handdator

Visa fullständig version : Var ute och festade, skum sak.


xarizma
2010-07-18, 20:27
Ska berätta om en sak som hände i Fredags när jag var ute på nattklubb med mina polare. Vi möts först upp vid centralen, alla e på partyhumör och vi drar in till klubben vid 22:30 tiden. Allting är cool, börjar bli mer och mer folk.. vi börjar bli fullare osv. Spolar tiden och allting lite , vi står i baren vid ena hörnet - 2 utav mina polare larvar sej utan att ja vet om de.. men det råkar vara så att jag är med dem , när de lutar sig över bardisken och fyller bira på glas. Tar ungefär 10-12 sekunder för personal att upptäcka detta, och alla vi 3 blir utslängda. Som sagt, jag ser inte ett skit från början, sedan ber jag dem lägga av och då är det försent. Under den stunden var jag ganska dragen också, ser att bartendern säger åt vakten och han slänger ut oss alla.. Orkar varken bry mig eller lägga ner tid men jag var helt jävla oskyldig.. Känns svårt att svälja skiten ibland..?

Fan, vissa ordningsvakter i Stockholm suger så hårt..

Pepparkakssmurfen
2010-07-18, 20:29
Det är väl inte så skumt att bli utslängd om man stjäl öl?
Dumt beteende.

Folke50
2010-07-18, 20:30
Behave in da club!!11

von huff
2010-07-18, 20:30
Klart att vakten slänger ut alla:)Han är knappast intresserad av vem som gjorde vad, bortförklaringar osv han får se idioter varje helg endå

wo0ord
2010-07-18, 20:31
Orka ta en fylle-diskussion med ett gäng som fyllt på öl själva genom baren. *screwy* Alla utom du då dvs

944RS
2010-07-18, 20:32
Vad var skumt?

xarizma
2010-07-18, 20:32
Jag menar inte att vakten gjorde fel i hela händelsen. Men borde man inte bry sig lite mer om andra? Jag menar, ska alla lida? Verkar mer som att dom skiter i att analysera problemet och gå in i djupet, för att dom helt enkelt bara vill få bort problemet helt från början - för att dom eventuellt inte orkar lösa det.

Snobbe
2010-07-18, 20:32
Ska du börja diskutera om det var 2 av 3 som snodde öl i ett kompisgäng på en klubb där alla e fulla och musiken är så hög så det inte går att snacka?

xarizma
2010-07-18, 20:33
Vad var skumt?Att jag blev utslängd?

Snobbe
2010-07-18, 20:33
Jag menar inte att vakten gjorde fel i hela händelsen. Men borde man inte bry sig lite mer om andra? Jag menar, ska alla lida? Verkar mer som att dom skiter i att analysera problemet och gå in i djupet, för att dom helt enkelt bara vill få bort problemet helt från början - för att dom eventuellt inte orkar lösa det.

Det dom såg var ett kompisgäng på 3 pers som snodde öl dom såg antagligen inte att det bara var dina 2 polare bara o ge upp o skaffa nya polare:)

xarizma
2010-07-18, 20:33
Ska du börja diskutera om det var 2 av 3 som snodde öl i ett kompisgäng på en klubb där alla e fulla och musiken är så hög så det inte går att snacka?Annars så brukar typ 80% av vakterna ta ut och snacka med en först.

944RS
2010-07-18, 20:35
Att jag blev utslängd?

Men du skulle ju säkert ändå gå ut till dina polare så varför inte. Sedan kan ju personalen sagt att ni var ett gäng som hörde ihop.

Folke50
2010-07-18, 20:35
Om man ser ett "gäng" bete sig illa, som dessutom druckit. Brukar man då fråga varje enskild individ : Du grappen, harru gjort någe oförskemt månne!" ?

Du ska kastas ut, helst med ett grepp som omfattar 1 hand runt nacken och en som lyfter dig byxorna

Deceiver85
2010-07-18, 20:36
Men plz, hade du velat haft målkamera eller? ;)

Pudzianovski
2010-07-18, 20:36
Fan, vissa ordningsvakter i Stockholm suger så hårt..

Vissa fulla snorungar suger jävligt hårt oxå..

hejhopp79
2010-07-18, 20:37
Jag menar inte att vakten gjorde fel i hela händelsen. Men borde man inte bry sig lite mer om andra? Jag menar, ska alla lida? Verkar mer som att dom skiter i att analysera problemet och gå in i djupet, för att dom helt enkelt bara vill få bort problemet helt från början - för att dom eventuellt inte orkar lösa det.

För att man inte orkar diskutera med berusade människor, då de inte kan resonera så logiskt som man gör i nyktert tillstånd.

Folke50
2010-07-18, 20:39
Vissa fulla snorungar suger jävligt hårt oxå..

Låter som någon har ett bra sexliv! Kan du inte pm.a mig. *kjamiz*

xarizma
2010-07-18, 20:42
Shet, har ni inget liv dudes? Jag ställde en fråga, och begär ordentliga svar utan att bli till åtlöje eller få kommentarer som nästan får igång en ful sida utav min käft. Ja, och det kommer leda till att jag får en BAn, därför väljer jag att inte använda den mörka sidan utav mig. Men plz - seriöst. Om ni inte har en vettig ton att skriva med - skriv inte alls snälla. Jag skiter i hur många som svarar här, hellre att 2 normala personer svarar än 10 dumma.

Tack för mig.

Deceiver85
2010-07-18, 20:46
Shet, har ni inget liv dudes? Jag ställde en fråga, och begär ordentliga svar utan att bli till åtlöje eller få kommentarer som nästan får igång en ful sida utav min käft. Ja, och det kommer leda till att jag får en BAn, därför väljer jag att inte använda den mörka sidan utav mig. Men plz - seriöst. Om ni inte har en vettig ton att skriva med - skriv inte alls snälla. Jag skiter i hur många som svarar här, hellre att 2 normala personer svarar än 10 dumma.

Tack för mig.
Tråkigt bara för dig att ingen håller med dig om att det var konstigt att hela ditt kompisgäng (inklusive dig själv) blev utslängt för att ni försökte sno öl.

Dav0d
2010-07-18, 20:46
Shet, har ni inget liv dudes? Jag ställde en fråga, och begär ordentliga svar utan att bli till åtlöje eller få kommentarer som nästan får igång en ful sida utav min käft. Ja, och det kommer leda till att jag får en BAn, därför väljer jag att inte använda den mörka sidan utav mig. Men plz - seriöst. Om ni inte har en vettig ton att skriva med - skriv inte alls snälla. Jag skiter i hur många som svarar här, hellre att 2 normala personer svarar än 10 dumma.

Tack för mig.

Vi defineras av de vi umgås med, välj smartare umgänge eller acceptera faktumet att människor definerar dig annorlunda än vad du kanske är.

Mvh

Olegh
2010-07-18, 20:48
Tough shit, men sätt dig in i vaktens situation. Det var det bästa han kunde göra för ALLAS skull, utom möjligtvis din. Stör det dig så skaffa bättre kompisar.

xarizma
2010-07-18, 20:49
Tråkigt bara för dig att ingen håller med dig om att det var konstigt att hela ditt kompisgäng (inklusive dig själv) blev utslängt för att ni försökte sno öl.Vilka exakt menar du med ''ni?'' Har jag inte skrivit ungefär 2 gånger att de hela skedde utan att jag märkte det från början?

xarizma
2010-07-18, 20:50
Olegh : Ja, du har 100% rätt. Jag menar inte att det var orättvisst att jag blev utkastat, tvärtom egentligen. Vakten gjorde väl de han borde gjort där - men det är snarare vaktens attityd som svider.

MrBoris
2010-07-18, 20:55
Olegh : Ja, du har 100% rätt. Jag menar inte att det var orättvisst att jag blev utkastat, tvärtom egentligen. Vakten gjorde väl de han borde gjort där - men det är snarare vaktens attityd som svider.

