handdator

Visa fullständig version : SD portade på Pridefestivalen


ryssen
2010-07-16, 05:53
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sverigedemokraterna-portade-pa-pride_4997559.svd


är det ohly som lipar nu igen?

jag tycker det är fel vad tycker ni?

King Grub
2010-07-16, 05:56
Dom bestämmer väl själva vilka dom vill ha där.

capture
2010-07-16, 05:59
Kunde nog inte bry mig mindre

dt06mj2
2010-07-16, 06:08
"De andra partiledarna hotar nämligen med bojkott om SD kommer."

Lite synd att de inte vågar ta debatten, men det kommer nog så småningom.

O_Wao
2010-07-16, 06:43
dom bestämmer väl själva vilka dom vill ha där.

+1

Nitrometan
2010-07-16, 06:47
KD vill inte vara med på Pride.

De kanske ska festa med SD?

http://www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/pride-lockar-inte-hagglund_4993351.svd

Göran Hägglund (KD) tackar som enda partiledare nej till att delta i Pridefestivalens partiledardebatt. Kristdemokraterna är också enda parti utan eget tält på festivalområdet. Från de andra allianspartierna i regeringen riktas nu hård kritik mot Hägglund.

Jorgen
2010-07-16, 07:15
jag tycker det är fel vad tycker ni?

Jag tycker det är rätt. Dom bestämmer väl själv.

shut teh face
2010-07-16, 07:16
Jag har ingen åsikt. Men däremot så tkr jag Lars Ohly är en liten mupp.

ryssen
2010-07-16, 07:38
nu har ju inte jag vat i stockholm och sett detta men är inte halva stan invaderad av pride? det är ju inte nått slutet sällskap precis utan allmänheten är påtvingad detta.

dom drar sig inte för och disskriminera ett parti men gapar om att dom själva är dissskriminerade.

King Grub
2010-07-16, 07:41
Det handlar väl om själva partiledardebatten, inte att stänga av någon från att komma i närheten av själva festivalen. Och igen: dom bestämmer väl själva vilka dom vill ha där.

Jorgen
2010-07-16, 07:46
nu har ju inte jag vat i stockholm och sett detta men är inte halva stan invaderad av pride? det är ju inte nått slutet sällskap precis utan allmänheten är påtvingad detta.

dom drar sig inte för och disskriminera ett parti men gapar om att dom själva är dissskriminerade.

Ingen är hindrad från att titta på pride. Men dom får väl själv välja vem dom vill ha inne på området. Tycker du inte det?

bertbert
2010-07-16, 07:54
nu har ju inte jag vat i stockholm och sett detta men är inte halva stan invaderad av pride? det är ju inte nått slutet sällskap precis utan allmänheten är påtvingad detta.

Okej, du tycker att du blir påtvingad men vill vara med iallafall?

dom drar sig inte för och disskriminera ett parti men gapar om att dom själva är dissskriminerade.

Jag förstår att du tycker det är skillnad på vem man diskriminerar. Att dra alla invandrare över en kam går bra men när folk inte vill ha med SD att göra passar det inte. Såklart. *screwy*

Jorgen
2010-07-16, 07:58
Okej, du tycker att du blir påtvingad men vill vara med iallafall?
Du ser inte logiken no?


Jag förstår att du tycker det är skillnad på vem man diskriminerar. Att dra alla invandrare över en kam går bra men när folk inte vill ha med SD att göra passar det inte. Såklart. *screwy*

Du ser inte logiken no?

Poxeman
2010-07-16, 08:00
Jag tycker att det är helt ok. Skulle t.o.m sträcka mig till att det är ett BRA beslut.

Hade jag anordnat en festival så hade jag bestämt själv vilka jag skulle släppa upp på scen.

BillyButt
2010-07-16, 08:05
Okej, du tycker att du blir påtvingad men vill vara med iallafall?



Jag förstår att du tycker det är skillnad på vem man diskriminerar. Att dra alla invandrare över en kam går bra men när folk inte vill ha med SD att göra passar det inte. Såklart. *screwy*

Vilka gör det?

Nitrometan
2010-07-16, 08:06
Okej, du tycker att du blir påtvingad men vill vara med iallafall?

Jag förstår att du tycker det är skillnad på vem man diskriminerar. Att dra alla invandrare över en kam går bra men när folk inte vill ha med SD att göra passar det inte. Såklart. *screwy*

Ja, han blir krängt när de diskriminerade vill diskriminera SD!

Krängt säger jag!

SD ska diskriminera, inte diskrimineras!

bertbert
2010-07-16, 08:08
Vilka gör det?

:)

BillyButt
2010-07-16, 08:19
:)

Nu är jag övertygad om att SD diskriminerar folk. *rolleyes*

Slartibartfast
2010-07-16, 08:22
Vad har SD för intresse av Pride ändå? Det finns väl inga homosexuella inom SD? Vill nån nödvändigtvis delta i festligheterna så kan man ju hålla det hemligt att man är SD. :)

Daniiiel
2010-07-16, 08:22
Finns väl inget vettigt parti som vill vara med ändå, alla stora måste ju för att kränga en extra röst. SD som är starkt traditionella tror jag knappast skulle vilja vara där ändå.

Usch för pride

MasterChief
2010-07-16, 08:28
Det är väl inte så konstigt att man inte vill ha med SD? Kanske dags för SD-folk att sluta gråta varje gång de inte får vara med. De måste helt enkelt förstå att vissa grupperingar blir en aning stötta när man skriver saker som:

"Slå vakt om kärnfamiljen och det traditionella äktenskapet som samhällets bas.
Värna om varje barns rätt till en mor och en far, vilket bland annat innebär en återgång från besluten om att ge samkönade par adoptionsrätt och lesbiska par rätt till insemination. (SD:s valmanifest 2006)"


Det lär finnas bättre forum för SD att få ut sin politik än en hbt-festival. Även den lokala grillfesten i Tensta är nog fel val.

MasterChief
2010-07-16, 08:30
Vad har SD för intresse av Pride ändå? Det finns väl inga homosexuella inom SD? Vill nån nödvändigtvis delta i festligheterna så kan man ju hålla det hemligt att man är SD. :)

Jorå, det finns det nog.

http://files.sharenator.com/fritz_and_marius_My_little_nazi_dolls-s550x634-21134-580.jpg

Lucipha
2010-07-16, 08:32
Det handlar väl om själva partiledardebatten, inte att stänga av någon från att komma i närheten av själva festivalen. Och igen: dom bestämmer väl själva vilka dom vill ha där.

Ingen är hindrad från att titta på pride. Men dom får väl själv välja vem dom vill ha inne på området. Tycker du inte det?

Självklart skall arrangörer få välja vilka de inte vill släppa in, men då skall det gälla åt båda hållen. Hur skulle folk reagera om muslimer inte släpptes in (baserat på islams elitistiska människosyn där ickemuslimer har dhimmistatus, homosexuella skall avrättas och en kvinnas röst är värd hälften av mannens)?

Nitrometan
2010-07-16, 08:35
Vad har SD för intresse av Pride ändå? Det finns väl inga homosexuella inom SD? Vill nån nödvändigtvis delta i festligheterna så kan man ju hålla det hemligt att man är SD. :)
Alla SD-medlemmar som vill får vara med på festerna.

Det är till partiledardebatten de inte är inbjudna.

mjölk-dryck
2010-07-16, 08:38
islams elitistiska människosyn där ickemuslimer har dhimmistatus, homosexuella skall avrättas och en kvinnas röst är värd hälften av mannens
RASIST *grr27*

Det är klart att arrangörerna ska få bestämma vilka partier som ska få medverka. Jag tycker dock det är otroligt löjligt att SD blir mobbade av makthavare grundat på att det är ett rasistiskt parti när det inte finns några bevis för detta. SD har medlemmar med nynazistiskt förflutet, sossarna och VP har forna(?) AFA-kämpar. Om 10 år är det ex-huliganer, same shit.

Jorgen
2010-07-16, 08:39
Självklart skall arrangörer få välja vilka de inte vill släppa in, men då skall det gälla åt båda hållen. Hur skulle folk reagera om muslimer inte släpptes in (baserat på islams elitistiska människosyn där ickemuslimer har dhimmistatus, homosexuella skall avrättas och en kvinnas röst är värd hälften av mannens)?

Viket muslimskt parti som är med i valet tänker du på nu?

Eddie Vedder
2010-07-16, 08:50
dom drar sig inte för och disskriminera ett parti men gapar om att dom själva är dissskriminerade.

Det är inte förbjudet för en SD-medlem att titta på festivalen och ta del av festligheterna om du trodde det. Men vilka föreningar/grupper/partier/personer som deltar i festivalens program är ju en annan sak.

Om Charlotte Perrelli inte bjuds in som artist på Sweden Rock innebär det väl inte att hon är diskriminerad för det? Hon får ju gå på festivalen om hon vill.

Stoltz
2010-07-16, 08:52
Intressant att böla om att partiet som varit väldigt aggressivt aktiv i arbete mot samkönade äktenskap inte får komma in på Pride, där majoriteten spenderat sina liv för att få den lilla rättigheten.

Sen får nog fan Ryssen börja kamma sig lite - Du ser inte skillnad på en grupp med politisk agenda inte får delta i Pride i jämförelse med att diskriminera en person?

Andy.da.wohoo
2010-07-16, 09:00
KD var ju också inbjudna och de har väll också jobbat friskt mot att samkönade ska få inleda äktenskap tillsammans?

