handdator

Visa fullständig version : Osäkerhet på gymmet


Lagget
2010-07-18, 23:22
Hej,

Jag har ett stort problem som är mentalt.
Jag skäms för att visa mig på gymmet.

Here's the deal:

Jag är 18 år och har stora symptom på Marfans Syndrom. Jag är 194cm lång och väger bara 73kg och är äckligt smal samt deformad bröstkorg.

Så nu när jag försöker gå på gymmet och förhoppningsvis kunna bygga en bättre kropp. Så intalar jag mig själv att de är pinsamt.
Jag kan inte gå till gymmet bara så; tjofs. Utan jag måste alltid ha med mig någon så jag inte känner mig så jävla löjlig.
Är rädd att folk tittar på mig och skrattar etc etc.

Men även om jag har med mig någon in på gymmet så vet jag inte vart jag ska börja?
Jag får "panik" och istället för att börja med vikter så börjar jag cykla i 10min fastän jag inte vill det utan det kommer som en reflex.

Kan ta ett exempel:
I tisdags när jag var på gymmet fanns där även 2 riktigt stora killar i 35-40 års åldern.
Vet detta låter löjligt men, jag kunde inte köra bänken när jag visste dom stod där och kunde skratta åt mig. (som jag sa är riktigt klen och tar bara 15kg + stång..)

Så min fråga till er, hur i helvete övervinner man sin rädsla att bli uttittad på gymmet när man kommer in och ska börja köra samt att bara kunna va sig själv?

Jävligt mysko tråd jag vet.. men hoppas ni har lite överseende..

cero
2010-07-18, 23:28
Tro mig. Ingen kommer skratta åt dig. Till undantag för några efterblivna idioter som kanske skulle ha ramlat in på gymmet vid den tiden. Alla som har lite vett i skallen vet att alla en gång var nybörjare - sedan har folk bättre saker för sig på gymmet än att stirra ut och håna andra.

Vill du komma runt det här problemet på ett enkelt sett kan du ju faktist gå till gymmet på udda tider där det är relativt tomt. Om det nu är det vid udda tider på ditt gym.

G_lund
2010-07-18, 23:33
Nu har jag inte läst på hur syndromet du har påverkar din bröstkorg, men jag har själv en lite "tillknycklad" bröstkorg efter en operation så det ser ut som ett bröst är större än det andra, ingen som någonsin sagt något till mej och jag tror inte så många på gymmet märkt det heller..

Det är väl liknade känsla som endel överviktiga personer har på gymmet kan jag tänka mej.
Jag har kollat på några nya "överviktiga" på gymmet när de kollat på mej, så de kanske tror att jag stirrar/skrattar, men jag kollar likadant på de flesta och tycker bara att det är kul med nytt folk på gymmet.

Jag är helt sjukt imponerad av folk med diverse grövre handikapp/sjukdomar som tränar på mitt gym, blir lika imponerad varje gång jag ser dem ta sig ner till mitt gym. Snacka om fighting spirit!

Nu blev det lite väl OT kanske, men jag kan lova dej att de störra killarna på gymmet är mer intresserade av sin egen träning än att kolla på annat folk.
Om det hjälper din självkänsla kanske du kan träna i en lite tjockare tröja eller nått? :)

difeddy
2010-07-18, 23:38
Hej,

Jag har ett stort problem som är mentalt.
Jag skäms för att visa mig på gymmet.

Here's the deal:

Jag är 18 år och har stora symptom på Marfans Syndrom. Jag är 194cm lång och väger bara 73kg och är äckligt smal samt deformad bröstkorg.

Så nu när jag försöker gå på gymmet och förhoppningsvis kunna bygga en bättre kropp. Så intalar jag mig själv att de är pinsamt.
Jag kan inte gå till gymmet bara så; tjofs. Utan jag måste alltid ha med mig någon så jag inte känner mig så jävla löjlig.
Är rädd att folk tittar på mig och skrattar etc etc.

Men även om jag har med mig någon in på gymmet så vet jag inte vart jag ska börja?
Jag får "panik" och istället för att börja med vikter så börjar jag cykla i 10min fastän jag inte vill det utan det kommer som en reflex.

Kan ta ett exempel:
I tisdags när jag var på gymmet fanns där även 2 riktigt stora killar i 35-40 års åldern.
Vet detta låter löjligt men, jag kunde inte köra bänken när jag visste dom stod där och kunde skratta åt mig. (som jag sa är riktigt klen och tar bara 15kg + stång..)

Så min fråga till er, hur i helvete övervinner man sin rädsla att bli uttittad på gymmet när man kommer in och ska börja köra samt att bara kunna va sig själv?

Jävligt mysko tråd jag vet.. men hoppas ni har lite överseende..

Ge dig fan i vad ett par drägg kan tycka. Du är väl inte mindre värd p.g.a. din sjukdom? Du gör också någonting positivt, så, jag tycker att du ska strunta i vad andra tycker. :)

EDIT: Dessutom är det bara IQ-befriade (eller i detta fall kanske EQ?) som skulle tycka någonting så fånigt om någon annan. De flesta har lite vett i skallen. :thumbup:

HulkH
2010-07-18, 23:40
Kör på bara. Skäms inte!

Dom flesta som bryr sig mer om sig själva än om andra.
Sen finns det såklart idioter som bryr sig bara om andra och tror att dom själva är så perfekta, vilket som sällan är ;)

Vet att det är enkelt att bara säga "kör på" men det är nog det bästa rådet jag kan ge, tänk inte så mkt på hur du ser ut och grejjer, tänk bara på träningen när du kör :)

Lagget
2010-07-18, 23:44
Tackar för svar.
Men har ni tips på vad jag kan göra för att inte bara hoppa på spinningen utan göra något annat till att börja med?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Marfans_syndrom
För er som vill läsa.

Crocker
2010-07-18, 23:56
Lät inte så kul, hoppas det går bra ändå! :)
Kört hårt i gymmet, lycka till.

elsmurfo
2010-07-18, 23:59
Min första tanke som dyker upp är att du kanske behöver lite struktur?
Ett schema, där det står vad du ska köra och vilka övningar samt på vilka dagar.

Finns några scheman som zbumbi har knåpat ihop.
Länk: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Sedan går det ju även att byta ut övningar mot andra, kolla övningsbanken, finns högst upp i denna forum del.

Sedan är det även viktigt att äta tillräckligt, kanske något kosttillskott för att försöka öka på din vikt?

Bara en tanke, lycka till :)

G_lund
2010-07-19, 00:03
Tackar för svar.
Men har ni tips på vad jag kan göra för att inte bara hoppa på spinningen utan göra något annat till att börja med?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Marfans_syndrom
För er som vill läsa.

Absolut inget negativt med att värma upp musklerna en liten stund innan du tar tag i vikterna :)

ceejay
2010-07-19, 00:04
Att veta vad du ska göra på gymmet kan vara ett plus när du går dit till att börja med!


Sen har många varit riktigt små innan de började inkl mig själv. nära 70kg på 2m var nog inte så imponerande :) Men det är bara att köra på då alla vettiga människor inte dömer eller gör något stort av det.

Jaman_
2010-07-19, 00:05
Min första tanke som dyker upp är att du kanske behöver lite struktur?
Ett schema, där det står vad du ska köra och vilka övningar samt på vilka dagar.


+1. Hjälpte mig mycket i början, då vet du redan när du kommer dit vad du ska köra =)

elsmurfo
2010-07-19, 00:07
+1. Hjälpte mig mycket i början, då vet du redan när du kommer dit vad du ska köra =)


Hjälper mig enormt, kan man börja tagga för passet och övningarna långt innan man ens går till gymmet också slipper man fundera på vilka övningar man skulle ha kört.

Självklart behöver man inte följa schemat maniskt, men jag gillar det.*flex*

joasimo
2010-07-19, 00:09
Jag tycker bara det är roligt när jag ser nybörjare som tagit sig till gymmet. :) Om någon ligger och pressar 20kg eller 100kg i bänk bryr jag mig inte om alls.

