handdator

Visa fullständig version : Fråga angående kasein


spoty
2010-07-17, 20:58
Hej! Jag är en person som äter runt 500g - 1000g kvarg per dag. Jag följer ett periodisk fasta mönster och har en fråga. Finns det några mer fördelar att ta kasein förutom att det är antikatabolt? Tänkte att jag kanske ska prioritera kasein som sista måltid så man har lite långsamma proteiner natten ut.

Förut körde jag 250g kvarg morgon och 250g kvarg, därför jag undrar om jag vinner något speciellt på att ta det på morgonen t.ex?

Nej jag har ingen optinoja men det är något jag undrat lite.

Crocker
2010-07-17, 21:03
Jo det är optinoja, gör vad du trivs med. Lär inte bli någon skillnad i långa loppet.

spoty
2010-07-17, 21:04
Bara för jag har en fundering betyder det inte att jag är ute efter det optimala.

Crocker
2010-07-17, 21:12
Du frågade om du skulle vinna något hälsofördelar m.m. Jag svarade nej. ;)
Skulle dock rekommendera vassle(om du ska ha något.), som mellanmål. Kvarg kan du ta som "mål".

WHITEFOLKS
2010-07-17, 21:15
Om du äter enligt periodisk fasta eller liknande och inte ligger på väldigt låga kcalnivåer så ser jag inte någon direkt anledning (som i fördel, självklart ska man ju äta det om man vill) att äta kasein tidigt under ätperioden eftersom du antagligen kommer ha så mycket protein och mat i omlopp under den tiden ändå.