Khyron_
2010-07-16, 09:27
Trist att se att samhället lider av så mycket fobier.
Bögarna på qx verkar inte ha något problem med SD iallafall
http://politisktinkorrekt.info/wp-content/uploads/2010/04/web.qx_.png

Stoltz
2010-07-16, 09:28
KD var ju också inbjudna och de har väll också jobbat friskt mot att samkönade ska få inleda äktenskap tillsammans?

Rätt. Jag hade fått för mig att KD inte var inbjudna heller, men kollade upp det nu. Fel av mig.

Nitrometan
2010-07-16, 09:35
Det kanske var så enkelt att de bjöd in de partier som sitter i riksdagen?

Det gör väl inte SD.

Khyron_
2010-07-16, 09:37
Det kanske var så enkelt att de bjöd in de partier som sitter i riksdagen?

Det gör väl inte SD.

Varför bjuda in FI och PP då?

Nitrometan
2010-07-16, 09:39
Varför bjuda in FI och PP då?

Inte vet jag. Jag är inte intresserad av prajd så jag har inte tittat på programmet för evenemanget.

Då tycker de väl inte om SD för att de under så många år har hetsat mot dem?

RandomC
2010-07-16, 09:41
Varför bjuda in FI och PP då?

Fi hatar bara män. Det är ok att hata så länge det inte gäller en minoritet. :thumbup:

(Tar inte SD i försvar, tycker bara illa om FI...)

Nitrometan
2010-07-16, 09:42
Fi hatar bara män. Det är ok att hata så länge det inte gäller en minoritet. :thumbup:

Hahaha! :D

Nelson81
2010-07-16, 09:43
Inte vet jag. Jag är inte intresserad av prajd så jag har inte tittat på programmet för evenemanget.

Då tycker de väl inte om SD för att de under så många år har hetsat mot dem?

*rolleyes*

PowPow
2010-07-16, 09:44
Varför bjuda in FI och PP då?

De anser väl att det är organisationer/partier som kan hjälpa dem i sin "kamp". Känns som ett standardförfarande. Bjuda in riksdagspartierna + övriga organisationer som kan prata för deras sak. SD tillhör väl knappast någon av dessa grupperna.

bertbert
2010-07-16, 09:49
När homofoberna börjar gnälla om att de inte får vara med på pride, då vet man att det är dags för dem att komma ut ur garderoben.

Nitrometan
2010-07-16, 09:53
När homofoberna börjar gnälla om att de inte får vara med på pride, då vet man att det är dags för dem att komma ut ur garderoben.

Jag trodde att de var homofober för att de inte vågar komma ut?

Allan
2010-07-16, 10:00
KD var ju också inbjudna och de har väll också jobbat friskt mot att samkönade ska få inleda äktenskap tillsammans?

Stämmer. Men det finns också homosexuella KD-medlemmar som är rätt högljudda, och genom att bjuda in KD hoppas man kunna ge dem stöd och support. Jag tycker alla homosexuella SD-sympatisörer ska ge hals, att de ska protestera mot partiledningens konservativa attityd - då kommer de att bjudas in. Men annars är det naturligtvis festivalledningens ensak vilka de vill bjuda in

130kg finsk sisu
2010-07-16, 10:09
Nu angav man väl som orsak att man riskerade bojkott från de andra partierna. Tror faktiskt PRIDE arrangörerna är så öppna att de verkligen skulle velat ha KD och SD med för att få till en debatt. Nu kommer det ju bara bli en tävlan om vem som bjuder högst i sin liberalism. Den debatt som Pride-folket säkerligen vill ha till stånd kommer att ske om inte Kd eller SD finns på plats.

Herr Oberst
2010-07-16, 10:23
Enligt RFSL:s ordförande Ulrika Westerlund är skälet att några av de andra partiledarna meddelat att de inte kommer att komma om SD bjuds in.

– Några av partiledarna, jag kan inte gå in på vilka, har olika typer av principbeslut att inte debattera med SD, säger hon.

Några? Mig veterligen är det väl bara L. Ohly som vägrar ta debatten. Vill inte han komma är det ju bara att stanna hemma. Vad ska vi med ett vänsterparti till när vi redan har kommunisterna i MP och S?

Det finns ett ganska stort stöd för SD bland bögarna, så problemet kan ju knappast ligga där.
Att enväldigt välja bort demokratiska partier från demokratin låter ju lite diktatoriskt, så det kan ju heller inte handla om det.
Nä naturligtvis är det demokratimotståndaren Ohly som gnäller. Möjligtvis kan väl G Schyman ha samma ickedemokratiska principer som Ohly, och Pride vill nog knappast sätta sig på tvären med F!

Nelson81
2010-07-16, 10:28
Stämmer. Men det finns också homosexuella KD-medlemmar som är rätt högljudda, och genom att bjuda in KD hoppas man kunna ge dem stöd och support. Jag tycker alla homosexuella SD-sympatisörer ska ge hals, att de ska protestera mot partiledningens konservativa attityd - då kommer de att bjudas in. Men annars är det naturligtvis festivalledningens ensak vilka de vill bjuda in

exempel på det tack

Kwon
2010-07-16, 10:34
Jimmie Åkesson?

Såg han på Tip Top förra helgen.... (Oops!)

Herr Oberst
2010-07-16, 10:50
Intressant att Di Leva ska uppträda på pride

Nitrometan
2010-07-16, 11:01
SD, PP, KD, S... vem bryr sig?

http://img257.imageshack.us/img257/4882/pridejd.jpg

Frågan är ju om Magnus Samuelsson kommer att vara där?

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26954

Tricce
2010-07-16, 11:41
Om Charlotte Perrelli inte bjuds in som artist på Sweden Rock innebär det väl inte att hon är diskriminerad för det? Hon får ju gå på festivalen om hon vill.

Haha sorry för ot men en lustig sak är skogsröjet som är en hårdrocksfestival som går i Norrköping i augusti har bjudit in Anna Bergendahl mitt bland Raubtier, Mustasch mfl :D


SD, PP, KD, S... vem bryr sig?

http://img257.imageshack.us/img257/4882/pridejd.jpg

Frågan är ju om Magnus Samuelsson kommer att vara där?

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26954

:hbang:

Så ledsen ville ha en Pride tröja förut när det begav sig men det tog emot att beställa en pga alla i Sverige skulle tro man hade en pridefestival tröja på sig :)

Kwon
2010-07-16, 12:30
Köpte inte UFC upp Pridefestivalen? :)

Kul om Brock hade varit där, dansandes med Gudryn Schyman

Tolkia
2010-07-16, 12:35
exempel på det tack
Har inte deras ungdomsförbund haft en homosexuell ordförande? Erik någonting, tror jag. Kwon är nog inne på fel D.

Deceiver85
2010-07-16, 12:43
Som någon (Lucipha?) redan påpekat så har SD ett ganska stort stöd bland de homosexuella, med tanke på att man är det enda parti som inte gullar med islam och dess inbyggda homofobi. Tråkigt nu bara att Pride viker sig för de andra partiernas vilja...

shut teh face
2010-07-16, 12:45
Som någon (Lucipha?) redan påpekat så har SD ett ganska stort stöd bland de homosexuella, med tanke på att man är det enda parti som inte gullar med islam och dess inbyggda homofobi. Tråkigt nu bara att Pride viker sig för de andra partiernas vilja...
Snarare viker sig för en partiledarfjant (Ohly) vars parti har stor chans att få mindre röster än SD i kommande valet.

bertbert
2010-07-16, 12:50
Som någon (Lucipha?) redan påpekat så har SD ett ganska stort stöd bland de homosexuella, ...

Mmm-hmmm.

Tolkia:
RFSL, RFSU = homolobby

någon anti-homolobby behövs inte i dagens Sverige. Sen är frågan om homoadoptioner egentligen en icke-fråga, eftersom inget givarland tillåter homoadoptioner (tough shit).

JJ,
Nej, det gör jag inte, jag utgår bara ifrån att ett heterosexuellt par är helt överlägset i avseende av barnafödning i jämförelse med ett homosexuellt par. Vilket par föder flest barn, tror du?

Du kanske kan hålla tal på Pride och förklara att böglobbyn är aggressiv, att RFSL och RFSU är homolobby, och att samkönade föräldrar är sämre, när du ändå är igång.

Det gillar nog SDs homosexuella väljare.

stevebc
2010-07-16, 12:51
Intressant att Di Leva ska uppträda på prideFår man fråga varför? Har jag missat något här?

Kwon
2010-07-16, 12:56
Det finns folk som påstår att Di Leva är gay och att han var gift med en kvinna var bara en front.

hejhopp79
2010-07-16, 12:57
Amen för i helveeeeete

Jag hatar den här hetsen mot SD. Särskilt som den i 99% av fallen är helt ogrundad i någon vag bild av SD som "rasister", något de inte är. Att diskutera flyktingpolitik och vara "rasist" hänger inte ihop.

Nitrometan
2010-07-16, 13:01
Det finns folk som påstår att Di Leva är gay och att han var gift med en kvinna var bara en front.

Han behöver inte vara gay för att han klär sig i klänning.

Han dömdes väl för misshandel av sin förra fru? Att misshandla kvinnor är väl ett uttryck för den heteronormativa patriarkala strukturen i samhället?

bertbert
2010-07-16, 13:01
Vem har skrivit att SD är rasister i denna tråd?

Nitrometan
2010-07-16, 13:03
Vem har skrivit att SD är rasister i denna tråd?

Rasism, homofobi - som SD-anhängare tycker hejhopp kanske att det är ungefär samma sak?

stevebc
2010-07-16, 13:03
Så det är pga kvinnomisshandeln och FI:s deltagande som Di Levas uppträdande blir konstigt eller?