Lagget
2010-07-19, 00:19
Min första tanke som dyker upp är att du kanske behöver lite struktur?
Ett schema, där det står vad du ska köra och vilka övningar samt på vilka dagar.

Finns några scheman som zbumbi har knåpat ihop.
Länk: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Sedan går det ju även att byta ut övningar mot andra, kolla övningsbanken, finns högst upp i denna forum del.

Sedan är det även viktigt att äta tillräckligt, kanske något kosttillskott för att försöka öka på din vikt?

Bara en tanke, lycka till :)

Ser sjukt bra ut, ska försöka hitta allt! :)

Men jag får köra utan kosttillskott (ifall till jag flyttat hemifrån) då morsan anser de är snäppet under anabola...
Så får väl äta massor :)

skönt att man får detta lite bekräftat att ni inte tittar osv.
Får hoppas på gym imorgon!

Lagget
2010-07-19, 00:30
Nu skulle jag vilja ha hjälp med dessa då jag inte hitta dom i banken.


Rakbensmark.
Skivstångsrodd.
Benböj - knäböj?
Bicepscurl med stång - fasen är en curl?
Axelpress - hantelpress?
Baksida axlar med hantlar - press bakom nacken?
Tricepspress.
Rope crounches alternerande sidor.
Rotator cuff.

G_lund
2010-07-19, 00:33
skönt att man får detta lite bekräftat att ni inte tittar osv.
Får hoppas på gym imorgon!

Klart man kikar runt lite, jag sitter ju inte o kollar rakt in i väggen när jag vilar mej mellan seten.. men som jag och andra sagt tidigare, bara kul med nytt folk på gymmet..

Lagget
2010-07-19, 00:44
Nu skulle jag vilja ha hjälp med dessa då jag inte hitta dom i banken.


Rakbensmark.
Skivstångsrodd.
Benböj - knäböj?
Bicepscurl med stång - fasen är en curl?
Axelpress - hantelpress?
Baksida axlar med hantlar - press bakom nacken?
Tricepspress.
Rope crounches alternerande sidor.
Rotator cuff.

Någon vänlig själ?

Klart man kikar runt lite, jag sitter ju inte o kollar rakt in i väggen när jag vilar mej mellan seten.. men som jag och andra sagt tidigare, bara kul med nytt folk på gymmet..

Jo men inte att man sitter och stirrar.. de jag mena :/

cero
2010-07-19, 00:47
Sök efter övningar här: http://www.styrkeprogrammet.se/

elsmurfo
2010-07-19, 00:58
Nu skulle jag vilja ha hjälp med dessa då jag inte hitta dom i banken.


Rakbensmark.
Skivstångsrodd.
Benböj - knäböj?
Bicepscurl med stång - fasen är en curl?
Axelpress - hantelpress?
Baksida axlar med hantlar - press bakom nacken?
Tricepspress.
Rope crounches alternerande sidor.
Rotator cuff.




Skivstångsrodd. - står under stångrodd
Benböj - knäböj
Bicepscurl med stång - curl är rörelsen, halvcirceln du för stången i.
Axelpress - hantelpress, kan även göras stående.
Baksida axlar med hantlar - kan tänka mig att det är denna som menas Framåtlutande hantellyft?? Vet någon bättre får ni gärna hojta till,


Någon mer du tänkte på?
Övriga läsande får gärna flika in om jag har missat nått.

kalaskonrad
2010-07-19, 07:41
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071 en ganska bra sida för det du söker, tror till och med allt du skrev ska finnas med på den! :)

PRound
2010-07-19, 07:47
Alla på gymmet är där i samma syfte, och alla måste börja någonstans.

Fliptones
2010-07-19, 08:52
Jag vill bara få dej att förstå att du inte har någonting att skämmas för. Bara det faktum att du tagit dej till gymet är ju klockrent.
Allt sitter i din egen skalle. Fråga dej själv varför du går till gymet.
Det kanske är för att du vill bli starkare, och få mer volym - bli större. Bra, då har du börjat i rätt ände.

Efter några veckor, när du märker hur kroppen svarar på träningen, och du börjar känna dej varmare i kläderna - då lovar jag dej att det inte är så jobbigt längre.

Du tränar för din egen skull. Om det är någon som garvar åt dej på gymet, garvar denne för att ditt tränings-sätt skiljer sej från sitt eget. Den jäveln vet ju dock inte vad du tränar för.. du kanske håller på med rehab-träning efter världens jävla olycka? Det vet ju inte han...

Vad jag menar är: Kör på lättare vikter i början, så att du vänjer in tekniken i de olika övningarna. Allt eftersom du lär känna dina muskler, kommer du kunna lassa på mer vikt.

Ha inställningen: "Är det någon som vill garva eller tycka att jag ser dum ut när jag tränar - så får dom göra det. Jag vet iaf varför jag är här, och det hela kommer ge utdelning".

von huff
2010-07-19, 08:58
Ingen skrattar.Dom flesta kör sitt race och bryr sig inte om andra

Mats J
2010-07-19, 09:06
Jag började också träna när jag var 18 år, var då 193 cm lång och vägde 65 kg. Maxade 40 i bänk. Nu skulle jag kunna var de där 2 killarna i 35-40 års åldern, som du tror skulle skratta åt dig.

Som många andra skrivigt, är inget att vara rädd för att besöka ett gym. ALLA har varit nybörjare och vet hur det känns.

creperiet
2010-07-19, 09:29
De med längst erfarenhet och som är starkast är oftast de som är mest ödmjuka och hjälpsamma. Har aldrig varit med om hånskratt eller arrogans.

Donald Black
2010-07-19, 10:30
De med längst erfarenhet och som är starkast är oftast de som är mest ödmjuka och hjälpsamma.


:thumbup:

revilo
2010-07-19, 11:03
Vad andra människor tycker och tänker om dig har inte du med att göra. Det handlar ändå inte om dig, det handlar om dem.

När du går in på ett gym och jämför dig med de som är starkare, så kommer du ifrån samma osäkra position som den som dömer dig gör. Självsäkerhet kommer ifrån att fokusera på sig själv och sitt eget liv, istället för att jämföra sig med andra och leva efter deras mål och värderingar.

Människor som går runt och dömer andra, som lägger ner sin energi på att snacka skit och trycka ner andra, är i regel missnöjda och osäkra med sig själva. Du må ha ett fysiskt handikapp, men människor som ser ner på dig för det lider av ett betydligt värre mentalt handikapp.

SeTi
2010-07-19, 11:42
En variant är ju att gå fram och be nån av "biffarna" om hjälp. Det kan vara ett bra sätt att, i dina egna ögon, avväpna dom.

Många blir smickrade och hjälper gärna till. Och det är ju skönt att kunna säga "tjena" till dom läskigaste när du kommer dit, snarare än att gömma dig på en cykel :)

Men jag förstår om det är läskigt, så övriga råd i tråden kanske är mer praktiska.

Välkommen till gymvärlden, den e inte så läskigt efter några månader :)

hariiis
2010-07-19, 11:44
Tycker dom på gymet nästan är trevligare än övrigt folk. Sen så är folk mer upptagna med att posera framför spegeln än att notera hur smala andra är :)

Be gärna någon av de större grabbarna om hjälp, du kommer inse hur villiga dom är att hjälpa till.

Jhe
2010-07-19, 12:13
Absolut inget att vara osäker över, som de andra säger så är de oftast de som tränat länge som är trevligast!
Ingen vits i att strunta i träningen för att man är rädd att någon skall skratta åt en, bara köra på !

owned4sure
2010-07-19, 15:30
Klart folk kommer se ner på dig och skratta åt dig ifall du går till gymmet skakande av rädsla.
Det du ska göra är att gå igenom dörrarna orädd, obrydd och självsäker då kommer ingen skratta kan jag lova dig.