Jag förstår din desperation över orättvisa men tyvärr är det oftast så att man bedöms efter sin umgängeskrets. Som andra sagt, byt kompisar, det är enda lösningen om det inte ska upprepas

Trance
2010-07-18, 20:56
Olegh : Ja, du har 100% rätt. Jag menar inte att det var orättvisst att jag blev utkastat, tvärtom egentligen. Vakten gjorde väl de han borde gjort där - men det är snarare vaktens attityd som svider.

Han kanske borde skaffa ett liv? För att inte tala om bartendern som också borde skaffa ett liv. Ölen i sig hade nog ett ok men skulle nog inte skada om den också uppgraderade sitt liv lite i alla fall. Klubbägaren som satt policyn borde skaffa sig två liv, minst.

Kwon
2010-07-18, 20:59
Under den stunden var jag ganska dragen också, ser att bartendern säger åt vakten och han slänger ut oss alla.. Orkar varken bry mig eller lägga ner tid men jag var helt jävla oskyldig.. Känns svårt att svälja skiten ibland..?.

Guilty by association :(

Frantic
2010-07-18, 21:00
Det är klart att det är frustrerande att bli utkastad när man inte gjort nåt men man måste ju se det från vaktens synpunkt också. Hade du snott öl så hade du säkert stått där och hävdat att du var oskyldig ändå.

Deceiver85
2010-07-18, 21:07
Vilka exakt menar du med ''ni?'' Har jag inte skrivit ungefär 2 gånger att de hela skedde utan att jag märkte det från början?

Ni = du och dina kompisar. Om du nu var ute med dina kompisar, hade du verkligen stannat kvar inne på krogen om du kunnat, eller hade du följt med dina kompisar ut?

xarizma
2010-07-18, 21:12
Ni = du och dina kompisar. Om du nu var ute med dina kompisar, hade du verkligen stannat kvar inne på krogen om du kunnat, eller hade du följt med dina kompisar ut?Jag hade självklart gått ut, men utslängd behövde jag inte bli - skiter i utslängningen. Jag behövde inte bli mött med en piss attityd.

Vadå, kvittar det för dig om man blir utslängd eller går till EXIT med egen vilja, eller?

Silverschnitzel
2010-07-18, 21:13
Om DETTA får dig att bli upprörd kan du inte ha varit med om så mycket när det gäller vakter? Jag är seriös och försöker inte vara dryg.

Snobbe
2010-07-18, 21:14
Jag blev utkastad en gång när jag var för "full" var knappast fullast på stället och betedde mig bra men blev utkastad... Det är sånt som händer vem fan bryr sig dra till nästa ställe istället...

Alexton
2010-07-18, 21:15
Ni kom väldigt lindrigt undan, hade 2 bekanta som gjorde samma sak och blev tagna. De blev misshandlade i en gränd bakom krogen av 3 vakter.

De kommer nog inte göra om det :D

xarizma
2010-07-18, 21:15
Om DETTA får dig att bli upprörd kan du inte ha varit med om så mycket när det gäller vakter? Jag är seriös och försöker inte vara dryg.Haha, du har rätt faktiskt. Jag är en jävligt lugn kille som har lugna vänner, blandar aldrig in mig i problem/bråk/diskussioner osv. Därför jag reagerade lite väl för mycket just denna gång - cause I know myself. Blir aldrig utslängd.

miss_incorrigible
2010-07-18, 21:15
Vad trist... men jag hoppas ni åtminstone hann vaska innan de slängde ut er!

xarizma
2010-07-18, 21:17
Vad trist... men jag hoppas ni åtminstone hann vaska innan de slängde ut er!''Ni?''

944RS
2010-07-18, 21:22
Då har vi kommit fram till att du är den stora förloraren för du hann ju aldrig sno någon öl! Bättre lycka nästa gång!*slap*

Näe, lägg ner nu. Du har ju inte beskrivit vad vakten har gjort/sagt så det är väl ganska svårt att vara på "din sida" så som du beskrev händelsen i första inlägget.

Ganymedes
2010-07-18, 21:23
Jag tycker att han borde ha slagit er först.

=)

Degpekka
2010-07-18, 21:23
Blev du fysiskt utslängd eller fick du gå själv?

xarizma
2010-07-18, 21:25
Då har vi kommit fram till att du är den stora förloraren för du hann ju aldrig sno någon öl! Bättre lycka nästa gång!*slap*

Näe, lägg ner nu. Du har ju inte beskrivit vad vakten har gjort/sagt så det är väl ganska svårt att vara på "din sida" så som du beskrev händelsen i första inlägget.Vakter säger inte så mycket. Snubben som jobbar i baren bustade mina 2 s.k vänner och då vart vi alla 3 utslänga p.g.a att vi var ''ett umgänge''. Sedan när jag försökte prata så ignorerade han - som nästan alla vakter gör - för att dom helt enkelt tar den korta vägen istället. FFs, t.o.m poliser lyssnar på en mer! Då var jag inte så jätteberusad heller ens , jag kunde ffs stå upp, snacka, lyssna och öppna ögonen!


Jag tror inte jag behöver beskriva så mycket, för du verkar vara rätt okunnig om stockholms uteliv? :)

Deceiver85
2010-07-18, 21:26
Jag hade självklart gått ut, men utslängd behövde jag inte bli - skiter i utslängningen. Jag behövde inte bli mött med en piss attityd.

Vadå, kvittar det för dig om man blir utslängd eller går till EXIT med egen vilja, eller?

Du ingår i ett gäng som snott öl och förväntar dig ett glatt humör från vakterna som slänger ut er? Som någon redan varit inne på, var glada att ni inte kom ut med armarna uppbrutna på ryggen...

Pepz
2010-07-18, 21:28
stöld är straffbart. dina polare har tur som bara blev utkastade.
och självklart slänger man ut hela gänget för kompisgäng är ofta av samma skrot och korn.

xarizma
2010-07-18, 21:29
Du ingår i ett gäng som snott öl och förväntar dig ett glatt humör från vakterna som slänger ut er? Som någon redan varit inne på, var glada att ni inte kom ut med armarna uppbrutna på ryggen...Vad är problemet med dig, man? Jag snodde ingen öl - jag var med vid händelsen ja. Men jag tycker absolut att bartendern och väktarna kunde kontrollerat händelsen lite mer. Sen att dom från första början lämnar en hel sal tom utan personal och vakter - så att folk får chansen att sno öl , är inte det värt att argumentera om då? För det var ju när mina polare upptäckte det som dom gjorde de dom gjorde.. Sen så håller jag 100% med om att det var jävligt omoget utav dem - tyvärr gjorde jag misstaget att gå ut med dem (hade inte varit ute med dem på länge) Men nu vart det som det vart..

xarizma
2010-07-18, 21:29
Pepz : Nu är det så att dom blev tagna precis när dom sträckte sig över baren och skulle börja hälla i öl typ. Vart ingen gratis dricka.:)

Kwon
2010-07-18, 21:30
Byt umgänge Xarisma.

Verkar inte vara reko kisar där inte som snor saker och ting.

xarizma
2010-07-18, 21:31
Blev du fysiskt utslängd eller fick du gå själv?Jag fick gå själv.

Denniss
2010-07-18, 21:32
Pepz : Nu är det så att dom blev tagna precis när dom sträckte sig över baren och skulle börja hälla i öl typ. Vart ingen gratis dricka.:)

Ska berätta om en sak som hände i Fredags när jag var ute på nattklubb med mina polare. Vi möts först upp vid centralen, alla e på partyhumör och vi drar in till klubben vid 22:30 tiden. Allting är cool, börjar bli mer och mer folk.. vi börjar bli fullare osv. Spolar tiden och allting lite , vi står i baren vid ena hörnet - 2 utav mina polare larvar sej utan att ja vet om de.. men det råkar vara så att jag är med dem , när de lutar sig över bardisken och fyller bira på glas. Tar ungefär 10-12 sekunder för personal att upptäcka detta, och alla vi 3 blir utslängda. Som sagt, jag ser inte ett skit från början, sedan ber jag dem lägga av och då är det försent. Under den stunden var jag ganska dragen också, ser att bartendern säger åt vakten och han slänger ut oss alla.. Orkar varken bry mig eller lägga ner tid men jag var helt jävla oskyldig.. Känns svårt att svälja skiten ibland..?

