handdator

Visa fullständig version : Allt om boxning?


HulkH
2010-07-15, 12:49
Har letat en del på forumet, men verkar inte finnas någon tråd om boxning, vore väldigt tacksam om någon kunde länka den tråden isf :)


MVH

young_george
2010-07-15, 12:52
Detta kan bli den första annars.

Nytt i tungvikten:
Tyson i form
http://1.bp.blogspot.com/_mcpsVPkPvBU/TD4nC5IlHvI/AAAAAAAAAgU/q6-x3NNNczA/s1600/fat+tyson+tungvikt.blogspot.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_mcpsVPkPvBU/TD4nVR44seI/AAAAAAAAAgc/LYGAucP1StI/s1600/tyson+tungvikt.blogspot.jpg

Synd att HBO droppade Klitschkos. Undrar när David Haye möter ngn av dom.

HulkH
2010-07-15, 12:57
Grymt fin fysik han hade på andra bilden.


Antar att det här kan bli första om det nu inte finns någon annan tråd. :)

Kwon
2010-07-15, 13:01
James Toney skall ju möta Couture snart
http://1.bp.blogspot.com/__W82kKi40tg/SylGSNSZ_WI/AAAAAAAAAHk/NZCNGVRmXjU/s400/James-Toney19.jpg
http://www.nowboxing.com/wp-content/uploads/James-Toney-UFC.jpg

Toney VS Helwani
L4Spg2vn-XM
eCXkC1L_Yyk

Intervju med Bob Arum
yE_tsPatoBU

HulkH
2010-07-15, 13:25
hmmm, undra varför det inte finns någon bra svensk boxare? Kan det vara för det inte är så stort här i sverige.
Jag menar, Tex när Ingmar johansson boxades så borde ju intresset varit större?

Kanske behövs en till svensk boxare som kmr hyffast långt för att boxning ska uppmärksammas i sverige?

Nitrometan
2010-07-15, 13:37
hmmm, undra varför det inte finns någon bra svensk boxare?
Det kanske är för att det inte finns nån proffsboxning i Sverige.

krellik
2010-07-15, 13:37
hmmm, undra varför det inte finns någon bra svensk boxare? Kan det vara för det inte är så stort här i sverige.
Jag menar, Tex när Ingmar johansson boxades så borde ju intresset varit större?

Kanske behövs en till svensk boxare som kmr hyffast långt för att boxning ska uppmärksammas i sverige?

Det långa förbudet mot proffsboxning kan ju haft något med saken att göra kanske.

Kwon
2010-07-15, 13:38
hmmm, undra varför det inte finns någon bra svensk boxare? Kan det vara för det inte är så stort här i sverige.
Jag menar, Tex när Ingmar johansson boxades så borde ju intresset varit större?

Kanske behövs en till svensk boxare som kmr hyffast långt för att boxning ska uppmärksammas i sverige?

Bosse Ringholm

Nitrometan
2010-07-15, 13:45
Bosse Ringholm
Japp. Det är Bosses fel.

young_george
2010-07-15, 15:46
Bob Arum är en övervintrad föredetting som har en del i att boxningen långsamt dör. Låt gubben pensionera sig.

cero
2010-07-15, 15:51
Det långa förbudet mot proffsboxning kan ju haft något med saken att göra kanske.

Förbud mot boxning?

young_george
2010-07-15, 15:53
Förbud mot boxning?

Proffsboxning

cero
2010-07-15, 15:54
Proffsboxning

Varför finns det ett förbud mot det?

Kwon
2010-07-15, 15:56
Bosse Ringholm

Pungis
2010-07-15, 16:05
Varför finns det ett förbud mot det?

Det är farligt :Virro

krellik
2010-07-15, 16:24
Varför finns det ett förbud mot det?

Det fanns ett förbud i 30+ år. Nu är proffsboxning tillåtet men med så pass stora restriktioner för matchtid att det är svårt att kalla det proffsboxning.

Kanske ändras det snart? http://www.fightermag.se/nyheter/2010-07-13/historisk-ansokan-om-storgala-i-proffsboxning

Hursom det är rimligt att detta förbud som vi haft har påverkat vår proffsboxning... Vi har ändå haft en del helt ok proffs med tanke på hur litet land vi är.

tp_88
2010-07-15, 18:28
Tror att det finns någon tidigare tråd, men det verkar inte finnas särskilt många boxningsintresserade medlemmar här så dom brukar dö ut fort.

