handdator

Visa fullständig version : Sats gym i stockholm


Oxe
2010-07-20, 10:18
Vilka föredrar ni och varför ?

Har lite problem att vänja mig av med in vana rutiner

Fridhemsplan, lite softare stämning, lite äldre maskiner och ligger bra mellan gröna och blå linjen, nån extra hantel över 40 kg

Medborgarplatsen Det är sats gymmet som dödade myten om att det är det fina människorna som går på sats, har väl dom största hantlarna av alla sats ? Är också gymmet som är smidigast att ta mig till ifall jag utgår ifrån "boendet"

Odenplan. Känns nytt tycker om deras purestrength maskiner, har lite svårare för folket där,

Piranha
2010-07-20, 10:31
Vilka föredrar ni och varför ?

Har lite problem att vänja mig av med in vana rutiner

Fridhemsplan, lite softare stämning, lite äldre maskiner och ligger bra mellan gröna och blå linjen, nån extra hantel över 40 kg

Medborgarplatsen Det är sats gymmet som dödade myten om att det är det fina människorna som går på sats, har väl dom största hantlarna av alla sats ? Är också gymmet som är smidigast att ta mig till ifall jag utgår ifrån "boendet"

Odenplan. Känns nytt tycker om deras purestrength maskiner, har lite svårare för folket där,

Hötorget, bästa gymmet i min smak, gamla men väl underhållna maskiner.

Medis, hacklift, bästa stället att köra benpass

Södra Station, technogyms plateloadedmaskiner, helt okej, nytt luftigt. bra AC

Odenplan = bajs

kaer
2010-07-20, 16:08
Föredrar de två du redan nämnt, kör minst 9 av 10 pass på medborgarplatsen. Då och då bryter jag av med kungsholmen.
Har visserligen inte varit på så många av de nyare.

Hötorget kom jag aldrig riktigt överens med, vet inte varför, kanske för att hela miljön runt hötorget är så uppstressad och skitigt, känns inget kul att åka dit.

stybb
2010-07-22, 16:50
Medborgarplatsen> Kör 9/10 pass där också. Inte så mycket som saknas enligt mig. Dock kan det vara mycket folk runt 4-7. Speciellt om man vill köra mark och böj då det oftast är upptaget. PTna på medis kör gärna sådana övningar med sina klienter. Mellan 8-14 och efter 20 är det skönt med utrymme. Riktigt skön stämmning också mellan vissa av oss som är där mycket. Aldrig några problem med pass och gött snack utan att de blir för mycket.

Odenplan> Några sköna nyheter sen de renoverade men alltid alltid för mycket folk och stämningen är sådär. Pirre summerade det fint.

Fridhemsplan> Oftast lungt och passar bra för att köra ben och ryggpassen om man kör fria vikter och kan tänka sig skippa benpressar osv. Däremot bajsar någon dagligen i ventilationen så lukten på gymmet är under all kritik.

Södra station> Luftigt och fräscht, på senare tid rätt mycket folk däremot. Saknar tunga hantlar och gillar inte vikterna då de är lite "lägre". Känns vid marken tex. Saknar också några hederliga bänkar då de har moderna rymdskeppsbänkar.

Ondskapelsen
2013-04-23, 20:47
Är nybliven stockholmare nu. Hur ser verkligheten nuförtiden? Har satskort som gäller i hela stan men har inga problem att åka 15 min tbana ifall jag kan komma till ett schysstare center. Vart ska jag? Medis?

4623
2013-04-23, 20:50
Medborgarplatsen och Hornstull är de jag varit på som jag gillar bäst.

Rabiat
2013-04-23, 20:52
Jag slår ett slag för Vällingby Centrum. Grymt soft.

Silveta
2013-04-23, 20:57
Av ren simpelhet tränar jag på södra station, ligger ett stenkast från jobbet och tränar på liunchen så.

Dock gillar jag stället efter lite tillvänjning då det är luftigt och bra och inte extremt mycket folk åtminstone på morgon och vid lunchtid.

Latissimus Dorsi
2013-04-23, 21:01
Heron citys är förbannat stort, så mycket vet jag :D

Ondskapelsen
2013-04-23, 21:01
Heron citys är förbannat stort, så mycket vet jag :D

Det är ju dock en bit dit för oss som bor i city :).

sunetdanne
2013-04-23, 21:06
Är nybliven stockholmare nu. Hur ser verkligheten nuförtiden? Har satskort som gäller i hela stan men har inga problem att åka 15 min tbana ifall jag kan komma till ett schysstare center. Vart ska jag? Medis?

Kör du SL, OL eller bara vanligt gymmande?

Blaine
2013-04-23, 21:06
Av ren simpelhet tränar jag på södra station, ligger ett stenkast från jobbet och tränar på liunchen så.

Hur lång lunch har du och hur långa pass kör du? Detta är en omöjlig ekvation för många.

Rabiat
2013-04-23, 21:08
Hur lång lunch har du och hur långa pass kör du? Detta är en omöjlig ekvation för många.

Jag kan inte tala för Silveta, men själv är jag konsult och har alltså så lång lunch som jag tycker behövs. Jag brukar ta lunch fram till eftermiddagsfikat ungefär. Sen jobbar jag hemifrån.

Ondskapelsen
2013-04-23, 21:09
Kör du SL, OL eller bara vanligt gymmande?

Hederligt "gymmande" men med fokus på vettiga övningar. Stänger och hantlar, maskiner ger mig utslag.

kaer
2013-04-23, 21:09
Är nybliven stockholmare nu. Hur ser verkligheten nuförtiden? Har satskort som gäller i hela stan men har inga problem att åka 15 min tbana ifall jag kan komma till ett schysstare center. Vart ska jag? Medis?

Dödligt mycket folk på medis nuförtiden :-(

sunetdanne
2013-04-23, 21:12
Hederligt "gymmande" men med fokus på vettiga övningar. Stänger och hantlar, maskiner ger mig utslag.

Se till att träna på ett av ställen med power rack o podium o så fall.

Medborgarplatsen har bra utrustning men en rätt snobbig inställning tycker jag finns hos vissa av deras pts och deras sjukgymnaster.

Sundbyberg är också helt ok, men saknar podium.

maximuscle
2013-04-23, 21:12
liljeholmen e kanon , men benpassen körs på marievik pga av benpressen där..

Ondskapelsen
2013-04-23, 21:18
Okej: Vilka centrala ställen har 45graders benpress? Alltså en RIKTIG!

4623
2013-04-23, 21:18
Sundbyberg är också helt ok, men saknar podium.

Verkligen inte. Överbefolkat gym med en böjställning och en bänkpress. Halva tiden går till att vänta, en fjärdedel till att leta efter vikter.

liljeholmen e kanon , men benpassen körs på marievik pga av benpressen där..

Samma som ovan, finns där en en böjställning? Trångt är där också.

sunetdanne
2013-04-23, 21:22
Verkligen inte. Överbefolkat gym med en böjställning och en bänkpress. Halva tiden går till att vänta, en fjärdedel till att leta efter vikter.

Sorry, jag tränar aldrig på kvällen på sats så jag vet inte hur det ser ut då. Mig veterligen har dem 2 bänkställningar, ett power rack och ett half rack.

4623
2013-04-23, 21:30
Sorry, jag tränar aldrig på kvällen på sats så jag vet inte hur det ser ut då. Mig veterligen har dem 2 bänkställningar, ett power rack och ett half rack.

En rak, en lutande. Jo de har väl en halv med.

Pratar vi om morgon/förmiddag så spelar det nog ingen större roll vilket sats man går till.

milk
2013-04-23, 23:09
Bästa stället att köra ben på är helt klart Telefonplan, dom har allt man behöver tycker jag för att köra 5-6 övningar ben (däribland en ordentlig benpress, sittande + stående vadpress etc.)

Jag va ett stort fan av Hötorget och körde där säkert 4-5 pass/veckan där i 1 års tid. Va där för 3 veckor sen och INGET har förändrats dvs jävligt gamla maskiner men gymmet ganska logiskt uppbyggt. Funkar helt klart.
Sats Zenit är bra ett bra gym om man ska köra pulshöjande träning då dom har en transformer ställning där man kan hänga, klänga och rycka i det mesta. Hyfsad planlösning.

Jag har blivit helt såld i Spårvagnshallarna. Kör där minst 1 gång i veckan och älskar att dom har säkert 5-6 ställningar uppradade efter varandra där man kan köra mark, snatches, squats, etc. På helgen runt 09-10 är det ett paradis, bara seriösa människor och dom är inte så många vid den tiden på dygnet.

Sen har vi alla jävla modevisningar till gym så som Odenplan och Stureplan. Brudarna stönar som om dom kommit till klimax vid varje reps och testot a la jag är största alpha hanen så fucka inte med mig snubbarna träffar du direkt. Har många polare som tränat på andra gym och nu när dom blivit bitiga så drar dom dit och showar *spy*

Liljeholmen är sådär, funkar men inte mer i mina ögon, tar hellre telefonplan. marievik är inte så mkt att hänga i granen heller.