Nitrometan
2010-07-16, 13:06
Så det är pga kvinnomisshandeln och FI:s deltagande som Di Levas uppträdande blir konstigt eller?

Eller så tolkar översten det som att di Leva kommer ut och skrockar lite roat åt det.

Det visste han väl hela tiden att den där långhåriga klänningsklädda hippien var bög!

bb X
2010-07-16, 13:19
"De andra partiledarna hotar nämligen med bojkott om SD kommer."

Lite synd att de inte vågar ta debatten, men det kommer nog så småningom.

Alla vet att SD inte kan debattera, Jimmie Åkesson har en 7-årings hjärna.



OnT: HAHAHAHA!

stevebc
2010-07-16, 13:22
Eller så tolkar översten det som att di Leva kommer ut och skrockar lite roat åt det.

Det visste han väl hela tiden att den där långhåriga klänningsklädda hippien var bög!Ah. Jo, iofs, men han har ju alltid varit så speciell. Jag skulle inte bli förvånad om han så var marsian.

hejhopp79
2010-07-16, 13:36
Rasism, homofobi - som SD-anhängare tycker hejhopp kanske att det är ungefär samma sak?

Jag är inte "SD-anhängare".

Och ja, i Sverige drar man ofta dem sakerna över en kam i enlighet med vår totala politiska korrekthet i det här landet.

Allan
2010-07-16, 13:37
exempel på det tack

Har inte deras ungdomsförbund haft en homosexuell ordförande? Erik någonting, tror jag. Kwon är nog inne på fel D.

Yep. Erik Slottner. Det finns fler. Frågan är ju om deltagarna på Pridefestivalen ens vill se SD. Ett antal av deras företrädare är anmälda och dömda för misshandel etc av bögar - jag tror inte att nazister skulle vara välkomna för att diskutera Förintelsen på ett judiskt konvent.
Och ni som tror att det här är småsaker, på skoj liksom, behöver ta en funderare på vad ni vet om saker och ting.

Nitrometan
2010-07-16, 13:37
Och ja, i Sverige drar man ofta dem sakerna över en kam i enlighet med vår totala politiska korrekthet i det här landet.
Säger du att invandrarna är bögar?

hejhopp79
2010-07-16, 13:41
Säger du att invandrarna är bögar?

Ja, Nitrometan, det är precis det jag säger.

bertbert
2010-07-16, 13:44
Amen för i helveeeeete

Jag hatar den här hetsen mot SD. Särskilt som den i 99% av fallen är helt ogrundad i någon vag bild av SD som "rasister", något de inte är. Att diskutera flyktingpolitik och vara "rasist" hänger inte ihop.

Jag är inte "SD-anhängare".

Och ja, i Sverige drar man ofta dem sakerna över en kam i enlighet med vår totala politiska korrekthet i det här landet.

Återigen; vem i denna tråd har sagt att SD är rasister?

young_george
2010-07-16, 13:44
Som någon (Lucipha?) redan påpekat så har SD ett ganska stort stöd bland de homosexuella, med tanke på att man är det enda parti som inte gullar med islam och dess inbyggda homofobi. Tråkigt nu bara att Pride viker sig för de andra partiernas vilja...

I vilka undersökningar har man mätt upp detta förtroendet?

Bosanac
2010-07-16, 13:46
Alla vet att SD inte kan debattera, Jimmie Åkesson har en 7-årings hjärna.



OnT: HAHAHAHA!

Jimmie Åkesson är faktiskt en av dom bättre politikerna där är. Han står för sin åsikt sen kan man tycka vad man vill om den. Har oftast mer än ett argument när han diskuterar och enligt mig en av dom bättre. Detta sagt av en invandrare.

Andra politiker som är duktiga på att debattera och kan sina saker är Reinfeldt och Björklund.

Att SD är portade är väl Prides beslut och ingen annans? Sen kan man tycka vad man vill om det...Att dom feministpartiet är där ja...vad säger man?

Nitrometan
2010-07-16, 13:48
Ja, Nitrometan, det är precis det jag säger.
Eller du drar bara liknelsen att hets är hets oavsett vem/vilka man hetsar mot? Så att om folk klagar på att SD inte villa att bögar ska få gifta sig eller säger att det finns SD-anhängare som är dömda för misshandel av bögar (hatbrott) så tycker du att det är samma sak som att säga att SD är rasister?

Vilket då är samma sak som att utlänningar == bögar.

hejhopp79
2010-07-16, 13:52
Eller du drar bara liknelsen att hets är hets oavsett vem/vilka man hetsar mot? Så att om folk klagar på att SD inte villa att bögar ska få gifta sig eller säger att det finns SD-anhängare som är dömda för misshandel av bögar (hatbrott) så tycker du att det är samma sak som att säga att SD är rasister?

Vilket då är samma sak som att utlänningar == bögar.

Nej, min poäng är att det finns kvar en massa förutfattade åsikter om SD som parti med hur de var när de startade. Man kan inte jämföra dagens parti med dåtidens överhuvudtaget.

Det jag säger är att människor är benägna att dra allting över en kam i PK-Sverige. Särskilt SD anses vara ett fullständigt människofientligt parti, vilket såklart är bogus.

Jag vet inte vad din fascination är för homosexuella invandrare men jag tror vi pratar om olika saker :)

Nitrometan
2010-07-16, 13:55
Nej, min poäng är att det finns kvar en massa förutfattade åsikter om SD som parti med hur de var när de startade. Man kan inte jämföra dagens parti med dåtidens överhuvudtaget.
De har kvar samma partinamn?

De har kvar en del av medlemmarna?

Det är samma parti?

Vem har sagt att SD är rasister i denna tråd?

Bosanac
2010-07-16, 13:57
Svenska folket behöver "grow a pair" Det är för mycket sitta och viska vid fikabordet både på det ena och det andra hållet. Prata ut, säg era åsikter..

Nitro..Ingen verkar ha sagt det men många antyder det och läser man mellan raderna är det rätt tydligt vad man vill säga om SD..

hejhopp79
2010-07-16, 14:00
De har kvar samma partinamn?

De har kvar en del av medlemmarna?

Det är samma parti?

Vem har sagt att SD är rasister i denna tråd?


I ärlighetens namn är jag inte Sverigedemokrat alls. Jag sympatiserar inte med något av de etablerade partierna, fastän Moderaterna/FP ligger närmast.

Självklart. Vänstern har också kvar en del partimedlemmar som är stenhårda stalinister. What's your point?

Vadå det är "samma parti". Uppenbarligen är de inte samma parti om du ser hur de kommit in i den allmänna debatten och styr upp sin image.

Nitrometan
2010-07-16, 14:01
Nitro..Ingen verkar ha sagt det men många antyder det och läser man mellan raderna är det rätt tydligt vad man vill säga om SD..
Inte i denna tråden.

I många andra diskussioner har det förekommit. Men inte här. Än.

Du kan ju inte sitta och hitta på vad andra egentligen menar... ;)

hejhopp79
2010-07-16, 14:02
Svenska folket behöver "grow a pair" Det är för mycket sitta och viska vid fikabordet både på det ena och det andra hållet. Prata ut, säg era åsikter..


Sannerligen och det gäller på alla områden. Men svenskar är väldigt konflikträdda nuförtiden, vi vill inte stöta oss och hur man uppfattas av andra är överdrivet viktigt här. Det är "pinsamt" att sticka utanför den gråa sosse-mängden.

Tyvärr

Bosanac
2010-07-16, 14:03
Inte i denna tråden.

I många andra diskussioner har det förekommit. Men inte här. Än.

Du kan ju inte sitta och hitta på vad andra egentligen menar... ;)


Man behöver inte vara allt för smart för att läsa mellan raderna..

Bosanac
2010-07-16, 14:04
Sannerligen och det gäller på alla områden. Men svenskar är väldigt konflikträdda nuförtiden, vi vill inte stöta oss och hur man uppfattas av andra är överdrivet viktigt här. Det är "pinsamt" att sticka utanför den gråa sosse-mängden.

Tyvärr

Det är något jag blev chockad över när jag anlände. Var liten dock men ju äldre man blev desto mer märkte man att det är mycket försiktighet inom många områden..Ingen vill trampa någon på foten och säga vad man egentligen känner.

hejhopp79
2010-07-16, 14:12
Det är något jag blev chockad över när jag anlände. Var liten dock men ju äldre man blev desto mer märkte man att det är mycket försiktighet inom många områden..Ingen vill trampa någon på foten och säga vad man egentligen känner.

Nej precis, det är synd. Det skulle bli mycket mera debatt om viktiga saker om man vågade säga ifrån och inte bry sig så jävla mycket om vad andra tycker.

Nu är iofs jag halv-finne och där tar man definitivt bladet mer från munnen och gormar om en del saker, men samtidigt har man inte riktigt samma problem med invandring och integration direkt.

130kg finsk sisu
2010-07-16, 14:14
Jag tycker att de flesta missar pointen här. Vad jag har förstått var Pride-festivalen villiga att ta emot SD men pga de andra partiernas ovilja att debattera med SD så uteblir de. Jag tror faktiskt att Pride-festivalen skulle mått bra av att ha Kd och SD på plats. Man skulle fått bevis för att det finns nåt slags HBT-motstånd i samhället. Men nu kommer det bara vara ett enda pro-HBT lobby som mäter sig i vem som bjuder bäst. Tråkigt. Ingen action.