Imorgon offentliggörs det att Mayweather inte har skrivit under något kontrakt, Pacquiao möter sedan antagligen Margacheato den 13 November i Mexiko eller Texas om han får tillbaks sin licens. Vilket är tråkigt, och dåligt av Arum. Speciellt med tanke på vad han sa om Luis Resto i Assault in the ring-dokumentären.

Dåligt med intressanta matcher under sommaren, men denna helgen är det en del intressant iaf. Främst då Bradley-Abregu, men även: Porter, Tua, Judah, M. Hatton och Angulo boxas alla på fre/lör.

HulkH
2010-07-15, 22:24
hmm aa juste, glömde bort att proffsboxning var förbjudet. är det många länder som har förbjudit de?...

tp_88
2010-07-15, 22:53
hmm aa juste, glömde bort att proffsboxning var förbjudet. är det många länder som har förbjudit de?...
Har inte kollat upp om det stämmer, men Paolo Roberto sa i Sommar i P1 för ett par-tre år sedan att det bara var förbjudet i Norge, Kuba, Nordkorea och Iran.

HulkH
2010-07-15, 23:07
Har inte kollat upp om det stämmer, men Paolo Roberto sa i Sommar i P1 för ett par-tre år sedan att det bara var förbjudet i Norge, Kuba, Nordkorea och Iran.

aha, de flesta länder har alltså proffsboxning.

tp_88
2010-07-18, 22:24
Precis som jag sa så skrev inte Floyd under något kontrakt för att boxas mot Pac, och idag kommenterade han det. Otroligt lamt:

"I'm not interested in rushing to do anything", Mayweather told the Associated Press. "I'm not really thinking about boxing right now. I'm just relaxing. I fought about 60 days ago, so I'm just enjoying myself, enjoying life, enjoying my family and enjoying my vacation. Like I said, I'm just supporting my family and relaxing. That's what I'm doing right now."

young_george
2010-07-18, 22:50
Inte oväntat alls. Frågan är om vi någonsin kommer få se den fighten

tp_88
2011-01-29, 12:29
Årets första intressanta match inatt, blir kanske tom den bästa match-up:en under hela året. Devon Alexander Vs Timothy Bradley.

Bradley var i sjukt bra form på invägningen:

http://www.boxingscene.com/uploads/35289/358.jpg
http://www.boxingscene.com/uploads/35289/359.jpg

Ruggigt intressant match som sagt, Bradley by UD i en ganska jämn match är mitt tips.

krellik
2011-01-29, 16:53
Holy motherfucker på sista bilden...!!

hugok
2011-01-30, 11:43
Jag antar att tråden är till för oss som inte tittar så mycket på boxning men gillar att utöva sporten ändå. Så hur ser era träningsscheman ut för att kombinera boxningen med gymmet?

young_george
2011-01-30, 11:49
Jag antar att tråden är till för oss som inte tittar så mycket på boxning men gillar att utöva sporten ändå. Så hur ser era träningsscheman ut för att kombinera boxningen med gymmet?

Tränar inte själv boxning, men väl MMA så antar att jag kan svara ändå.

Tunga basövningar 2-3 gånger i veckan på de dagarna då jag inte tränar kampsport fungerar. Man behöver inte göra det särskilt krångligt, det som fungerar för att bli stark utan att boxa fungerar även för att kombinera med boxning.

Leon90
2011-01-30, 11:55
Jag har väl inte kommit igång riktigt med gym träningen i kombination med boxningen än, men troligtvis blir det att jag kommer satsa på smidighet istället för styrka i början. Kommer troligtvis köra massvis med övningar med hjälp av kroppen.

hugok
2011-01-30, 12:09
Tränar inte själv boxning, men väl MMA så antar att jag kan svara ändå.

Tunga basövningar 2-3 gånger i veckan på de dagarna då jag inte tränar kampsport fungerar. Man behöver inte göra det särskilt krångligt, det som fungerar för att bli stark utan att boxa fungerar även för att kombinera med boxning.

Jaha, kör du typ varannan dag mma och varannan styrketräning då ungefär? Jag har funderat på det upplägget men det känns som att boxningen kanske förhindrar återhämtningen från gymmet då, eller?