Är ett stort fan av Sickla faktiskt, nu ligger inte det i stan men brukar ta bilen ut dit ibland med min polare och riva av ett pass. Ett av dom få Sats som faktiskt har hantlar upp till 50kg (kan vara mer om jag nu minns fel). Stora fönster och mkt ljus vilket är soft. Har bra maskiner för att riva av ben där med.

Har tränat på en jävla massa mer gym men dessa va de jag kom på i "city". Har andra utanför stan oxå men det pallar jag inte rabla nu haha.

Silveta
2013-04-24, 05:20
Hur lång lunch har du och hur långa pass kör du? Detta är en omöjlig ekvation för många.

Eftersom lunchen är enda gången jag kan träna så har jag inte mycket till val.

Jag får ut i snitt 25-35 minuter kvalitativ träning, 100% fokus varje pass och kör hårt, det går men det händer att assistansen får lida på tunga mark och böjpass, så många gånger blir det bara 1-2 övningar totalt, jag jämnar ut det med att köra fler dagar i veckan istället.

BigSpawn
2013-04-24, 06:47
Jag gillar Stureplan, dock får man gå dit lite senare om man tränar på lunchen, alldeles för mycket med folk annars.

exnm
2013-04-24, 07:25
liljeholmen e kanon , men benpassen körs på marievik pga av benpressen där..

Denna kombo körde jag länge. Marievik har också en bra ställning för knäböj + att det kan vara lite folk även i rusningstider där.

Ondskapelsen
2013-04-24, 08:59
Bästa stället att köra ben på är helt klart Telefonplan, dom har allt man behöver tycker jag för att köra 5-6 övningar ben (däribland en ordentlig benpress, sittande + stående vadpress etc.)

Jag va ett stort fan av Hötorget och körde där säkert 4-5 pass/veckan där i 1 års tid. Va där för 3 veckor sen och INGET har förändrats dvs jävligt gamla maskiner men gymmet ganska logiskt uppbyggt. Funkar helt klart.
Sats Zenit är bra ett bra gym om man ska köra pulshöjande träning då dom har en transformer ställning där man kan hänga, klänga och rycka i det mesta. Hyfsad planlösning.

Jag har blivit helt såld i Spårvagnshallarna. Kör där minst 1 gång i veckan och älskar att dom har säkert 5-6 ställningar uppradade efter varandra där man kan köra mark, snatches, squats, etc. På helgen runt 09-10 är det ett paradis, bara seriösa människor och dom är inte så många vid den tiden på dygnet.

Sen har vi alla jävla modevisningar till gym så som Odenplan och Stureplan. Brudarna stönar som om dom kommit till klimax vid varje reps och testot a la jag är största alpha hanen så fucka inte med mig snubbarna träffar du direkt. Har många polare som tränat på andra gym och nu när dom blivit bitiga så drar dom dit och showar *spy*

Liljeholmen är sådär, funkar men inte mer i mina ögon, tar hellre telefonplan. marievik är inte så mkt att hänga i granen heller.

Är ett stort fan av Sickla faktiskt, nu ligger inte det i stan men brukar ta bilen ut dit ibland med min polare och riva av ett pass. Ett av dom få Sats som faktiskt har hantlar upp till 50kg (kan vara mer om jag nu minns fel). Stora fönster och mkt ljus vilket är soft. Har bra maskiner för att riva av ben där med.

Har tränat på en jävla massa mer gym men dessa va de jag kom på i "city". Har andra utanför stan oxå men det pallar jag inte rabla nu haha.

Tack för bra genomgång! Telefonplan är väl kanske i längsta laget men jag ska testa! Idag börjar jag nog med SATS St Eriksbron eftersom det ligger närmst hemmet!

benya
2013-04-24, 11:35
Oj vad mkt fördomar det haglar kring odeplan-gymmet. Till skillnad från andra tycker jag det är ett bra gym för samtliga musklergrupper, si ynnerhet om man kör midjan och nedtill. Kan vara mkt folk vid ”fel” tid, men iom att det är så stort ordnar det sig om man bara är lite flexibel i maskinvalet. Här tycker jag t.ex. de mindre gymmet är mer problematiska då allt verkar upptaget samma tidpunkt. Annars hänger det mkt biffar och välsvarvade damer där, jag som är lite biffigare är medelgym-svensson känner mig liten när jag är på odenplan. Det kan vara inspirerande och oftast är de snälla och behjälpliga när det kommer till övningar etc.
Hötogrsgymet är sämst enligt min mening. Litet utbud och alldeles för ommoderna maskiner maskiner – gymmet passar bättre för cardioträning och grupp-pass.
Zenit, har jag tränat på 1 gång och aldrig igen. Mer som en mötesplats för bögar.
Regeringsgatan är ett annat bra gym, med bra utbud och samtidigt ganska luftigt och allt på en våning.
fridhemsplan och stadshagen är två andra helt ok gym, fridis lite bättre och större.

benya
2013-04-24, 11:35
st riksbron är ok, litet gym med få maskiner och lösa vikter.

Ondskapelsen
2013-04-24, 11:57
Då testar vi fridhemsplan idag istället då! Recension kommer.

Ondskapelsen
2013-04-24, 15:12
SATS Fridhemsplan testat!

De nya pure-strength-maskinerna ser riktigt inbjudande ut, tyvärr hade jag Ben på schemat så fick inte testa på dessa. Tänker definitivt bege mig tillbaka och köra rygg någon dag.

Bottenvåningen med fria vikter är godkänd. Bra maskiner där med dubbla trissor i både latsdrag och rodd. Kanske lite ont om plats vid rusningstid kan jag tänka mig men fick ingen uppfattning om det idag när jag tränade kl 14-15.30.

7/10

Nära bussen och t-banan som jag kan ta från torsplan vilket gör att det är nära dit. Men som sagt, låter det vara osagt om hur intimt det blir i rusningstid. Någon som vill kommentera?

Blaine
2013-04-24, 15:14
Är det snygga brudar på SATS-gym? Stockholmsbrudar ser ju oftast löjligt bra ut så tänkte om det finns något samband.

Ondskapelsen
2013-04-24, 19:52
Är det snygga brudar på SATS-gym? Stockholmsbrudar ser ju oftast löjligt bra ut så tänkte om det finns något samband.

Haha. Tjejer är i regel lite mer välklädda på SATS-gym, annars vet jag inte.


Imorn ska jag köra bröst/axlar och det är dags att testa nytt. St Eriksbron eller Odenplan tror jag..

tumme
2013-04-24, 20:47
St Eriksbron eller Odenplan tror jag..

Gym avdelningen på st Eriksbron saknar för mycket för att var ett vettigt alternativ tyvärr. Bor 3 min ifrån men går till odenplan istället.

dannnee
2013-04-24, 20:59
Sats Odenplan är det bästa gymmet jag testat...fast det är så jääävla mycket folk efter 1600 o framåt!
Stureplan är nästan lika bra, har i stortset samma utrustning, bara en aning mindre, men fortfarande ett av dom största centren... mycket mindre folk (dessutom trevligare folk än odenplan) Testa ;)

dannnee
2013-04-24, 21:03
Sats spårvagnshallarna som någon nämnde i tråden kanske lämpar sig om du kör Crossfit, personligen tycker jag det är ett störande gym... du måste förflytta dig i olika nivåer för o komma åt olika saker. En massa små "rum" överallt.
Dock ska dom ha ett + för schyssta lats maskiner o smoothiesbaren.

Ondskapelsen
2013-04-25, 14:06
SATS medborgarplatsen = grymt!
Stort som fasiken, flera bänkpressar och gott om hantlar. Kan säkert bli intimt i rusningstid men faciliteterna är riktigt bra.

Det enda jag saknade var gummiband. Jag hittade en krok på väggen där det stod just "gummiband" men inte fan fanns det några. Letade i hela gymmet.

Kommer definitivt träna där igen!

nitz
2013-04-25, 14:11
Gym avdelningen på st Eriksbron saknar för mycket för att var ett vettigt alternativ tyvärr. Bor 3 min ifrån men går till odenplan istället.
Sats Odenplan kan vara värt att gå en liten bit för :thumbup:

Ondskapelsen
2013-04-25, 14:15
Sats Odenplan kan vara värt att gå en liten bit för :thumbup:

Odenplan blir förmodligen imorgon :). Hur är faciliteterna för ryggträning där?

nitz
2013-04-25, 14:17
Odenplan blir förmodligen imorgon :). Hur är faciliteterna för ryggträning där?
Det finns gott om stänger om man vill köra mark eller rodd, finns chinsräcke, finns viktbälte om man vill ha det till chinsen :)
Edit: finns möjlighet till latsdrag med.

Ondskapelsen
2013-04-25, 14:26
Det finns gott om stänger om man vill köra mark eller rodd, finns chinsräcke, finns viktbälte om man vill ha det till chinsen :)
Edit: finns möjlighet till latsdrag med.