Verkligheten är sån att starka ser ner på svaga så är det nu och har alltid varit och om du inte börjar se dig som bättre än alla andra så kommer du aldrig vara mer än en nolla.

Lär ju få mkt kritik för det här men tyvär så det funkar :/

mini
2010-07-19, 15:37
Klart folk kommer se ner på dig och skratta åt dig ifall du går till gymmet skakande av rädsla.
Det du ska göra är att gå igenom dörrarna orädd, obrydd och självsäker då kommer ingen skratta kan jag lova dig.

Verkligheten är sån att starka ser ner på svaga så är det nu och har alltid varit och om du inte börjar se dig som bättre än alla andra så kommer du aldrig vara mer än en nolla.

Lär ju få mkt kritik för det här men tyvär så det funkar :/

Orsaken att du får kritik för det här inlägget är för att det är fullt av bajs.
De flesta vuxna (oberoende av ålder) ser inte ner på folk alls, och speciellt inte pga fysiska orsaker. Att vara svag är något annat, och det är just de svaga individerna som är noga med att placera någon under sig i den påhittade rangordningen. Jag gissar att owned4sure är just sådan. Om du tror att det är så livet funkar tycker jag synd om dig.

TS, det kommer att ta några gånger av vilsenhet men så snart du känner att du kan maskinerna så kommer du känna dig tryggare. Ingen skrattar åt dig. Tvärt om brukar de flesta bli glada att se någon ny som bestämt sig och börjat kämpa sig till en bättre fysik/bättre hälsa/starkare kropp.

creperiet
2010-07-19, 15:46
Klart folk kommer se ner på dig och skratta åt dig ifall du går till gymmet skakande av rädsla.
Det du ska göra är att gå igenom dörrarna orädd, obrydd och självsäker då kommer ingen skratta kan jag lova dig.

Verkligheten är sån att starka ser ner på svaga så är det nu och har alltid varit och om du inte börjar se dig som bättre än alla andra så kommer du aldrig vara mer än en nolla.

Lär ju få mkt kritik för det här men tyvär så det funkar :/

Men herregud. Ja, det är klart som fan, har man den inställningen är det klart att världen blir så.

Är du tvungen att fronta med en annan bild än den du skulle visa om du inte gjorde dig till, är ju det beteendet ett givet tecken på att du själv är svag.

Kravet för att dunka skiten ur sig i böjen är liksom inte att man äntrar gymmet med ett avgrundsvrål, spänner upp bröstkorgen och leker gorilla en stund innan man kollar snett på resten av alla tränande.

Carcer
2010-07-19, 15:48
Hej,

Jag har ett stort problem som är mentalt.
Jag skäms för att visa mig på gymmet.

Here's the deal:

Jag är 18 år och har stora symptom på Marfans Syndrom. Jag är 194cm lång och väger bara 73kg och är äckligt smal samt deformad bröstkorg.

Så nu när jag försöker gå på gymmet och förhoppningsvis kunna bygga en bättre kropp. Så intalar jag mig själv att de är pinsamt.
Jag kan inte gå till gymmet bara så; tjofs. Utan jag måste alltid ha med mig någon så jag inte känner mig så jävla löjlig.
Är rädd att folk tittar på mig och skrattar etc etc.

Men även om jag har med mig någon in på gymmet så vet jag inte vart jag ska börja?
Jag får "panik" och istället för att börja med vikter så börjar jag cykla i 10min fastän jag inte vill det utan det kommer som en reflex.

Kan ta ett exempel:
I tisdags när jag var på gymmet fanns där även 2 riktigt stora killar i 35-40 års åldern.
Vet detta låter löjligt men, jag kunde inte köra bänken när jag visste dom stod där och kunde skratta åt mig. (som jag sa är riktigt klen och tar bara 15kg + stång..)

Så min fråga till er, hur i helvete övervinner man sin rädsla att bli uttittad på gymmet när man kommer in och ska börja köra samt att bara kunna va sig själv?

Jävligt mysko tråd jag vet.. men hoppas ni har lite överseende..

Fokusera på dig själv kör med mp3 ifall du har svårt med koncentration och tävla med dig själv, träna gärna med andra men tänk på att allt du kan jämföra med egentligen är dig själv. Sen tror jag inte att gymmet är ett bra ställe att gå till för självförtroende, psykolog eller terapeut är nog bättre isf.

Richthofen
2010-07-19, 16:08
Det du får sluta med är att vara egocentrerad!
Du verkar tro att alla spanar in dig i nå paranoia liknande tankegångar.

kötta på istället och du ska inte bry dig om andra för dom bryr sig inte om dig då dom har fullt upp med sig själva.
lycka till och ge inte upp!

Lagget
2010-07-19, 16:08
Fokusera på dig själv kör med mp3 ifall du har svårt med koncentration och tävla med dig själv, träna gärna med andra men tänk på att allt du kan jämföra med egentligen är dig själv. Sen tror jag inte att gymmet är ett bra ställe att gå till för självförtroende, psykolog eller terapeut är nog bättre isf.

Kan ju testa att ta med ipoden nästa gång, hade ju varit skönt att träna till lite bra musik :)

Nja, terapeut eller psykolog är inget för mig. Har inte dåligt självförtroende så jävla mycket. Är väldigt karismatisk och utåtriktad :)
Är bara just denna biten..

Ni får ju inte få fel uppfattning att jag är nått jävla benrangel som sitter i ett hörn och trycker eller något. :MrT:

ItsAllGenes
2010-07-19, 17:23
Hej,

Jag har ett stort problem som är mentalt.
Jag skäms för att visa mig på gymmet.

Here's the deal:

Jag är 18 år och har stora symptom på Marfans Syndrom. Jag är 194cm lång och väger bara 73kg och är äckligt smal samt deformad bröstkorg.

Så nu när jag försöker gå på gymmet och förhoppningsvis kunna bygga en bättre kropp. Så intalar jag mig själv att de är pinsamt.
Jag kan inte gå till gymmet bara så; tjofs. Utan jag måste alltid ha med mig någon så jag inte känner mig så jävla löjlig.
Är rädd att folk tittar på mig och skrattar etc etc.

Men även om jag har med mig någon in på gymmet så vet jag inte vart jag ska börja?
Jag får "panik" och istället för att börja med vikter så börjar jag cykla i 10min fastän jag inte vill det utan det kommer som en reflex.

Kan ta ett exempel:
I tisdags när jag var på gymmet fanns där även 2 riktigt stora killar i 35-40 års åldern.
Vet detta låter löjligt men, jag kunde inte köra bänken när jag visste dom stod där och kunde skratta åt mig. (som jag sa är riktigt klen och tar bara 15kg + stång..)

Så min fråga till er, hur i helvete övervinner man sin rädsla att bli uttittad på gymmet när man kommer in och ska börja köra samt att bara kunna va sig själv?

Jävligt mysko tråd jag vet.. men hoppas ni har lite överseende..

Jag har själv varit väldigt smal när jag började träna, inget att bry sig över, det finns folk som är sjukt överviktiga och folk som är sjukt smala när de börjar träna, kan lova dig att folk som har tränat att tag har mer respekt för dig för att du tar dig dit än att de tänker "oj vilken smal kille".

Folk som har tränat länge har också börjat någonstans och kommer du dit och verkar veta vad du gör (du har läst runt lite här på kolozzeum) utför övningar hyfsat rätt så kan jag lova dig att folk har MYCKET mer respekt för dig än någon som ser halv-biffig ut och svänger upp hantlarna på ett skadligt sätt.

De enda personerna jag ger "onda ögat" till på gymmet är folk som går in och inte vet ett dugg vad de sysslar med, de går in, slänger upp hantlarna på nåt skadligt sätt eller tar alldeles för mycket vikt och riskerar att skada sig själv. Tror de flesta på kolozzeum kan hålla med om detta.