Fan, vissa ordningsvakter i Stockholm suger så hårt..

Du säger ena saken men menar den andra. :Virro

Annars så är det rätt att ni blev utslängda.

xarizma
2010-07-18, 21:33
Du säger ena saken men menar den andra. :Virro

Annars så är det rätt att ni blev utslängda.Verkar ju inte spela någon roll ändå? Same shit happens. :)

Degpekka
2010-07-18, 21:34
Tog det 10-12s för dina polare att hänga sig över disken och dem lyckades inte hälla upp öl i sina glas? Men i första inlägget skrev du att dem hällde upp? :S

Jockefoten
2010-07-18, 21:34
Var glad att vakterna inte drog ner er i källaren och lät er smaka på Jürgen!

xarizma
2010-07-18, 21:35
Jag minns inte till 100%. Från början var det ju helt tomt i hallen - tog en stund för en anställd att märka vad som försigick. Minns inte exakt om dom hann fylla på eller inte - enda jag är säker på var att dom båda räckte sig över disken med glas och preciis startade hälla.. Nånstans där märktes allting..

stevebc
2010-07-18, 21:36
Alltså, va? Detta är standard. Förstår inte hur man orkar gå till klubbar med folk som beter sig på det viset, om man inte vill bli utslängd.

Pepz
2010-07-18, 21:37
Pepz : Nu är det så att dom blev tagna precis när dom sträckte sig över baren och skulle börja hälla i öl typ. Vart ingen gratis dricka.:)

oavsett, om ett kompisgäng kom in i en butik där jag jobbade och en försökte snatta, nog fan skulle jag slänga ut alla.

xarizma
2010-07-18, 21:38
HAHAhahah. Seriöst. Fan va ni överdriver. Jag har slagit en snubbe på krogen förut och bara då bara blivit dragen till korridoren, pratat med vakterna och sedan blivit tillsagd att jag måste lämna stället.


Varken kolozzeum eller folket som hänger här är inte sig lika förifan, om jag nu börjar kolla på medlemsår så är säkert nästan alla medlem efter 2007-08.

LOL

Rahf
2010-07-18, 21:40
oavsett, om ett kompisgäng kom in i en butik där jag jobbade och en försökte snatta, nog fan skulle jag slänga ut alla.

Klart man gör. Inte skulle du bry dig om en kompis börjar säga att han inte har gjort nåt heller. Du vill få ut dem snabbt som attan och sen återgå till vanliga jobbet.

Vakter på klubbar och krogar har inte tid att lyssna på en person i gänget som vill hävda sin oskuld, speciellt inte om en majoritet har betett sig riktigt illa. Det är bara ta kängan och gå vidare.

von huff
2010-07-18, 21:43
Förstår bara inte var du vill komma.Självklart blir man sur om man oskyldigt blir angklagad och utkastade men du var full och om du stod bredvid dina kompisar så är det rätt självklart att det gick som det gick.Ofta är det så att alla blir utkastade om en bråkar.

xarizma
2010-07-18, 21:43
Klart man gör. Inte skulle du bry dig om en kompis börjar säga att han inte har gjort nåt heller. Du vill få ut dem snabbt som attan och sen återgå till vanliga jobbet.

Vakter på klubbar och krogar har inte tid att lyssna på en person i gänget som vill hävda sin oskuld, speciellt inte om en majoritet har betett sig riktigt illa. Det är bara ta kängan och gå vidare.Precis.

ffs, du är den första som lämnat en ordentlig kommentar.

Frantic
2010-07-18, 21:46
HAHAhahah. Seriöst. Fan va ni överdriver. Jag har slagit en snubbe på krogen förut och bara då bara blivit dragen till korridoren, pratat med vakterna och sedan blivit tillsagd att jag måste lämna stället.


Varken kolozzeum eller folket som hänger här är inte sig lika förifan, om jag nu börjar kolla på medlemsår så är säkert nästan alla medlem efter 2007-08.

LOL

Var du inte en lugn kille som aldrig hamnade i bråk/problem? Sitter du och hetsar upp dig så här mycket på ett forum så kan du säkert hesta upp dig bra mycket mer på en krog när du dessutom är full.

stevebc
2010-07-18, 21:48
Why so serious?

Förstår verkligen inte hur du kan bli upprörd från första början. Sno öl kan vara en kul grej att göra i fyllan men är väldigt tattigt. Hade jag gjort det vet jag inte vem som hade gått hårdast åt mig: kompisen för att man skämt ut både sig själv och honom i offentlig miljö, ägaren eller vakten. Hur som så är det verkligen ett drömscenario att få gå ut ur klubben. Det kunde slutat mycket värre, och på det sättet är det faktiskt en skum sak som hände. Ni blev inte ens portade eller?

Deceiver85
2010-07-18, 21:49
Hahaha, fick just ett oerhört roligt PM av Xarizma :D

http://images.encyclopediadramatica.com/images/0/00/Internettoughguys.gif

xarizma
2010-07-18, 21:49
Var du inte en lugn kille som aldrig hamnade i bråk/problem? Sitter du och hetsar upp dig så här mycket på ett forum så kan du säkert hesta upp dig bra mycket mer på en krog när du dessutom är full.Kan inte lugna personer göra saker som ibland inte kan rå för också? Ibland uppstår helt enkelt situationer man inte önskat sig.. Njae, du har rätt.. Hetsar mig lite för mycket.

Aja återgå till era liv de här var en onödig tråd, precis som alla era inlägg är onödiga.. Så oseriöst forumet har blivit.. Som sagt 90% av dem som är kvar är medlemmar efter 2007 som har börjat leka mangas för att fältet är tomt..

Fan, saknar alla mods , fattar inte hur mods kan få skit på de här forumet, det är inte modsen utan medlemmarna som borde få skit. Modsen är bra på detta forum.

944RS
2010-07-18, 21:50
Jag tror inte jag behöver beskriva så mycket, för du verkar vara rätt okunnig om stockholms uteliv? :) Bara för att jag flyttat från 08 till 031 behöver jag inte vara okunnig om hur vakter beter sig. Som jag ser det så har ju han inte gjort något fel om han inte använde onödigt våld eller några verbala påhopp. Men det har du ju inte nämnt något om.
Visst du kanske var oskyldig till det dåliga beteendet men skyldig till det dåliga omdömet att gå ut med polare som försöker stjäla.

HAHAhahah. Seriöst. Fan va ni överdriver.


Varken kolozzeum eller folket som hänger här är inte sig lika förifan, om jag nu börjar kolla på medlemsår så är säkert nästan alla medlem efter 2007-08.

LOL

Ja, folk överdriver! Men det är ju för att du ska förstå vilken fånig grej du gnäller om!

Bara för att det råkar vara "nya" medlemmar som är aktiva just nu betyder väl inte att vi är sämre människor för det?

Kwon
2010-07-18, 21:50
Varken kolozzeum eller folket som hänger här är inte sig lika förifan, om jag nu börjar kolla på medlemsår så är säkert nästan alla medlem efter 2007-08.

LOL

Jag var medlem innan 2007.

xarizma
2010-07-18, 21:52
Hahaha, fick just ett oerhört roligt PM av Xarizma :D

http://images.encyclopediadramatica.com/images/0/00/Internettoughguys.gifJaha, tror du jag behöver bli läxad av dig eller? Om jag inte minns helt fel är du ogillad av typ hälften av forumet - och varit ogillad bland mods också?

Nej du har rätt, jag har nog fel igen.:D

Degpekka
2010-07-18, 21:55
Tror du modsen hade gett dig något annat svar eller? :D Det enda svaret du gillade var ju ett som föll dig i smaken helt enkelt. Förstår inte meningen med att starta en tråd på ett diskussionsforum om man inte vill höra olika åsikter.

Deceiver85
2010-07-18, 21:55
Jaha, tror du jag behöver bli läxad av dig eller? Om jag inte minns helt fel är du ogillad av typ hälften av forumet - och varit ogillad bland mods också?