Några fina roddmaskiner? Är ett stort fan av vettiga roddmaskiner :D.

benya
2013-04-25, 14:35
vad skiljer fina från icke riktigt lika-fina roddmaskiner?

Skön
2013-04-25, 15:01
Heron, Liljeholmen eller annat om man inte vill köa allt för mycket om man oftast kommer köra eftermiddag/kväll?

nitz
2013-04-25, 15:13
Några fina roddmaskiner? Är ett stort fan av vettiga roddmaskiner :D.
Menar du som i cardio eller som i sittande rodd :D?
Jag skulle gissa på att det finns ett bra utbud av båda :)

Ondskapelsen
2013-04-25, 15:39
Menar du som i cardio eller som i sittande rodd :D?
Jag skulle gissa på att det finns ett bra utbud av båda :)

T.ex. technogyms klassiska kabelrodd är riktigt risig. För mycket utväxling så rörelsen blir kort och onaturlig.
Purestrength-varianterna verkar bra. Jag gillar maskiner där man kan lasta på kakor och jobba med hävstång istället för viktplattor och kablar. Kabelfria maskiner är bra maskiner, i regel :).
En T-bar är väl trevlig också.

Johnny Furu
2013-04-25, 15:48
Sen har vi alla jävla modevisningar till gym så som Odenplan och Stureplan. Brudarna stönar som om dom kommit till klimax vid varje reps


Låter som jag vill besöka dessa gym nästa vecka!:naughty:

nitz
2013-04-25, 15:49
T.ex. technogyms klassiska kabelrodd är riktigt risig. För mycket utväxling så rörelsen blir kort och onaturlig.
Purestrength-varianterna verkar bra. Jag gillar maskiner där man kan lasta på kakor och jobba med hävstång istället för viktplattor och kablar. Kabelfria maskiner är bra maskiner, i regel :).
En T-bar är väl trevlig också.
Jag kör aldrig sittande rodd, så jag har inte någon koll på vilka maskiner de har där :).
T-bar har jag verkligen för mig att det finns, gymmet är väldigt välsorterat.
Förmodligen det bästa gymmet ur "byggar" perspektiv som jag någonsin har varit på.
Nackdelen är ju dock som tidigare nämnts att det kan vara galet mycket folk.

Ondskapelsen
2013-04-25, 16:06
Jag kör aldrig sittande rodd, så jag har inte någon koll på vilka maskiner de har där :).
T-bar har jag verkligen för mig att det finns, gymmet är väldigt välsorterat.
Förmodligen det bästa gymmet ur "byggar" perspektiv som jag någonsin har varit på.
Nackdelen är ju dock som tidigare nämnts att det kan vara galet mycket folk.

Jag får ta mig en tur på dagtid och inspektera! Tack för info.

Ondskapelsen
2013-04-26, 14:27
Odenplan var inte jättebra direkt. Mycket folk trots mitt på dagen och störde mig fan på alla. Måste alla vara så jävla fula? Tyckte det var en del saker som saknades. De rodd/lats-maskinerna med dubbla trissor som fanns på fridhemsplan/medis fanns inte på odenplan. Inte heller några gummiband hittades.

Nä, odenplan är inte favoriten.

Simel
2013-07-29, 10:17
finns det någon sammanfattning på bästa gymmen i sthlm? verkar finnas ett par ok gym, men känslan är att sats-gymmen är jäkligt överbefolkade ..

rooz
2013-07-29, 10:37
finns det någon sammanfattning på bästa gymmen i sthlm? verkar finnas ett par ok gym, men känslan är att sats-gymmen är jäkligt överbefolkade ..

Bäst för vilken träning?

Allan
2013-07-29, 10:46
Gym som överlever på central plats måste tyvärr vara överbefolkade. Annars finns det inte stålar till personal, maskiner, service, öppethållande.

Simel
2013-07-29, 10:48
Bäst för vilken träning?

vanlig styrketräning. gärna minst en bänkställning/böjställning (helst flera stänger) och sedan hantlar och maskiner. har testat odenplan, stureplan och ett par till, tyckte att dom var bra. dock gillade jag en den vid fridhemsplansbron (?).

Gym som överlever på central plats måste tyvärr vara överbefolkade. Annars finns det inte stålar till personal, maskiner, service, öppethållande.

det är ju tyvärr så:/

Allan
2013-07-29, 10:49
vanlig styrketräning. gärna minst en bänkställning/böjställning (helst flera stänger) och sedan hantlar och maskiner. har testat odenplan, stureplan och ett par till, tyckte att dom var bra. dock gillade jag en den vid fridhemsplansbron (?).



det är ju tyvärr så:/

St Eriksbron.

tearz
2013-07-29, 12:08
Stureplan...Skönt ställe och gillar att "gymmet" ligger nere i källaren eller vad man ska säga.
Gillar utrustningen/utbudet där som fan.
Har dock bara tränat på morgonen där och vill inte ens tänka på hur mycket folk det är där på kvällarna?

Odenplan...Gillar deras utrustning och stora lokaler.
Folket...;/

Medis är också ett riktigt skönt ställe/bra gym/lokaler ,mycket folk men föredrar folket där framför odenplan.

Globen...Inte så bra gym och utbudet är sisådär.
Brukar dock rätt tid ? vara rätt lugnt om man jämför med ovanstående gym.

Blir fan stressad om man kommer in på Sats med ett schema i bakhuvudet sedan behöver man mest oroa sig för om nån jävla tomte ska ockupera tex bänken/racket när man behöver den.

Nej sånt gör mig bara förbannad och irriterad.

Med detta sagt så är jag inte längre tränande på Sats och har just nu kort på Flex .

cancion
2013-07-29, 12:33
SATS Medborgarplatsen - Favoriten i Stockholm. Bara varit där helger och dagtid, och då är det väldigt glest med folk. Väldigt stort och bra utbud. Lite obekväma bänkar med korta ryggar, men det funkar.

SATS Zenit - Stor konditionspark. Resten är... Sådär...
Massa PTs med deras klienter som tar över redan från tidig morgon. Rätt gamla och slitna maskiner. Saknar power rack. Obekväma hantlar med handtag som "snurrar" (som många Sats har). Värdelösa bänkar med dåliga vinkellägen.

SATS Vasagatan - Bemöda er inte ens att gå in om ni inte enbart tänkt bada i poolen typ.

SATS Älvsjö - Som en kopia av SATS Zenit utan PT-biten. Identiskt utbud av gamla och slitna maskiner/hantlar/bänkar. Fullsmockat på helger.

SATS Stureplan - Gillas skarpt. Var där en helgdag och det var jag och 3 andra i hela "gym-delen". Fräscht och bra utbud. I princip som Medborgarplatsen, fast mindre.

tearz
2013-07-29, 13:38
SATS Medborgarplatsen - Favoriten i Stockholm. Bara varit där helger och dagtid, och då är det väldigt glest med folk. Väldigt stort och bra utbud. Lite obekväma bänkar med korta ryggar, men det funkar.

SATS Zenit - Stor konditionspark. Resten är... Sådär...
Massa PTs med deras klienter som tar över redan från tidig morgon. Rätt gamla och slitna maskiner. Saknar power rack. Obekväma hantlar med handtag som "snurrar" (som många Sats har). Värdelösa bänkar med dåliga vinkellägen.

SATS Vasagatan - Bemöda er inte ens att gå in om ni inte enbart tänkt bada i poolen typ.

SATS Älvsjö - Som en kopia av SATS Zenit utan PT-biten. Identiskt utbud av gamla och slitna maskiner/hantlar/bänkar. Fullsmockat på helger.

SATS Stureplan - Gillas skarpt. Var där en helgdag och det var jag och 3 andra i hela "gym-delen". Fräscht och bra utbud. I princip som Medborgarplatsen, fast mindre.

Jag som tyckte Zenit kändes ganska "lyxigt" när jag tränade där(3 år sen)

:E

Ondskapelsen
2013-07-29, 14:43
Medborgarplatsen är det i särklass bästa. Allt finns, mycket av allt dessutom. Mycket luft men brukar också vara en del folk där på populära tider.

Fridhemsplan är okej. Hantlar finns men dåligt med utrymmen att böja/marka på.

St: Eriksbron är bäst om man jämför antalet människor med utbudet på hantlar/stänger/maskiner etc. Ofta glest med folk och allt man behöver finns. Kanske saknas en "ordentlig" benpress, annars är det komplett.

Sundbyberg är inte så speciellt bra. Stökigt och ologisk placering på maskinerna. Byggs dock ett nytt sats vid Signalhallarna som ska bli nordens största och öppnar nån gång i höst.

Odenplan är bra men jävligt intimt. Det är ALDRIG lite folk där, alltid fullt.

