handdator

Visa fullständig version : ljumsksmärta vid böj


Pepz
2010-07-16, 12:55
Kön: snorre

Ålder: 29

Längd och vikt. 185 106kg

Smärtbeskrivning: djup smärta i vänster ljumske i bottenläget i böj samt när jag ligger på rygg och drar upp vänsterbenet mot bröstet. drar jag upp bägge och rundar ryggen gör det inte ont. om jag fulböjer med krummad rygg är smärtan mycket mindre, smala böj går mycket bättre än breda och utåtrotation av benet under belastning är inte skönt.
Ingen smärta när jag klämmer ihop benen (gynstol)

Vad och hur mycket tränar du? styrkelyftare, 3-4ggr/v

Tagit några tabletter, nope. bara smärta när jag böjer sen känns det stelt

Har du redan fått diagnos och/eller behandling? Har du påbörjat någon form av rehabträning? nej

Övriga/tidigare sjukdomar eller besvär: nervinklämning i ryggen pga stelhet i ffa höftböjare. symptomfri tämligen länge nu

obesogen
2010-07-18, 20:03
Käre pepz, det kan ju vara precis vad som helst. Du vet lika väl som jag att du borde gå och kolla upp det där ;)

PM:a mig så ska du få några namn


Jag gör en helt ovetenskaplig chansning och säger
"anterior femoral glide syndrome" :D

Pepz
2010-07-18, 20:36
Käre pepz, det kan ju vara precis vad som helst. Du vet lika väl som jag att du borde gå och kolla upp det där ;)




Jag gör en helt ovetenskaplig chansning och säger
"anterior femoral glide syndrome" :D


jaja jag ska kolla.
:thumbup:

Långsmal
2010-07-22, 15:42
Rapportera gärna när du har kollat upp det. Jag har EXAKT samma känsla. Trodde till och med nästan att jag skrivit tråden så fick dubbelkolla en extra gång att det var någon annans tråd :D

Segt att inte kunna böja ordentligt ;/

LillSkalman
2010-07-22, 16:36
Haft samma skit för undefär ett år sen jag med. Känner fortfarande av det ibland men inte längre när jag böjer. Aldrig kollat upp det specifikt och måste väl göra det när det väl kommer tillbaka. Sålänge jag är symptomfri så får det ligga i bakgrunden :)

Posta gärna i denna tråd om du får rea på vad det är i ditt fall som spökar, och lycka till :)

Lurifax
2010-09-01, 14:42
Lånar/bumpar tråden då. Hur gick det för dig? Fick du bot på problemet? Undrar själv hur jag ska gå till väga då jag tycks ha samma problem.

Kör enligt Madcow 5x5 just nu, och att skippa böjen skulle döda hela programmet. känner av vänstra höftböjaren/ljumsken (det området) även i min vardag när jag går.

andersjaevel
2010-10-14, 23:17
Bump!
Jag har exakt samma problem! Även jag i vänstra ljumsken. Skulle vara intressant att höra lite fler erfarenheter kring detta och vad det kan bero på..
I mitt fall så är det inte såpass allvarligt att jag funderar på att gå till nån sjukgymnast, men det stör mig rejält när jag kör tunga knäböj.

Verkar ju inte vara helt ovanligt detta!

spoon
2010-10-15, 05:58
*subscribe*

Jag känner också samma problem och tar till och från viloveckor från böjen pga detta. Misstänker att det beror på orörlighet men skulle vara kul om någon kunnig hade lite åsikter om detta.