handdator

Visa fullständig version : Antiinflamatorisk


macsacre
2010-07-17, 19:32
Hej, jag håller på att kolla på en grej på nätet och där sa en kille att han använder sig av det som återhämtningsgrej för att kunna träna samma muskel oftare.

Någon som vet mer om saken, eller testat att göra detta?

Crocker
2010-07-17, 19:34
Du kan träna samma muskel två dagar i rad.

a-johansson
2010-07-17, 19:36
Hej, jag håller på att kolla på en grej på nätet och där sa en kille att han använder sig av det som återhämtningsgrej för att kunna träna samma muskel oftare.

Någon som vet mer om saken, eller testat att göra detta?

Det du pratar om låter som kortisonsprutor/dylikt, varför ens ta upp något olagligt? Låter bara urbota korkat.

young_george
2010-07-17, 19:36
NSAIDs, vilket jag är det antar är det han pratar om, sänker en, av styrketräning förhöjd proteinsyntes till basnivåer.

Trance
2010-07-17, 19:39
Det du pratar om låter som kortisonsprutor/dylikt, varför ens ta upp något olagligt? Låter bara urbota korkat.

Kortisonsprutor skulle nog inte fungera så bra i längden. Däremot så återhämtar man sig bättre med AAS om det är det du menar.

macsacre
2010-07-18, 08:57
vet ej vad den personen menar mer än att den sa antiinflammatorisk, om det va AAS eller sprutor det sa han inget om, därför jag frågar här, om någon vet mer om saken?

mini
2010-07-18, 09:09
Det är en dålig idé. Antingen, om det ska "funka bra", är det olagligt, eller så är det receptfria läkemedel som försämrar proteinsyntesen, sliter på inre organ och ökar risken att du skadar dig om de är smärtstillande.

Varför skulle någon behöva det? Hur ser träningsupplägget ut?

macsacre
2010-07-18, 09:12
Det är en dålig idé. Antingen, om det ska "funka bra", är det olagligt, eller så är det receptfria läkemedel som försämrar proteinsyntesen, sliter på inre organ och ökar risken att du skadar dig om de är smärtstillande.

Varför skulle någon behöva det? Hur ser träningsupplägget ut?

Vet ej, killen mena på att han kunde träna samma muskel 2 ggr samma vecka om han tog det. Träningsupplägget vet jag inte hur den ser ut.

mini
2010-07-18, 09:21
Vet ej, killen mena på att han kunde träna samma muskel 2 ggr samma vecka om han tog det. Träningsupplägget vet jag inte hur den ser ut.

Han kan träna samma muskel två gånger i veckan även utan antiinflammatoriskt.

Ondskapelsen
2010-07-18, 10:31
Han kan träna samma muskel två gånger i veckan även utan antiinflammatoriskt.

+1.

Sköt kosten och sov ordentligt så funkar 2½-3 gånger också ;).

Trance
2010-07-18, 10:45
Skulle inte förvåna mig om det är glutamin, gurkmeja eller något liknande grabben snackar om.

macsacre
2010-07-18, 10:48
Han som sa det här verkar vara en ganska känd SL från USA.

mini
2010-07-18, 10:52
Han som sa det här verkar vara en ganska känd SL från USA.

Jaha?

Sniggel
2010-07-18, 11:05
Om det är någon stark antioxidant så kan det även vara så att det försämrar responsen på träning. Man vill ha en stress på kroppen när man tränar för att få en respons. Använder man t ex c-vitamin, ALA, vitae+, acai bär, grönt té o allt möjligt antiinflammatoriskt (och hypade tillskott) i samband med träning kan jag tänka mig att man sätter käppar i hjulet för ens utveckling.

macsacre
2010-07-18, 11:08
Lol :P det va inget. Kollade på videon om igen och han sa inte att han tog det för att kunna träna den muskeln 2 ggr i veckan, han sa det när de frågade hur det gick att träna den muskeln när han va skadad :P så då sa han att han tog det för att kunna träna den muskeln dock inte lika tungt som han brukar.

Så den här tråden var onödig... Sry people.

Dajollee
2010-07-18, 12:37
Om det är någon stark antioxidant så kan det även vara så att det försämrar responsen på träning. Man vill ha en stress på kroppen när man tränar för att få en respons. Använder man t ex c-vitamin, ALA, vitae+, acai bär, grönt té o allt möjligt antiinflammatoriskt (och hypade tillskott) i samband med träning kan jag tänka mig att man sätter käppar i hjulet för ens utveckling.

frågan är ju då.. när ska man äta sina blåbär o ingefära? timmar efter träningen ? vilodagar? aldrig?

Eddie Vedder
2010-07-18, 13:22
frågan är ju då.. när ska man äta sina blåbär o ingefära? timmar efter träningen ? vilodagar? aldrig?

Ingen har pratat om blåbär. Det handlar om supplementering.

Sniggel
2010-07-18, 13:24
frågan är ju då.. när ska man äta sina blåbär o ingefära? timmar efter träningen ? vilodagar? aldrig?

I have no idea. Men det är nog små petitesser i vilket fall. Blåbär tycker jag man kan äta om man tycker om blåbär, helt enkelt. Det är väl det att det känns rätt onödigt att köpa antioxidantkosttillskott för att tro att man ska få något ut av det, t ex bättre hälsa eller bättre återhämtning, då är det nog pengarna i sjön, om man inte har sjukt dålig kosthållning från början kanske.