Vasagatan är inte ett "riktigt" Sats utan bara ett litet gym med tillhörande relaxavdelning för dom som bor på hotellet bredvid. Det är väldigt litet, men allt man behöver finns där och det är sällan nämnvärt mycket folk. Sen är det grym relax med pool och bastu.

Stureplan tycker jag är kasst. Stökigt, dåligt utbud, gamla grejer och mycket folk.

Regeringsgatan och Zenit ska testas i veckan/nästa.

difeddy
2013-07-29, 14:45
SATS Kista är rätt fint. Ligger lite off men om man har vägarna förbi är det värt att gå dit.

baguette
2013-07-29, 14:55
SATS Kista är rätt fint. Ligger lite off men om man har vägarna förbi är det värt att gå dit.

Tänkte också nämna det, gillar Kista som fan. Öppnade förra året (bytte lokal om jag inte minns fel) så allt är nytt och fräscht. Gott om stänger, finns bur för böj. Bra öppettider för att vara utanför stan (öppet till 21 på helgerna), trevlig personal, lagom mycket folk dom tider jag varit där. Är nog mitt favoritgym.

Ondskapelsen
2013-07-31, 18:06
Regeringsgatan är riktigt nice vill jag säga nu efter att ha varit där. Stort som fan och riktigt bra utbud av grejer. Min nya favorit!

Allan
2013-07-31, 18:08
Stadion suger fett

Silveta
2013-07-31, 18:12
Pga personalen och ganska lugnt med folk typ alltid så har jag lärt mig älska södra station.

Har allt man behöver förutom 40+ hantlar.

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

4623
2013-09-19, 09:06
Tänkte köra nere i stan idag. Hur ser det ut på Hötorget och Regeringsgatan? Utbudet är inte jätteviktigt för mig, böjställning så är jag nöjd. Det viktiga är att det inte är så satans mycket folk.

Finns det något med mindre folk i stan är tips välkomna.

Piranha
2013-09-19, 09:11
Tänkte köra nere i stan idag. Hur ser det ut på Hötorget och Regeringsgatan? Utbudet är inte jätteviktigt för mig, böjställning så är jag nöjd. Det viktiga är att det inte är så satans mycket folk.

Finns det något med mindre folk i stan är tips välkomna.

Hötorget funkar, två powerrack och kanske 3 lösa böjställningar.

4623
2013-09-19, 09:16
Hötorget funkar, två powerrack och kanske 3 lösa böjställningar.

Låter bra, tack.

benya
2013-09-19, 09:19
Tänkte köra nere i stan idag. Hur ser det ut på Hötorget och Regeringsgatan? Utbudet är inte jätteviktigt för mig, böjställning så är jag nöjd. Det viktiga är att det inte är så satans mycket folk.

Finns det något med mindre folk i stan är tips välkomna.

hötorget är nyrenoverat, vet inte hur det ser ut där numera.

Mkt folk kan endast undvikas genom att träna typ innan 1600

Ondskapelsen
2013-09-19, 10:35
Regeringsgatan har typ 5 böjställningar inne i crossfitburen och 3-4 utanför. Jag gillar det stället skarpt, men har inte varit på Hötorget än :(.

TomasB
2013-09-19, 12:11
Ingen som kör spårvagnshallarna? Enda satsgymmet som gör skäl för sitt pris. Juice/smoothiebaren och sjukt trevligt utbud. I like.

Stadshagen - min egen lilla pärla. Eller var iaf - nu tycks folket ha hittat dit. Fräscht- lite off, lite mindre folk. Trevlig personal.

Mina favoriter by far.

4623
2013-09-19, 13:02
Ingen som kör spårvagnshallarna? Enda satsgymmet som gör skäl för sitt pris. Juice/smoothiebaren och sjukt trevligt utbud. I like.

Stadshagen - min egen lilla pärla. Eller var iaf - nu tycks folket ha hittat dit. Fräscht- lite off, lite mindre folk. Trevlig personal.

Mina favoriter by far.

Gillade inte Stadshagen alls. Trångt och dåligt utbud. Körde rygg där och minns det var något jag saknade. Tror jag sprang runt i 5-10 minuter och letade efter ett V-handtag.

benya
2013-09-19, 13:54
Gillade inte Stadshagen alls. Trångt och dåligt utbud. Körde rygg där och minns det var något jag saknade. Tror jag sprang runt i 5-10 minuter och letade efter ett V-handtag.

håller med om Stadshagen, litet gym och sjukt dåligt utbud, speciellt nu när man plockat bort massa maskiner.
Finns väl en och annan söt tjej bland personalen, men där stannar det. Känns mest okunnig och gammal, iaf i sättet man instruerrar.

TomasB
2013-09-19, 14:45
Gillade inte Stadshagen alls. Trångt och dåligt utbud. Körde rygg där och minns det var något jag saknade. Tror jag sprang runt i 5-10 minuter och letade efter ett V-handtag.


Sedär! Jag tycker det finns precis allt jag behöver och litet till. :)
Ett stort plus för den fräschaste bastun i Stockholm. Att det är litet mindre folk gör dessutom att det känns mer behagligt.

4623
2013-09-19, 21:19
Körde på Hötorget och måste ha missat något rum då jag inte såg några power racks? Tog även ett tag innan jag hitta bensparken och lårcurlen.

Annars gillade jag det. Stort och luftigt, inte så mycket folk mellan 18 och 19.

4623
2013-11-18, 19:55
Någon mer som testat nya Sats i Sundbyberg?

Var själv där idag och är väl blandade känslor. Tycker det känns väldigt trångt. Speciellt utrymmet med hantlar var alldelse för litet.

Det är dock trevligt att det finns lite fler stänger så man slipper vänta på bänken/böjställningen när man ska köra marklyft eller liknande.

Pushit
2013-11-18, 20:03
Någon mer som testat nya Sats i Sundbyberg?

Var själv där idag och är väl blandade känslor. Tycker det känns väldigt trångt. Speciellt utrymmet med hantlar var alldelse för litet.

Det är dock trevligt att det finns lite fler stänger så man slipper vänta på bänken/böjställningen när man ska köra marklyft eller liknande.

Jag hörde rykten om att det skulle bli sveriges största? Är det bara skitsnack?

- Jag tränar till 95% på sats odenplan, gillar det som fan om man bara ser till utrustningen, men det är kaos om man kommer till gymmet efter klockan 16.

- Medis hade en rätt bra känsla, men det är ju så jävla utspritt, saknar att ha saker samlade med kortare avstånd.

- St: eriksbron är ingen favorit, inget böjrack, ingen riktig benpress, ingen vadmaskin. Har allmänt svårt för mindre och bredare viktplattor utan gummi.

- Södra station, inte så mycket att säga

- Gamla sundbyberg, katastrof, går aldrig dit igen, helt oorganiserat, 10 olika sorters viktplattor.

4623
2013-11-18, 20:07
Tycker inte det var speciellt stort. Var iofs bara på våningen med fria vikter. Tror nog Actic Olympen i Lund är större.

Pushit
2013-11-18, 20:16
Tycker inte det var speciellt stort. Var iofs bara på våningen med fria vikter. Tror nog Actic Olympen i Lund är större.

Menade jämfört med andra sats! Får åka dit och testa!

4623
2013-11-18, 20:33
Menade jämfört med andra sats! Får åka dit och testa!

Aha, jo det står att det ska vara 3000kvm så stort är det. Men väldigt klaustrofobiskt enligt mig.

Jussi Tola
2013-11-18, 21:01
Någon mer som testat nya Sats i Sundbyberg?

Var själv där idag och är väl blandade känslor. Tycker det känns väldigt trångt. Speciellt utrymmet med hantlar var alldelse för litet.

Det är dock trevligt att det finns lite fler stänger så man slipper vänta på bänken/böjställningen när man ska köra marklyft eller liknande.


Jussi tycker att Thulegatan är en höjdare!

benya
2013-11-19, 09:15
Spårvagnshallarna är helt klart ett intressant gym man skulle kunna besöka igen. Dock väldigt väldigt trångt och mkt människor, efter vanlig arbetstid.
Stadshagen undviker jag så mkt jag kan numera, jäkla depressionsmiljö för en som vill in och mosa.

Odenplan blir my gym of choice. Stort, bra gymatmossfär, det mesta finns för alla muskler och bra musik. Sen kan det bli ganskja mkt folk där också men gymet är så pass stort att det alltid finns 1-2 intressanta maskiner lediga.
Bra och skön personal också!

Langster
2013-11-19, 10:37
Körde på Hötorget och måste ha missat något rum då jag inte såg några power racks? Tog även ett tag innan jag hitta bensparken och lårcurlen.

Annars gillade jag det. Stort och luftigt, inte så mycket folk mellan 18 och 19.

Om de inte byggt om sen jag var där sist så låter det som att du missade halva gymmet. Det finns två delar liksom, en med maskiner och konditionsmaskiner och en med fria vikter.

Langster
2013-11-19, 10:39
Sats Lidingö har förresten nyöppnats, dubbelt så stort som tidigare. Upp till 47,5 kg hantlar. Helt okej nu.