Kolla utförande på övningar på youtube och läs lite generella tips om träningsupplägg+kost här på kolozzeum så när du kommer till gymmet så har du en plan och koll på utförande som kommer du känna dig mer trygg.

ItsAllGenes
2010-07-19, 17:29
Verkligheten är sån att starka ser ner på svaga så är det nu och har alltid varit och om du inte börjar se dig som bättre än alla andra så kommer du aldrig vara mer än en nolla.

Lär ju få mkt kritik för det här men tyvär så det funkar :/

Kan lova att du är en riktig wannabe på gymmet. Du har bulkat upp och lyckas köra 70kg i bänken och tror att du är jävligt cool. Vet precis. Du hittar på övningar själv och slänger hantlar lite hursomhelst, ingen koll på vilka muskler du tränar och vad som är skadligt för dina leder.

Verkligheten är VERKLIGEN INTE att starka ser ner på svaga. Snarare att man har respekt för att folk vill ta tag i sin kropp och sin hälsa.

Det är snarare så att "starka" ser ner på folk som tränat länge och fortfarande inte vet hur man ska utföra en bicepscurl med hantel.

rooz
2010-07-19, 17:33
Man måste börja någonstans, oavsett vad det är man ska göra. Och visst finns det folk som inte vet bättre och hånar andra. Skit i dem, det finns kunnigt folk som mer än gärna hjälper dig om du kanske frågar:thumbup:

ItsAllGenes
2010-07-19, 17:55
Finns någon här på kolozzeum som har ett bra citat i singatur längst ner.... Någonting i stil med att De som klankar ner på andra är oftast imperfekta inom området själva medan de perfekta istället är hjälpsamma. Nånting i stil med det.

Nån får gärna länka citatet om de vet vilket jag menar.

frogmachine
2010-07-19, 18:01
Man tränar väl inte för att man är tränad, man tränar väl för att bli tränad. Alla börjar ju någonstans, eller?

De som ser ner på någon för att den är nybörjare/smal/whatever är ju inte den vassaste kniven i lådan

Brickhead
2010-07-19, 18:15
Självförtroendet kommer att komma mer och mer med tiden, jag lovar att det kommer öka (likaså motivationen) när du börjar se resultat på vikterna o kroppen!

lycka till o kör hårt!

owned4sure
2010-07-19, 18:26
Kan lova att du är en riktig wannabe på gymmet. Du har bulkat upp och lyckas köra 70kg i bänken och tror att du är jävligt cool. Vet precis. Du hittar på övningar själv och slänger hantlar lite hursomhelst, ingen koll på vilka muskler du tränar och vad som är skadligt för dina leder.

Verkligheten är VERKLIGEN INTE att starka ser ner på svaga. Snarare att man har respekt för att folk vill ta tag i sin kropp och sin hälsa.

Det är snarare så att "starka" ser ner på folk som tränat länge och fortfarande inte vet hur man ska utföra en bicepscurl med hantel.

wannabe på gymmet? wannabe vadå en liten fjant som du eller? seriöst den enda som slänger ihop nånting här är ju du, vad vet du om hur jag tränar? inte ett jävla piss så du kan ju ta dina egen påhittade övningar o köra upp dem i röven :whipped:

varför skulle jag ha respekt för att nån annan vill ta vara på sin kropp? tror du seriöst att man bryr sig ifall nån man aldrig träffat tar vara på sin kropp lr inte?

Men herregud. Ja, det är klart som fan, har man den inställningen är det klart att världen blir så.

Är du tvungen att fronta med en annan bild än den du skulle visa om du inte gjorde dig till, är ju det beteendet ett givet tecken på att du själv är svag.

Kravet för att dunka skiten ur sig i böjen är liksom inte att man äntrar gymmet med ett avgrundsvrål, spänner upp bröstkorgen och leker gorilla en stund innan man kollar snett på resten av alla tränande.

orka att du överdriver allt till max.. Att våga ta för sig i livet = leka gorilla?
Btw vad äre för vits o gå till gymmet och sen inte våga träna för att man är rädd för vad folk ska tycka om en?

oTure
2010-07-19, 18:28
En variant är ju att gå fram och be nån av "biffarna" om hjälp. Det kan vara ett bra sätt att, i dina egna ögon, avväpna dom.

Många blir smickrade och hjälper gärna till. Och det är ju skönt att kunna säga "tjena" till dom läskigaste när du kommer dit, snarare än att gömma dig på en cykel :)



Det skulle nog vara otroligt smickrande.
Hade en nybörjare velat hänga med mig på ett pass hade jag tyckt det varit skitkul!

Kommer du till en riktig atletklubb kommer du alltid bli väl välkommen om du är trevlig och nyfiken :)

frogmachine
2010-07-19, 18:29
Känns lite som att owned4sure är en sån snubbe man ser i Bully beatdown

Supermicke
2010-07-19, 18:35
har vart i samma sits själv, idag gör jag konstiga övningar och alla kollar snett.. känns ganska bra ändå. Du kan börja med maskiner om det känns tryggare sen gå över till fria vikter, gjorde iaf så jag ;D

owned4sure
2010-07-19, 18:48
Känns lite som att owned4sure är en sån snubbe man ser i Bully beatdown

herregud.. okej ett exempel: två män står bredvid varandra den ena är glad, självsäker, har en snygg kropp osv. den andra har inget självförtroende alls och står bara o tittar ner i marken röd i ansiktet och skakar av rädsla.

Vem väljer bruden i 99,99999% av fallen? hmmmm... Jo man nr 1.

Sån är verkligheten sluta blunda för den.


placera någon under sig i den påhittade rangordningen.


Du menar alltså att näringskedjan också är en bluff lr?

Richthofen
2010-07-19, 18:52
herregud.. okej ett exempel: två män står bredvid varandra den ena är glad, självsäker, har en snygg kropp osv. den andra har inget självförtroende alls och står bara o tittar ner i marken röd i ansiktet och skakar av rädsla.

Vem väljer bruden i 99,99999% av fallen? hmmmm... Jo man nr 1.

Sån är verkligheten sluta blunda för den.

brudar? snackar vi inte om att träna? du stämplar dig själv som en idiot med dina argument!

frogmachine
2010-07-19, 18:59
Owned4sure lever verkligen upp till sitt namn ;)


Umad?

owned4sure
2010-07-19, 19:05
brudar? snackar vi inte om att träna? du stämplar dig själv som en idiot med dina argument!

Mer ett exempel på att vissa står högre än andra ;)

Eddie Vedder
2010-07-19, 19:15
Intressant att den här verkligheten som beskrivs inte stämmer överens med vad någon annan i tråden varken själv lever efter eller upplever från annat håll. Befinner vi oss alla i någon sorts fiktion?

Jag ser inte ner på andra i gymmet och har aldrig upplevt att andra sett ner på mig. Inte heller upplever jag någonsin att andra på gymmet har den attityden. De få gånger jag stött på det är det extremt små undantagsfall. Att de extrema undantagsfallen skulle vara "verkligheten" förefaller orimligt.

frogmachine
2010-07-19, 19:19
Är det ett skämt att du jämför näringskedjan med detta?

Sjoba
2010-07-19, 19:26
Att behöva se ner på folk för att själv må bra är ett tecken på svaghet och hur osäker man är på sig själv, inte ett tecken på att man är starkare än någon annan.

Tänk på det Owned4sure.

owned4sure
2010-07-19, 19:29
Intressant att den här verkligheten som beskrivs inte stämmer överens med vad någon annan i tråden varken själv lever efter eller upplever från annat håll. Befinner vi oss alla i någon sorts fiktion?

Jag ser inte ner på andra i gymmet och har aldrig upplevt att andra sett ner på mig. Inte heller upplever jag någonsin att andra på gymmet har den attityden. De få gånger jag stött på det är det extremt små undantagsfall. Att de extrema undantagsfallen skulle vara "verkligheten" förefaller orimligt.

