är bättre att vara fet?

Så länge man skiter i andra så svar ja.

Nelson81
2010-07-20, 22:55
Så länge man skiter i andra så svar ja.

varför?

skiter man i va andra tycker kan det ju knappast spela någon roll om man är fet eller disco så länge man själv gillar det. För att citera intro låten till nalle puh "tänk tänkt tänkt"

mpersson
2010-07-20, 23:38
varför?

skiter man i va andra tycker kan det ju knappast spela någon roll om man är fet eller disco så länge man själv gillar det. För att citera intro låten till nalle puh "tänk tänkt tänkt"

Nu har jag inte uttalat mej om nåt sånt hellar.

Bara lagt svart på vitt vart mina åsikter ligger (punkt)

Fredrik_S
2010-07-21, 00:05
Haha, fortsätt gärna att inbilla er ;) ;)

Mourten här på forumet talade dock för alla killar när han en gång sa: "Man tränar ju för att få ligga, vad är annars meningen med att träna?"

:D

Man går upp på morgonen för att få ligga. Meningen med livet är att få ligga med så snygga och många tjejer som möjligt. Och chanserna ökar linjärt med självförtroendet och självförtroendet ökar linjärt med snyggheten på kroppen.

Jag gick runt utan tröja på en festival förra veckan. Hur många fulla tjejer och killar som helst ville komma fram och klämma och ta på en. Tjejerna tog uteslutande på mage och bröst, killar tog på armar och axlar INGEN tog på benen, man behöver alltså inte träna ben annat än i skadeförebyggande syfte.

Akoral
2010-07-21, 01:09
En mycket viktig anledning till att träna bänk är.

Du tränar?

Ja?

Vad bänkar du?!!!!!!!!!!!!!

Rockhard
2010-07-21, 01:32
En mycket viktig anledning till att träna bänk är.

Du tränar?

Ja?

Vad bänkar du?!!!!!!!!!!!!!


Bara att ljuga annars. Är ju bara dom som inte tränar själva som frågar så det är riskfritt att överdriva.

Fredrik_S
2010-07-21, 01:40
En mycket viktig anledning till att träna bänk är.

Du tränar?

Ja?

Vad bänkar du?!!!!!!!!!!!!!

Fast även här får du inte ligga mer för att du bänkar mycket.
Du får ligga mer om du svarar Nej redan på frågan Du tränar?. Eller åtminstonde tonar ner det ordentligt till "jag sportade en del när jag var yngre". Det är oattraktivt med fåfänga hos en man, vilket gymträning uppfattas som av de flesta tjejer.
Det är ännu mer oattraktivt med att skryta om bedrifter.

oTure
2010-07-21, 07:53
Varför är det så viktigt att köra marklyft,bänkpress och benböj?

Yes
2010-07-21, 08:11
För det första är läkare sällan bekymrade om utseendet på överkroppen medans tjejerna inte kunde bry sig mindre om storleken på benen (eftersom man ändå oftast ändå har byxor på sig tills det är för sent för dom att ändra sig)
Fast vältränade ben och rumpa fyller å andra sidan ut ett par byxor mycket bättre än plattröv och strutsben. Du om någon borde veta det!

Apropå vad tjejerna gillar att klämma på har jag själv bara varit med om att de vill taffsa på gluteus, armar och axlar(och jag som har spaghettiarmar och obefintliga axlar :confused: ).

Inte för att jag bryr mig så mycket egentligen. Orka försöka vara snygg när man kan se brutal ut istället. :hbang:

Dreas
2010-07-21, 11:44
Dorian Yates sa också i filmsnuttarna som länkades här på Kolo att bänkpress var en onödig bröstövning med hög skaderisk, fanns bättre övningar för just bröst.

Tycker inte han svammlar så mycket utan har endel poänger.

Mineur
2010-07-21, 12:27
Man går upp på morgonen för att få ligga. Meningen med livet är att få ligga med så snygga och många tjejer som möjligt. Och chanserna ökar linjärt med självförtroendet och självförtroendet ökar linjärt med snyggheten på kroppen.