4623
2013-11-19, 10:51
Om de inte byggt om sen jag var där sist så låter det som att du missade halva gymmet. Det finns två delar liksom, en med maskiner och konditionsmaskiner och en med fria vikter.

Som jag skrev så måste jag ha missat något. Tror inte jag såg några hantlar.

Jussi Tola
2013-11-19, 14:55
Spårvagnshallarna är helt klart ett intressant gym man skulle kunna besöka igen. Dock väldigt väldigt trångt och mkt människor, efter vanlig arbetstid.
Stadshagen undviker jag så mkt jag kan numera, jäkla depressionsmiljö för en som vill in och mosa.

Odenplan blir my gym of choice. Stort, bra gymatmossfär, det mesta finns för alla muskler och bra musik. Sen kan det bli ganskja mkt folk där också men gymet är så pass stort att det alltid finns 1-2 intressanta maskiner lediga.
Bra och skön personal också!


Spårvagnshallarna kändes mest som en enda stor Crossfitsekt. Aningen överskattad. Dock har det en sån där benpress som Jussi gillar!

benya
2013-11-19, 15:01
Ok ok så
Spåris, hänger alla crossfitnördar och det är värsta inaveln - lättraggat och folk ligger med varandra som fan post-workout
Stadshagen, där hänger folk som egentligen inte vill träna men gör det ”bara för att” och hellere snackar skit med random person eller polaren, samtidigt som man vilar i maskinen/på bänken.
Odenplan, där hänger motiverade träningsfreaks av alla slag, man känner av testoöverflödet i luften och brudarna har extra low-waist .

Fortsätt gärna, Hur är SATS Kista :D?

TomasB
2013-11-19, 15:12
Ok ok så
Spåris, hänger alla crossfitnördar och det är värsta inaveln - lättraggat och folk ligger med varandra som fan post-workout
Stadshagen, där hänger folk som egentligen inte vill träna men gör det ”bara för att” och hellere snackar skit med random person eller polaren, samtidigt som man vilar i maskinen/på bänken.
Odenplan, där hänger motiverade träningsfreaks av alla slag, man känner av testoöverflödet i luften och brudarna har extra low-waist .

Fortsätt gärna, Hur är SATS Kista :D?

Mina intryck:

Spårvagnshallarna är en kombination av folk som jobbar i närheten (jag själv inkluderad), seriöst tränande (men inte byggare, fitness/crossfit-typen) och random folk som vill va snygga på Stureplan. GÅ INTE DIT efter kontorstid. Du kommer få köa en kvart till varenda maskin. Stort plus för smoothie-baren som har en hyfsad sallad och att det är det snyggaste gymmet i stan.

Odenplan i lördags var en ren freakshow. Inte en snubbe som ens någorlunda naturlig ut - trådlinnen till förbannelse och varenda brud hade mer silikon i pattarna än vad som ens kan anses halv-rimligt. Musiken är dock betydligt högre (vilket är bra) och det är bra miljö för att köra hårt. Tyvärr emellanåt för mycket gangstaaaahz.

Stadshagen tycker jag är svinsoft. Blandning av allt men alla har i princip en avslappnad inställning. Bastun är bäst bland alla sats och det är betydligt mindre folk än på de andra ställena. Allt jag behöver finns i form av fria vikter och racks.

St eriksbron: För litet, för dåligt med fria vikter. Bra om du måste pressa in ett armpass men inte om du ska köra tungt.

Fridhemsplan: Odenplan light. Fast tjaskigare (kan ha snyggats upp, har inte varit där på ett år).

Stureplan: Mycket folk som gillar krogarna runtomkring. Stureplansmänniskor i kombo med de som jobbar i närområdet. Rätt trevligt emellanåt. Rätt låg standard på lokalerna.

Regeringsgatan: Underdog och rätt bra. Lite mindre folk, lite maskiner och annat som bara finns där.

Sats Zenith: Mycket gay-killar. (se upp i bastun, hamnat mitt i in-officiella tillställningar några ggr, en snubbe med piercing i ballen ruskade tupp framför några fascinerade killar). Blev chockad och gick. I övrigt - lite fria vikter, mer maskiner.

Har säkert missat nåt.

Jussi Tola
2013-11-19, 15:16
Vilket Sats är det som ligger bredvid bufféstället Holiday?

Teddy9
2013-11-19, 15:17
Komplettering till ThomasB lista (som för övrigt stämmer rätt bra med min bild av de anläggningarna jag besökt):

Fridhemsplan: Känns rätt fräscht nu med nya ytskikt och några nya maskiner sen renoveringen i somras.

Hötorg: Även där nyrenoverat i somras. Förhållandevis lite folk även vid rusningstid de gånger jag varit där. Bra utbud.

cancion
2013-11-26, 16:08
Vilket Sats är det som ligger bredvid bufféstället Holiday?

Det är Sats Zenit. Aldrig sett något underligt där som varit kopplat till att klientelet till stor del består av homosexuella som vissa andra har dock. :Virro

Om de inte byggt om sen jag var där sist så låter det som att du missade halva gymmet. Det finns två delar liksom, en med maskiner och konditionsmaskiner och en med fria vikter.

Som jag skrev så måste jag ha missat något. Tror inte jag såg några hantlar.

De har ingen Power rack (eller half rack) på Sats Hötorget. Om de inte hunnit installera någon sedan sist jag var där för en månad sen.

xcv
2013-11-26, 19:39
Bästa stället att köra ben på är helt klart Telefonplan, dom har allt man behöver tycker jag för att köra 5-6 övningar ben (däribland en ordentlig benpress, sittande + stående vadpress etc.)




Är allt jag hittar om telefonplan i tråden. Fler tankar kring det?

4623
2013-11-26, 21:55
Är allt jag hittar om telefonplan i tråden. Fler tankar kring det?

Tycker det var trångt (men vilket sats är inte det). Kommer dock börja träna där snart, så kan ge en utförligare kommentar då.

Kom precis från ett benpass på Stadshagen. Vikterna och stångarna måste vara från 1980-talet. När jag hängde av stången efter mitt sista set knäböj satt viktplattorna halvägs ut. :S

cancion
2013-12-17, 09:46
Någon som vet om något Satscenter i Stockholm har en hack squat maskin som bilden nedan? Saknat en sån ända sedan jag sa upp mitt förra gymmedlemskap, och hack squats i släde (hack lift) gillar jag inte alls.

http://bit.ly/1bbS0xZ

4623
2013-12-17, 10:03
Har testat Marievik nu också. Måste vara det sämsta av alla Sats i Stockholm?

Mighty Raven
2013-12-20, 16:44
Sats Lidingö har efter ombyggnaden ryckt upp sig ordentligt, bra plats för att köra OL. Enda stora nackdelen är att de i den delen envisas med bumpervikter som är som studsbollar.

Oxe
2013-12-21, 10:38
Någon som vet om något Satscenter i Stockholm har en hack squat maskin som bilden nedan? Saknat en sån ända sedan jag sa upp mitt förra gymmedlemskap, och hack squats i släde (hack lift) gillar jag inte alls.

http://bit.ly/1bbS0xZ

Kista är väl en av dom få (enda?) sats med hack "maskin"

nicotin
2013-12-22, 09:45
SATS väsby har renoverat och byggt om..öppnat upp och har blivit rätt fräscht...satt upp räcken för crossfit osv..

Allan
2013-12-22, 18:08
Sumpan är fräscht, mycket grejor. Finns två burar och diverse fria stänger. Hantlar upp till 45. Men opersonligt och för mycket HM-känsla

4623
2013-12-22, 22:11
Sumpan är fräscht, mycket grejor. Finns två burar och diverse fria stänger. Hantlar upp till 45. Men opersonligt och för mycket HM-känsla

Tycker det är klaustrofobiskt. Ytan med hantlar är nog det sämsta jag varit med om.

cancion
2013-12-23, 00:12
Kista är väl en av dom få (enda?) sats med hack "maskin"

Fått det bekräftat att de mycket riktigt har en där. Tack! :bow:

Jokester
2014-01-28, 11:55
Nya Sats i Sundbyberg, skämtar de eller?
Killen i kassan sa att jag kunde få ett bra pris om jag tecknade med dem nu då de har rabatter januari ut, jag svara med att det ska vara jävla bra rabatter isåfall för detta är det största skämt jag varit med om.

Området för hantlar är typ det sämsta jag sett någonsin på något gym. Dåligt utbud av maskiner, en cablecross på detta 3000kvm stora gym. I övrigt plastigt och "fräscht".
Man ser verkligen vad det är för typ av klientel de vill ha på sin anläggning.
3000 kvm varav 90% består av gympasalar och konditionsmaskiner.

På en skala 1-10, med priset i åtanke får sats Sundbyberg betyget Bajs.