Jag kör i regel nu för tiden så här:
Måndag: Överkropp
Tisdag: Vila
Onsdag: Kickboxning + eventuellt lätt gymträning
Torsdag: Sparring kickboxning
Fredag: Mark + ryggkomplement
Lördag: Bänk + bröst och tricepskomplement
Söndag: Böj + ben och magkomplement

young_george
2011-01-30, 12:48
Jaha, kör du typ varannan dag mma och varannan styrketräning då ungefär? Jag har funderat på det upplägget men det känns som att boxningen kanske förhindrar återhämtningen från gymmet då, eller?

Jag kör i regel nu för tiden så här:
Måndag: Överkropp
Tisdag: Vila
Onsdag: Kickboxning + eventuellt lätt gymträning
Torsdag: Sparring kickboxning
Fredag: Mark + ryggkomplement
Lördag: Bänk + bröst och tricepskomplement
Söndag: Böj + ben och magkomplement

Det fungerar bra, men det är ju inte tal om att köra till fail i varje övning precis. Tycker inte om att prata i termer av rätt och fel upplägg. Fungerar din träning och ger de önskvärda effekter så är finns det ingen mening att ändra, för det kommer du ändå få så många chanser att göra under hela ditt liv som tränande.

Jag har väl inte kommit igång riktigt med gym träningen i kombination med boxningen än, men troligtvis blir det att jag kommer satsa på smidighet istället för styrka i början. Kommer troligtvis köra massvis med övningar med hjälp av kroppen.

Varför skulle man bli smidigare av detta? Att träna explosivt med full ROM lär göra dig väldigt smidig (och stark).

Leon90
2011-01-30, 12:51
Jag rättar:

Till en början kommer jag köra övningar för smidighet, sedan träna med hjälp av kroppen eftersom ett gym tyvärr inte passar in i mitt schema.

hugok
2011-01-30, 13:07
Det fungerar bra, men det är ju inte tal om att köra till fail i varje övning precis. Tycker inte om att prata i termer av rätt och fel upplägg. Fungerar din träning och ger de önskvärda effekter så är finns det ingen mening att ändra, för det kommer du ändå få så många chanser att göra under hela ditt liv som tränande.

Härligt! Jag har sökt ett bättre alternativ till det jag har med lite tyngre övningar som helkropp ger.

young_george
2011-01-30, 13:14
Härligt! Jag har sökt ett bättre alternativ till det jag har med lite tyngre övningar som helkropp ger.


Du kan ju prova såhär om du vill:
Dag 1. Helkropp (Marklyft, skivstångsrodd, bänkpress +ev ngt mer)
Dag 2. Vila
Dag 3. Boxning
Dag 4. Boxning
Dag 5. Vila
Dag 6 Helkropp (Knäböj, chins, dips, militärpress +ev ngt mer)
Dag 7. Vila

hugok
2011-01-30, 14:12
Du kan ju prova såhär om du vill:
Dag 1. Helkropp (Marklyft, skivstångsrodd, bänkpress +ev ngt mer)
Dag 2. Vila
Dag 3. Boxning
Dag 4. Boxning
Dag 5. Vila
Dag 6 Helkropp (Knäböj, chins, dips, militärpress +ev ngt mer)
Dag 7. Vila

Lite lite styrketräning där, gärna ett pass till. Men jag provar varannan dag och ser hur det känns.

mangemani
2011-01-30, 15:58
är inte så insatt,men vad var det som hände med muhammed ali egentligen?
var det nån sjukdomhan hade eller fick han någon hjärnskada?

young_george
2011-01-30, 16:23
är inte så insatt,men vad var det som hände med muhammed ali egentligen?
var det nån sjukdomhan hade eller fick han någon hjärnskada?

Parkinsson, vilket dom som blir slagna hårt i ansiktet en mängd gånger är mer benägna att drabbas av.

Hans bittra rival Joe Frazier säger sig, inte utan stolthet, vara orsaken.

mangemani
2011-01-30, 16:28
Parkinsson, vilket dom som blir slagna hårt i ansiktet en mängd gånger är mer benägna att drabbas av.

