handdator

Visa fullständig version : Planering till vårdeff


Fors
2003-10-19, 01:24
Nu till våren tänkte jag försöka mig på en deff.
Jag tänkte försöka skaffa mig ett gäng magrutor, har nämligen alrdig haft detta. Frågan är om jag på min planerade 14 veckors deff kommer lyckas få bort tillräckligt med fett från magen?
Innan jag började tränade vägde jag 65, inga rutor. Nu väger jag 75 och absolut inga rutor. Hur långt ned bör jag behöva gå i kilona för att rutorna ska göra sig påminda? Kan de ens ha ökat så mkt i volym att de blir synliga innan jag har gått under min utgångsvikt?
Det är ju inte aktuellt att deffa ner mig totalt, utan jag kan som max gå ner de 7 kg som 14 veckor deff medför.
Det känns ju inte så givande att slänga bort 3 månader på ngt som inte lever upp till förväntningarna. Samtidigt blir det ju bara värre av att bulka upp sig ännu mer.

Ngn med erfarenhet eller råd?

King Grub
2003-10-19, 06:19
Det är nog inte i första hand frågan om ifall själva rutorna har blivit större, utan om din viktökning innebär att du har utökat späcklagret på magen ytterligare, eller om viktökningen består av muskler och fett utspritt jämnt över kroppen. Om så är fallet kan du mycket väl få fram konturerna om du deffar ner till utgångsläget, viktmässigt. För lite muskelmassa har du väl lagt på dig? Annars verkar en bulk rätt misslyckad.

Fors
2003-10-19, 11:31
Det låter rimligt det där.
Faktum är att jag, iaf runt magpartiet, inte kan ana mycket mer fett än innan bulken började.
Jag får helt enkelt hoppas på att det går bra...om inte så finns det iaf en drös med andra muskler som kommer synas bättre :)