Annars om jag får gå utanför ämnet lite tror jag att SD tappar lite stöd pga sin homofobi. Visst får SD sitt stora stöd på att vara ett invandrarkritiskt socialkonservativt parti. Men man skulle även kunna snappa upp HBT personers röster som räds många invandrares klara anti-homo känslor. Nu går dessa röster till ´t.ex FP. Jag tror inte att denna omvändning av SD i HBT skulle göra att de tappar röster, eftersom de flesta som röstar SD gör det pga invandrarpolitiken, inte av nationalkonservativa skäl. Eller vad tycker ni?

Fransisco
2010-07-16, 14:20
Bosanac, är du muslim?

ryssen
2010-07-16, 14:30
http://www.youtube.com/SDTelevision#p/u/38/_WlZ481L9rw

sd,s syn på hbt. ingen extrem syn på det enl mig.

grondahl
2010-07-16, 14:37
Du menar att arrangörerna skulle vara omedvetna om att det finns ett HBT-motstånd i samhället? Trots hatbrotten? Trots överfallen på tåget tidigare år?

Jag tycker att de flesta missar pointen här. Vad jag har förstått var Pride-festivalen villiga att ta emot SD men pga de andra partiernas ovilja att debattera med SD så uteblir de. Jag tror faktiskt att Pride-festivalen skulle mått bra av att ha Kd och SD på plats. Man skulle fått bevis för att det finns nåt slags HBT-motstånd i samhället. Men nu kommer det bara vara ett enda pro-HBT lobby som mäter sig i vem som bjuder bäst. Tråkigt. Ingen action.

Stoltz
2010-07-16, 14:41
Problemet som jag tror 130 kilo finsk Sisu försöker peka på är att en del personer utanför HBT-kulturen tror att det är mest regnbågar och glädje inom HBT-världen och förstår inte att hatbrotten, förkastning, etc. existerar.

Därför hade det varit bra om det faktiskt kunde bli en debatt där man får se att olika åsikter finns även på det proffessionella planet, vilket hade kanske gett större insikt.

mik
2010-07-16, 14:45
Yep. Erik Slottner. Det finns fler. Frågan är ju om deltagarna på Pridefestivalen ens vill se SD. Ett antal av deras företrädare är anmälda och dömda för misshandel etc av bögar - jag tror inte att nazister skulle vara välkomna för att diskutera Förintelsen på ett judiskt konvent.
Och ni som tror att det här är småsaker, på skoj liksom, behöver ta en funderare på vad ni vet om saker och ting.

Jag kan tycka att de får bestämma vem som får komma till deras festival. Men å andra sidan handlar hela festivalen om tolerans och att ha ett öppet sinne och då rimmar det, tycker jag, illa om man visar intolerans mot människor som inte tycker precis som arrangörerna på pride. Vad jag förstår skiljer sig SD från övriga partier genom att de är emot vigsel i kyrkan och homoadoptioner. Resten är väl i princip som övriga riksdagspartier.

Sedan vill jag gärna ha en källa på att företrädare för SD är dömda för misshandel av bögar. Jag hittar i alla fall ingen sådan information efter en stunds googlande.

Jag tror att det finns människor på pride som är intresserade av vad SD har att säga i olika frågor. QX hade en undersökning 2009 om vilket parti deras medlemmar skulle rösta på, 7 % svarade SD. I april 2010 gjordes samma undersökning och då angav 9 % av de skulle rösta på SD.

Ang din sista mening, vad är det för trams, det är väl snarare du som behöver fundera över din debatteknik och stöda dina argument på mer än massa tyckanden och nazireferenser.


Undersökningen på QX:
http://www.qx.se/poll.php?id=3036&random=aee4074ec7f1bbea1913d18ed33457ef&vote=0
http://politisktinkorrekt.info/wp-content/uploads/2010/04/web.qx_-148x150.png
http://politisktinkorrekt.info/2010/04/25/sveriges-storsta-gaysite-sager-ja-till-sd/

hejhopp79
2010-07-16, 14:46
Jag bryr mig inte om vad folk håller på med faktiskt, de får ligga med vem de vill etc men varför måste det basuneras ut över hela Sverige? Jag hatar att kolla på gay-galor osv med dragshow och de sjunger schlager osv. Jag tycker det suger helt enkelt. MEN min poäng är att de som gillar det får gärna syssla med det, det är deras rättighet. Men varför måste hela Sverige ta del av det?

grondahl
2010-07-16, 14:52
Det är väl ingen som tvingar dig?

Jag bryr mig inte om vad folk håller på med faktiskt, de får ligga med vem de vill etc men varför måste det basuneras ut över hela Sverige? Jag hatar att kolla på gay-galor osv med dragshow och de sjunger schlager osv. Jag tycker det suger helt enkelt. MEN min poäng är att de som gillar det får gärna syssla med det, det är deras rättighet. Men varför måste hela Sverige ta del av det?

Stoltz
2010-07-16, 14:53
Hejhopp - har du tvingats se på många gaygalor? Anmälde du förövaren?

Jag är alltid lite rädd att någon ska kidnappa mig och tvinga mig att se på Schlager, och sedan att det överexponeras så sjukt i alla butiker man besöker vad gäller tidningar och diverse produkter... Men jag klarar mig faktiskt. Jag lyckas ignorera det eftersom det inte har något grepp om mitt intresse.

Men just Pride verkar ha ett magiskt tvångsgrepp om många. Frågan är om inte problemet ligger hos personerna istället för hos Pride.

Bosanac
2010-07-16, 14:54
Bosanac, är du muslim?

Härstammar från muslimskt släkte ja men är själv ateist

hejhopp79
2010-07-16, 14:59
Härstammar från muslimskt släkte ja men är själv ateist

Bra val!

Bosanac
2010-07-16, 15:03
Bra val!

Lite offtopic men som min pappa brukar säga

"Så länge du är en bra man, jobbar, tar hand om din familj, fru, barn, vänner så är du en bra människa och kommer belönas, det är det enda som räknas"

Köper de rakt av. Finns tyvärr för många hycklare inom religion enligt mig.

hejhopp79
2010-07-16, 15:06
Lite offtopic men som min pappa brukar säga

"Så länge du är en bra man, jobbar, tar hand om din familj, fru, barn, vänner så är du en bra människa och kommer belönas, det är det enda som räknas"

Köper de rakt av. Finns tyvärr för många hycklare inom religion enligt mig.

Din pappa är en vis man. Det viktigaste i livet är ju faktiskt att ta hand om sin familj och säkra sin avkomma och på så vis föra sina gener vidare.

Religion skapar bara problem i världen, överallt

130kg finsk sisu
2010-07-16, 15:19
Är visst medveten om hatbrotten mot HBT-personer. Men vad jag vet så är SD ett politiskt parti och inga våldsverkare. Dessa måste man väl diskutera med trots att deras åsikter kan vara avskyvärda?
Precis som att man måste diskutera med V som har sitt ursprung i Stalinismen och fortfarande har kommunister i sitt led? Kommunismen har väl gjort jäääävligt mycket mer brott mot mänskligheten än lite skånsk smygrasim?

Stoltz
2010-07-16, 15:22
Är visst medveten om hatbrotten mot HBT-personer. Men vad jag vet så är SD ett politiskt parti och inga våldsverkare. Dessa måste man väl diskutera med trots att deras åsikter kan vara avskyvärda?
Precis som att man måste diskutera med V som har sitt ursprung i Stalinismen och fortfarande har kommunister i sitt led? Kommunismen har väl gjort jäääävligt mycket mer brott mot mänskligheten än lite skånsk smygrasim?

Sorry, jag formulerade mig illa - Min poäng var att uppenbara saker som våldsbrott förnekas ofta av folk som inte vet så mycket om HBT-kulturen, och av samma anledning är det viktigt att få in olikartade partier i en sådan diskussion, för att öppna ögonen för skillnaderna (Inte endast våldsbenägna sådana.)

Carolinew
2010-07-16, 15:28
Det är otroligt omoget av Ohly att vägra debattera med ett politiskt parti som har andra åsikter än han själv (är det inte det som debatter går ut på? *rolleyes*) Det är ju lite som att ge upp från början, och jag tror han förlorar mer på det än tvärtom, vilket är väldigt bra.

hejhopp79
2010-07-16, 15:39
Det är otroligt omoget av Ohly att vägra debattera med ett politiskt parti som har andra åsikter än han själv (är det inte det som debatter går ut på? *rolleyes*) Det är ju lite som att ge upp från början, och jag tror han förlorar mer på det än tvärtom, vilket är väldigt bra.

Ja och ännu roligare är det när han först 2005 slutade vara kommunist. Han har tidigare uttalat sig positivt om Nordkorea etc. Varför är kommunister så accepterade? De har ju haft ihjäl en jäkla massa människor.

Ohly är verkligen definitionen av dubbelmoral. Och hur får man vägra debatter? Det borde vara olagligt som offentligt politiker. Att ingen ställer honom till svars för det är helt otroligt.

BillyButt
2010-07-16, 15:45
Är visst medveten om hatbrotten mot HBT-personer. Men vad jag vet så är SD ett politiskt parti och inga våldsverkare. Dessa måste man väl diskutera med trots att deras åsikter kan vara avskyvärda?
Precis som att man måste diskutera med V som har sitt ursprung i Stalinismen och fortfarande har kommunister i sitt led? Kommunismen har väl gjort jäääävligt mycket mer brott mot mänskligheten än lite skånsk smygrasim?

Vilka åsikter är avskyvärda?

PowPow
2010-07-16, 16:33
Är visst medveten om hatbrotten mot HBT-personer. Men vad jag vet så är SD ett politiskt parti och inga våldsverkare. Dessa måste man väl diskutera med trots att deras åsikter kan vara avskyvärda?
Precis som att man måste diskutera med V som har sitt ursprung i Stalinismen och fortfarande har kommunister i sitt led? Kommunismen har väl gjort jäääävligt mycket mer brott mot mänskligheten än lite skånsk smygrasim?