Hans bittra rival Joe Frazier säger sig, inte utan stolthet, vara orsaken.

ok,så han fick det "avgörande" slaget under en match?
när hände detta?

young_george
2011-01-30, 16:38
ok,så han fick det "avgörande" slaget under en match?
när hände detta?

Det är nog omöjligt att säga ett enskilt slag är orsaken till en sjukdom, det är snarare en process av att ha ett yrke där man blir slagen i ansiktet flera gånger om dagen år in och år ut så att säga, men att matcherna är värre än träningarna är det inget tvivel om, och den kanske hårdaste matchen i Alis karriär var mot Joe Frazier på Filipinerna (den s.k. Thrilla in Manila) som föregicks av en lång smutskastningskampanj mot Frazier där Ali anklagade Frazier för att vara en "Uncle Tom".

HulkH
2011-01-30, 17:05
Fast det finns inga studier som visar att det va många slag mot huvudet som gav Muhammad Ali Parkinson, troligtvis så låg det i släkten.
Sen att risken att han skulle gå de, ökade, eftersom han körde boxning, finns det delade meningar om.

Angående Thrilla in Manila, är du insatt i boxning young george? isf... har du sätt dokumentären om den fighten, man får ett helt ny syn på matchen:) Rekommenderas iaf.

Leon90
2011-02-05, 23:37
Tänkte skaffa mig ett par box handskar då de dom lånar ut på klubben är gamla och luktar skit. Har funderat på dessa http://www.fightgear.se/products/FightGear-Boxningshandskar.html# finns det någon som har någon bra erfarenhet av dom eller som kan tipsa om några andra?

Jag är nybörjare så hade inte tänk lägga ner allt för mycket pengar. Och vad är det som gäller, 12 oz kanske?

EDIT: hittade även dessa som ser tilltalande ut http://www.nordicbudo.se/products/view/menu:43/product:147

mangemani
2011-02-06, 00:02
såg på thrilla in manilla på youtube igår.
först och främst,vilken match!
men blev lite förvirrad i slutet,i rond 14 så gick det segt för ali(eller båda för den delen),ronden var över och när ali skulle ställa sej upp för rond 15 så vacklade han till,en massa folk rusade upp i ringen och matchen var slut:confused:
vad hände?varför blev det ingen rond 15?om han nu gav upp, varför sa dom då att han "reclaimed his title":confused:

HulkH
2011-02-06, 00:06
såg på thrilla in manilla på youtube igår.
först och främst,vilken match!
men blev lite förvirrad i slutet,i rond 14 så gick det segt för ali(eller båda för den delen),ronden var över och när ali skulle ställa sej upp för rond 15 så vacklade han till,en massa folk rusade upp i ringen och matchen var slut:confused:
vad hände?varför blev det ingen rond 15?om han nu gav upp, varför sa dom då att han "reclaimed his title":confused:

Joe Fraziers tränare stoppade matchen.
Dock så såg jag nån dokumentär om de där, tydligen så ville Joe själv fortsätta, och Muhammad Ali tänkte precis ge upp. Skulle alltså inte Joe´s tränare slängt in handduken så kunde möjligts Fraizer vunnit ;)

mangemani
2011-02-06, 00:10
jo frazier såg rätt så slagen ut,men ändå,han såg ju ut att ha mer krut i sej,ali däremot såg ju fall färdig ut=/.
bad call utav tränaren

eiri
2011-02-06, 00:10
finalen boxnings SM imorgon på svt har jag för mig

HulkH
2011-02-06, 00:12
jo frazier såg rätt så slagen ut,men ändå,han såg ju ut att ha mer krut i sej,ali däremot såg ju fall färdig ut=/.
bad call utav tränaren

aa, men dom frågade dessutom om hans tränade om han ångrade de, då sa han:
"Hell no, I have seen eight men die in the ring". Så aa, we will never know :(

mangemani
2011-02-06, 00:14
du råkar inte veta namnet på den där dokumentären?skulle vara intressant att se:)

HulkH
2011-02-06, 00:22
du råkar inte veta namnet på den där dokumentären?skulle vara intressant att se:)

tyvärr har ingen aning, men....
Testa att kolla runt på "thrilla in manilla", den gick på svt förut tror ja.

hittade här, tror det är den här :)

http://svt.se/2.129759/1.2239909/thriller_in_manila?lid=puff_2246878&lpos=extra_1


