handdator

Visa fullständig version : Vad händer om man tränar på som vanligt...


Cavalli
2010-07-15, 17:42
och äter mycket protein och drar ner på kalorier? Slutar man växa?

Pepz
2010-07-15, 17:44
det är det som kallas för deff/diet

Cavalli
2010-07-15, 17:50
det är det som kallas för deff/diet

Jag vet, men under deff sägs det att man ska köra tungt och få repetitioner. Men jag tänkte köra mitt vanliga program, med ca 12 repetitioner per set.

Vad blir skillnaden då?

Pjotor
2010-07-15, 17:58
Något större förlust av muskelmassa jämfört med tyngre träning. Öka vikterna och minska antalet set så minskar du förlusten.

Pepz
2010-07-15, 18:11
Jag vet, men under deff sägs det att man ska köra tungt och få repetitioner. Men jag tänkte köra mitt vanliga program, med ca 12 repetitioner per set.

Vad blir skillnaden då?

vem säger att man ska köra tungt och få repetitioner under deff? ;)

inte så stor skillnad.
tumregeln är: Träna för att öka i muskelmassa även under diet.
Har du tränat på ett sätt som ger dig bra resultat så tycker definitivt att man kan köra samma under diet.

Det är bara om man kör på en LCD eller VLCD som man behöver dra ner kraftigt på volymen. imho

dupper
2010-07-15, 18:19
Något större förlust av muskelmassa jämfört med tyngre träning. Öka vikterna och minska antalet set så minskar du förlusten.

Så behöver det inte vara.

Matsa
2010-07-15, 18:20
vem säger att man ska köra tungt och få repetitioner under deff? ;)

inte så stor skillnad.
tumregeln är: Träna för att öka i muskelmassa även under diet.
Har du tränat på ett sätt som ger dig bra resultat så tycker definitivt att man kan köra samma under diet.

Det är bara om man kör på en LCD eller VLCD som man behöver dra ner kraftigt på volymen. imho

Precis, och jag tror att detta ofta är vad folk menar när de säger att man ska träna tungt under diet. Det som du har använt för att bygga upp dig borde även funka för att behålla muskelmassan vid diet.

Pjotor
2010-07-15, 19:56
Så behöver det inte vara.

Nej, det stämmer, men det gällde så många fall att jag såg det onödigt att redovisa specialfallen. Men det kanske du kan och vill?

dupper
2010-07-15, 20:02
Nej, det stämmer, men det gällde så många fall att jag såg det onödigt att redovisa specialfallen. Men det kanske du kan och vill?

Jag anser att med någorlunda vettig makronutrientfördelning och näringstiming, så behöver muskelförlust inte vara ett problem, även om man tränar på som man tränar på bulk.