Nej du har rätt, jag har nog fel igen.:D

http://images.encyclopediadramatica.com/images/2/21/Whambulance.gif

xarizma
2010-07-18, 21:55
Mods, snälla lås denna tråd - annars kommer jag bli bannad. Och jag vill inte bli bannad från detta lärorika forum pga en oseriös människa.


Mvh

Deceiver85
2010-07-18, 21:57
Mods, snälla lås denna tråd - annars kommer jag bli bannad. Och jag vill inte bli bannad från detta lärorika forum pga en oseriös människa.


Mvh
Om du knappt klarar av att diskutera på internet nykter (eller?) utan att bli kaxig, hur tror du då att du ska kunna övertyga oss om att du skötte det snyggt på krogen?

Håller för övrigt med om att tråden kan låsas nu, xarizma har blivit uppmärksammad på att det han och hans gäng gjorde var fel och de därför kastas ut allihopa.

xarizma
2010-07-18, 21:58
Jag var medlem innan 2007.Jag vet Kwon, I like you! :D

xarizma
2010-07-18, 22:01
Om du knappt klarar av att diskutera på internet nykter (eller?) utan att bli kaxig, hur tror du då att du ska kunna övertyga oss om att du skötte det snyggt på krogen?

Håller för övrigt med om att tråden kan låsas nu, xarizma har blivit uppmärksammad på att det han och hans gäng gjorde var fel och de därför kastas ut allihopa.Jag behöver inte övertyga NÅGON människa alls i denna planet om VEM jag är, och HUR jag är. Allra minst dig. Jag skötte denna diskussion väldigt fint i början, men flippade ur mot slutet. Men kolla gärna mina 4 sidor långa trådar som jag skapat sen 3 år tillbaka, och försök analysera vilken av dem som blivit låst pga tjaffs eller dålig ton egentligen?

Nej, juste.

Godnatt people.

Gurra med O
2010-07-18, 22:22
Jag menar inte att vakten gjorde fel i hela händelsen. Men borde man inte bry sig lite mer om andra? Jag menar, ska alla lida? Verkar mer som att dom skiter i att analysera problemet och gå in i djupet, för att dom helt enkelt bara vill få bort problemet helt från början - för att dom eventuellt inte orkar lösa det.

har själv jobbat som krogvakt och att ta en debatt om detta på krogen är lönlöst är man så pass full att man anser att det är okey att stjäla öl som dina polare gjorde så finns det inte så pass mycket huve kvar att det går att diskutera detta med dom. eller med personer som är med dom då det brukar ofta eskalera och kvällen kunde ha slutat helt anorlunda för er. dina polare gjorde en dum fylle grej*screwy* och ni alla fick lida av det.

vakterna kan inte stå och analysera varje person i en grupp utan man får se problemet som en helhet och lösa det därefter. vad säger inte att om dom bara kasta ut dina polare och du var kvar inne på krogen att de inte skulle på något sätt försöka ta sig in igen.

Oxe
2010-07-18, 22:24
vilket ställe var ni på ?

Jag tycker att det inte är speciellt bra killar i dörren längre. Det var bättre för...
Mesta av dom bra killarna är utgallrad till förmån av ******, generaliserar grovt nu...

Kwon
2010-07-18, 22:29
Xarisma

Byt umgänge till folk som inte snor saker och ting på ställena, så undviker vi sådana här saker i framtiden. :)

Stjäla behöver man inte göra för att ha kul.

capture
2010-07-18, 23:22
Tyckte nog vakterna gjorde rätt. Även om du inte tog någon öl var du med gänget som gjorde det och reagerade slött/för sent. Sedan verkar det som du var på lyran själv då du inte verkar ha riktig koll på vad som hände vid tappen så man kan mycket väl säga att de hade befogenhet att slänga ut dig för du var för full.

tano
2010-07-18, 23:34
Han kanske borde skaffa ett liv? För att inte tala om bartendern som också borde skaffa ett liv. Ölen i sig hade nog ett ok men skulle nog inte skada om den också uppgraderade sitt liv lite i alla fall. Klubbägaren som satt policyn borde skaffa sig två liv, minst.

+1 liv :Virro

burre
2010-07-18, 23:49
Haha som i alla fall där någon klagar på vakterna visar det sig att personen i fråga är en riktig douchebag.

LOL

Biceps
2010-07-19, 00:28
Känns som TS borde rikta sin ilska mot polarna istället för vakten, hade blivit mer sympati i tråden då tror jag.

frågan är vad hatebreed gör på den där bilden :Virro

shadowfire
2010-07-19, 00:34
ah vilken episk tråd.
ts blev utslängd med all rätt skulle jag säga.

Rahf
2010-07-19, 00:52
Precis.

ffs, du är den första som lämnat en ordentlig kommentar.

Missförstå mig rätt här, jag sympatiserar inte med någon. Jobbet som vakterna har innebär att de stöter på situationer liknande den du var i. Jag vågar mig på en gissning att det är minst lika många som försöker ljuga sig kvar som det finns oskyldiga individer (likt dig själv) som säkert lite irriterande försöker ge sanningen. Vakterna spenderar mindre energi och huvudbry genom att helt enkelt göra sig av med alla inblandade.

Hoppas att din nästa utgång blir lugnare. Dina polare verkar ju inte vara särskilt pålitbara.

Dreas
2010-07-19, 01:11
Alltså, vad i hela friden bryr man sig om att starta en tråd om det hela för?

Kompisar snor öl, gänget blir utslängt, vakten var elak? Jaha, och?

Haha som i alla fall där någon klagar på vakterna visar det sig att personen i fråga är en riktig douchebag.

LOLVerkar vara mer regel än undantag iaf.

eternallord
2010-07-19, 01:20
Haha, jävlar vad korkad tråd. Vem i helvete blir stött över att man blir utslängd från ett ställe när personer i ens sällskap försöker stjäla alkohol?

http://i524.photobucket.com/albums/cc326/dgiharris/DoubleFacePalm.jpg

Daniiiel
2010-07-19, 01:20
Klart som fan du blev utslängd också, vilket jävla gnäll från TS.


CRY ME A RIVER är en bra spelterm som passar in här

Verbatim
2010-07-19, 01:22
Såhär uppfattade vakterna det.

Ett gäng skitstövlar snor öl.
De kastar ut skitstövlar.
En skitstövel försöker hävda sin oskuld.

Det händer säkerligen ett tiotal gånger per kväll att någon känner sig orättfärdigt behandlad och vill fyllesnacka om det, självklart har vakterna inte tid med detta.


Bra tråd förövrigt.

ante
2010-07-19, 01:24
Vad är problemet med dig, man? Jag snodde ingen öl - jag var med vid händelsen ja. Men jag tycker absolut att bartendern och väktarna kunde kontrollerat händelsen lite mer. Sen att dom från första början lämnar en hel sal tom utan personal och vakter - så att folk får chansen att sno öl , är inte det värt att argumentera om då? För det var ju när mina polare upptäckte det som dom gjorde de dom gjorde.. Sen så håller jag 100% med om att det var jävligt omoget utav dem - tyvärr gjorde jag misstaget att gå ut med dem (hade inte varit ute med dem på länge) Men nu vart det som det vart..

Vad tänkte du argumentera om? Att tillfället gör tjuven?

HAHAhahah. Seriöst. Fan va ni överdriver. Jag har slagit en snubbe på krogen förut och bara då bara blivit dragen till korridoren, pratat med vakterna och sedan blivit tillsagd att jag måste lämna stället.

Varken kolozzeum eller folket som hänger här är inte sig lika förifan, om jag nu börjar kolla på medlemsår så är säkert nästan alla medlem efter 2007-08.

LOL

Sättet du skriver det på säger en hel del om dig.

Om du tycker detta klassas som att bli dåligt behandlad av vakter, så ser jag fram emot att höra om fler orättvisor framöver.