Blev lite knasigt, kunde för inte Editera, sen när jag hade gjort andra inlägget, gick de :S

cero
2011-02-06, 00:42
Joe Fraziers tränare stoppade matchen.
Dock så såg jag nån dokumentär om de där, tydligen så ville Joe själv fortsätta, och Muhammad Ali tänkte precis ge upp. Skulle alltså inte Joe´s tränare slängt in handduken så kunde möjligts Fraizer vunnit ;)

jo frazier såg rätt så slagen ut,men ändå,han såg ju ut att ha mer krut i sej,ali däremot såg ju fall färdig ut=/.
bad call utav tränaren

Vet inte riktigt. Ali såg ju ut att ha energi kvar i rond 14, och fick ju trots allt in de bästa slagen. Enligt vem tänkte Ali ge upp precis?

young_george
2011-02-06, 00:51
Thrilla in manilla heter dokumentären. Kan även rekommendera Rumble in the Jungle som är en utsökt dokumentär om Ali - Foreman.

HulkH
2011-02-06, 01:01
Vet inte riktigt. Ali såg ju ut att ha energi kvar i rond 14, och fick ju trots allt in de bästa slagen. Enligt vem tänkte Ali ge upp precis?

Kommer inte ihåg exakt, men tror Alis tränare sa de, Ali ville att dom skulle skära upp tejpen... men som sagt, de e ju vad folk säger.
Det sades också att Muhammad Ali var med KKK för han hade samma åsikter att svarta skulle vara med svarta och vita med vita. Men som sagt, vet inte hur mycket av den dokumentären som är sann, att Muhammad ali skulle ge upp och Frazier ville fortsätta kanske bara är en bortförklaring av något slag.

Määng
2011-02-07, 21:24
Tänkte skaffa mig ett par box handskar då de dom lånar ut på klubben är gamla och luktar skit. Har funderat på dessa http://www.fightgear.se/products/FightGear-Boxningshandskar.html# finns det någon som har någon bra erfarenhet av dom eller som kan tipsa om några andra?

Jag är nybörjare så hade inte tänk lägga ner allt för mycket pengar. Och vad är det som gäller, 12 oz kanske?

EDIT: hittade även dessa som ser tilltalande ut http://www.nordicbudo.se/products/view/menu:43/product:147

Jag kör med fightgear och de fungerar bra. Vad du ska ha för oz beror bla på vikten. Om du inte är ett heavy weight monster så kör på 14 oz.

HulkH
2011-02-07, 21:45
Jag kör med fightgear och de fungerar bra. Vad du ska ha för oz beror bla på vikten. Om du inte är ett heavy weight monster så kör på 14 oz.

får man fråga hur dom räknar då, med Oz o.s.v? :)

young_george
2011-02-07, 22:04
får man fråga hur dom räknar då, med Oz o.s.v? :)

Det är bara en annan viktenhet än gram. 1 oz (ounce) är cirka 28gram.

Sparras inte med mindre än 14oz.

babidi
2011-06-17, 13:10
5uFmuuBmdwU

tp_88
2011-06-17, 13:23
I HD för den som är intresserad.

bEIdYUyCL38


2 Juli är på tok för långt bort. :(

Dav0d
2011-06-17, 13:36
Det var säkert den mest fjantigaste videon jag sett inför en match inom kampsport. Sådant självklart skådespeleri så jag undrar ifall det gick att göra det mer självklart... Hoppas matchen blir bättre än hypen :)

tp_88
2011-06-17, 13:58
Det var säkert den mest fjantigaste videon jag sett inför en match inom kampsport. Sådant självklart skådespeleri så jag undrar ifall det gick att göra det mer självklart... Hoppas matchen blir bättre än hypen :)
Eh, ok. Jag har följt deras utspel mot varandra under typ 2½ år, jag tror inte alls att det är något skådespel. De gillar inte varandra. Att det säljer fighten är ju självklart viktigt, men känslorna tror jag är äkta.

young_george
2011-06-19, 12:58
Det var säkert den mest fjantigaste videon jag sett inför en match inom kampsport. Sådant självklart skådespeleri så jag undrar ifall det gick att göra det mer självklart... Hoppas matchen blir bättre än hypen :)