Aja bara för att jag är trött på den här diskutionen så säger vi väl följande då:
Jag är den enda människan som ser skillnad på folk, Jag är den enda som dömer folk efter att bara tittat på dem i nån sekund, Jag är den enda personen som anser sig vara bättre än andra.

Och verkligheten är att ingen tittar på varandra, Man dömer inte andra, en maffiaboss och en 3 årig unge respekteras på samma sätt och alla lever lyckliga i alla sina dagar.

owned4sure
2010-07-19, 19:40
Att behöva se ner på folk för att själv må bra är ett tecken på svaghet och hur osäker man är på sig själv, inte ett tecken på att man är starkare än någon annan.

Tänk på det Owned4sure.

Varför skulle jag vara osäker på mig själv för att jag ser ner på någon kan du bevisa att det är så? För jag Har aldrig tvivlat på mig själv och kommer aldrig göra det häller :)

Edit:: sry double post :(

Tiz
2010-07-19, 19:48
Tjena Lagget, få se om jag kan hjälpa dig lite.

På mitt gym kommer all sorts av möjliga människor, allt från vita till svarta, fullt friskna till fullt mentalt sjuka, grovhomosexuella (inte för att jag har nåt emot det) till fullt straighta! Dock har ingen av dessa slagit mig i ögonen och fått mig att tappa hakan som dom här två killarna jag idag imponeras otroligt mycket av: En grovt cp-skadad ung kille och en annan [B]med en avkapad (vänstra?) hand.
Att se dessa två herrar, träna på hur hårt som helst trots sina mycket svåra handikapp, är inget annat än hjärtskärande kan jag lova. Dom kör på, trots hundratals blickar varenda lilla minut, och dom bryr sig inte. Den unga mannen med cp-skadan tränar starkt, ser verkligen till att trycka sista repset och han till och med FRÅGAR folk efter diverse hjälp/passning/redskap. Jag är otroligt impad av denna unga man, som inte låter gå en endaste 10 sekunder utan att kolla sig själv bakom axeln om eventuella idioter skrattar åt honom... Men det spelar ingen roll, för han bryr sig inte!
Den andra killen... vad kan man säga? Hela hans ena hand är avkapad men han kör på som att han hade hela TRE händer. Han har kommit på hur han ska köra för att anpassa sin träning till sitt handikapp och jag kan rakt av säga att han är starkare än mig inom vissa moment på styrketräning. Denna unga, men mycket sociala man, har lagt minnet av sin förlorade hand långt bakåt i minnet, och det har han gjort på ett ytterst imponerande sätt. Det glänser av styrka och självsäkerhet när han där ståendes lyfter sina vikter med sina olika påhittade knep helt anpassade för sitt handikapp, och det är inspirerande kan jag säga.

Snälla, vad du än gör, göm dig inte i ditt lilla skal när du tagit på dig träningsskorna och entrat gymmet, det är helt i onödan! Jag kan lugnt rakt av säga att ingen ens BRYR SIG om din träning och hur du genomför denna, alla är för inne i sin egna för att ens ha tid att titta. Självklart finns det alltid dom där odisciplinerade idioterna som inte har något annat FÖR sig än att stå och peka på folk skrattandes med deras snea mun, men dom sjunker man nästan till deras nivå om man ens bryr sig, för sen på slutet så är det skratta bäst som skrattar sist som gäller.

Hoppas att detta på något minsta sätt hjälpt dig att se över din situation. Jag önskar från hjärtat att du kunde se dessa två herrar jag berättat om på mitt gym, dom av alla skulle nog ändrat din syn på din träning och fått dig att inse att det inte finns det endaste att skämmas för när man står där med sina vikter.

Hoppas verkligen du lyckas!

MVH

bb X
2010-07-19, 20:16
Skäms inte, alla börjar någonstans. Jag kan ibland se folk i min egen ålder som knappt tar stången i bänkpress, men so what? Jag skulle inte kunna få fram ett skratt även om jag villa, de flesta skulle säkert tänka "been there, done that". Kör hårt! :)

chickenspank
2010-07-19, 20:22
Klart folk kommer se ner på dig och skratta åt dig ifall du går till gymmet skakande av rädsla.
Det du ska göra är att gå igenom dörrarna orädd, obrydd och självsäker då kommer ingen skratta kan jag lova dig.

Verkligheten är sån att starka ser ner på svaga så är det nu och har alltid varit och om du inte börjar se dig som bättre än alla andra så kommer du aldrig vara mer än en nolla.

Lär ju få mkt kritik för det här men tyvär så det funkar :/

Kan inte göra mer än att hålla med dig :thumbup:
Fast iof behöver man ju inte ser ner på folk men det första du skrev var rätt sant tycker jag ^^

Lagget
2010-07-19, 20:24
Tjena Lagget, få se om jag kan hjälpa dig lite.

På mitt gym kommer all sorts av möjliga människor, allt från vita till svarta, fullt friskna till fullt mentalt sjuka, grovhomosexuella (inte för att jag har nåt emot det) till fullt straighta! Dock har ingen av dessa slagit mig i ögonen och fått mig att tappa hakan som dom här två killarna jag idag imponeras otroligt mycket av: En grovt cp-skadad ung kille och en annan [B]med en avkapad (vänstra?) hand.
Att se dessa två herrar, träna på hur hårt som helst trots sina mycket svåra handikapp, är inget annat än hjärtskärande kan jag lova. Dom kör på, trots hundratals blickar varenda lilla minut, och dom bryr sig inte. Den unga mannen med cp-skadan tränar starkt, ser verkligen till att trycka sista repset och han till och med FRÅGAR folk efter diverse hjälp/passning/redskap. Jag är otroligt impad av denna unga man, som inte låter gå en endaste 10 sekunder utan att kolla sig själv bakom axeln om eventuella idioter skrattar åt honom... Men det spelar ingen roll, för han bryr sig inte!
Den andra killen... vad kan man säga? Hela hans ena hand är avkapad men han kör på som att han hade hela TRE händer. Han har kommit på hur han ska köra för att anpassa sin träning till sitt handikapp och jag kan rakt av säga att han är starkare än mig inom vissa moment på styrketräning. Denna unga, men mycket sociala man, har lagt minnet av sin förlorade hand långt bakåt i minnet, och det har han gjort på ett ytterst imponerande sätt. Det glänser av styrka och självsäkerhet när han där ståendes lyfter sina vikter med sina olika påhittade knep helt anpassade för sitt handikapp, och det är inspirerande kan jag säga.

Snälla, vad du än gör, göm dig inte i ditt lilla skal när du tagit på dig träningsskorna och entrat gymmet, det är helt i onödan! Jag kan lugnt rakt av säga att ingen ens BRYR SIG om din träning och hur du genomför denna, alla är för inne i sin egna för att ens ha tid att titta. Självklart finns det alltid dom där odisciplinerade idioterna som inte har något annat FÖR sig än att stå och peka på folk skrattandes med deras snea mun, men dom sjunker man nästan till deras nivå om man ens bryr sig, för sen på slutet så är det skratta bäst som skrattar sist som gäller.

Hoppas att detta på något minsta sätt hjälpt dig att se över din situation. Jag önskar från hjärtat att du kunde se dessa två herrar jag berättat om på mitt gym, dom av alla skulle nog ändrat din syn på din träning och fått dig att inse att det inte finns det endaste att skämmas för när man står där med sina vikter.

Hoppas verkligen du lyckas!

MVH

Efter läst denna magnifika text så känner jag mig plötsligt väldigt dum som ens skapat tråden.
Imorgon ska jag ta för mig! Ska våga!

owned4sure
2010-07-19, 20:26
Efter läst denna magnifika text så känner jag mig plötsligt väldigt dum som ens skapat tråden.
Imorgon ska jag ta för mig! Ska våga!

