handdator

Visa fullständig version : Oljemålning på musiker


mulliy
2010-07-15, 15:44
Jag skulle väldigt gärna vilja ha några fina porträtt på Johnny cash och Elvis i mitt vardagsrum, men jag kan bara hitta en enda sida som säljer något vettigt alls. Så kan ni rekommendera någon som är duktig?

Sheogorath
2010-07-15, 17:18
Jag skulle väldigt gärna vilja ha några fina porträtt på Johnny cash och Elvis i mitt vardagsrum, men jag kan bara hitta en enda sida som säljer något vettigt alls. Så kan ni rekommendera någon som är duktig?

För det första kan det nog bli ganska svårt att få Johnny Cash eller Elvis till ditt vardagsrum och för det andra kan det nog vara rätt så knivigt att få dem att gå med på att få en oljemålning på sig dessutom.

(hihi, hoho, haha osv)

rajjan_dammit
2010-07-15, 17:20
Det finns ju sådana där populära tavlor som ser ut som att de är målade med tjocka lager färg, finns på Cervera bland annat. Det finns sådana med Johnny Cash och (tror jag) även Elvis. Kostar väl runt tusenlappen.

hahavaffan
2010-07-15, 17:56
Jag har en polare som målar fina oljemålningar, men han har en del att göra och är inte helt billig.

mulliy
2010-07-15, 18:23
Jag har en polare som målar fina oljemålningar, men han har en del att göra och är inte helt billig.

Hur mycket är mycket? Jag kan tänka mig 3-4000 per tavla, men jag har ingen aning om vad mycket de brukar kosta.

mulliy
2010-07-15, 18:24
Det finns ju sådana där populära tavlor som ser ut som att de är målade med tjocka lager färg, finns på Cervera bland annat. Det finns sådana med Johnny Cash och (tror jag) även Elvis. Kostar väl runt tusenlappen.

Tack för tipset, jag har bara kollat på internet än så länge.