Frank Slater
2014-01-28, 12:03
Jag har bara varit på två SATS; de två som ligger i Vällingby. Den som ligger vid ÖoB kan med nöd och näppe anses som godkänt. Det i Centrum, vid arbetsförmedlingen, är verkligen inte bra, gamla undermåliga maskiner, lite fria vikter och skyhögt pris, tänk er en F24S-anläggning till mer än dubbla månadspriset. Det enda som är positivt, och som kan motivera till träning är att bastu verkar vara standard. Jag gillar bastu, men det räcker inte för att motivera till träning när resten är undermåligt.

4623
2014-01-28, 12:14
Nya Sats i Sundbyberg, skämtar de eller?
Killen i kassan sa att jag kunde få ett bra pris om jag tecknade med dem nu då de har rabatter januari ut, jag svara med att det ska vara jävla bra rabatter isåfall för detta är det största skämt jag varit med om.

Området för hantlar är typ det sämsta jag sett någonsin på något gym. Dåligt utbud av maskiner, en cablecross på detta 3000kvm stora gym. I övrigt plastigt och "fräscht".
Man ser verkligen vad det är för typ av klientel de vill ha på sin anläggning.
3000 kvm varav 90% består av gympasalar och konditionsmaskiner.

På en skala 1-10, med priset i åtanke får sats Sundbyberg betyget Bajs.

Japp det är verkligen uselt, glad att jag inte behöver träna där mer.

För övrigt så tycker jag Sats Telefonplan, efter ombyggnaden, har seglat upp till det bästa jag varit på i Stockholm.

Dessutom är det det Sats med överlägset bäst ordning. Till och med hantlarna ligger på sin plats.

TomasB
2014-01-28, 13:05
Nya Sats i Sundbyberg, skämtar de eller?
Killen i kassan sa att jag kunde få ett bra pris om jag tecknade med dem nu då de har rabatter januari ut, jag svara med att det ska vara jävla bra rabatter isåfall för detta är det största skämt jag varit med om.

Området för hantlar är typ det sämsta jag sett någonsin på något gym. Dåligt utbud av maskiner, en cablecross på detta 3000kvm stora gym. I övrigt plastigt och "fräscht".
Man ser verkligen vad det är för typ av klientel de vill ha på sin anläggning.
3000 kvm varav 90% består av gympasalar och konditionsmaskiner.

På en skala 1-10, med priset i åtanke får sats Sundbyberg betyget Bajs.

Fast SATS har väl inte gjort någon hemlighet att man vill ha gemene man snarare än gymnissar?

damir
2014-01-28, 13:11
Jag förstår inte varför SATS vill inte introducera endast gymkort. Jag har aldrig tränat pass och kommer aldrig att göra men betalar ändå fullpris. Det är omöjligt för SATS att motivera det höga priset för nyttjadent av endast gymdelen.

Rikard Jansson
2014-01-28, 13:16
Jag tror jag har varit på SATS någon gång i Göteborg en enda gång. Träffade på Arayz som hade sett mig från andra sidan gymmet och känt igen mig på grund av tatueringen på ryggen. Slumpigt :D

Frank Slater
2014-01-28, 14:07
OK, jag jag kom på att jag också har varit på SATS vid Fridhemsplan, typ vid McDonalds, man går ner för en trappa, ner i en lokal under gatunivå. Provtränade där 2-3 ggr gratis prova-på. Det här var över 10 år sen, men kommer ihåg att jag tyckte det var bättre än vad jag uppfattade anläggningarna i Vällingby. Det kan ju ha ändrats nu. Trist med källarlokal utan fönster, om det har en poäng, har annars tränat på ett källargym/lyftarklubb men det var billigt och mer hardcore, så då står man ut. Det här inlägget är annars ganska irrelevant, ville mest tala om att jag hade tränat på ytterligare en anläggning än de två som jag påpekade i mitt förra inlägg.

benya
2014-01-28, 15:38
tummen upp för hötorgs-satsen
Grymt om man vill köra ben men stor yta med stänger, vikter och ställningar

kelk
2014-01-28, 16:43
Jag förstår inte varför SATS vill inte introducera endast gymkort. Jag har aldrig tränat pass och kommer aldrig att göra men betalar ändå fullpris. Det är omöjligt för SATS att motivera det höga priset för nyttjadent av endast gymdelen.

...och dom som går på pass hänger förmodligen inte lika mycket i gymdelen. Tycker att det är ganska rimligt. Träning som träning, är väl förmodligen resonemanget.

bonuspater
2014-02-15, 12:40
Har precis varit och tränat på SATS Sjöstaden och måste säga vilken jävla besvikelse det var. Hela anläggningen skrek gympasal och barnpassning. Hantlar upp till 40 kg och viktplattor som kanske totalt motsvarade 400 kg. En cykelklass mitt i den öppna ytan med någon PT som skriker åt klassen men som hörs över hela salen.

Jag fattar inte hur man kan ha så många anläggningar och ändå misslyckas totalt med en ny. Tar man inte till sig av de övriga anläggningars brister? Hela den här anläggningen kändes så falsk och plastig.

Utrustningen var ny så det var trevligt. Maskinerna, visst, var väl helt okej, men fortfarande massa flashigt strunt som en digital repetitionsräknare före bra funktion.

Dålig placering av speglar, man får se ett par vattenrör mitt framför sig och ha folk gå förbi när man står och kör i anläggningens enda kabelmaskin. Det fanns däremot två kabelmaskiner som är av den "smalare" varianten, ni vet där typen som är till att vara multifunktionell (lol), men vad är det med den? Körde triceps pushdowns och laddade på fulla magasinet på "120 kg". Där jag tidigare tränade kunde jag inte gå över 70 kg.

Så ledsen över att man inte har ett ärligt genuint gym någonstans i närheten. FAN VAD SUR JAG BLIR!

4623
2014-02-15, 12:50
Mmm, de nya kabelmaskiner som Sats köper in har väl en maxvikt på "135kg". Men det är inga problem att maxxa dem. Då är jag inte ens stark.

bonuspater
2014-02-15, 12:58
Mmm, de nya kabelmaskiner som Sats köper in har väl en maxvikt på "135kg". Men det är inga problem att maxxa dem. Då är jag inte ens stark.

Nä samma här. Jävla skitkedja.

JuzzupWilkoszz
2014-02-15, 13:59
Har precis varit och tränat på SATS Sjöstaden och måste säga vilken jävla besvikelse det var. Hela anläggningen skrek gympasal och barnpassning. Hantlar upp till 40 kg och viktplattor som kanske totalt motsvarade 400 kg. En cykelklass mitt i den öppna ytan med någon PT som skriker åt klassen men som hörs över hela salen.

Jag fattar inte hur man kan ha så många anläggningar och ändå misslyckas totalt med en ny. Tar man inte till sig av de övriga anläggningars brister? Hela den här anläggningen kändes så falsk och plastig.

Utrustningen var ny så det var trevligt. Maskinerna, visst, var väl helt okej, men fortfarande massa flashigt strunt som en digital repetitionsräknare före bra funktion.

Dålig placering av speglar, man får se ett par vattenrör mitt framför sig och ha folk gå förbi när man står och kör i anläggningens enda kabelmaskin. Det fanns däremot två kabelmaskiner som är av den "smalare" varianten, ni vet där typen som är till att vara multifunktionell (lol), men vad är det med den? Körde triceps pushdowns och laddade på fulla magasinet på "120 kg". Där jag tidigare tränade kunde jag inte gå över 70 kg.

Så ledsen över att man inte har ett ärligt genuint gym någonstans i närheten. FAN VAD SUR JAG BLIR!

Jusup funderade på att dra dit och ska väl göra ett besök så småningom..
Intressant. Hade de en hacklift?
Nu vill inte Jusup vara en översittare men Jusup skulle gärna vilja se DIG göra triceps pushdowns på 120 kilo med STRIKT utförande! Jusup är väl inte väldens starkaste men har ju lite klubbor på armarna och kämpar med 25 kilo på den övningen. Så Jusup tycker det hela känns som en powerlifter som försöker "showa" of...Lite lost in translation...

Armed Dingo
2014-02-15, 14:25
Jusup ska veta att det inte är 135 riktiga kilon. Utväxlingen gör att det blir mindre än hälften riktiga.

25 kg är ganska lite dock. Din maskin kanske behöver smörjas.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

JuzzupWilkoszz
2014-02-15, 14:32
Jusup ska veta att det inte är 135 riktiga kilon. Utväxlingen gör att det blir mindre än hälften riktiga.

25 kg är ganska lite dock. Din maskin kanske behöver smörjas.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Ja 60-70 kg känns mer rimligt men fortfarande konstigt mycket.
Men Jusup kan sätta sin hantel på att om du och din kompis skulle köra med suuuuperslow VictorCosta-style så skulle ni köra på liknande vikter som Jusup.