That's the spirit!!! :thumbup:

dupper
2010-07-19, 20:43
Kan inte göra mer än att hålla med dig :thumbup:
Fast iof behöver man ju inte ser ner på folk men det första du skrev var rätt sant tycker jag ^^

Självklart. Efter att ha läst tråden kan jag också hålla med flertalet av owned4sures exempel. Men dessa exempel är extremer och har väldigt lite med frågan om att se ner på folk att göra.

Jag reagerade iaf på hans första inlägg, där han skriver:
Klart folk kommer se ner på dig och skratta åt dig ifall du går till gymmet skakande av rädsla.

Verkligheten är sån att starka ser ner på svaga så är det nu och har alltid varit och om du inte börjar se dig som bättre än alla andra så kommer du aldrig vara mer än en nolla.


Och det är det som inte stämmer. Varför skulle man som stark se ner på en nybörjare? Varför skulle man se ner på och skratta åt någon som är osäker i sig själv?
Antagligen för att man har ett behov av att hävda sig. Det är också detta flera andra menar i replikerna, att det inte alls är så för ALLA. Att det är så för vissa individer som, ofta, tar mer plats än andra betyder inte att det är verkligheten.

Felet i det owned4sure skriver ligger helt klart i att han tycker att det är just STARKA som ser ner på svaga. Och det går ju inte att säga emot direkt; han kanske tycker att det är just de individer som ser ner på svagare som är de starka?

Blev kanske lite långt. Det jag vill säga till sist är att mycket ligger i ens huvud. Verkligheten är ju olika för olika personer; och om t.ex. owned4sure tycker att verkligheten är sådan kommer han att fortsätta se det så. Men det blir verkligen vad man gör det till, och jag vill verkligen påstå att majoriteten av folk som tränar på diverse gym och är starka fysiskt också förstår att man inte blir stark av ett lotteri.

Lagget
2010-07-19, 21:27
Snabb fråga: Tänkte försöka göra ett ärligt försök med gymmet och funderar på ta före - efter bilder? Så jag har en målsättning menar jag:)

chaffisen
2010-07-19, 21:29
Snabb fråga: Tänkte försöka göra ett ärligt försök med gymmet och funderar på ta före - efter bilder? Så jag har en målsättning menar jag:)

Go for it, många som ångrar att vi inte gjorde det :Virro

owned4sure
2010-07-19, 21:37
Snabb fråga: Tänkte försöka göra ett ärligt försök med gymmet och funderar på ta före - efter bilder? Så jag har en målsättning menar jag:)

Japp mål är bra o ha håller en motiverad :)

Lycka till grabben och bry dig inte om vad idioter som jag själv tycker om dig cuz remember YOU ARE THE BEST! :cool:

Crocker
2010-07-19, 21:39
japp mål är bra o ha håller en motiverad :)

lycka till grabben och bry dig inte om vad idioter som jag själv tycker om dig cuz remember you are the best! :cool:
+123

xkurdi
2010-07-19, 23:09
Du ska absolut inte vara rädd för att gå ner på gymmet.
Du kan även läsa min tråd om min fenomala svettning, jag har skitbra tips där på hur jag tänker och hanterar olika sitatuioner, men tar ett litet ex/förklarar här nedan:

Varför går du och tränar på gymmet?
För att bli starkare, få bättre hälsa och ha kul!

Dom som är på gymmet, skrattar dom åt dig om du gör fel eller hjälper dom till?
Jag tror dom är där av samma anledning som du är, bli starkare, få bättre hälsa och ha kul! Dessutom har dom även kul när dom hjälper andra som kanske är mera på nybörjar stadiet.

Vad har du att förlora på att ta stången + 15 kg i bänkpress?
INGETING! Du är ju där för att ha kul o bli starkare och må bra.
Tror nog dom flesta du ser på gymmet har börjat på 15 kg + stången någon gång.

Tänk alltid så här:
Varför kollar dom på dig? För att se hur du tränar, kanske har du fel och dom vill hjälpa till?
Dessa är bara vanliga människor - de är inte mer värda än dig, absolut inte. Alla är lika värda, glöm inte det.

Jag hoppas detta inlägg kan hjälpa dig lite, hjälpte även mig själv lite nu när jag skrev ner detta och jag har med varit som dig, men visst ska man börja någon gång?
Hoppas du tränar hårt nu och har kul, det är det viktigaste.

ItsAllGenes
2010-07-19, 23:52
Japp mål är bra o ha håller en motiverad :)

Lycka till grabben och bry dig inte om vad idioter som jag själv tycker om dig cuz remember YOU ARE THE BEST! :cool:

Asså, du är ju en fjant rent ut sagt. Alla börjar någonstans och det visar bara hur narrow-minded du är som ser ner på folk för att de är svagare, är det du på bilden? Ja isåfall skulle jag gissa att jag bänkar dubbla det du gör, knäböjer det dubbla och när jag kör chins så hänger jag på din vikt runt mitt bälte. Ser jag ner på nybörjare för det? Nej.

Du säger att du anser dig bättre än andra, ja det kan man göra, varje persons värld kretsar ju kring en själv. Det behöver inte betyda att man måste se ner på andra och inte kan ha respekt för andra människor och faktiskt ha förståelse för andra människors situation.

Gissar att du går och skrattar och människor som sitter i rullstol eller har någon neurologisk sjukdom också? För du är ju bättre än dem.....

Många är säkerligen narcissister men man behöver ju inte hålla på som du gör för det.

Deceiver85
2010-07-19, 23:53
Lagget,

Jag kan bara instämma i kören av peppningar och uppmuntringar; under de fem år jag har tränat (på allt från universitetsgym, SATS, atletklubbar och källargym) har jag aldrig stött på någon som varit så stor idiot att han/hon skrattat åt en nybörjare, vi har alla varit nybörjare någon gång och brottats med osäkerhet och dåligt självförtroende.

Träna hårt, tro på dig själv och om några år kommer du själv kunna peppa andra i liknande situation. Din sjukdom kommer inte vara i vägen eller göra dig till åtlöje, utan vara ytterligare en faktor som gör dina resultat om några år ännu mer awesome! :thumbup:

ItsAllGenes
2010-07-19, 23:59
Japp mål är bra o ha håller en motiverad :)

Lycka till grabben och bry dig inte om vad idioter som jag själv tycker om dig cuz remember YOU ARE THE BEST! :cool:

Hahahha, jag kom på att du bara är ett forumtroll. Sökte på dina andra inlägg och där skriver du hur du kör mage i 15 minuter non-stop. Sen din film är ju en klassiker också.

Så kommer du här och postar om hur starkare ser ner på de svagare? Ja det kan inte finnas många du kan se ner på då, vad väger du? 50kg?

Registrerad i maj 2010 också. Och din avatar är ju cool *rolleyes*

owned4sure
2010-07-20, 00:10
Asså, du är ju en fjant rent ut sagt. Alla börjar någonstans och det visar bara hur narrow-minded du är som ser ner på folk för att de är svagare, är det du på bilden? Ja isåfall skulle jag gissa att jag bänkar dubbla det du gör, knäböjer det dubbla och när jag kör chins så hänger jag på din vikt runt mitt bälte. Ser jag ner på nybörjare för det? Nej.

Du säger att du anser dig bättre än andra, ja det kan man göra, varje persons värld kretsar ju kring en själv. Det behöver inte betyda att man måste se ner på andra och inte kan ha respekt för andra människor och faktiskt ha förståelse för andra människors situation.

Gissar att du går och skrattar och människor som sitter i rullstol eller har någon neurologisk sjukdom också? För du är ju bättre än dem.....

Många är säkerligen narcissister men man behöver ju inte hålla på som du gör för det.

Hmm tränar aldrig på gym tränar endast thaiboxning o brasiliansk jujutsu och har tränat det i 5 år nu. skiter fullständigt i vad du bänkar hade kunnat bryta alla ben i din kropp innan din trögakropp ens hunnit reagera så jävla värdelös är du fjant...
Btw skrattar jag inte åt rullstolsbundna..
De ända jag ser ner på är värdelösa äckel som du.

owned4sure
2010-07-20, 00:15
Hahahha, jag kom på att du bara är ett forumtroll. Sökte på dina andra inlägg och där skriver du hur du kör mage i 15 minuter non-stop. Sen din film är ju en klassiker också.