David Haye har ju verkligen gjort allt för att göra denna fighten personlig, under en lång tid. Inte bara mot motståndaren, utan även hans bror. Om det började som hets så har det nog gått längre nu.

http://www.thefightnetwork.com/data/blog/7/1527_540.jpg

http://cdn2.sbnation.com/fan_shot_images/43480/david_haye_1385525c.jpg

http://clientimages.teamtalk.com/11/06/247x247/David-Haye-Poster_2609820.jpg

HulkH
2011-06-19, 14:15
Klitschko borde vinna mot Haye, dock så blir det en intressant fight.

tp_88
2011-06-19, 18:23
Ja, jag håller stenhårt på Haye men tror tyvärr också att Wlad vinner. 60/40 Wlad/Haye IMO.

Haye hade behövt mer rutin i tungvikt och framförallt bättre slagtålighet. Men han har definitivt en chans. Det kommer bli en intressant match, men inte den mest underhållande. Tror att det kommer se ut lite som Haye-Harrison i början.

Jag tror absolut inte att Haye kommer försöka slå ut Wlad i första ronden, som många verkar tro.

HulkH
2011-06-19, 18:37
Ja, jag håller stenhårt på Haye men tror tyvärr också att Wlad vinner. 60/40 Wlad/Haye IMO.

Haye hade behövt mer rutin i tungvikt och framförallt bättre slagtålighet. Men han har definitivt en chans. Det kommer bli en intressant match, men inte den mest underhållande. Tror att det kommer se ut lite som Haye-Harrison i början.

Jag tror absolut inte att Haye kommer försöka slå ut Wlad i första ronden, som många verkar tro.

Håller med, men Wlad har riktigt bra teknik som kan göra det svårt för Haye att knocka han. Skilland om Haye var riktigt snabb, då skulle han har mycket större chans.

HulkH
2011-07-03, 09:36
Klitschko vann, inte oväntat.
Helt OK match dock .

Nitrometan
2011-07-04, 13:11
Klitschko vann, inte oväntat.
Helt OK match dock .

Mer oväntat att det inte blev KO nummer 50. Jag var förvånad att Haye stod på benen hela matchen.

Kwon
2011-07-04, 13:15
Haye är omöjlig att knocka med Vlads stil.

Nitrometan
2011-07-04, 13:19
Haye är omöjlig att knocka med Vlads stil.

Det kan vara så. Bara det att jag får lite "Ivan Drago"-vibbar av Klitschko-bröderna.

"I must break you!" :D

Tricklew
2011-07-04, 13:32
Är ju självklart att en Klitschko vinner över Haye, med deras djupa strategiska tänkande kan de inte förlora mot en så simpel människa som Haye.


http://www.chessbase.com/news/2005/kramnik12.jpg

tp_88
2011-07-04, 14:02
Gick ungefär som väntat. Haye gjorde en lite sämre match än jag trodde, kanske delvis pga tån, och Wlad en lite bättre. Det som förvånade mig mest var att Haye inte blev det minsta skakad av ett par bra träffar från Wlad.

Haye träffade faktiskt fler power punches än Wlad enligt compubox, bara som en liten notis. Givetvis vann Wlad stort på poäng dock, men i princip alla ronder var skapligt jämna.

Hade han vunnit så hade jag tyckt att det var klokt att dra sig tillbaka, nu skulle jag helst av allt se att han gick ner till CW igen och tog tillbaks alla bältena. Det är trotsallt där han hör hemma och han skulle utan problem klara vikten. Men det kommer inte hända. Utöver det så är i princip bara matcher mot Vitali, Adamek och Povetkin intressanta. Ev. vinnaren av Fury och Chisora, skulle nog kunna bli en ganska stor match i UK. Adamek och Povetkin tror jag inte är aktuellt pga att det skulle generera för lite pengar, förutsatt att inte Adamek, på nåt oförklarligt sätt, lyckas vinna mot Vitali.

max payne
2011-07-04, 16:38
Wow

Kwon
2011-09-18, 20:58
Mayweather VS Ortiz

Kjamis

OWIlrkq5a-I

http://cdn2.sbnation.com/imported_assets/810488/8_medium.gif

Dav0d
2011-09-18, 21:00
Mayweather VS Ortiz

Kjamis

OWIlrkq5a-I

http://cdn2.sbnation.com/imported_assets/810488/8_medium.gif

Dumt av ena, fult av den andra.