Jag gick runt utan tröja på en festival förra veckan. Hur många fulla tjejer och killar som helst ville komma fram och klämma och ta på en. Tjejerna tog uteslutande på mage och bröst, killar tog på armar och axlar INGEN tog på benen, man behöver alltså inte träna ben annat än i skadeförebyggande syfte.

ja men vem går fram och typ "raggar" genom att nypa en på vaderna då ex? ;o

hugok
2010-07-21, 12:56
Orka försöka vara snygg när man kan se brutal ut istället. :hbang:

Precis! Mycket roligare att se brutal och skräckinjagande ut än att se ut som någon jävla pojkbandsfjant.

Nelson81
2010-07-21, 13:05
Nu har jag inte uttalat mej om nåt sånt hellar.

Bara lagt svart på vitt vart mina åsikter ligger (punkt)

eh ok. först har du inte uttalat dig om nåt sånt, och sen har du lagt svart på vitt vart dina åsikter ligger..jaha

Nitrometan
2010-07-21, 13:31
Meningen med livet är att få ligga med så snygga och många tjejer som möjligt.
Hmm? Är inte monogami ett av de högsta målen i livet?

Är högsta möjliga antal partners verkligen meningen med livet?

Mart|n
2010-07-21, 13:44
hmm? Är inte monogami ett av de högsta målen i livet?

Är högsta möjliga antal partners verkligen meningen med livet?

42.

hugok
2010-07-21, 13:50
Hmm? Är inte monogami ett av de högsta målen i livet?

Är högsta möjliga antal partners verkligen meningen med livet?

Det beror på kön. En kvinna har störra chans att föra sina gener vidare om hon kan ingå i ett monogamt förhållande där mannen kan vara med och skydda och föda avkomman. Dessutom är graviditeten energikrävande och risken är stor att kvinnan i ett tufft jägarsamhälle inte klarar sig.
För en man däremot är det mycket enkelt att bara spruta i varje kvinna han ser för att förhoppningsvis någon av dessa överlever och kan föda och beskydda avkomman. Eftersom parningsfasen inte är särskilt energikrävande kan man i evolutionärt syfte ta den risken för att få sprida sina gener. Hittar man som man däremot en kvinna som ser ut att kunna föda stark avkomma med hög fitness och som man dessutom kan tänka sig att leva med kan det löna sig att ingå ett monogamt förhållande med kvinnan för att öka chanserna att avkomman överlever och i sin tur för vidare generna. Då är det värt att lägga lite mer energi på det hela.

Arnoldski
2010-07-21, 15:12
Det som var det allra allra viktigaste med hur man skulle träna (enligt honom dårå) var att man skulle köra bröst och biceps på samma dag, och rygg och triceps på samma dag, inte bröst och triceps på samma dag för då orkar man ingenting i triceps efter man kört tex. bänk.

Man gör ju som man vill och det finns olika teorier, men jag håller helt med honom. Att gå på ett triceps pass med triceps kraftigt uttröttad av bröstträning känns inget vidare. Hinner man träna bägge på olika tillfällen i veckan blir det snarare som att man tränar bägge muskelgrupperna 1½ gång/vecka, istället för bröst 1 gång och triceps ½ gång.



Nästa skrattretande sak han sa var att "bänkpress, det är bara för dom som tävlar"... "men snälla nån" tänkte jag.. försökte även här argumentera att "det är ju i princip den bästa övningen för hela överkroppen", men näedå, det var bara skit.


Han har absolut rätt i att bänkpress inte alls är den bästa bröstövningen vilket troligtvis var vad han avsåg. Om det inte var för att jag gärna ville bli bra på bänk också för mitt höga nöjes skull så skulle jag fokusera mer med hantelpressar för bröstet och smalbänk, tricepsextensioner etc för triceps.


Ibland kunde han helt plötsligt, utan någon anledning, börja prata om självklarheter, tex. om bänkpress: "när du håller såhär (brett) så tar det mer på brösten, håller du smalt, så är det ju en tricepsövning?


