handdator

Visa fullständig version : Förstoppad av kreatin?


Kjelle8000
2010-07-17, 19:14
God kväll, har dragit på mig ett jobbigt problem och det är att jag knappt skiter längre, normalt brukar det hända 3-4 ggr per dag men nu händer det ungefär en gång varannan eller tredje dag :(

De enda saker som förändrats i min vardag är att jag började ta kreatin för 6 dagar sedan och att jag började gå upp tidigt på morgonen för 6 dagar sedan tack vare jobb, att gå upp tidigt känns inte riktigt som boven i dramat eller har jag fel?? :confused:

Vill gärna hjälp snabbt för jag uppskattar mina stunder på dasset rätt mycket :naughty:

Larsson
2010-07-17, 19:47
God kväll, har dragit på mig ett jobbigt problem och det är att jag knappt skiter längre, normalt brukar det hända 3-4 ggr per dag men nu händer det ungefär en gång varannan eller tredje dag :(

De enda saker som förändrats i min vardag är att jag började ta kreatin för 6 dagar sedan och att jag började gå upp tidigt på morgonen för 6 dagar sedan tack vare jobb, att gå upp tidigt känns inte riktigt som boven i dramat eller har jag fel?? :confused:

Vill gärna hjälp snabbt för jag uppskattar mina stunder på dasset rätt mycket :naughty:

Brukar snarare vara tvärtom när man äter kreatin. Att man får lösare avförning och får springa mer på toaletten. Ibland är man ju trögare eller lösare i magen utan någon egentligen förklaring. Fortsätt äta normalt så kommer säkert magen igång igen.

Kjelle8000
2010-07-17, 20:18
Ah :/ aja tack för hjälpen

LillSkalman
2010-07-17, 20:29
Du kanske inte dricker tillräckligt, bara en tanke :-) Det är varmt nu, och kreatin ska ju binda upp vatten i musklerna sägs det. Så eventuellt kanske du saknar vatten i kroppen och det är därför du har probs med morgonmyset.

HulkH
2010-07-17, 20:47
Du kanske inte dricker tillräckligt, bara en tanke :-) Det är varmt nu, och kreatin ska ju binda upp vatten i musklerna sägs det. Så eventuellt kanske du saknar vatten i kroppen och det är därför du har probs med morgonmyset.

Skulle också gissa på att han ska dricka mer :)

Käka plommon annars:)

Kjelle8000
2010-07-17, 21:27
Plommon var en fin ide jag kanske pröva ;) jag tror inte att jag dricker för lite för jag brukar dricka rätt mycket mjölk typ två liter eller mer per dag + nån kaffe på jobbet och en del annan dryck dära så det blir nog 3,5-4 liter MINST per dag :p

Här kommer en ny liten fråga : Vad tycker ni om koffein intag när man tar kreatin? har hört att det kan motverka effekten men att det också kanske inte spelar någon roll :S tror jag läste det i Guiddis kreatin guide :o

Computerman
2010-07-18, 22:42
När jag kör perioder med kreatin så blir jag oftast snabbt (ca 30 min efter ett pass) ganska alert på att springa på muggen. Precis som LillSkalman nämnde så kanske du bara behöver dricka lite mer nu på sommaren för att kompensera det som binds upp i kroppen.

Kjelle8000
2010-07-19, 10:34
Jo men jag tror inte på att vätskan är problemet... jag dricker väldigt mycket, läste i en kreatinguide att kroppen kommer reglera vätskeintaget och man pissar ut överskottet och jag pissar stupikvarten :(

kalajset
2010-07-19, 10:59
Liknande händer mig varje gång jag kör igång med kreatin igen, fast då brukar det normaliseras inom en vecka. (Ville bara uppmärksamma att det mycket väl finns "förstoppningsproblematik" med kreatin, även om det inte nödvändigtvis är hela sanningen i just detta fall).

saab900
2010-07-19, 16:27
Kan bero på förändringar i vardagen, t ex att du är tvungen att gå upp tidigt på morgonen numera. Kroppen din kanske är inställd på att morgonskita en bit in på förmiddagen, men när den tiden infaller är du nu på jobbet istället. Du kanske är orolig för att klubba på bortaplan helt enkelt.

Kjelle8000
2010-07-21, 10:34
Äh nej fan det är inge problem med att skita på jobbet :p fast kreatinet har förhöjt aromen på bajset så personalen/patienterna kommer nog tycka det :S