handdator

Visa fullständig version : Studentboende i Uppsala!


rooz
2010-07-17, 21:04
Flickvännen flyttar dit till hösten, mem vars fan är det värt att bo?

Jag har ingen koll och jag stannar hemma, men vill ju ändå att hon hittar något grymt som inte är till överpris.

Ni koloiter som bor där, tips & trix för att hitta något bra ställe?

O_Wao
2010-07-17, 21:30
Vill hon bo i lgh eller korridor? Att söka bostad i Uppsala kan vara besvärligt, men skriv in henne på studentstaden, och leta bostäder bland nationerna. Du hittar alla nationslänkar på www.kuratorskonventet.se . Uppsala studentkår har också viss bostadsförmedling, www.uppsalastudentkar.se (inte hundra på adressen där).

Nationerna har oftast centralt boende, vanliga studentområden är Kantorsgatan, Djäknegatan, Studentvägen, Rackarberget, Flogsta med omnejd.

Skaegge
2010-07-17, 21:34
Vad ska hon plugga?

rooz
2010-07-17, 21:36
Vad ska hon plugga?

Juridik

Skjaves
2010-07-17, 21:46
Lite sent ute:

http://www.studentboet.se/sv/
www.dombron.se <-- De har vissa Recce-bostäder nu, så det är lättare att få dom (förutsatt att man är ny i programmet man ska läsa)

Riddle
2016-12-11, 19:52
Bump

Ska börja plugga nu till vårterminen (bor redan i uppsala, inneboende hos min bror)
Någon som vet nåt som kan vara intressant? Har såklart redan kollat upp på alla vanliga ställen.

anvihl
2016-12-12, 09:59
Knappast så ni kan välja och vraka, är mer en situation att ta det hon får. Men standardtips är ju att kolla olika studentnationers boenden och kolla om bostadsgrupper på facebook.

Mental
2016-12-12, 10:33
Knappast så ni kan välja och vraka, är mer en situation att ta det hon får. Men standardtips är ju att kolla olika studentnationers boenden och kolla om bostadsgrupper på facebook.

Hon har säkert pluggat klart nu ändå...