Njae, det som skulle behöva smörjas på Jusup är snarare explosiviteten. Dock har Jusup insatt att det inte är vikter som formar och bygger muskler utan ett strikt utförande. Det är lite som att knåda ihop en lerfigur. Gör man det långsamt och behagligt blir resultatet mer imponerande.

exnm
2014-02-15, 15:40
Har precis varit och tränat på SATS Sjöstaden och måste säga vilken jävla besvikelse det var. Hela anläggningen skrek gympasal och barnpassning. Hantlar upp till 40 kg och viktplattor som kanske totalt motsvarade 400 kg. En cykelklass mitt i den öppna ytan med någon PT som skriker åt klassen men som hörs över hela salen.



Fan vad tråkigt, hade höga förväntningar på det stället! Blir av ett pass i veckan för att kolla ändå.
Jag brukar köra vissa morgonpass på SATS Globen som ju ligger relativt nära. Hantlar upp till 47.5 kg i alla fall!

Nelli
2014-02-15, 16:22
Har precis varit och tränat på SATS Sjöstaden och måste säga vilken jävla besvikelse det var. Hela anläggningen skrek gympasal och barnpassning. Hantlar upp till 40 kg och viktplattor som kanske totalt motsvarade 400 kg. En cykelklass mitt i den öppna ytan med någon PT som skriker åt klassen men som hörs över hela salen.

Jag fattar inte hur man kan ha så många anläggningar och ändå misslyckas totalt med en ny. Tar man inte till sig av de övriga anläggningars brister? Hela den här anläggningen kändes så falsk och plastig.

Utrustningen var ny så det var trevligt. Maskinerna, visst, var väl helt okej, men fortfarande massa flashigt strunt som en digital repetitionsräknare före bra funktion.

Dålig placering av speglar, man får se ett par vattenrör mitt framför sig och ha folk gå förbi när man står och kör i anläggningens enda kabelmaskin. Det fanns däremot två kabelmaskiner som är av den "smalare" varianten, ni vet där typen som är till att vara multifunktionell (lol), men vad är det med den? Körde triceps pushdowns och laddade på fulla magasinet på "120 kg". Där jag tidigare tränade kunde jag inte gå över 70 kg.

Så ledsen över att man inte har ett ärligt genuint gym någonstans i närheten. FAN VAD SUR JAG BLIR!


Fan vad tråkigt, hade höga förväntningar på det stället! Blir av ett pass i veckan för att kolla ändå.
Jag brukar köra vissa morgonpass på SATS Globen som ju ligger relativt nära. Hantlar upp till 47.5 kg i alla fall!

Tack för input, får gå förbi och kolla innan, jobbet ligger 3 min bort så var riktigt taggad på denna... Men ;-) kanske den är hammarbysjöstads profilerad lol
Hm hoppas de lyckas bättre med den nya i Täby centrum...

bonuspater
2014-02-15, 17:00
Jusup funderade på att dra dit och ska väl göra ett besök så småningom..
Intressant. Hade de en hacklift?
Nu vill inte Jusup vara en översittare men Jusup skulle gärna vilja se DIG göra triceps pushdowns på 120 kilo med STRIKT utförande! Jusup är väl inte väldens starkaste men har ju lite klubbor på armarna och kämpar med 25 kilo på den övningen. Så Jusup tycker det hela känns som en powerlifter som försöker "showa" of...Lite lost in translation...

Jag är inte den som lyfter mer än vad jag endast klarar av i strikt utförande. Jag vill också se mig själv göra triceps pushdowns på 120 riktiga kg. Nu får jag dock nöja mig med 120 SATS-kilon i strikt utförande. Detta på 12 repetitioner, sedan gick jag iväg bitter över att inte veta hur mycket jag egentligen faktiskt pressade.

Nä jag var inte alls i något showa off humör. Snarare var jag bitter och besviken och gick mest omkring och sucka och pillade på sakerna.

Haha nu är jag väldigt tråkig, kan ha att göra med att jag hade höga förväntningar som inte levde upp. Jag återkommer i slutet på nästa vecka med en ny recension när man har fått gå igenom hela kroppen och vant sig vid vikterna :)

bonuspater
2014-02-15, 17:10
Tack för input, får gå förbi och kolla innan, jobbet ligger 3 min bort så var riktigt taggad på denna... Men ;-) kanske den är hammarbysjöstads profilerad lol
Hm hoppas de lyckas bättre med den nya i Täby centrum...

Ja gör det! Ta min irritation med en nypa salt, det är väl miljöombytet och förväntningarna som spelar med mina känslor. Men anläggningen är helt klart väldigt speciell. Det var väldigt mycket fokus på gympa (läs: crossfit) och barn vilket lär vara populärt i Sjöstaden.

Det som ändå förvånade mig var hur mycket grovt folk det också var där, så jag lär inte bli ensam om att tycka 40 kg hantlar är för lite, jag klarar mig personligen rätt bra på 40 kg under mina tyngre perioder.

Samtidigt var alla cykelpass, crosstrainers och medicinbollar upptagna av tonårstjejer. Klimakteriekvinnorna hängde i sina joggarshorts i gympaområdet, gjorde ryck och stöt med överproportionerliga 2,5 kilos crossfit-vikter och klappade händerna med magnesium. Kullerbyttor, stå på händer och att ligga på yogamattor var också populärt bland många.

Ytan har använts sparsamt, kanske finns planer på att klämma in mer utrustning (det behövs). En bred kabelmaskin funkar inte och framförallt inte när denna enda saknar speglar.

Anläggningen var väldigt fin annars. Eliko-vikterna och stängerna är grymma. Maskinerna var inte mycket att hurra över. Kändes som vid pushdown att det var för lätt, kände mig på rehab. Såg inte om det fanns hackmaskin. Trevlig hyperaktiv säljarpersonal.

Jag har aldrig besökt SATS tidigare, men det var lite grann som att komma in i McDonalds lekrum fast för vuxna. Med andra ord väldigt smaklöst, opersonligt och färgglatt.

Allan
2014-02-15, 17:53
Njae, det som skulle behöva smörjas på Jusup är snarare ...

Folkvettet. Du är INTE välkommen på Kolo, och det blir inte bättre av att du reggar dig med snarlikt nick varje gång.
Avstängd.

bonuspater
2014-02-15, 18:02
Folkvettet. Du är INTE välkommen på Kolo, och det blir inte bättre av att du reggar dig med snarlikt nick varje gång.
Avstängd.

Haha vad har man missat?

Nelli
2014-02-15, 20:22
Ja gör det! Ta min irritation med en nypa salt, det är väl miljöombytet och förväntningarna som spelar med mina känslor. Men anläggningen är helt klart väldigt speciell. Det var väldigt mycket fokus på gympa (läs: crossfit) och barn vilket lär vara populärt i Sjöstaden.

Det som ändå förvånade mig var hur mycket grovt folk det också var där, så jag lär inte bli ensam om att tycka 40 kg hantlar är för lite, jag klarar mig personligen rätt bra på 40 kg under mina tyngre perioder.

Samtidigt var alla cykelpass, crosstrainers och medicinbollar upptagna av tonårstjejer. Klimakteriekvinnorna hängde i sina joggarshorts i gympaområdet, gjorde ryck och stöt med överproportionerliga 2,5 kilos crossfit-vikter och klappade händerna med magnesium. Kullerbyttor, stå på händer och att ligga på yogamattor var också populärt bland många.

Ytan har använts sparsamt, kanske finns planer på att klämma in mer utrustning (det behövs). En bred kabelmaskin funkar inte och framförallt inte när denna enda saknar speglar.

Anläggningen var väldigt fin annars. Eliko-vikterna och stängerna är grymma. Maskinerna var inte mycket att hurra över. Kändes som vid pushdown att det var för lätt, kände mig på rehab. Såg inte om det fanns hackmaskin. Trevlig hyperaktiv säljarpersonal.

Jag har aldrig besökt SATS tidigare, men det var lite grann som att komma in i McDonalds lekrum fast för vuxna. Med andra ord väldigt smaklöst, opersonligt och färgglatt.

Haha underbart skrivet, Skall absolut testa och ta det med en nypa salt, sen var det ju öppningshelg nu så de kanske får in mer saker vad det lider. Men plus för eleiko stänger och magnesium, kommer långt på det :-) fördelen med att vara tjej är att de flesta gym har tillräckligt med vikter.

Nelli
2014-02-15, 20:27
tummen upp för hötorgs-satsen
Grymt om man vill köra ben men stor yta med stänger, vikter och ställningar

Denna ska testats med! Många flak alltså?

L-Sami
2014-02-15, 20:57
Spårvagnshallarna gillar jag mest, tränat där flest gånger. Gillar alla lyftarpodierna där och sen finns det en massa intressanta redskap/utrustning som man kan leka med. Minus är bänkarna om man ska bänkpressa.

bonuspater
2014-02-16, 09:48
Spårvagnshallarna gillar jag mest, tränat där flest gånger. Gillar alla lyftarpodierna där och sen finns det en massa intressanta redskap/utrustning som man kan leka med. Minus är bänkarna om man ska bänkpressa.