Ja, och det har han ju också rätt i, varför jag inte förstår vanvettigheten i detta påstående


Absurda träningstips från gamla BB's (många skratt utlovas)


Njae, inte direkt.
Snarare en mycket besynnerlig post i mitt tycke.

ArtArtan
2010-07-21, 19:01
42.

Där är svaret ja.. Men vad är frågan är klurigare?"Meningen med livet" är så luddigt

ceejay
2010-07-21, 19:06
Hmm? Är inte monogami ett av de högsta målen i livet?

Är högsta möjliga antal partners verkligen meningen med livet?

här är meningen med livet!
http://www.wimp.com/smallpleasures/
riktigt bra kortfilm :P


Fast nu var det oändligt offtopic


Inte direkt överraskande tips iofs. Hantelflyes som förstaövning för bröst kanske är något :)

Danne2k
2010-07-21, 20:54
Man gör ju som man vill och det finns olika teorier, men jag håller helt med honom. Att gå på ett triceps pass med triceps kraftigt uttröttad av bröstträning känns inget vidare. Hinner man träna bägge på olika tillfällen i veckan blir det snarare som att man tränar bägge muskelgrupperna 1½ gång/vecka, istället för bröst 1 gång och triceps ½ gång.



Han har absolut rätt i att bänkpress inte alls är den bästa bröstövningen vilket troligtvis var vad han avsåg. Om det inte var för att jag gärna ville bli bra på bänk också för mitt höga nöjes skull så skulle jag fokusera mer med hantelpressar för bröstet och smalbänk, tricepsextensioner etc för triceps.



Ja, och det har han ju också rätt i, varför jag inte förstår vanvettigheten i detta påstående



Njae, inte direkt.
Snarare en mycket besynnerlig post i mitt tycke.


Visst är det som du säger att det finns tusen teorier och visst kan det vara bättre för vissa att inte köra bröst och triceps på samma pass men på det sättet som han sa det, att det var det absolut viktigaste när det kommer till träning, var skrattretande.


Sant, men bänkpress är fortfarande en grym övning för överkroppen, och att säga att det bara är för folk som tävlar...ja, jag har sagt mitt.
Okej om han hade argumenterat "bänkpress tar inte så mycket på bröstet egentligen, flyes är en mycket bättre volymövning" osv. så kanske jag hade lyssnat lite men det vet var ju verkligen svart eller vitt för snubben.


Visst har han rätt i dedär om bänkpress, precis som du säger. Men det konstiga med det var att han bara sa det helt plötsligt utan någon anledning eller relevans.


Jag respekterar dina åsikter, men detta är långt ifrån min träningsfilosofi..
Att säga att han hade mycket kloka saker att säga är dock verkligen inget jag håller med om.

stevebc
2010-07-28, 23:20
Men lol. Det han säger är exakt samma smörja som det står i Body varje nummer. Ena gången är Flies det nya svart, andra gången ska man bänka tungt. Att växla mellan dessa trender är ett smart sätt att sälja lösnummer, istället för att hänvisa till typ några defaultprogram av Z_bumbi n stfu. Det här är helt enkelt vanligt byggarsnack man hör överallt.

ARMSTARK
2010-07-29, 09:34
Det finns många konstigheter i byggarvärlden, oftast är det en kunnig person som sagt nåt som sedan förvrängs mer och mer när det berättas vidare tills det blir nåt helt sjukt.

Jag hade en kille på gymmet ( Tävlande BB! ) som tog muskelavslappnande på kvällen för att optimera vilan när han sov! :laugh:

Luca Brasi
2010-07-29, 10:57
Jag tycker inte riktigt att den här tråden levererar så mycket skratt som utlovades.

Danne2k
2010-07-29, 23:44
Jag tycker inte riktigt att den här tråden levererar så mycket skratt som utlovades.

Varför kommentera då? Innehållet kommer knappast att varken förändras eller försvinna.

Visst kan man (med mycket god viija!) se några poänger här och där, men överlag verkade killen inte riktigt klok, såsom tipsen lades fram.

dupper
2010-07-30, 00:11
42.

+1!