John M
2010-07-19, 02:06
Mina polare blev örfilade av en vakt/bartender. Han trodde att dom inte hade betalat. När dom gick därifrån så sprang han efter dom och slog dom.

Sedan kom han på att dom hade betalat. Liten miss där :D

JuzupWilkosz
2010-07-19, 03:50
Bedrägligt beteende.......ont ska ont ha! Juzup hade kastat ut en skitunge som dig med näsan före!

Kappman
2010-07-19, 06:03
Jag menar inte att vakten gjorde fel i hela händelsen. Men borde man inte bry sig lite mer om andra? Jag menar, ska alla lida? Verkar mer som att dom skiter i att analysera problemet och gå in i djupet, för att dom helt enkelt bara vill få bort problemet helt från början - för att dom eventuellt inte orkar lösa det.

-Ja, alla ska lida tills ni lärt er att hålla ordning på varandra. Känn lite ansvar och säg ifrån när dina kompisar beteer sig som idioter! Då kommer även du att få stanna kvar på nattklubbar etc.

MouZe
2010-07-19, 06:14
Vad är det du egentligen gnäller om?

Du håller med Rahf som gör samma poänger som resten av tråden, dvs att vakten agerat rätt med att slänga ut dig.

Vad hade du velat ha gjort annorlunda?

Är det krogens fel att dina stackars vänner inte kan hålla sig från att sno öl när tillfället finns?

Borde vakten ha frågat bartendern precis vad han såg och sen pratat med dig och dina vänner om vem som gjort vad och sedan slängt ut de av er som stulit?
Tror du på riktigt att det funkar att prata med alla som råkar vara för fulla och "bara" sno öl?

Ring aftonbladet och gråt ut eller något, denhär sortens kvalitenyheter lär passa bra där.

Rahf
2010-07-19, 06:17
Vad är det du egentligen gnäller om?

Du håller med Rahf som gör samma poänger som resten av tråden, dvs att vakten agerat rätt med att slänga ut dig.

Vad hade du velat ha gjort annorlunda?

Är det krogens fel att dina stackars vänner inte kan hålla sig från att sno öl när tillfället finns?

Borde vakten ha frågat bartendern precis vad han såg och sen pratat med dig och dina vänner om vem som gjort vad och sedan slängt ut de av er som stulit?
Tror du på riktigt att det funkar att prata med alla som råkar vara för fulla och "bara" sno öl?

Ring aftonbladet och gråt ut eller något, denhär sortens kvalitenyheter lär passa bra där.

Nu sätter du nästan ord i munnen på mig. Jag sa aldrig att vakten handlade rätt. Jag gav bara vad i mina ögon är deras situation och hur de förmodligen hanterar den.

MouZe
2010-07-19, 06:36
Nu sätter du nästan ord i munnen på mig. Jag sa aldrig att vakten handlade rätt. Jag gav bara vad i mina ögon är deras situation och hur de förmodligen hanterar den.

nåja

Albatross
2010-07-19, 08:00
Skönt att gå upp och hitta en tråd som bekräftar mina fördomar kring människosläktet.

Piranha
2010-07-19, 08:06
Ha ha ha

Underhållande tråd.

den får 4 solar av mig.

rooz
2010-07-19, 08:50
Ha ha ha

Underhållande tråd.

den får 4 solar av mig.

+1, totalt underbart:laugh:

Luca Brasi
2010-07-19, 09:06
Ett gäng dräggiga överförfriskade ungdomar blir utslängda ifrån krogen.
Jätteskumt verkligen.Nästan lika mystiskt som Palmemordet det här.Ring uppdrag granskning!

Stoltz
2010-07-19, 09:07
Varken kolozzeum eller folket som hänger här är inte sig lika förifan, om jag nu börjar kolla på medlemsår så är säkert nästan alla medlem efter 2007-08.

Sant. Problemet är att du själv är en av de som förpestar atmosfären.

Buken
2010-07-19, 11:50
För någon/några dagar sedan i Västervik hade tre berusade män hävt i sig öl direkt från tappkranarna, vid konfrontation hade dom hotat en vakt med en skruvmejsel för att sedan försvinna mot hamnen. Var det ni ? haha:cool:

Largoplz
2010-07-19, 12:04
Varken kolozzeum eller folket som hänger här är inte sig lika förifan, om jag nu börjar kolla på medlemsår så är säkert nästan alla medlem efter 2007-08.

LOL

Så om man inte har varit medlem på ett träningsforum i mer än säg två år så är man inte kompetent nog att diskutera utslängningar från krogen?
Dessutom har du inte de vassaste argumenten. Fine, du snodde inte och blev utkastad. Klart det kan finnas lite orättvisa dig personligen men vad skulle vakten göra annars? Fråga vilka som var oskyldiga och sedan lita blint på det?

Samtidigt lägger du skuld på krogen för att de gav dina vänner tillfälle att sno. Det är ett argument som är så fantastiskt dåligt att jag inte vet om jag ska titta åt höger eller vänster.
Det du varit med om kallas verkligheten, den drabbar oss alla ibland.

stevebc
2010-07-19, 12:15
För någon/några dagar sedan i Västervik hade tre berusade män hävt i sig öl direkt från tappkranarna, vid konfrontation hade dom hotat en vakt med en skruvmejsel för att sedan försvinna mot hamnen. Var det ni ? haha:cool:Ruskigt tattigt. Undrar vad som hade hänt om de gjort det i någon större stad i Europa. Jag tror skruvmejseln tyvärr hade återfunnits i en/flera utav kroppsöppningarna.

Richthofen
2010-07-19, 14:10
Är du på riktigt?

rajjan_dammit
2010-07-19, 21:29
Det roligaste är hur TS inte vill riskera ban på grund av någon ANNAN.
LAWL. Allting är alla andras fel hela tiden eller?

Folke50
2010-07-19, 21:31
Se det från den ljusa sidan. Du blev inte bara ägd av vakterna på krogen, du blev även ägd och totaldominerad när du sökte tröst online. Summan:

Ägd IRL [check]
Ägd Online [check]

joriice
2010-07-19, 22:15
Naaw ;/

Lelle Pelle
2010-07-19, 23:28
Jag tycker att du ska prova lyckan på lunarstorm, där är det nog större chans för ryggdunkar.:)

Deceiver85
2010-07-19, 23:36
Jag tycker att du ska prova lyckan på lunarstorm, där är det nog större chans för ryggdunkar.:)

Det här kan nog förklara saken...

"Nu stänger vi Lunarstorm

*KJAAAM*" (http://lunarstorm.se)

Lelle Pelle
2010-07-19, 23:40
Det här kan nog förklara saken...

"Nu stänger vi Lunarstorm

*KJAAAM*" (http://lunarstorm.se)
Oh noes, teh aliens!

http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2008/10/funny-pictures-cat-sees-the-aliens-coming.jpg

cero
2010-07-19, 23:57
Haha, jävlar. Verkar som att en hel del personer här inne har något personligt emot TS? :)

Jens.Andersson
2010-07-20, 00:19
Hahaha, fick just ett oerhört roligt PM av Xarizma :D

Sharing is caring.

xarizma
2010-07-20, 00:22
Haha, jävlar. Verkar som att en hel del personer här inne har något personligt emot TS? :)Haha. Saken är den att 90% av dem som skriver i min tråd är folk som inte fanns här när jag fanns. En del, som t.ex Deceiver anser jag inte ens relevant i debatten, vi vet ju redan vad folk tycker om han efter hans SD politik på forumet som han gått runt med ett tag. Vem e han att döma mig liksom?

Så då är väl frågan - är det inte lite konstigt att folk kommer med så mycket hat emot mig pga just bara denna tråd? Men vem vet, folk kanske dömer mig efter mina andra trådar också , för visst fan har jag skapat en del onödiga trådar..

Men jag anser detta som er brist (vissa av er) då ni blandar ihop ett forum med verklighet, man märker ju att ni har svårt att uttala er i verkligheten, därför försöker ni ge er på folk här. Vafan, de e inte bara min tråd ni kapat - finns ju vissa namn som förstör andra trådar också. Sen att ''kända namn'' och en del moderatörer hamnat i ''second hand'' p.g.a dessa oseriösa users är ju fakta också.