Där måste jag ge Sjöstaden beröm. Bänkarna för bänkpressen var väldigt sköna. Bänkarna för de övriga fria vikterna saknade dock justering för sätet, vilket jag tycker är knäppt. :smash:

L-Sami
2014-02-16, 09:57
Där måste jag ge Sjöstaden beröm. Bänkarna för bänkpressen var väldigt sköna. Bänkarna för de övriga fria vikterna saknade dock justering för sätet, vilket jag tycker är knäppt. :smash:

Har de lyftarpodier där?

Hanken
2014-02-16, 10:52
Någon som har något att tillägga för Sats Farsta! Tränat där en gång för 5-6 år sen och flyttar snart tillbaka till trakterna.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Jontez
2014-02-16, 10:59
Någon som har något att tillägga för Sats Farsta! Tränat där en gång för 5-6 år sen och flyttar snart tillbaka till trakterna.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Tränar 90% av mina pass där. Inga konstigheter egentligen. Dom flyttade om allting lite för 7-8 månader sen så att dom fick in ett lyftarpodie, annars är allt sig likt

bonuspater
2014-02-16, 11:56
Har de lyftarpodier där?

Lyftarpodier är samma sak som olympiska plattor, visst? Då är svaret ja, två stycken. Båda står på övervåningen på ett golv som ranglar ordentligt när folk släpper ner vikterna. Anläggningen är i gamla Lumafabriken så det är nästintill, om inte redan, i en k-märkt fastighet med gamla anor.

Idag blev betyget bättre. Vi kanske är uppe i 3 av 5 stjärnor nu, vilket får anses dåligt för en helt ny anläggning. Mängden vikter är tillräcklig, även om jag som sagt tror 40 kg blir för lätt för en del. Det finns himla mycket utrustning men tyvärr har man missat att inkludera en hack-squat.

Något annat som slog mig idag och som jag delvis redan påpekat, är om hur lite speglar det finns. Det finns väldigt mycket fönster och uppfriskande ljusinsläpp, men det är på tok för lite speglar. Det finns speglar endast på två ställen, framför hantelstället och framför bicepscurlen. Inne på toaletterna finns däremot gott om speglar och väldigt bra ljus för selfies, nu när det är förbjudet i omklädningsrummet.

Det som är extremt dumt är som sagt att det inte finns några speglar framför kabelmaskinen. Idag upptäckte jag att det inte heller finns speglar vid sidan av någon kabelrodd, sjukt störande då jag gillar att kolla hållningen från sidan, vad gäller de olympiska plattorna har man ställt dem framför speglarna till hantlarna, men åt fel hål! *screwy* Där kabelrodden står så har man dessutom satt upp en vägg där speglar mycket väl kunde vara, men vet ni vad man istället har gjort? Jo man har rest upp den där väggen med fönster in till "spinningrummet" så att man ska ha en insyn i spinningklasserna istället för att kunna spegla sin hållning i maskinen. Vem fan bryr sig om att få se in till en spinningklass? :mallan:

Så otroligt pantat :smash:Nu får man tittat ut över utsikten av Sjöstaden när man står och gör squats. :furious:

En annan sak är att många av kabelmaskinerna i självaverket är remmaskiner. SÅ dumt. Gillar att avsluta med enhandsrodd, vilket gör att man måste dra något snett, vilket remmarna inte klarar av utan att hamna ur sitt läge som endast är designat för att dras i en rät linje.

Det bättre betyget bygger egentligen mest på att det idag var väldigt få personer där, ingen DJ, inte lika mycket McDonalds-känsla och att ballongerna hade minskat.

Golvet är också väldigt halt. Man har lagt in nå dämpplattor som förvisso gör att det inte låter för känsliga öron när vikterna släpps.

Haha underbart skrivet, Skall absolut testa och ta det med en nypa salt, sen var det ju öppningshelg nu så de kanske får in mer saker vad det lider. Men plus för eleiko stänger och magnesium, kommer långt på det :-) fördelen med att vara tjej är att de flesta gym har tillräckligt med vikter.

Du får vara motpolen i en gemensam utvärdering och försöka se saker och ting på den något ljusare sidan än vad jag gör ;)

4623
2014-02-16, 13:19
Denna ska testats med! Många flak alltså?

Hötorget är bra, dock väldigt mycket folk. Dessutom var det rena bastun när jag var där senast. Finns väl fem ställen att böja på skulle jag tippa på.

cancion
2014-03-26, 11:47
Varningens finger för Sats Zenit som möblerat om.
2 av 4 böjrack har plockats bort. De två kvarvarande finns i PT-delen, och är som oftast upptagna.
Väldigt trångt att placera ut en fri stång (de har 2-3 st utöver stängerna i racken) då kettlebells, bollar, stepbrädor och annat tjoflax är i vägen på den redan begränsade ytan.

benya
2014-03-26, 12:48
Denna ska testats med! Många flak alltså?

en del mer trimmade än andra
varningsflagga för att påbörja passet 1730-1815, kan det blir riktigt tight. Kan ju vara mysigt om man har tur med många välsvarvade laster samtidigt

Tail
2014-03-26, 14:59
en del mer trimmade än andra
varningsflagga för att påbörja passet 1730-1815, kan det blir riktigt tight. Kan ju vara mysigt om man har tur med många välsvarvade laster samtidigt

Ett annat problem med just SATS hötorget är hur man lagt golvet under racken. Golvet består av gummikvadrater (säg 50x50cm) som är lagt i linje med den vägg man har bakom sig när man kör. Problemet är att alla racken är rättade efter den spegelvägg som man har framför sig. Den väggen är vinklad ca 45 grader. Detta gör man får linjer under sig som går åt ett annat håll än det man kör.
http://i.imgur.com/GEHYNvP.jpg

Nu låter det som jag har nån slags OCD, men jag har märkt flera gånger att jag omedvetet står med en foten lite längre fram än den andra pga det.

benya
2014-03-27, 10:46
Ett annat problem med just SATS hötorget är hur man lagt golvet under racken. Golvet består av gummikvadrater (säg 50x50cm) som är lagt i linje med den vägg man har bakom sig när man kör. Problemet är att alla racken är rättade efter den spegelvägg som man har framför sig. Den väggen är vinklad ca 45 grader. Detta gör man får linjer under sig som går åt ett annat håll än det man kör.
http://i.imgur.com/GEHYNvP.jpg

Nu låter det som jag har nån slags OCD, men jag har märkt flera gånger att jag omedvetet står med en foten lite längre fram än den andra pga det.

ja, väldigt sant. har precis fått erfara det där problemet
Man måste kolla ner lite mer, vilket blir svårt när man kör frontböj
Inge kul att stå snett :/

Tail
2014-03-27, 15:17
ja, väldigt sant. har precis fått erfara det där problemet
Man måste kolla ner lite mer, vilket blir svårt när man kör frontböj
Inge kul att stå snett :/

En enkel lösning skulle va att fixa en linje (måla eller tejpa) framför varje rack, så får man nått att rätta fötterna efter. Skrev det i ett sånt där frågeformulär man får mailat till sig när man skaffar medlemskap. Dock tveksam om de når rätt person då.
Klaga gärna i receptionen när ni är där så kanske de kan ordna det.

D-Crawler
2014-03-27, 18:28
Någon som vet hur Alvik/Bromma samt Stadshagen är?

4623
2014-03-27, 19:54
Stadshagen är litet med dålig utrustning. Vikternas hål är typ en cm större i diameter än stången.

Tail
2014-03-28, 13:49
Någon som vet hur Alvik/Bromma samt Stadshagen är?

Alvik/Bromma är bra om än lite litet. Har bara varit där på en lördag förmiddag när det var lugnt. Kan tänka mig att det blir problem när det är mycket folk.
2 powerracks och ett "lyftarpodie" om jag minns rätt.

TomasB
2014-03-28, 14:56
Någon som vet hur Alvik/Bromma samt Stadshagen är?

Jag skrev nåt försök till recension några sidor tillbaka:

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6739800&postcount=85

Dock ej alvik/bromma.

Stadshagen tycker jag får oförtjänt mycket skit här. Visst fan är det inte Odenplan (som är betydligt mer inriktat på byggare) eller Spårvagnshallarnas flashighet. Snarare nåt mellanting. Det jag gillar är att det är betydligt mer avslappnat än de andra gymmen. (Inte fokusmässigt på träningen, många som verkar seriösa med sin träning). Men den värsta hypen av antingen bolapumpade snubbar i trådlinnen och mössor inomhus eller orange tights matchade med skorna finns inte där.

Macroman
2014-03-28, 16:53
Alviks ska väl bygga ut och bli minst dubbelt så stort tror jag.

Oxe
2014-03-28, 22:40
Alviks ska väl bygga ut och bli minst dubbelt så stort tror jag.

igen, dom byggde ju ut det relativt nyligen så det blev dubbelt så stort