Heh, en vacker dag ska jag göra ett kollage av alla dina inlägg där du kör på "men titta på V istället" i SD-trådar :D

Och ska du jämföra V med stalinismen och old school kommunism så får du nog jämföra SD med nazismen snarare än någon skånsk smygrasism (om man nu pratar om partiernas ursprung).

Deceiver85
2010-07-16, 17:44
Du kanske kan hålla tal på Pride och förklara att böglobbyn är aggressiv, att RFSL och RFSU är homolobby, och att samkönade föräldrar är sämre, när du ändå är igång.

Det gillar nog SDs homosexuella väljare.

Angående Pride-festivalen som sådan låter jag Jimmie Åkessons ord även stå för mig: (länk (http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sverigedemokraterna/pressrelease/view/maerkligt-att-rfsl-tar-order-fraan-riksdagspartierna-aakesson-kritisk-mot-utestaengningen-fraan-partiledardebatten-under-pride-441364?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Subscription&utm_content=pressrelease&utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook))

- Vi har tidigare framfört kritik mot Pride-festivalen bland annat för att man kopplat ihop barn och sexualitet i sin marknadsföring och för att man genom vissa inslag ibland på ett tämligen grovt sätt har bidragit till sexualiseringen av det offentliga rummet. Detta är en kritik som vi står fast vid. Vi försvarar dock förbehållslöst de sexuella minoriteternas grundläggande medborgerliga rättigheter och vill bland annat öka tryggheten för dessa grupper genom ta krafttag mot alla former av våld och trakasserier som riktas mot människor pågrund av deras sexuella preferenser. Vi hade således gärna ställt upp och framfört våra synpunkter och förslag om vi blivit inbjudna till debatten.

Yep. Erik Slottner. Det finns fler. Frågan är ju om deltagarna på Pridefestivalen ens vill se SD. Ett antal av deras företrädare är anmälda och dömda för misshandel etc av bögar

Vilka aktiva företrädare för Sverigedemokraterna tänker du nu på, eller är du helt ute och cyklar?

I vilka undersökningar har man mätt upp detta förtroendet?

Opinionsundersökningar på QX, finns redan upplagt i den här tråden.

Herr Oberst
2010-07-16, 18:56
Vilka aktiva företrädare för Sverigedemokraterna tänker du nu på, eller är du helt ute och cyklar?

Jag undrar också över detta.
Allan måste för övrigt ha en ruggigt utsliten cykel

130kg finsk sisu
2010-07-16, 19:34
Heh, en vacker dag ska jag göra ett kollage av alla dina inlägg där du kör på "men titta på V istället" i SD-trådar :D

Och ska du jämföra V med stalinismen och old school kommunism så får du nog jämföra SD med nazismen snarare än någon skånsk smygrasism (om man nu pratar om partiernas ursprung).

Tack ett sånt kollage vore fint.

Du tycks inte ta faktumet att vänstern(syftar ej på S) har gjort upp med sitt smutsiga förflutna? Att fortfarande företrädare hyllar diktaturer som Kuba? Att man försöker dölja att folk svenska kommunister i sovjetunionen for illa? osv osv exemplen är många. Bara för att Sovjet hörde till vinnande sidan i 2vk så kan man inte 2010, 20 år efter kommunismens fall fortfarande stå för dessa åsikter! Så är det bara.


BillyButt: Menade att allmänt taget så kan man anse deras åsikter avskyvärda.
Själv vet jag inte om nånting är speciellt avskyvärt. Men jag skulle vilja se att man slutade lipa så jäkla mycket invandringen och ta upp äldreomsorgen och kriminaliteten istället som främsta valteman.

Nelson81
2010-07-16, 20:23
Jag undrar också över detta.
Allan måste för övrigt ha en ruggigt utsliten cykel

lol :D

känns som att han inte är så påläst om diverse partier som han gärna vill ge sken av att vara =)

typiskt vänsterpack (jk)

BillyButt
2010-07-16, 20:35
BillyButt: Menade att allmänt taget så kan man anse deras åsikter avskyvärda.
Själv vet jag inte om nånting är speciellt avskyvärt. Men jag skulle vilja se att man slutade lipa så jäkla mycket invandringen och ta upp äldreomsorgen och kriminaliteten istället som främsta valteman.

Varför kan man det?

SD vill få ner invandringen till Finlands nivå, då borde Finlands regerings åsikter också vara avskyvärda?

Muskelbyggaren
2010-07-16, 22:57
KD vill inte vara med på Pride.

De kanske ska festa med SD?

http://www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/pride-lockar-inte-hagglund_4993351.svd

Visar väl ännu tydligare vilket skämt det är i ett, annars så utvecklat, land som Sverige, ha ett "Kristet parti". Vad står de för liksom? Mänskliga värderingar? Då lutar jag mig hellre mot de lite mer utvecklade mänskliga värderingar som alla normalfuntade människor, och tillika partier också besitter. Tycker de åtminstone kunde köra sitt koncept fullt ut och ha med dödssynder, underkastelse och uttalad homofobi på programmet!

bertbert
2010-07-17, 07:44
Visar väl ännu tydligare vilket skämt det är i ett, annars så utvecklat, land som Sverige, ha ett "Kristet parti". Vad står de för liksom? Mänskliga värderingar? Då lutar jag mig hellre mot de lite mer utvecklade mänskliga värderingar som alla normalfuntade människor, och tillika partier också besitter. Tycker de åtminstone kunde köra sitt koncept fullt ut och ha med dödssynder, underkastelse och uttalad homofobi på programmet!

De kan dryga ut kassan med botbrev också! :)

Sheogorath
2010-07-17, 08:28
Varför kan man det?

SD vill få ner invandringen till Finlands nivå, då borde Finlands regerings åsikter också vara avskyvärda?

Äsch, Finland liksom. De har låg invandring för att ingen vill flytta dit.

130kg finsk sisu
2010-07-17, 08:47
Finlands invandringspolitik har närmat sig Svergies. Man har mångdubblat sin invandring de senaste 3 åren.

BillyButt
2010-07-17, 12:20
Finlands invandringspolitik har närmat sig Svergies. Man har mångdubblat sin invandring de senaste 3 åren.

Vad synd, då kan ni ju ställa in er på att samhället sakta men säkert förändras till det sämre. Jag har fortfarande inte fått svar på vad dessa avskyvärda åsikter är?

Smml
2010-07-17, 12:26
Vad synd, då kan ni ju ställa in er på att samhället sakta men säkert förändras till det sämre. Jag har fortfarande inte fått svar på vad dessa avskyvärda åsikter är?

:laugh:

Varför ska SD bojkottas hela tiden?

ryssen
2010-07-17, 13:08
Vad synd, då kan ni ju ställa in er på att samhället sakta men säkert förändras till det sämre. Jag har fortfarande inte fått svar på vad dessa avskyvärda åsikter är?

vi lär inte få höra vad dessa avskyvärda åsikter är.

BillyButt
2010-07-17, 14:26
:laugh:

Varför ska SD bojkottas hela tiden?

Därför att lättpåverkade "följa med strömmen" individer som du inte ska få upp ögonen för hur mycket skada massinvandringen orsakar Sverige samt hur mycket den kostar. Men du får gärna förklara på vilket sätt Sverige gynnas av att importera arbetslöshet och kriminalitet.

vi lär inte få höra vad dessa avskyvärda åsikter är.

Nej det tror inte jag heller.

Jorgen
2010-07-17, 14:28
Men du får gärna förklara på vilket sätt Sverige gynnas av att importera arbetslöshet och kriminalitet.

Inte alls. Men det gör man ju inte heller.

burre
2010-07-17, 14:32
Inte alls. Men det gör man ju inte heller.

Men skärp dig, givetvis har man fått det på köpet med invandringen. Frågan är snarare om man tycker att det är värt de problem som uppstår då man trots allt hjälper många människor.

Jorgen
2010-07-17, 14:39
Men skärp dig, givetvis har man fått det på köpet med invandringen. Frågan är snarare om man tycker att det är värt de problem som uppstår då man trots allt hjälper många människor.

Det finns rötägg överallt. Vad är poängen?
Skall man sålla vid gränsen? Skall man stoppa invandringen?
Här nere flyttar det tex in många danskar, jag har inte märkt några problem med dom.

Scratch89
2010-07-17, 14:47
Det finns rötägg överallt. Vad är poängen?
Skall man sålla vid gränsen? Skall man stoppa invandringen?
Här nere flyttar det tex in många danskar, jag har inte märkt några problem med dom.

Poängen är om man som skattebetalande ska försörja folk som tar sig hit och inte gör mycket för att förtjäna pengarna. Oavsett om man sympatiserar med SD eller inte (jag gör det sannerligen inte), så får man blunda rätt så hårt om man inte ser problemen som invandringen fört med sig. Som någon annan sa lite längre upp; det handlar inte om invandringen kostar pengar och leder till ökad kriminalitet, utan om det är värt det.

EDIT: Och nej, det är inte danskar vi pratar om.

130kg finsk sisu
2010-07-17, 14:51
Vad ni hakar upp er. Jag syftade allmänt taget på att svenskar i allmänhet tycker att SDs åsikter är avskyvärda.
Personligen har jag inget emot ett moderat nationalkonservativt/liberalt alternativ. Även om jag inte gillar alla deras synpunkter kring invandring. Men jag personligen ser inget avskyvärt i deras åsikter utan syftade på hur svenskar i allmänhet tycks se på SD.