Som sagt, ni vet inte vem jag är - jag vet inte vem ni är.. Någon mod kan låsa denna tråd nu, om ni vill LEKA, starta en egen tråd och lek där.

krellik
2010-07-20, 00:36
Jag tycker det låter som du oroar dig lite för mycket Xarizma. Luuuugn och fin, inte oroa sig så mycket om internet cred, kommer bli bra det här.

Anledningen att folk engagerar sig i den här tråden är att den är lite komisk, varken mer eller mindre.

xarizma
2010-07-20, 00:40
krellik ; HAha du har rätt fan. Brukar inte bry mig alls i vanliga fall, men ja, jag reagerade lite väl extremt när folk som inte ens känner mig började dömma mig - onödigt utav mig jag vet. Jag vet lixom vem jag är och behöver inte bry mig om folk som inte är bättre alls.

Lelle Pelle
2010-07-20, 01:58
krellik ; HAha du har rätt fan. Brukar inte bry mig alls i vanliga fall, men ja, jag reagerade lite väl extremt när folk som inte ens känner mig började dömma mig - onödigt utav mig jag vet. Jag vet lixom vem jag är och behöver inte bry mig om folk som inte är bättre alls.

Historia kommer och ett påstående: Check!
Ovanstående blir sågat: Check!
Du blir sur och börjar vrida på historien: Check!
Många ser tillfället att gotta sig i din misslyckade, dock extremt underhållande, tråd: Check!

Jag vet inte vem du är, eller hur du är som person. Betvivlar att någon som svarat i tråden gör det. Däremot förstår nog de flesta att du i just denna tråd är enormt löjlig och argumenterar dåligt för din sak. Vem som skapade denna tråd har ingen betydelse, den hade fortfarande blivit precis lika sågad. Bara för att du just nu inte visar upp dina bästa sidor gör inte att vi hatar dig, tvärtom:D

Doctor Snuggles
2010-07-20, 02:36
krellik ; HAha du har rätt fan. Brukar inte bry mig alls i vanliga fall, men ja, jag reagerade lite väl extremt när folk som inte ens känner mig började dömma mig - onödigt utav mig jag vet. Jag vet lixom vem jag är och behöver inte bry mig om folk som inte är bättre alls.

Jag känner med dig. Folk är jobbiga som dömmer folk. Lixom.
Seriöst så tycker jag du bör anmäla vakten. Jag har en kompis vars syrras kompis storebror läser till advokat, och han säger att det är olagligt.

Verbatim
2010-07-20, 03:06
Jag blir så jävla upprörd när främlingar kommenterar mitt liv, det är därför jag skriver på ett offentligt forum med över 25000 medlemar istället för att prata med mina vänner.


Hej, vänta lite.

MouZe
2010-07-20, 06:23
Jag blir så jävla upprörd när främlingar kommenterar mitt liv, det är därför jag skriver på ett offentligt forum med över 25000 medlemar istället för att prata med mina vänner.


Hej, vänta lite.

win :D

Bahir
2010-07-20, 06:58
krellik ; HAha du har rätt fan. Brukar inte bry mig alls i vanliga fall, men ja, jag reagerade lite väl extremt när folk som inte ens känner mig började dömma mig - onödigt utav mig jag vet. Jag vet lixom vem jag är och behöver inte bry mig om folk som inte är bättre alls.

Ah yeah, du har rätt fan. Du vet vem du e och tar inte skit från nån, respect mannen.

Daniiiel
2010-07-20, 07:36
[QUOTE=xarizma;4485975]Haha. Saken är den att 90% av dem som skriver i min tråd är folk som inte fanns här när jag fanns. En del, som t.ex Deceiver anser jag inte ens relevant i debatten, vi vet ju redan vad folk tycker om han efter hans SD politik på forumet som han gått runt med ett tag. Vem e han att döma mig liksom?
QUOTE]

Fy fan va löjlig du är. Klart som fan man dömer dig när du kommer med dessa puckade gnälltrådar. Välkommen till verkligheten här är vi ganska fördomsfulla.

Stoltz
2010-07-20, 09:55
Haha. Saken är den att 90% av dem som skriver i min tråd är folk som inte fanns här när jag fanns. En del, som t.ex Deceiver anser jag inte ens relevant i debatten, vi vet ju redan vad folk tycker om han efter hans SD politik på forumet som han gått runt med ett tag. Vem e han att döma mig liksom?

Så då är väl frågan - är det inte lite konstigt att folk kommer med så mycket hat emot mig pga just bara denna tråd? Men vem vet, folk kanske dömer mig efter mina andra trådar också , för visst fan har jag skapat en del onödiga trådar..

Men jag anser detta som er brist (vissa av er) då ni blandar ihop ett forum med verklighet, man märker ju att ni har svårt att uttala er i verkligheten, därför försöker ni ge er på folk här. Vafan, de e inte bara min tråd ni kapat - finns ju vissa namn som förstör andra trådar också. Sen att ''kända namn'' och en del moderatörer hamnat i ''second hand'' p.g.a dessa oseriösa users är ju fakta också.


Som sagt, ni vet inte vem jag är - jag vet inte vem ni är.. Någon mod kan låsa denna tråd nu, om ni vill LEKA, starta en egen tråd och lek där.

Grejen är att din tråd är inte kapad.

Du har fått gensvar på det du gnällde över (På ett forum med jävligt många medlemmar ska tilläggas). Sedan att du inte är man/kvinna att ta det utan att gnälla om att en del medlemmar inte varit här sedan Oktober 2006 (Jag har varit här sedan sent 2004 och jag har inga minnen om någon form av storhet du någonsin suttit inne med på det här forumet) är bara löjligt.


Folk anser att vakten gjorde rätt och ditt sällskap gjorde fel - Bara acceptera och sluta göra ursäkter för att du inte ska behöva ta det till dig.

jakke
2010-07-20, 09:58
Tänk objektivt. Har dagens ungdomar glömt bort den förmågan?
Alternativen som vakten hade:
1. Slänga ut alla i kompisgänget.
2. Stoppa festen och leka cluedo

KRS
2010-07-20, 10:19
"dom skiter i att analysera problemet och gå in i djupet"
angående ordningsvakter på krogen?:laugh:

Ganymedes
2010-07-20, 12:43
En del, som t.ex Deceiver anser jag inte ens relevant i debatten, vi vet ju redan vad folk tycker om han efter hans SD politik på forumet som han gått runt med ett tag. Vem e han att döma mig liksom?

Så bara för att han har "fel" politisk åsikt så är allt annat han säger också fel? Jaja, du hänger ju bevisligen med pubertala öltjuvar, så med samma resonemang... *slap*

Deceiver85
2010-07-20, 13:11
Sharing is caring.

In deed it is:

Dude, lek inte pajjas i min tråd. Du känner inte mig, jag känner inte dig. Gå lek i dina SD trådar istället. Vill inte ha en enda kommentar till i mina trådar från dig. Om du har en stolthet i dig så lyssnar du på vad jag säger. Behöver inte kommentarer från en SD;are. Du är inte så omtyckt du heller, så..

rooz
2010-07-20, 13:17
In deed it is:

Dude, lek inte pajjas i min tråd. Du känner inte mig, jag känner inte dig. Gå lek i dina SD trådar istället. Vill inte ha en enda kommentar till i mina trådar från dig. Om du har en stolthet i dig så lyssnar du på vad jag säger. Behöver inte kommentarer från en SD;are. Du är inte så omtyckt du heller, så..

:laugh:

Har man någon stolthet i kroppen whinar man inte på internet när man blir utslängd från krogen för att man snott sprit*rolleyes*

Lelle Pelle
2010-07-20, 13:23
In deed it is:

Dude, lek inte pajjas i min tråd. Du känner inte mig, jag känner inte dig. Gå lek i dina SD trådar istället. Vill inte ha en enda kommentar till i mina trådar från dig. Om du har en stolthet i dig så lyssnar du på vad jag säger. Behöver inte kommentarer från en SD;are. Du är inte så omtyckt du heller, så..
Måste kännas tungt, men för vad det är värt vill jag ändå säga att jag alltid tyckt om dig. No homo då, ofc.

