handdator

Visa fullständig version : Knäböj


aron
2003-10-18, 18:06
Hjälp! Har länge försökt få knäböjandet att funka men haft problemet att jag inte får bak armarna, jag är nämligen extremt stel. Har jobbat på detta med stelheten länge nu framförallt framsida axlar och bröst men det hjälper inte, kan fortfarande inte böjja =( Har tränat på benmaskinerna på gymmet men de har för lite vikter. Jag har nu kommit fram till att knäböj är enda lösningen, men jag pallar inte ens stången, får inte bak den tillräckligt mycket. vad ska jag göra?

Jon2
2003-10-18, 18:12
Du får väl tvinga gymägaren att köpa in en riktig benpress.

King Grub
2003-10-18, 18:13
Finns väl bara en sak att göra om du är så stel i axel/bröstpartiet: stretcha. Varenda rackarns dag. Och ingen mestänjning i 5 sekunder.

http://www.exrx.net/Lists/ExList/ShouldWt.html

http://www.exrx.net/Lists/ExList/ChestWt.html

http://www.taosortho.com/images/exerci2.jpg

Mago
2003-10-18, 18:41
Fattar kanske inte riktigt hur du menar. Men kan du inte köra med stången framför huvet? Borde väl duga till du mjukat upp dig lite? :D

aron
2003-10-18, 22:27
Originally posted by Jon2
Du får väl tvinga gymägaren att köpa in en riktig benpress. Du vet att han kommer svara "Vill inte få hit en massa biffar" =)

Jon2
2003-10-18, 22:56
Joo det kommer han garanterat säga

Ergo
2003-10-19, 06:05
jag tycker också det är svårt dom första seten.
Men grejen är det att man börjar värma upp på låga vikter.
Första stången. Skitjobbigt för brösten!!

Försök sen detta på varje uppvärmingset detta:

Du går fram till stången när den står på ställningen. Går under den. Lägger händerna på stången och huvudet framför.
Så trycker du upp huvudet uppåt så att det streckar lite i brösten.


Så är det för mig i alla fall. För det kanske bara sitter i skallen på dig att du är så stel ?

Mvh Ergo.

Fridolf
2003-10-19, 09:13
fan du måste ju va skit-stel. själv kan ja hålla händerna ite inanför axelgerepp o ändå komma in under stången

Karl_alfred
2003-10-19, 09:52
Håll väldigt brett. Om du fortfarande inte kan köra böj tror jag inte på dej.

Munter
2003-10-19, 10:05
Vaf-n, det är väl bara att stretcha ut bröstet och börja träna lite baksida (läs: rygg, axlar). Ingen kan ju vara så stel att man inte kan hålla en stång på nacken.

aron
2003-10-19, 10:28
Tack grub, ska testa handduksstrechen.

aron
2003-10-19, 10:31
Originally posted by Ergo
jag tycker också det är svårt dom första seten.
Men grejen är det att man börjar värma upp på låga vikter.
Första stången. Skitjobbigt för brösten!!

Försök sen detta på varje uppvärmingset detta:

Du går fram till stången när den står på ställningen. Går under den. Lägger händerna på stången och huvudet framför.
Så trycker du upp huvudet uppåt så att det streckar lite i brösten.


Så är det för mig i alla fall. För det kanske bara sitter i skallen på dig att du är så stel ?

Mvh Ergo.

Tack, ska testa det. Köra mycket på låga vikter från början

aron
2003-10-19, 10:33
Originally posted by Munter
Vaf-n, det är väl bara att stretcha ut bröstet och börja träna lite baksida (läs: rygg, axlar). Ingen kan ju vara så stel att man inte kan hålla en stång på nacken.
Kan få bak den på nacken, men jag måste få bak den längre där det inte gör ont =(

Greenman
2003-10-19, 10:34
har du nån form av ledsjukdom, måste vara extemt orörlig, du borde kanske uppsöka nån sjukgymnast eller dylikt.

/mvh

aron
2003-10-19, 10:45
Originally posted by Greenman
har du nån form av ledsjukdom, måste vara extemt orörlig, du borde kanske uppsöka nån sjukgymnast eller dylikt.

/mvh

hoppas inte, men jag har alltid varit extremt stel, främst i benen, alla har skrattat åt mig efter idrotten när man strechat ben, jag har mest tagit det som en rolig grej eftersom jag inte funnit nån nackdel i att vara stel, nu däremot börjar jag bli orolig. ska be castro, jon2 eller nån kolla på mina knäböjsproblem, kan ju vara nått så simpelt som att jag står fel eller nått.

O.W.
2003-10-19, 22:49
Trodde det bara fanns en i Umeå som inte kunde få stången bakom nacken :D

-AG-
2003-10-20, 08:16
Mmm, men tom Janne får ju bak stången efter lite bök :) Och stelare kan man knappast bli...

Herkulez
2003-10-20, 09:03
Originally posted by Munter
Vaf-n, det är väl bara att stretcha ut bröstet och börja träna lite baksida (läs: rygg, axlar). Ingen kan ju vara så stel att man inte kan hålla en stång på nacken.

jo jag :em:

fan har samma problem.måste ta strecthingen på allvar nu

aron
2003-10-20, 17:36
Då var man inte ensam iallfall! skönt det