Så kommer du här och postar om hur starkare ser ner på de svagare? Ja det kan inte finnas många du kan se ner på då, vad väger du? 50kg?

Registrerad i maj 2010 också. Och din avatar är ju cool *rolleyes*

1 Med starkare menar jag inte mängd muskler
2 väger 69 kg
3 gymmar aldrig tränar enbart kampsporter
4 Om vi möts i en fight ligger du garanterat deckad i första ronden o det betyder att jag är starkare än dig och eftersom att du är helt värdelös så ser jag ner på dig också.
5. och innan du börjar trasha min kropp kanske du ska visa din egen?

ItsAllGenes
2010-07-20, 00:16
Hmm tränar aldrig på gym tränar endast thaiboxning o brasiliansk jujutsu och har tränat det i 5 år nu. skiter fullständigt i vad du bänkar hade kunnat bryta alla ben i din kropp innan din trögakropp ens hunnit reagera så jävla värdelös är du fjant...
Btw skrattar jag inte åt rullstolsbundna..
De ända jag ser ner på är värdelösa äckel som du.

Haha du är för rolig. Är en fröjd att läsa dina inlägg. Om du nu inte ens tränar på gym varför är du på ett träningsforum och påstår att starka individer ser ner på de svaga? Angående vad jag bänkar så var det ett exempel på hur patetisk du framstår när du hävdar att du ser ner på andra för att de är svagare än du själv. Du sa ju att du ser ner på de som är svagare? Nu får du faktiskt ta och bestämma dig.

owned4sure
2010-07-20, 00:20
Haha du är för rolig. Är en fröjd att läsa dina inlägg. Om du nu inte ens tränar på gym varför är du på ett träningsforum och påstår att starka individer ser ner på de svaga? Angående vad jag bänkar så var det ett exempel på hur patetisk du framstår när du hävdar att du ser ner på andra för att de är svagare än du själv. Du sa ju att du ser ner på de som är svagare? Nu får du faktiskt ta och bestämma dig.

1: Detta forum är inte bara för folk som gymmar.
2: Styrka har inget med antal kilo man tar i bänken o göra, vet du inte det så kan du ju ta o hänga dig. :whipped:

cero
2010-07-20, 00:25
4 Om vi möts i en fight ligger du garanterat deckad i första ronden o det betyder att jag är starkare än dig och eftersom att du är helt värdelös så ser jag ner på dig också.

Upp till bevis, tuffing. :)

ItsAllGenes
2010-07-20, 00:25
1 Med starkare menar jag inte mängd muskler
2 väger 69 kg
3 gymmar aldrig tränar enbart kampsporter
4 Om vi möts i en fight ligger du garanterat deckad i första ronden o det betyder att jag är starkare än dig och eftersom att du är helt värdelös så ser jag ner på dig också.
5. och innan du börjar trasha min kropp kanske du ska visa din egen?

Ja för jag har något att bevisa för det är jag som kommer in hit och påstår att starkare individer ser ner på de svaga? Du tycker du är väldigt cool som sitter över internet och påstår att du kan slå ner människor?

Om vi förutsätter att du skulle ha en chans mot mig i en fight så skulle det ändå inte betyda att du är starkare än mig. Vad är du starkare än mig i? Du verkar ju inte kunna så mycket om fighting om du tror att det är den starkaste som kommer ut vinnande ur en fight.
Det är fördummande att ens diskutera med dig och därför avstår jag nu, vill inte sjunka till din extremt låga nivå.

ItsAllGenes
2010-07-20, 00:29
1: Detta forum är inte bara för folk som gymmar.
2: Styrka har inget med antal kilo man tar i bänken o göra, vet du inte det så kan du ju ta o hänga dig. :whipped:

Okej en sista reply innan jag lägger mig....
Nähä vad är styrka enligt dig då?

"Muscular strength, is the ability of a person to exert force on physical objects using muscles" -wikipedia

owned4sure
2010-07-20, 00:35
Ja för jag har något att bevisa för det är jag som kommer in hit och påstår att starkare individer ser ner på de svaga? Du tycker du är väldigt cool som sitter över internet och påstår att du kan slå ner människor?

Om vi förutsätter att du skulle ha en chans mot mig i en fight så skulle det ändå inte betyda att du är starkare än mig. Vad är du starkare än mig i? Du verkar ju inte kunna så mycket om fighting om du tror att det är den starkaste som kommer ut vinnande ur en fight.
Det är fördummande att ens diskutera med dig och därför avstår jag nu, vill inte sjunka till din extremt låga nivå.

Aa faktiskt tycker att jag är jävligt cool till skillnad från dig som lunkar runt o stirrar ner i golvet för att du är en riktig nobody.
När jag säger starkast menar jag för fan inte starkast muskelmässigt...

Sant man vinner inte en fight på att kunna bänka 10 kg mer än sin motståndare vilket jag inte häller påstått fighting handlar om väldigt många faktorer men efter som att du är för inkompetent för att fatta något så orkar jag inte diskutera det med dig.
Sen att du väljer att avstrå från diskutionen glädjer mig ;)

owned4sure
2010-07-20, 00:38
Okej en sista reply innan jag lägger mig....
Nähä vad är styrka enligt dig då?

"Muscular strength, is the ability of a person to exert force on physical objects using muscles" -wikipedia

Ja t.ex vad tror du det är som gör en person självsäker är det styrkan i armarna eller är det den mentala styrkan? Du vet allt sitter i skallen förvånansvärt att du inte fattat det :S

Vad tror du det är som får en person att fortsätta trycka dom sista repsen då alla krafter är slut? den mentala styrkan eller fysiska?

Vad tror du det är som får en person att klara någon typ av utmaning? Jo den mentala styrkan, viljan att klara det.

Det är ju knappast musklerna som får en att överkomma rädsla.

Styrka för mig kommer från hjärtat inte musklerna.

ItsAllGenes
2010-07-20, 00:38
Aa faktiskt tycker att jag är jävligt cool till skillnad från dig som lunkar runt o stirrar ner i golvet för att du är en riktig nobody.
När jag säger starkast menar jag för fan inte starkast muskelmässigt...

Sant man vinner inte en fight på att kunna bänka 10 kg mer än sin motståndare vilket jag inte häller påstått fighting handlar om väldigt många faktorer men efter som att du är för inkompetent för att fatta något så orkar jag inte diskutera det med dig.
Sen att du väljer att avstrå från diskutionen glädjer mig ;)

Okej coolboy16.

chickenspank
2010-07-20, 01:00
Okej en sista reply innan jag lägger mig....
Nähä vad är styrka enligt dig då?

"Muscular strength, is the ability of a person to exert force on physical objects using muscles" -wikipedia

Styrka är vilja, styrka är snabbhet, styrka är mod, styrka är uthållighet styrka är allt möjligt inte bara hur många kg man curlar med. Alla har styrkor och svagheter och dom behöver itne ha nånting med muskler o göra.

::edit kan ha fel men det är styrka för mig iaf :P

Danne2k
2010-07-20, 13:56
Aa faktiskt tycker att jag är jävligt cool till skillnad från dig som lunkar runt o stirrar ner i golvet för att du är en riktig nobody.
När jag säger starkast menar jag för fan inte starkast muskelmässigt...

Sant man vinner inte en fight på att kunna bänka 10 kg mer än sin motståndare vilket jag inte häller påstått fighting handlar om väldigt många faktorer men efter som att du är för inkompetent för att fatta något så orkar jag inte diskutera det med dig.
Sen att du väljer att avstrå från diskutionen glädjer mig ;)

Du kan väl åtminstone försöka stava rätt om du nu ska komma med massa personangrepp, din nolla.