Kwon
2010-07-20, 13:27
Xarizma , du är ung.

Man lär sig så länge man lever.

Försök byt umgänge eller få ditt nuvarande umgänge att byta riktning/inställning från att sno saker , slå folk på krogen (du sa att du hade slagit ngn på krogen förut) och liknande, till att uppskatta sina medmänniskor mer, så blir saker och ting bättre.

Temper temper!

krellik
2010-07-20, 13:36
Temper temper!

http://ped3119technology.wikispaces.com/file/view/strict-teacher.jpg/112844727/strict-teacher.jpg

Wao
2010-07-20, 13:42
Jag gillar den här tråden.

WHITEFOLKS
2010-07-20, 13:45
xarizma är najs. man vet att det är kvalitet på trådarna när den användaren skapar trådar.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=140880
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=135944

Matsa
2010-07-20, 13:49
Haha. Saken är den att 90% av dem som skriver i min tråd är folk som inte fanns här när jag fanns.

Efter att ha skummat igenom tråden lite snabbt så kan jag konstatera att du har fel, ungefär hälften av svaren är från folk som har varit här minst lika länge som dig och då räknar jag inte ens med vissa medlemmar som har nya konton. Inte för att jag begriper varför du tjatar så pass om detta. Jag tror att även de allra nyaste medlemmarna kan se hur löjligt du har burit dig åt i den här tråden så det spelar ju knappast någon roll hur länge de har varit här.

stevebc
2010-07-20, 14:13
Helt ärligt så föredrar jag en fin brud på avataren och ett taskigt inlägg än ett bra inlägg med tråkig avatar. Så tycker hans inlägg ofta är OK.

spoonchest
2010-07-20, 14:39
Vi defineras av de vi umgås med, välj smartare umgänge eller acceptera faktumet att människor definerar dig annorlunda än vad du kanske är.

Mvh

bra där.

Kwon
2010-07-20, 14:43
Exakt, det är tyvärr så, att umgänget gör mycket.

Hade jag varit ute och festat med Herkulez varje helg hade ju folk börjat tro att jag OCKSÅ hade en stor penis och tjejerna hade kastat sig framför oss varje gång.

Hade varit för jobbigt då alla vakter hade blivit så avundsjuka på oss att de ville slåss oss hela tiden, så det e därför jag inte umgås med Herkiz.

Stoltz
2010-07-20, 14:57
Exakt, det är tyvärr så, att umgänget gör mycket.

Hade jag varit ute och festat med Herkulez varje helg hade ju folk börjat tro att jag OCKSÅ hade en stor penis och tjejerna hade kastat sig framför oss varje gång.

Hade varit för jobbigt då alla vakter hade blivit så avundsjuka på oss att de ville slåss oss hela tiden, så det e därför jag inte umgås med Herkiz.

Säker på att det inte är du som är dåligt inflytande på herkan? Se nedan.

Om vi säger såhär - Herk har fler likheter med sälarna på skansen än enbart utseendet.

Precis som sälarna (och andra djur i bur) så vill folk mata honom, men precis som sälarna så mår han inte bra av att "äta" det folk kastar till honom. Det är alltså för Herks egen skull som vi gav han en liten timeout.
Nu efter ett dygn i skamvrån med dumstruten på så är han så välkommen så här igen.

Fast mest handlar det om att vi är maktfullkomliga fascistoida grisar som gillar att leka med folks känslor...


(För övrigt bland de bästa citaten i Kolos historia :D)

rajjan_dammit
2010-07-20, 15:02
Någon skulle säkert kunna komma med nåt uttjatat som att "livet är orättvist".
Livet i sig är inte orättvist, men ibland händer orättvisa saker. Det man gör som vuxen är att antingen:

Göra något åt saken där och då.
Rycka på axlarna och skita i det.

Det som skiljer omogna kids från vuxna människor är att man som vuxen inte står och stampar i marken och gnäller om att det minsann är ORÄTTVIIIIST!
Man definieras däremot inte som vuxen beroende på hur länge man varit medlem på ett forum.

Osten80
2010-07-20, 15:04
Man definieras däremot inte som vuxen beroende på hur länge man varit medlem på ett forum.

:(

rajjan_dammit
2010-07-20, 15:07
:(

Har man Dräparen som avatar gäller detta såklart ej. :)

MojjMojj
2010-07-20, 15:12
Härlig tråd..

Shajjn
2010-07-20, 16:29
Småkul.

Rimmon
2010-07-20, 16:44
http://www.demergence.com/wtf/i-love-this-thread-so-much.jpg

Det bästa är tjatet om att man inte får yttra sig om man inte varit medlem lika länge eller längre än TS.

Tonto
2010-07-20, 16:49
Temper temper!


James Mcsweeney? kwon du är fan lolfactory du lyckas alltid producera skratt.

Kwon
2010-07-20, 17:11
Happy to oblige Tontenegger! :D

spoonchest
2010-07-20, 17:20
Det är smått otroligt vilka "argument" man kan få höra som ordningsvakt på krogen..
*Jag känner Fadde Darwin..ch...ish
*vad heter durå? KUL! Jag ska BLOGGA om dig!
*Det är ok, jag är från stockholm. Jag är ifrån STOCKHOLM!!
*Jag jobbar för kommunen, du står på kommunens mark, därför har du ingen rätt att neka mig.(Poäng, om han bara hade legitimerat sig och varit nykter.)
*Do you hate me because im black? Obama is black! He's from kenya!
*Jag är nämligen vänsterpartist.
*Men geee er nurå, jag har precis kommit hem från Italieeen!!

Är det konstigt att man inte tar debatt med fyllon ibland?

Kwon
2010-07-20, 17:21
Var står du som vakt Spoony? :)

Golden Hits eller Flustret? Jag kommer förbi! (med ny replik/nytt argument) :D

"Jag känner Herkiz, släpp in mig!!"

Matsa
2010-07-20, 17:40
Jag testade att säga till vakten att jag känner Kwon, det funkade på så vis att jag blev insläppt men det blev jobbigt när vakten följde efter mig och tjatade om autograf resten av kvällen. :/

Kwon
2010-07-20, 17:42
LÖl

spoonchest
2010-07-20, 18:38
Var står du som vakt Spoony? :)



I krampusköping:)

Kwon
2010-07-20, 18:48
How come i've never seen ya Broham? :D

spoonchest
2010-07-20, 18:51
Lol, du rör dig inte i de "rätta" kretsarna, kwonne! Du måste gå till såna ställen där man måste använda sig av fraser som du just sa, för att komma in. Där står med störtsta sannolikhet jag, eller fadde darwin..ich..shish..

Jockefoten
2010-07-20, 19:24
Om man känner Fadde Fouras då?

http://www.ceciliawindh.com/wp-content/uploads/2010/04/fouras_21844194.jpg

skaparn
2010-07-20, 19:45
2003.

Pow!

spoonchest
2010-07-20, 20:58
Om man känner Fadde Fouras då?



uYX0cmS4Euc&

Nej.

Goddaniel
2010-07-20, 21:14
Riktigt kul tråd! Haha


Det är smått otroligt vilka "argument" man kan få höra som ordningsvakt på krogen..
*Jag jobbar för kommunen, du står på kommunens mark, därför har du ingen rätt att neka mig.(Poäng, om han bara hade legitimerat sig och varit nykter.)
Är det konstigt att man inte tar debatt med fyllon ibland?

Fast som ordningsvakt kan du ju kanske inte neka någon för att han inte vill legitimera sig?

Bluesparv
2010-07-20, 22:15
Fast som ordningsvakt kan du ju kanske inte neka någon för att han inte vill legitimera sig?

Kanske neka någon att legitimera sig då?