Loyndomsriss
2010-07-17, 14:57
EDIT: Äh, jag orkar inte..

Stolltarab18
2010-07-17, 15:14
sd vilket skämt hahaha araberna komer krossa sd!!!!

LadyG
2010-07-17, 15:15
Största invandrargruppen, iaf enligt SCB, är finländare och 11 av de 20 största nationaliteterna vi tar emot flyktingar från är från länder i europa.
http://www.immi.se/migration/

Finns mycket läsvärt hos Immigrant-institutet, som t ex att "Under tiden 1941-2004 kom det till Sverige totalt 2.455.665 personer, medan inte mindre än 1.410.063 personer återvandrade eller flyttade från Sverige. Således har 57% av invandrarna lämnat Sverige." (statistiken hämtad från SCB) och det var i alla fall något som inte jag kände till och som ingen - varken SD eller något etablerat riksdagsparti - sagt något om. Och med det sagt struntar jag i ytterligare invandrardiskussioner, jag vet vart de hamnar här på kolo tillslut.

Så jag återvänder till trådens grundfråga.

Jag tror inte att man vinner något på att särbehandla någon, vi har åsiktsfrihet i det här landet. Däremot kan jag förstå om Pride och Prideanhängarna inte vill bjuda in ett parti vars uttalade mål är att frånta dem rättigheter de kämpat länge för.

Mantus
2010-07-17, 15:18
Men du får gärna förklara på vilket sätt Sverige gynnas av att importera arbetslöshet och kriminalitet.



Nej det tror inte jag heller.

En stor del av den kriminalitet (stöld, rån, nark) som sker är sådan som orsakas av folk som inte har någon tanke på att söka uppehållstillstånd el. dyl.
Väldigt många fattiga ester, letter, litauer, polacker och ryssar begår brott i Sverige, döms, sitter av tiden, skeppas tillbaka till respektive land och är här igen inom en vecka.

Stoltz
2010-07-17, 15:19
sd vilket skämt hahaha araberna komer krossa sd!!!!

Luktar troll här.

Jorgen
2010-07-17, 15:21
sd vilket skämt hahaha araberna komer krossa sd!!!!

Luktar troll här.

Japp. He goes bye bye.

Khyron_
2010-07-17, 15:27
TEXT

Det märks att du helt missat att pride vill ha SD där men de andra partierna vägrar att dyka upp ifall SD är där.

Bärs
2010-07-17, 15:36
Vilka åsikter är avskyvärda?

Sverigedemoraterna har ett nasseförflutet och många anser väl att det nuvarande partiet är samma grej i en mer rumsren förpackning. Skrapar man på blåsippeytan hittar man alltså ett parti som i grunden representerar en rasistisk och intolerant ("avskyvärd") människo- och kultursyn, även om en sådan inte explicit marknadsförs. Så tror jag att många resonerar.

LadyG
2010-07-17, 15:40
Det märks att du helt missat att pride vill ha SD där men de andra partierna vägrar att dyka upp ifall SD är där.

Jag noterade som sagt att RFSL bjudit in alla andra, orsaken hade jag missat.

Hade det varit deras eget val hade jag kunnat köpa det, men nu...nej.

Att det var utpressning från Riksdagen ... känns ju sådär ...demokratiskt...not.

BillyButt
2010-07-17, 16:29
Sverigedemoraterna har ett nasseförflutet och många anser väl att det nuvarande partiet är samma grej i en mer rumsren förpackning.

Ingen av dem som grundade partiet finns kvar idag samt att man sparkar ut folk med rasistiska åsikter, så det där håller inte tycker jag.

Skrapar man på blåsippeytan hittar man alltså ett parti som i grunden representerar en rasistisk och intolerant ("avskyvärd") människo- och kultursyn, även om en sådan inte explicit marknadsförs. Så tror jag att många resonerar.

Men man bör väl bedöma partiet efter vilka åsikter som framförs nu och inte vad fd medlemmar/partiledare har sagt och gjort förut?

LadyG
2010-07-17, 16:37
Men man bör väl bedöma partiet efter vilka åsikter som framförs nu och inte vad fd medlemmar/partiledare har sagt och gjort förut?

Aftonbladet, som var den enda tidningen som tog in Åkessons debattartikel, listade påståendena och lät experter kommentera dem. Orkar inte kopiera hela artikeln, den är lång.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5984647.ab

Eftersom det är partiledaren som skrivit det i år gills det, eller?

Andy.da.wohoo
2010-07-17, 16:47
Sverigedemoraterna har ett nasseförflutet och många anser väl att det nuvarande partiet är samma grej i en mer rumsren förpackning. Skrapar man på blåsippeytan hittar man alltså ett parti som i grunden representerar en rasistisk och intolerant ("avskyvärd") människo- och kultursyn, även om en sådan inte explicit marknadsförs. Så tror jag att många resonerar.

Vänsterpartiet hette ju innan Vänsterpartiet kommunisterna och grundades av kommunister. Vad jag vet så har kommunismen stått för väldigt mycket många fler dödsfall än nazismen, så då kan det tyckas vara lite lustigt att V blivit accepterat, om människor granskar partier på det sättet :)

LadyG
2010-07-17, 16:51
Vänsterpartiet hette ju innan Vänsterpartiet kommunisterna och grundades av kommunister. Vad jag vet så har kommunismen stått för väldigt mycket många fler dödsfall än nazismen, så då kan det tyckas vara lite lustigt att V blivit accepterat, om människor granskar partier på det sättet :)

Är vänsterpartiet verkligen så rumsrent då? "Kommuniststollarna" är väl det vanligaste eptitet jag hört om dem, oftast med ett lätt hånfullt tonfall. Låter inte så accepterat, tycker jag.

Minns inte opinionsundersökningarna nu, men är inte SD och V lika stora? Eller vad det SD och KD?

Andy.da.wohoo
2010-07-17, 16:57
Är vänsterpartiet verkligen så rumsrent då? "Kommuniststollarna" är väl det vanligaste eptitet jag hört om dem, oftast med ett lätt hånfullt tonfall. Låter inte så accepterat, tycker jag.

Minns inte opinionsundersökningarna nu, men är inte SD och V lika stora? Eller vad det SD och KD?

Det är iallafall inte lika avskytt som SD är.

Jag har för mig att SD och V var lika stora, kanske KD med. Om inte KD var nedanför 4%.

Tolkia
2010-07-17, 16:58
Vad hade nu upprörda personer sagt om SD vägrat ställa upp i en debatt för att V (eller annat parti) deltog?

BillyButt
2010-07-17, 17:11
Aftonbladet, som var den enda tidningen som tog in Åkessons debattartikel, listade påståendena och lät experter kommentera dem. Orkar inte kopiera hela artikeln, den är lång.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5984647.ab

Eftersom det är partiledaren som skrivit det i år gills det, eller?

Vad är problemet?

Både Säpo och Brottsförebyggande rådet kritiserade i går Jimmie Åkessons artikel. Till slut tvingades SD-ledaren ta tillbaka att muslimska män är överrepresenterade bland svenska våldtäktsmän.

– Det var lite slarvigt uttryckt, säger han.
– Det går ju inte att bevisa att de är överrepresenterade eftersom det inte förs någon sådan forskning. Jag skulle ha sagt att det var män från muslimska länder. Men det är ju mest semantik.

De s.k felen är ju mest irrelevanta detaljer.

Bärs
2010-07-17, 17:15
Ingen av dem som grundade partiet finns kvar idag samt att man sparkar ut folk med rasistiska åsikter, så det där håller inte tycker jag.

Men man bör väl bedöma partiet efter vilka åsikter som framförs nu och inte vad fd medlemmar/partiledare har sagt och gjort förut?

Innanmätet finns kvar även om man ömsar skinn.

Jag tror att man måste försöka se vilken tradition ett parti/organisation representerar för att förstå partiet/organisationen på djupet.

Bärs
2010-07-17, 17:16
Vänsterpartiet hette ju innan Vänsterpartiet kommunisterna och grundades av kommunister. Vad jag vet så har kommunismen stått för väldigt mycket många fler dödsfall än nazismen, så då kan det tyckas vara lite lustigt att V blivit accepterat, om människor granskar partier på det sättet :)

Visst är det lustigt, men kommunismen vann andra världskriget medan fascismen förlorade det.

Floddan
2010-07-17, 17:19
haha, sverigedemokrater är fan de dummaste folket alltså.

Andy.da.wohoo
2010-07-17, 17:22
haha, sverigedemokrater är fan de dummaste folket alltså.

Folk med funktionshinder är de mest värdelösa människorna :)

Eller, oj, Stephen Hawking är funktionshindrad............

Säg gärna varför.

Loyndomsriss
2010-07-17, 17:37
haha, sverigedemokrater är fan de dummaste folket alltså.

Alltid trevligt när man motiverar påståenden. Säg gärna varför?

Floddan
2010-07-17, 17:43
Folk med funktionshinder är de mest värdelösa människorna :)

Eller, oj, Stephen Hawking är funktionshindrad............

Säg gärna varför.

Nu bor jag iofs för centralt för att känna så värst många Sverigedemokrater, det kanske finns normalbegåvade. Men vad jag har förstått så har Sverigedemokraterna liknande väljare som populistiska partier brukar ha.

Personligen har jag mer respekt för nynasister än sverigedemokrater. Nynasister är iaf lite arga, Sverigedemokrater är bara dumma.

är inte Stephen Hawking död sen flera år tillbaka?

Nelson81
2010-07-17, 17:46
Nu bor jag iofs för centralt för att känna så värst många Sverigedemokrater, det kanske finns normalbegåvade. Men vad jag har förstått så har Sverigedemokraterna liknande väljare som populistiska partier brukar ha.