Han sa att han skulle lägga sig (och sova), inte lägga sig som i "ge upp" (tolkade jag det som).

Rimmon
2010-07-20, 14:14
Jag är en ganska dålig person som dömer folk, ser ner på folk och är allmänt jävla vidrig, och inte ens jag ser ner på nybörjare på gymmet, kanske för att jag ännu är nybörjare själv.
Jag själv vågade mig inte ens i närheten av dom fria vikterna mina första månader, hade ingen struktur och kände mig bara osäker. När jag började köra strikt efter ett program och lärde mig basövningar släppte det väldigt fort och nu trivs jag som fisken i vattnet på gymmet. Som någon nämnt tidigare så handlar det om att veta vad man håller på med, läs dig till lite kunskap och prova rörelsebanor med ett kvastskaft hemma, gå sedan och pina dig igenom dom första passen tills det börjar släppa så ska du se att du känner dig hemma där förr eller senare.

Deafmute
2010-07-20, 14:31
En annan sak om du skulle känna dig osäker på hur du ska utföra dina övningar kan väl vara att ta med sig en polare nån gång. Helst en kunnig variant också som kan visa dig lite av grunderna. Då behöver du åtminstone inte känna dig osäker på den biten ett tag.

Har tränat till och från sen jag var 18 (mer aktivt dom senare åren) och är idag 28. Jag känner mig fortfarande osäker på vissa övningar, om hur dom ska utföras och så vidare. Då kan jag själv sitta och spana lite på andra för att se hur dom gör det. Sen sitter jag även på nätet när jag letar nya övningar, finns flera sidor som visar hur man ska utföra övningarna. Vet inte hur man får länka på detta forum så jag undviker det nu.

Sen finns det väl alltid disco-gymmare och testosteron-juppies som är lite mer stirriga än andra, men skit i dom och kör hårt!

Adama
2010-07-20, 14:48
Brukar be riktigt stora killar som jag aldrig pratat med förut att passa mig. Aldrig några problem, ofta blir lite glatt snack efteråt. Nästan som regel kan man säga att ju större snubbe jag fått tag på desto trevligare är de. Gäller bara att man tar sig ur sin "comfort zone" och pratar med folk så går det bra.

Tobbeh
2010-07-20, 15:07
det är inte pinsamt, ingen vettig individ skrattar åt dig på gymmet, ingen är stor i början av sin karriär.. kör bara

Lagget
2010-07-20, 17:20
Körde på idag, gick in med självsäkerhet!
Och valde utan att känna press att köra spinning i 8min som uppvärmning!

SVIN KUL IDAG!:D

mattilainen
2010-07-20, 17:23
så ska det låta!

Brickhead
2010-07-20, 17:25
gött o höra!

Lagget
2010-07-20, 17:47
Gjorde mina första benböj också! Fast bara 25kg :-/

wird
2010-07-20, 18:18
Ingen skrattar åt dig, alla har vi varit junior på gymmet någon gång. Det du pratar om att du inte vet var du ska börja, lägg upp din träning (finns mycket att läsa om här på Kolozzeum) och var beslutsam. Det blir garanterat bättre med tiden.

Lycka till!

xkurdi
2010-07-20, 19:02
owned4sure: Kanske borda tänka på vad du heter här på kolozzeum och sen inser att det stämmer in på dig sj? :P

Richthofen
2010-07-20, 20:30
Alltid roligt när flera väljer min favoritsyssla:)

Framsteg, kötta på!

JJOHANSSON
2010-07-20, 20:36
187 cm, 60kg när jag började för 5 månader sen, va inte precis stora killen. Visst folk stirrar. sånt som händer, kör på bara :)

Stoltz
2010-07-20, 20:50
Har inte läst hela tråden, men kör på. Oroa dig inte, det är verkligen inte vanligt att någon skrattar åt någon annan på ett gym.

När jag började var jag runt 198 cm och vägde runt 60 kg, och jag kunde knappt lyfta stången ens. På allvar. Jag var lägst på stegen och otroligt svag för min ålder. Men det var bara att köra på och det lönade sig :)

Lycka till!

hejhopp79
2010-07-20, 20:51
Killar brukar inte skratta åt andra killar på gymmet. Snarare kanske någon skulle hjälpa dig bli starkare

tobe
2010-07-20, 21:06
Killar brukar inte skratta åt andra killar på gymmet. Snarare kanske någon skulle hjälpa dig bli starkare

Jo det händer nog tyvärr rätt ofta att killar skrattar åt andra killar.
Män gör det dock inte ;)

Långsmal
2010-07-20, 21:09
Jag är nästan lika smal och ännu längre än dig. Får bara positiv feedback från andra på gymmet. Folk uppskattar att man är där och gör sitt bästa. Det finns mer styrka än den fysiska. En stark inställning kan vara nog så imponerande. Ta steget, och ta det fullt ut !

Kör hårt!

hejhopp79
2010-07-20, 21:25
Jo det händer nog tyvärr rätt ofta att killar skrattar åt andra killar.
Män gör det dock inte ;)

Haha, sant.

fdanell
2010-07-21, 01:07
karate kid gjorde ju den här tråden rätt underhållande :)

Som sagt de stora grabbarna hade nog gärna hjälpt till om du hade bett dem.

oTure
2010-07-21, 07:55
SKrattar någon åt dig är det bara byta gym, på ett riktigt gym är det kamratskap och vänskap som frodas, inte skratt

Luca Brasi
2010-07-21, 08:35
By the way;är det verkligen lämpligt att styrketräna för personer med Marfans syndrom med tanke på belastningen på aorta?

NikoLei
2010-07-21, 09:37
Riktigt kul att höra att du börjar känna dig bekvämare på gymmet!:)

Haka inte upp dig på vikter i början, det är bara siffror.
Träna på de vikter som känns bra för dig, domkommer öka med tiden, så är det för alla.

Kom ihåg att träning ska vara kul och utmanande, du tränar för egen skull och tävlar mot dig själv, som flertalet nämnt i denna tråd.
Kör på det som känns bra och var inte rädd att fråga folk om tips och råd, det visar ju bara att du är seriös och vill lära dig och gå framåt i din träning :)

Folk som ser ner på en är svaga innerst inne, och såna borde du ändå inte lägga energi på att bry dig om, det är tillräckligt synd om dom redan ;)
Är man stark och trygg i sig själv så behöver man inte trycka ner andra, det lär man sig redan som liten barnunge, tyvärr växer somliga inte upp och blir män...har vi ju redan ett eminent exempel på i denna tråd :cool:

Sist men inte minst, ett stort lycka till med träningen! Kick some ass :hbang:

Evolus
2010-07-21, 10:40
Du kan ju iaf ha vikter på stången från start...själv var jag 186, vägde 95 kg å klarade knappt stången ;)

Lagget
2010-07-21, 13:29
By the way;är det verkligen lämpligt att styrketräna för personer med Marfans syndrom med tanke på belastningen på aorta? jag ser inget fel med det? Så länge den inte blir fucked up :P simmaren Michael Phelps styrketränar ju :) tack för alla svar! Otroligt vad folk här är positiva och hjälpsamma!

Floddan
2010-07-21, 16:24
Tror inte så många skrattar åt nybörjare egenligen, de flesta känner igen sig.

Ibland småfnissar man åt folk på gymmet men det är oftast folk som tränat 30 år men ändå är obotligt vansinniga.

Perkey
2010-07-21, 17:14
Det där med osäkerhet hänger oftast ihop med okunsap, dvs man vet inte vilka övningar man ska köra, i vilken ordning, hur ofta osv. så man står bara där som ett fån och går runt till någon random maskin som verkat häftig (allt stämmer in första gången jag entrade ett friskis & svettis) men med tiden kommer också kunskapen och likaså självförtroendet.

Och om ett par månader kommer någon bekant säga till dig: "fan, har du inte blivit grövre?" Snacka om självförtroendeboost när man hör dom orden!