Kwon
2011-09-18, 21:01
Ville ju bara kjamas lite juh!

JJOHANSSON
2011-09-18, 22:33
Ortiz skallade ju Mayweather först så det var faktiskt rätt åt honom.

Supermicke
2011-09-18, 23:17
dommaren ser ut som han såg någon brud flasha boobs i publiken typ?

LeBron
2011-09-18, 23:34
Fattar inte varför alla hatar Floyd, han är såå j*vla skön! Alltid gillat hans boxningsstil och kaxiga attityd och det bästa är att han kan backa upp det! :D

Grym KO! Domaren hade startat matchen och killen hade redan bett om ursäkt två gånger, tredje gånget gillt eller vadå? :)

Drfg
2011-09-19, 00:28
Fegaste movet jag sett någonsin, vilken jävla sopa.

LeBron
2011-09-19, 00:29
Fegaste movet jag sett någonsin, vilken jävla sopa.

Håller med, riktigt j*vla lågt att skalla någon när man är i underläge. Och sedan säga "jag råkade".

Drfg
2011-09-19, 00:31
Håller med, riktigt j*vla lågt att skalla någon när man är i underläge. Och sedan säga "jag råkade".

Har inte sett skallningen min kommentar kanske stämmer på dem båda.

Doctor Snuggles
2011-09-19, 00:52
Han får skylla sig själv om han vill kramas. Kramas är gay.

LeBron
2011-09-19, 00:56
Har inte sett skallningen min kommentar kanske stämmer på dem båda.

* Ortiz har Floyd mot repen men missar typ alla slag (grymt svårt att träffa Floyd i skallen)
* Ortiz blir sur och skallar honom
* Domarn går emellan, Ortiz kramar Floyd första gången, ber om ursäkt. Kramar honom igen, ber om ursäkt.
* Domarn startar fighter, Ortiz försöker be om ursäkt en tredje gång (tror jag?) men matchen har redan återupptagits och Floyd fortsätter.

Klockren KO

krellik
2011-09-19, 03:02
Protect yourself at all times står det i reglerna, har han redan kramats två gånger innan domaren körde igång matchen så får det räcka.

tp_88
2011-09-19, 11:52
Floyd gjorde inget otillåtet, nej. Osportsligt? Ja. Men Ortiz skalle var ful den också så jag har inga större problem med KOn.

Cortez däremot gjorde bort sig igen, är så trött på domarna efter alla misstag som har begåtts i år.



Sen... någon sa att h*n inte förstod varför folk inte gillar Floyd? Han är en ren jävla idiot, helt enkelt. Väldigt duktig boxare, inget snack om saken, en av dom absolut bästa under denna eran, men han är en barnslig, överspänd, jävla idiot.

Särskilt kul stil i ringen har han inte haft sedan han boxades i lättvikt heller, det är få megafighter där betydande delar av publiken har lämnat arenan mitt under pågående huvudmatch, vilket hände mot t.ex. Baldomir.


Alla visste att Ortiz hade en väldigt, väldigt liten chans att vinna i lördags. Boxar man oavgjort med Lamont Peterson (och hade med största sannolikhet förlorat om det hade varit 12rd) för mindre än ett år sedan så har man självklart bara en avlägsen chans att vinna på KO mot Floyd. Året innan blev han dessutom utslagen mot Maidana.

Hoppas att Floyd möter Khan i sin nästa match, inte för att jag tror att Khan vinner men han har en betydligt större chans än Victor hade iaf. Någon match mot Manny kommer det aldrig bli, och det är lika bra det. Har helt slutat bry mig efter allt skitsnack som har varit i 2 år nu.


Nattens behållning var annars post-fight intervjun med Larry, brukar inte gilla honom med lolade rejält åt den.

http://oi53.tinypic.com/34r8x2v.jpg

"I wish I was 50 years younger and I'd kick your ass!"

KidZap
2011-09-30, 17:02
Hey!

En snabbfråga om boxningshandskar.

Jag ska börja med typ boxercise eller vad det heter. Ingen sparring eller säck utan bara mitts-träning. Tänkte köpa handskar och undrar hur mycket fyllning jag bör ha. 12oz eller räcker det med 10oz eller vad?