Personligen har jag mer respekt för nynasister än sverigedemokrater. Nynasister är iaf lite arga, Sverigedemokrater är bara dumma.

är inte Stephen Hawking död sen flera år tillbaka?

lol årets mest korkade inlägg. grattis för att uttala dig om saker du har noll koll på =)

nej stephen är inte död

Floddan
2010-07-17, 17:51
lol årets mest korkade inlägg. grattis för att uttala dig om saker du har noll koll på =)

nej stephen är inte död

Vi kan göra upp som män om du vill. :smash:

LinusM
2010-07-17, 17:53
l6OmmoWNP-g

Här har ni ett exempel på sverigedemokraternas gedigna intelligens.

Floddan
2010-07-17, 18:11
lol årets mest korkade inlägg. grattis för att uttala dig om saker du har noll koll på =)

nej stephen är inte död

öhh doggelito. säg det till mig personligen istället om du skall kalla mig korkad.

Stoltz
2010-07-17, 18:14
öhh doggelito. säg det till mig personligen istället om du skall kalla mig korkad.

http://www.threadbombing.com/data/media/4/wzamNytXvi07470g63yvjwWeo1_250.jpg


Offtopic: Holy shit, google är skrämmande. Sökte på "Say that to my face" och kollar första sidan med bilder och ser en gammal bild jag modifiera på Piranha till en tråd här på forumet. Shat brix.

Morrris
2010-07-17, 18:21
Hur många år sedan var det SD förbjöd sina medlemmar att dyka upp på mötena i nazistuniform? 5? 10?

Känns som att det är dags att göra en egen tråd om SD, det är ju uppenbarligen ett populärt ämne och den här slutade ju handla om Pride för länge sedan...

BillyButt
2010-07-17, 18:26
Vi kan göra upp som män om du vill. :smash:

:laugh:

Hur många år sedan var det SD förbjöd sina medlemmar att dyka upp på mötena i nazistuniform? 5? 10?


Det var 95 eller 96.

Deceiver85
2010-07-17, 18:28
Hur många år sedan var det SD förbjöd sina medlemmar att dyka upp på mötena i nazistuniform? 5? 10?

17 år sedan, ungefär samtidigt som Vänsterpartiet slutade hylla Sovjet.

Floddan
2010-07-17, 18:30
Billybutt, rolig smajlis men resten? Känns ju betryggande att det är förbjudet med nasistuniform nu mera, mycket betryggade.

Stoltz
2010-07-17, 18:37
17 år sedan, ungefär samtidigt som Vänsterpartiet slutade hylla Sovjet.

Informativt OCH med en kant mot Vänstern. I commend you Deccan!

Deceiver85
2010-07-17, 18:45
Informativt OCH med en kant mot Vänstern. I commend you Deccan!

Plz, call me Receiver ;)

sandery3
2010-07-17, 18:46
Sverigedemoraterna har ett nasseförflutet och många anser väl att det nuvarande partiet är samma grej i en mer rumsren förpackning. Skrapar man på blåsippeytan hittar man alltså ett parti som i grunden representerar en rasistisk och intolerant ("avskyvärd") människo- och kultursyn, även om en sådan inte explicit marknadsförs. Så tror jag att många resonerar.

Ännu en som går på linjen om att SD är ulvar i fårakläder, och att hela partiprogrammet och alla de tusentals nyrekryterade partimedlemmarna (ca 20% med utländsk bakgrund) bara är kulisser man målat upp för att dölja en mörk och konspiratorisk agenda.

Vad är meningen med att "anse" att det politiska komplexet SD är ett verktyg för en dold nazistisk konspiration?
Antingen har man belägg för sina påståenden, eller så faller tesen platt.

Förövrigt kan jag referera till Jan Guillous reportage på youtube efter en veckas granskning av partiet:

http://www.youtube.com/watch?v=7dwmYzZwxrQ

sandery3
2010-07-17, 18:47
Aftonbladet, som var den enda tidningen som tog in Åkessons debattartikel, listade påståendena och lät experter kommentera dem. Orkar inte kopiera hela artikeln, den är lång.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5984647.ab

Eftersom det är partiledaren som skrivit det i år gills det, eller?

Och vad var det avskyvärda i dessa påståenden?
Det vara snarare belagda faktapåståenden, som man sedan refererade till när hela det etablerade samhället gick upp i en orkan mot SD.

Deceiver85
2010-07-17, 18:50
Vad är meningen med att "anse" att det politiska komplexet SD är ett verktyg för en dold nazistisk konspiration?

Jo men du vet, SD är äckliga nazister som hatar alla som inte är superariska och kramar judar (för det är riktigt nazistiskt!!!) för att kunna hata alla lite extra mycket. ;)

Bärs
2010-07-17, 18:51
Antingen har man belägg för sina påståenden, eller så faller tesen platt.

Duger det att partiet har rötter i nationalsocialism?

Floddan
2010-07-17, 18:53
Jo men du vet, SD är äckliga nazister som hatar alla som inte är superariska och kramar judar (för det är riktigt nazistiskt!!!) för att kunna hata alla lite extra mycket. ;)

har ni mycket invandrare i örebro? är dom läskiga? jag kan hållla handen nästa gång du ska genom hooden. Det är fan patetiskt, vafna är ni¨rädda för? trodde ni var muskelbyggare.

sandery3
2010-07-17, 18:53
Duger det att partiet har rötter i nationalsocialism?

Sverigedemokraterna har öht inga rötter i nationalsocialism. Partiet har, i olika hög utsträckning (dvs precis som de flesta riksdagspartierna), haft medlemmar med nazist-sympatier, men partiet grundade sig i det starkt invandringskritiska skånska Sverigepartiet efter att detta splittrats i tre ortsbaserade "Sverigepartier".

Floddan
2010-07-17, 18:57
Skit i vad man kallar sig. Alla vet vad man vill.

sandery3
2010-07-17, 18:57
Vad sägs om citatet "I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them" -Qur'an (8:12)

Var sudanesernas islamofobi patetisk och omotiverad när Osama Binladen med saudiaraberna påbörjade folkmordet i Darfur?

Stoltz
2010-07-17, 18:57
har ni mycket invandrare i örebro? är dom läskiga? jag kan hållla handen nästa gång du ska genom hooden. Det är fan patetiskt, vafna är ni¨rädda för? trodde ni var muskelbyggare.

Men skärpning för fan...

Loyndomsriss
2010-07-17, 18:58
Floddan och LinusM... vart börjar man?

Idioter finns i alla partier och jag menar på intet vis att Sverigedemokraterna skulle vara förskonade från det. Men man kan också vända på myntet och använda samma retorik fast från andra hållet. T.ex. känner jag personligen två läkarstudenter som kommer att rösta på SD och själv har jag satt ett toppresultat på högskoleprovet och tagit mig igenom KI:s prov- och intervjubaserade urval för läkarprogrammet även om jag i slutändan valde att slå mig in på en annan akademisk bana. Nu är jag i.o.f.s. inte Sverigedemokrat men väl nationalist och i viss mån även rasist (huu, tänk er).

Ta även gärna en titt på resultaten av IQ-testerna som de överlevande nazisterna i Nürnbergrättegångarna fick genomgå efter kriget:

http://www.eskimo.com/~miyaguch/grady/nazi.html

Tänk, 18 av 21 satte 120 eller högre - hur går det ihop med främlingsfientliga och fascistiska åsikter?

Nu är ju Sverigedemokraterna varken fascister eller särskilt främlingsfientliga men det är ju just det många verkar tycka/ha uppfattningen att de är, så för sakens skull kan det ju vara gott att förstå att man inte kan idiotstämpla någon endast p.g.a. ett politiskt ställningstagande.

Floddan
2010-07-17, 19:01
Men skärpning för fan...

Ingen märkvärdig jävla lundbo ska säga till mig vad jag ska tycka. Du är säkert jättetrevlig men tycker in kommentar var onödig.

Jag har många vänner som är sverigedemokrater så missförstå mig inte. Gemensamt med de sverigedemokrater jag känner är att det inte är något skolhuvuden precis. Samma personer som var rasister några år tidigare.

Deceiver85
2010-07-17, 19:01
har ni mycket invandrare i örebro? är dom läskiga? jag kan hållla handen nästa gång du ska genom hooden. Det är fan patetiskt, vafna är ni¨rädda för? trodde ni var muskelbyggare.

Hörrudu Glenn, jag hoppas verkligen att du bor i Bergsjön om du nu tycker det är så jävla fränt med segregation...

Tolkia
2010-07-17, 19:02
Tänk, 18 av 21 satte 120 eller högre - hur går det ihop med främlingsfientliga och fascistiska åsikter?
Hur bra som helst, uppenbarligen. Intelligens som den mäts i IQ-test har föga att göra med moral, etik, normer, känsloliv etc.

Det är lite oklart vad du vill ha fram. Känns det för dig, som själv kallar dig rasist, bättre/mer motiverat/rimligare att vara det om dina åsikter delas av människor med högt IQ?

Och så tänker vi på tonen, tack.

Floddan
2010-07-17, 19:02
jag till skillnad från dig (troligen) har varit i bergsjön. Jag sket inte på mig iaf

Andy.da.wohoo
2010-07-17, 19:03
Ingen märkvärdig jävla lundbo ska säga till mig vad jag ska tycka. Du är säkert jättetrevlig men tycker in kommentar var onödig.

Jag har många vänner som är sverigedemokrater så missförstå mig inte. Gemensamt med de sverigedemokrater jag känner är att det inte är något skolhuvuden precis. Samma personer som var rasister några år tidigare.

