handdator

Visa fullständig version : Vikten rasar !!!!


luna
2010-07-16, 21:32
Gud vad jag rasar i vikt !
vägde in på 106 kg för en månad sedan nu på 97.
Jag vill inte gå ner mycket mer nu, men det är svårt att hålla vikten när det är så sjukt varmt och ingen ork för att äta!

Känner ni igen er ? hur gör ni för att hålla vikten ?
Träningen ! hur ser den ut under dessa varma dagar orka ni lika mkt eller tappar ni mycket i styrka ?

1684_
2010-07-16, 21:37
äter bra kall mat som jag e sugen på?!

Bröd med gott pålägg, typ ägg... Kalla pastasallader med avokoad, kyckling, nötter mm i eller vf inte kall potatis? Sill e gott oxå att äta :) kall köttfärssås/chili corn carne... yoghurt med flingor, mjölk, kall risgrynsgröt, kall ostkaka kan gå... blablablaaablabla..

Man borde inte tappa vikten så mkt ( om man inte vore smällfet ) pga värmen, tycker iaf inte jag. Skulle jag göra de, skulle jag bli grovt underviktig IGEN och läggas in... Så jag gör allt för att hålla min vikt uppe!!

gäller träningen blir man mest seg & svettig. Antingen biter jag ihop eller accepterar det som de e,å kör inte lika tunga vikter men däremot fler reps & set.

Icefire
2010-07-16, 21:38
Äter mindre på dagen, men mer sent på kvällen när det är svalare. Äter mest kall mat och mer enkla saker som yoghurt och mackor.

Har inte samma ork att träna i värmen men ser till att passen blir av, och accepterar ifall det går lite sämre än vanligt.

Zokal
2010-07-16, 21:58
Ställ fram en fläkt på bordet och ät..

problem solved

Rusk
2010-07-16, 22:43
Jag är nog den enda som får sjuk energi när solen steker på som den gör nu, kör som en gud på gymmet jämfört med våra gråa och kalla dagar då jag är deppig och trött;p
Det enda som blir jobbigare på gymmet är benen, svettas som en galning och det är inget vidare när bensparken står vid fönstret i gymmet, solen ligger på lädret så det blir som att sätta sig på ett element>_<

capron
2010-07-16, 22:51
Jornöttsmör och jordnötter lyckades snabbt vända min snabba viktnedgång. Men olivolja är nog bättre val. Skedda jornöttsmör direkt ur burken efter träning mycket gott :-)

Pepz
2010-07-16, 23:32
drick dina kalorier (nej inte alkohol)

luna
2010-07-17, 01:44
Tack för alla svar !

Eddie Vedder
2010-07-17, 06:46
Finns lite råd här:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=150915

Kolla matlagningsdelen av forumet. Där hittar du massor av inspiration om du lägger ner lite tid.