handdator

Visa fullständig version : Örebro KK Styrkelyft


Hasse-B
2010-07-17, 12:31
Nu är det dags att ta nästa steg!
Efter ett antal år av styrketräning och ca ett år av SL-intresse tycker jag det börjar bli dags att besöka någon klubb. Eftersom det inte finns i Norrköping/Linköping så fastnade jag för ÖKK som verkar ha både bra lyftare och en bra stämning. Nästan 2 timmar enkel resa gör att man kanske inte kan träna mer en gång varannan vecka eller något oftare om man har tid/pengar/ork.
Så är man välkommen för lite tekniktips?

Hur fungerar det med träningstider/dagar?
Hur bör jag lägga upp mina träningstillfällen? En gång mark, nästa bänk... osv?

Lite om mig.

Heter Björn och är 29 år. Har tränat sedan gymnasietid till och från men har senaste året tränat lite mer SL-inriktat och bra mycket seriösare. Har som mål att ställa upp på SM i klassisk styrkelyft om det blir av nästa år.

Längd: ca 168cm
Vikt: Ca 80 kg småfet, inga problem att ligga i -75 kg.

Har aldrig använt någon form av utrustning.
Aktuella resultat (senaste veckan):

Knäböj: 155 kg
Har som många andra lagt alldeles för lite (inget) krut på benträningen, tog nog inte mycket mer än 100 kg för ett år sedan. Men nu är det riktigt kul att träna eftersom det går ganska snabbt framåt. Försöker komma ifatt bänken *cry*
Klart godkänt djup.

Bänk: 160 kg
Det jag haft lätt för vilket gjort att jag har tränat det mycket mer än annat. Konstigt nog har jag inte kört lika mycket bänk senaste året men ändå ökat från 145 kg till 160 kg. Har dock kört mycket tunga dips vilket jag tror har hjälpt då jag håller väldigt tätt i bänken. Även förbättrat min teknik en del.
Träningslyft, inget stopp. Kanske lite rövlyft, minns inte.

Mark: 215 kg
Ökade snabbt till 210 kg sedan har det varit stopp. Dålig stång och magnesiumförbud (fitnessgym) är ingen bra kombination så jag använder papper runt stången.

Jag har tänkt att köra ett pass på onsdag (21/7) och hoppas någon kan svara på mina frågor innan dess.

Deceiver85
2010-07-17, 12:38
Du är mer än välkommen till ÖKK!

Vi tränar måndagar, onsdagar, fredagar och lördagar. Tiderna varierar, men på måndagar och onsdagar börjar vi nästan alltid runt 17.30, med garanterad närvaro kl.18. Lördagar börjar vi träna kl.13-14.

Hasse-B
2010-07-20, 13:27
Kanon, kommer och bänkar lite imorgon då.

Mapa
2010-07-20, 15:50
välkommen!!

Mapa
2010-07-20, 15:53
Hur bör jag lägga upp mina träningstillfällen? En gång mark, nästa bänk... osv?

eftersom du ska åka till oss så sällan skulle jag passa på att köra igen om alla grenar varje gång. de är inga problem alls. själv tränar jag varje gren varje pass just nu.

amarth
2010-07-25, 10:25
Hur mycket kostar årskort hos er?
Jag flyttar till Hallsberg om 5 veckor så då blir det nog att glida in till Örebro för träning :thumbup:

Luttis
2010-07-25, 11:14
Hur mycket kostar årskort hos er?
Jag flyttar till Hallsberg om 5 veckor så då blir det nog att glida in till Örebro för träning :thumbup:

1700:- för ett årskort. Kika gärna in på hemsidan (http://www.orebrokk.org/index1.htm).
Välkommen!

EkarN
2010-07-25, 11:20
Hur mycket kostar årskort hos er?
Jag flyttar till Hallsberg om 5 veckor så då blir det nog att glida in till Örebro för träning :thumbup:

Hallsberg har också en klubb tror jag:)

Deceiver85
2010-07-25, 11:22
Hallsberg har också en klubb tror jag:)

Jodå, dem har en klubb. Inget ont om Hallsberg...men nej ;) Gymmet är typ definitionen av undermåligt.

EkarN
2010-07-25, 12:47
Jodå, dem har en klubb. Inget ont om Hallsberg...men nej ;) Gymmet är typ definitionen av undermåligt.

Ok:) Tänkte om han ville ha något på nära håll bara.

amarth
2010-07-25, 13:22
1700 var ju minst sagt billigt =)

Jasså? Sökte runt på gym i Hallsberg men hittade bara något typ nautilus eller medley..

Det ska väl inte ta mer än 20 min med buss som jag förstått det? Med bil kan det ju inte ta mer än 10 min i sådana fall.

LadyInsane
2010-07-25, 14:12
Är man student så är det ännu billigare. :) 600 per halvår!


Kul att fler vill komma förbi klubben och träna lite! :)

amarth
2010-07-25, 14:18
Är man student så är det ännu billigare. :) 600 per halvår!


Kul att fler vill komma förbi klubben och träna lite! :)


Man behöver inte nödvändigtvis vara student på just Örebros universitet eller?

Här ska tränas mycket ;)

Deceiver85
2010-07-25, 15:05
Man behöver inte nödvändigtvis vara student på just Örebros universitet eller?

Tyvärr, studentrabatten gäller endast studenter vid Örebro Universitet. Billigare och bättre gym går dock ej att finna.

TimId
2010-07-25, 22:52
Glöm ej ÖKKs klippkort.
Alltid billiga och med lågprisdrajver för herrar! ofta i juni och december,
om jag ej missminner mig.
Ypperligt för såna som vistas i Örebro då och då!

Deceiver85
2010-07-25, 23:04
Glöm ej ÖKKs klippkort.
Alltid billiga och med lågprisdrajver för herrar! ofta i juni och december,
om jag ej missminner mig.
Ypperligt för såna som vistas i Örebro då och då!

Fram till den 31 juli kan man köpa klippkort för 300kr (ordinarie 400)...sommarerbjudande ;)

TimId
2010-07-27, 10:39
Finns det nån ÖKKare som ska köra/kan hjälpa oss lite med tröjbänk torsdag eller fredag?
Det är jag, veteran och sonen, nybörjare.
Kloss eller pass och kanske lite dragning. :)

TimId
2010-07-27, 11:09
Undrar också om stängningstiderna torsdag- och fredagkväll nu i sommar.
MaPa känner mig & med Insane har jag också tränat.

PMa mig gärna! :)