Nelson81
2010-07-20, 22:54
Riktigt kul tråd! Haha




Fast som ordningsvakt kan du ju kanske inte neka någon för att han inte vill legitimera sig?

det är väl klart man kan, annars hade ju alla fulla fjortisar kommit in. Hur ska dom annars få reda på slamporna och guidosarna har åldern inne?

Goddaniel
2010-07-20, 23:18
det är väl klart man kan, annars hade ju alla fulla fjortisar kommit in. Hur ska dom annars få reda på slamporna och guidosarna har åldern inne?

Det finns inte stadgat i någon lag om att man måste vara 18 för att få vistas i vissa lokaler. Däremot finns det bestämmelser, ett civilrättsligt avtal där krögaren bestämmer hur gammal man måste vara för att få äga tillträde. Detta skall utföras av en civilperson (inte ordningsvakt) i form av t.ex en entrévärd som representerar krögaren.

Om man nu ska vara tråkig och gå efter boken...

Edit: Är de bara fulla kan han självklart neka dom :)

miss_incorrigible
2010-07-20, 23:20
Ser ni vad som händer när ni super? *ger en menande blick* Tänk på musklerna!

Lelle Pelle
2010-07-21, 00:20
Jag skulle vilja avsluta denna tråd med den signatur som TS har...

Ångra hellre det du gjorde än att ångra att du aldrig gjorde det..

krellik
2010-07-21, 00:24
Jag skulle ändå vilja avsluta denna tråd med den signatur som TS har...

Ångra hellre det du gjorde än att ångra att du aldrig gjorde det..

Stjäla öl eller starta trådar?;)

Pluspoäng om man kan starta en tråd samtidigt som man stjäl öl, med dagens mobiler borde man till och med kunna fixa en stream av händelsen.

dupper
2010-07-21, 01:02
Pluspoäng om man kan starta en tråd samtidigt som man stjäl öl, med dagens mobiler borde man till och med kunna fixa en stream av händelsen.

+1. Vem ställer upp?

spoonchest
2010-07-21, 09:25
Riktigt kul tråd! Haha




Fast som ordningsvakt kan du ju kanske inte neka någon för att han inte vill legitimera sig?

Om man utger sig för att komma ifrån tillsynsmyndighet så kan det vara på sin plats med legitimering.

Goddaniel
2010-07-21, 12:58
Om man utger sig för att komma ifrån tillsynsmyndighet så kan det vara på sin plats med legitimering.

Men kommunkillen lär ju inte ha varit där i tjänst om han var full?

Åter igen, sjukt kul tråd :D

spoonchest
2010-07-21, 14:02
Men kommunkillen lär ju inte ha varit där i tjänst om han var full?

Åter igen, sjukt kul tråd :D

det hoppas jag inte. Men om han säger det så...

Kwon
2010-07-21, 14:13
Vad har ni för hak i Falun förresten Spoonie?

spoonchest
2010-07-21, 19:40
Pitchers, Dribblers, Olearys, mariannes, Bishops arms, Kings arms, Engelska, Banken, Etage, Åh, är väl de jag kan komma på sähär på rak arm.

Tricce
2010-07-21, 19:43
Pitchers, Dribblers, Olearys, mariannes, Bishops arms, Kings arms, Engelska, Banken, Etage, Åh, är väl de jag kan komma på sähär på rak arm.

Det va inte dåligt för en stad på ca36.5k inv!

tsp
2010-07-21, 20:12
Jag menar inte att vakten gjorde fel i hela händelsen. Men borde man inte bry sig lite mer om andra? Jag menar, ska alla lida? Verkar mer som att dom skiter i att analysera problemet och gå in i djupet, för att dom helt enkelt bara vill få bort problemet helt från början - för att dom eventuellt inte orkar lösa det.

Men för helvete, kommer du direkt från under en sten i norrlands skogar eller? Klart som fan att vakten inte är intresserad av att leka nån sorts jävla rättegång med tre fulla idioter och försöka reda ut vem som gjorde vad och höra allas versioner och skit. Klungan/gruppen av människor du tillhörde störde ordningen och då åker ni ut. Alla vettiga människor förstår vaktens agerande och tycker inte det är något konstigt handlande av honom.

Har du själv försökt diskutera något på allvar med fulla människor? Tycker du att det är lätt att reda ut saker och ting i det läget? Lägg till att ni är omgivna av 100 andra människor som pratar/skriker runt er. Plus riktigt hög musik. Plus en arbetsplats där vakten har annat för sig än att stå och dividera med några fjantar som uppenbarligen inte fattar sed och skick.

Nelson81
2010-07-21, 20:57
Se det från den ljusa sidan. Du blev inte bara ägd av vakterna på krogen, du blev även ägd och totaldominerad när du sökte tröst online. Summan:

Ägd IRL [check]
Ägd Online [check]

lol bästa kommentaren i den bästa tråden på länge


snacka om cry baby till trådskapare hahahahahaha

Nelson81
2010-07-21, 21:07
xarizma är najs. man vet att det är kvalitet på trådarna när den användaren skapar trådar.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=140880
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=135944

den här då :D

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=148322

Nelson81
2010-07-21, 21:09
Säker på att det inte är du som är dåligt inflytande på herkan? Se nedan.




(För övrigt bland de bästa citaten i Kolos historia :D)

haha vilken lysande kommentar av pez. tack för den lilla flashbacken :D


tack även till kwon som tycker min penis är stor

Doctor Snuggles
2010-07-21, 21:31
Det va inte dåligt för en stad på ca36.5k inv!

Det lät iof som ett enda hak, klonat några ggr.

Tonto
2010-07-21, 22:11
xarizma är najs. man vet att det är kvalitet på trådarna när den användaren skapar trådar.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=135944

"Pls help me, it's hurry."

gets me everytime.

Bahir
2010-07-21, 22:21
Har TS gått under jorden eller? Man sitter ju och hoppas på att han ska komma med fler dumma argument och påståenden så att man kan förnedra honom.

xarizma
2010-07-21, 23:13
Har TS gått under jorden eller? Man sitter ju och hoppas på att han ska komma med fler dumma argument och påståenden så att man kan förnedra honom.Då får du fortsätta hoppas lilla gubben :) Jag ska inte ge dig äran att förnedra mig, sådeså. Jag ska inte heller ge mig själv den stora äran att förnedra dig heller, för att jag är trött och ska sova.

Sen så vill jag tacka er alla för att ni visat så stort intresse för min tråd, för att ni tyckt den är underhållande osv. Har redan förnedrat 1 här, och det är 1 för mycket. Så du klarar dig Bahir :)

Godnatt på dig

Deceiver85
2010-07-21, 23:52
Har redan förnedrat 1 (mig själv) här, och det är 1 för mycket.

Damn straight you have :D

Lelle Pelle
2010-07-22, 00:17
"Deceiver röstar på SD, han är dum! Hoho, nu har jag förnedrat honom, så finurlig jag är!"

Well played, Sir!

xarizma
2010-07-22, 00:24
W00ps. Någon tog visst åt sig :D Va ju inte meningen..

spoonchest
2010-07-22, 10:12
Det lät iof som ett enda hak, klonat några ggr.

typ :D

Kwon
2010-07-22, 10:13
Pitchers, Dribblers, Olearys, mariannes, Bishops arms, Kings arms, Engelska, Banken, Etage, Åh, är väl de jag kan komma på sähär på rak arm.

Haha coolt att ni har O'Learys och Etage!

Pitchers lät ju som ett Gay-ställe iofs... Är det där du står Spoonie? :D

spoonchest
2010-07-22, 10:16
Haha coolt att ni har O'Learys och Etage!

Pitchers lät ju som ett Gay-ställe iofs... Är det där du står Spoonie? :D

haha vaffan! spot on sire!

Nitrometan
2010-07-22, 10:28
Haha coolt att ni har O'Learys och Etage!

Pitchers lät ju som ett Gay-ställe iofs... Är det där du står Spoonie? :D

Pitchers är väl granne med Catchers? ;)

Kwon
2010-07-22, 10:34
Hoho nästan så man åker till Falun för att försöka med olika "argument" för att komma in när Spoonie står i dörren!