Ge dig, du tillför ingenting till diskussionen, du är bara otrevlig.

BillyButt
2010-07-17, 19:04
Duger det att partiet har rötter i nationalsocialism?

Nej det räcker inte.

Floddan
2010-07-17, 19:06
Ge dig, du tillför ingenting till diskussionen, du är bara otrevlig.

passa dig

ryssen
2010-07-17, 19:06
har ni mycket invandrare i örebro? är dom läskiga? jag kan hållla handen nästa gång du ska genom hooden. Det är fan patetiskt, vafna är ni¨rädda för? trodde ni var muskelbyggare.

man kanske är rädd att skattepengarna inte ska räcka till.men i din värld kanske det finns i överflöd till alla.

Stoltz
2010-07-17, 19:07
Ingen märkvärdig jävla lundbo ska säga till mig vad jag ska tycka. Du är säkert jättetrevlig men tycker in kommentar var onödig.

Jag har många vänner som är sverigedemokrater så missförstå mig inte. Gemensamt med de sverigedemokrater jag känner är att det inte är något skolhuvuden precis. Samma personer som var rasister några år tidigare.


Jag säger inte åt dig vad du ska tycka.
Däremot tycker jag att du bör läsa vad du själv har skrivit. Hur seriöst intelligent tror du att de flesta här tyckte du lät efter följande?

jag kan hållla handen nästa gång du ska genom hooden.

vafna är ni¨rädda för? trodde ni var muskelbyggare.

Är ju knappast debatt på elitnivå vi har här, men om man ska hoppa in i en diskussion så tror jag knappast att den sortens pubertala uttalande ger dig någon framgång.
Tror du att det gav dig någon fördel att använda den sortens resonemang?

Floddan
2010-07-17, 19:11
man kanske är rädd att skattepengarna inte ska räcka till.men i din värld kanske det finns i överflöd till alla.

men du. ditt jävla anabolaoffer. jag talar inte med folk som dig i vanliga fall så hör upp: Lär dig läsa, lära dig skriva och skaffa dig ett jobb på de lokala bruket. jävla miffo. stör jag dig ta de på pm istället för i allmänt forum din flöjt.

Tolkia
2010-07-17, 19:11
Floddan m.fl. skärper sig. Nu.

BillyButt
2010-07-17, 19:12
Hur bra som helst, uppenbarligen. Intelligens som den mäts i IQ-test har föga att göra med moral, etik, normer, känsloliv etc.

Det är lite oklart vad du vill ha fram. Känns det för dig, som själv kallar dig rasist, bättre/mer motiverat/rimligare att vara det om dina åsikter delas av människor med högt IQ?

Och så tänker vi på tonen, tack.

Att man inte är dum i huvudet för att ens åsikter inte är PK.

Floddan
2010-07-17, 19:12
Stoltz. jag ser gärna att vi pratar igenom det här. (skicka pm)

Bärs
2010-07-17, 19:31
Sverigedemokraterna har öht inga rötter i nationalsocialism. Partiet har [...] haft medlemmar med nazist-sympatier

Fail.

Verbatim
2010-07-17, 19:44
Jag stödjer knappast bojkottningen av SD, men i vissa fall får man välja sina strider, Pride organisörerna behöver knappast bjuda in människor som öppet är mot deras levnadsval.

Nelson81
2010-07-17, 19:52
Sverigedemokraterna har öht inga rötter i nationalsocialism. Partiet har, i olika hög utsträckning (dvs precis som de flesta riksdagspartierna), haft medlemmar med nazist-sympatier, men partiet grundade sig i det starkt invandringskritiska skånska Sverigepartiet efter att detta splittrats i tre ortsbaserade "Sverigepartier".

Anders klarström som var partiordförande i flera år var väl med i nordiska rikspartiet före han gick till sd?


edit: hittade mer fakta, han tog tydligen avstånd från nordiska rikspartiet och sina tidigare åsikter när han gick med i SD. Numer är han socialdemokrat och anti-rasist

Nelson81
2010-07-17, 19:55
Jag stödjer knappast bojkottningen av SD, men i vissa fall får man välja sina strider, Pride organisörerna behöver knappast bjuda in människor som öppet är mot deras levnadsval.

fortfarande så ville pride arrangörerna ha med SD men andra partier vägrade vara med om SD s´kulle komma

Deceiver85
2010-07-17, 19:56
Anders klarström som var partiordförande i flera år var väl med i nordiska rikspartiet före han gick till sd?

Klarström ska idag tydligen vara socialdemokrat. Om man räknar bort det rasbiologiska institutet på 20- och 30-talet och diverse rashygienska lagar (steriliseringslagen bland annat), gör det Socialdemokraterna idag till ett nazistiskt parti?

ryssen
2010-07-17, 20:01
men du. ditt jävla anabolaoffer. jag talar inte med folk som dig i vanliga fall så hör upp: Lär dig läsa, lära dig skriva och skaffa dig ett jobb på de lokala bruket. jävla miffo. stör jag dig ta de på pm istället för i allmänt forum din flöjt.

sprack ett blodkärl i huvudet här ?

Lucipha
2010-07-17, 20:04
Klarström ska idag tydligen vara socialdemokrat. Om man räknar bort det rasbiologiska institutet på 20- och 30-talet och diverse rashygienska lagar (steriliseringslagen bland annat), gör det Socialdemokraterna idag till ett nazistiskt parti?

Jag har i en annan tråd länkat till läsning om både M,V och S väldigt tvivelaktiga historia, men folk är antagligen inte intresserade av fakta. Det är däremot fortfarande intressant att det enda parti som har gjort upp med sitt förflutna ändå utpekas som ett svart får

Nelson81
2010-07-17, 20:13
Duger det att partiet har rötter i nationalsocialism?

Då kan man ju lika gärna kalla socialdemokraterna för nazister med tanke på deras bakgrund. Rasbiologiska instituet vars ideer stod väldigt nära nazismens rasläror blev ju till efter en motion av socialdemokraterna. Sen ska vi inte tala om deras roll under andra världskriget....

Nelson81
2010-07-17, 20:18
Klarström ska idag tydligen vara socialdemokrat. Om man räknar bort det rasbiologiska institutet på 20- och 30-talet och diverse rashygienska lagar (steriliseringslagen bland annat), gör det Socialdemokraterna idag till ett nazistiskt parti?

såg ditt inlägg först nu efter jag skrivit samma sak =) Men det kanske är preskriberingstid på 50 år som gäller för partier som sympatiserat nazister *rolleyes*

Bärs
2010-07-17, 20:23
Det enda partiet bland riksdagspartierna + SD som har bakgrund i högerextremism är SD. Det är bara så.

Jockefoten
2010-07-17, 20:27
Det enda partiet bland riksdagspartierna + SD som har bakgrund i högerextremism är SD. Det är bara så.

Och V har bakgrund i kommunism....

sandery3
2010-07-17, 20:29
Det enda partiet bland riksdagspartierna + SD som har bakgrund i högerextremism är SD. Det är bara så.

Läser du inte tråden?

Socialdemokraterna hade allvarliga kopplingar till nazismen innan tysklands fall i andra världskriget.

Bärs
2010-07-17, 20:38
Läser du inte tråden?

Socialdemokraterna hade allvarliga kopplingar till nazismen innan tysklands fall i andra världskriget.

Socialdemokratin har inga rötter i nationalsocialism, däremot har både socialdemokratin och nationalsocialismen rötter i socialism. Sverigedemokraterna har därtill mer specifika rottrådar som går ned till de första högerextrema organisationerna som bildades efter andra världskriget.

Det är för övrigt inte konstigt att en avhoppad sverigedemokrat, f.d. ordföranden, finner sig till rätta i ett traditionellt vänsterparti.

Bärs
2010-07-17, 20:40
Och V har bakgrund i kommunism....

Liksom feministiskt initiativ. Jag brukar alltid påminna aningslösa personer om de partiernas bakgrund.

Nelson81
2010-07-17, 21:51
Socialdemokratin har inga rötter i nationalsocialism, däremot har både socialdemokratin och nationalsocialismen rötter i socialism. Sverigedemokraterna har därtill mer specifika rottrådar som går ned till de första högerextrema organisationerna som bildades efter andra världskriget.

Det är för övrigt inte konstigt att en avhoppad sverigedemokrat, f.d. ordföranden, finner sig till rätta i ett traditionellt vänsterparti.

lol snacka om att vara desperat efter att få rätt i sin sak.



(och nej jag kommer inte rösta på sd så ingen ide att kalla mig nazist slash rasist)

miss_incorrigible
2010-07-17, 22:37
Jag tycker att vår värld har plats för kärlek och kärlek allena. [SitterVidElden&Sjunger"Kumbaya" Ikon]

Smml
2010-07-17, 22:52
Därför att lättpåverkade "följa med strömmen" individer som du inte ska få upp ögonen för hur mycket skada massinvandringen orsakar Sverige samt hur mycket den kostar. Men du får gärna förklara på vilket sätt Sverige gynnas av att importera arbetslöshet och kriminalitet.

Du missförstod mitt inlägg..

Bärs
2010-07-18, 00:15
lol snacka om att vara desperat efter att få rätt i sin sak.



(och nej jag kommer inte rösta på sd så ingen ide att kalla mig nazist slash rasist)


lol du verkar överspänd.

Att Sverigedemokraterna har utvecklats inom den s.k. nationella rörelsen torde vara något av det mest okontroversiella man kan skriva.

För övrigt gjorde jag mig dessutom inledningsvis till uttolkare för varför en annan debattör ansåg Sverigedemokraternas åsikter avskyvärda.