handdator

Visa fullständig version : Rå saft centri fug AKA råsaftcentrifug


bear.flowertwig
2010-07-18, 14:30
bu eller bä?

test: http://www.expressen.se/levabo/1.1848466/vi-testar-8-rasaftcentrifug

blir lite sugen på philips eller bosch.
http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?p=98695&type=standard&size=800&.jpg
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=98695

såg nån läsarkommentar efter testet om att apelsiner blir bittra om man inte skalar dem innan man kör dem. kan det stämma? är ju en stor nackdel isf. apelsiner är ju en perfekt kombo till lite allt möjligt.

Mental
2010-07-18, 14:33
De brukar vara så dryga att diska att man tröttnar på dem rätt fort.

Halldin
2010-07-18, 14:36
Ja, jag skaffade en sådan eftersom det låter/ser bra ut men som Mental skriver så slutar det bara med att det blir en dammsamlare för att det är för hög orkfaktor på att diska.

Om du trots allt skaffar en så kan man sätta en fryspåse i uppsamlingsfacket för skal osv. så att den biten åtminstone inte behöver diskas och vad jag kan minnas går allt annat in i diskmaskinen om du har en sådan. Har du bara möjlighet att handdiska kommer du antagligen bli less väldigt kvickt dock.

En annan sak är att det är ganska få saker man kan köra i den som blir billigare än att köpa i butik.

Larsson
2010-07-18, 14:39
Den känns lite som en glass eller bakmaskin. Man använder den i början för att sedan förpassa den till något skåp där den står oanvänd.

Halldin
2010-07-18, 14:41
En annan sak är att den är ganska stor och otymplig så om du inte har möjlighet att ha den framme hela tiden är det lätt att man inte orkar ta upp den heller.

Det bifogas en DVD med diverse drinktips av någon hurtbulle på ecstacy, han rekommenderar även att man diskar och återställer den direkt efter att man har använt den vilket antagligen är smart.

Snobbe
2010-07-18, 14:52
Så fort dom tillverkar en självrengörande sådan som bara står i köket o enda man behöver göra är att trycka i en frukt o ut kommer de god juice så hade jag använt den alltid men det är för mycket jobb på dom där grejjerna just nu...

bear.flowertwig
2010-07-18, 15:36
Ja, jag skaffade en sådan eftersom det låter/ser bra ut men som Mental skriver så slutar det bara med att det blir en dammsamlare för att det är för hög orkfaktor på att diska.

Ja det får man ju räkna med. Dock är jag mat- och dryckesentusiast och kan tänka mig en del "krångel för att få hångel" sas. :D

Om du trots allt skaffar en så kan man sätta en fryspåse i uppsamlingsfacket för skal osv. så att den biten åtminstone inte behöver diskas och vad jag kan minnas går allt annat in i diskmaskinen om du har en sådan. Har du bara möjlighet att handdiska kommer du antagligen bli less väldigt kvickt dock.

Ok, bra tips.

En annan sak är att det är ganska få saker man kan köra i den som blir billigare än att köpa i butik.

Så pass. Det är ju lite synd. Hade varit kul att se jämförpriser. Å andra sidan är ju en stor del av poängen att kunna köra udda saker och mixa med varandra. Sånt får man ju ändå inte tag på som färdiga juicer.

bear.flowertwig
2010-07-18, 15:38
En annan sak är att den är ganska stor och otymplig så om du inte har möjlighet att ha den framme hela tiden är det lätt att man inte orkar ta upp den heller.

Det bifogas en DVD med diverse drinktips av någon hurtbulle på ecstacy, han rekommenderar även att man diskar och återställer den direkt efter att man har använt den vilket antagligen är smart.

Är den en Philips som på bilden ovan du har?

Hehe jo, har för mig att den filmen dykt upp här förut. TV-shop-dåre på speed.

Jens.Andersson
2010-07-18, 18:44
Har en Philips som på bilden med modellen som har lite bredare intag. Blir jävligt
bra juice men det är lätt att den står och samlar damm. Favoriten är 2x söta
äpplen och x citroner. Blir söt god lemonad.

Halldin
2010-07-18, 19:56
Är den en Philips som på bilden ovan du har?

Hehe jo, har för mig att den filmen dykt upp här förut. TV-shop-dåre på speed.
Fanken vet varför mitt inlägg blev borttaget, men det är fortfarande "jepp" som gäller som svar på den frågan :confused:

Mental
2010-07-18, 20:00
Fanken vet varför mitt inlägg blev borttaget, men det är fortfarande "jepp" som gäller som svar på den frågan :confused:

Nu vet jag inte om det var du, men någon försökte väl sälja något, och det är väl inte riktigt förenligt med kolloreglerna?

hultman
2010-07-18, 20:06
det bifogas en dvd med diverse drinktips av någon hurtbulle på ecstacy, han rekommenderar även att man diskar och återställer den direkt efter att man har använt den vilket antagligen är smart.

Haha :D

Halldin
2010-07-18, 20:15
Nu vet jag inte om det var du, men någon försökte väl sälja något, och det är väl inte riktigt förenligt med kolloreglerna?
Just fan, det tänkte jag inte ens på. Då var det det. :)

stevebc
2010-07-18, 20:17
Varför inte bara slänga ner frukt osv i en mixer och kötta?

Halldin
2010-07-18, 20:19
Jag tror också en mixer är mer användbar för fler saker, men just för juicer är väl råsaftcentrifugen smidig på det sättet att den mosar skiten ur vad man nu slänger i den och bajsar ut skal o. dyl. i en separat behållare.