Vill inte ha några jättehandskar, det behövs ju inte! Har hört att folk har säckhandskar men jag har hellre riktiga handskar med bättre handledssupport osv. Vad säger ni?

young_george
2011-09-30, 18:37
"Riktiga" handskar har knappeligen bättre handledsstöd än säckhandskar, så det ska nog gå bra sådana.

Det riktiga handledsskyddet kommer från att linda händerna rätt, så passa på att lära dig det. Kan verka jobbigt att linda hela tiden, men vila och rehab är mycket jobbigare.

KidZap
2011-09-30, 20:54
"Riktiga" handskar har knappeligen bättre handledsstöd än säckhandskar, så det ska nog gå bra sådana.

Det riktiga handledsskyddet kommer från att linda händerna rätt, så passa på att lära dig det. Kan verka jobbigt att linda hela tiden, men vila och rehab är mycket jobbigare.
Hej George och tack för svaret!

Du har nog rätt om handledsstödet, jag vet ju inte. Tyckte bara det såg så ut. Har ett par säckhandskar hemma och de är verkligen inte sköna och har ingen support alls för handlederna. De sluter inte ens tätt liksom. Jämför det med t.ex. de här som man kan dra åt ordentligt: http://www.sportsdirect.com/everlast-protex-2-leather-training-gloves-753245

Sen ska man såklart lära sig att linda bra ändå! :)

tp_88
2011-11-12, 12:40
04:00 på TV10: Manny Pacquiao Vs Juan Manuel Marquez III.

http://www.boxingscene.com/uploads/45943/Pacquiao_Marquez_weighin_111111_001a.jpg


Don't miss it. *popcorn*

young_george
2011-11-12, 12:53
Pacman på ena kanalen, tungvikts MMA på andra. Fuckin' great day to be alive!

Kallsone
2011-11-12, 12:58
Läste någonstans att Evander Holyfield ska upp i ringen igen. Någon som vet mer info om var kan kan se matchen?

young_george
2011-11-12, 13:02
Läste någonstans att Evander Holyfield ska upp i ringen igen. Någon som vet mer info om var kan kan se matchen?

Det tror jag inte, han slogs i April senast och det är inte så mycket att se på.

It´s a young mans game

Kallsone
2011-11-12, 13:52
Det tror jag inte, han slogs i April senast och det är inte så mycket att se på.

It´s a young mans game

Är helt säker på att han ska gå match i december. reportage om det på tv till och med. Folk tyckte han va galen.

Hittar det dock inte när jag googlar.

edit: http://www.ticketsolutions.com/blogs/intentional-foul/boxing/evander-holyfield-comeback/

edit2: det va nog inte rätt länk iaf.... konstigt..

edit3: http://bleacherreport.com/articles/841308-povetkin-vs-holyfield-17th-december-2011-one-last-title-shot-for-the-real-deal där har vi!!!

young_george
2011-11-12, 14:03
Det tror jag inte, Povetkin har redan en bokad fight i december.

tp_88
2011-11-12, 15:11
Det var snack om en titelmatch mot Povetkin, men den blev som tur väl var inte av.

Holyfield har ingen match bokad för tillfället såvitt jag vet.

CalleP
2011-11-12, 15:43
Denna tråden har jag missat! Kommer bli sjukt roligt med matchen inatt. Tror pacquiao har utvecklats lite för mycket för marquez denna gången. Men som sagt så verkar Marquez camp ha gått in lite annorlunda för vikt uppgången och tränar på ett smart sätt.

Jag hoppas att Pacquiao så att Floyd och han kan mötas.

HulkH
2011-11-12, 16:11
Denna tråden har jag missat! Kommer bli sjukt roligt med matchen inatt. Tror pacquiao har utvecklats lite för mycket för marquez denna gången. Men som sagt så verkar Marquez camp ha gått in lite annorlunda för vikt uppgången och tränar på ett smart sätt.

Jag hoppas att Pacquiao så att Floyd och han kan mötas.

Om det ändå kunde hända... :(

tp_88
2011-11-12, 16:50
Om det ändå kunde hända... :(
Det gör det inte.

Jag hoppas istället på Sergio Vs Pac och Floyd Vs Khan under 2012.

Mannys tidiga (Mars-Maj) match tror jag blir mot Bradley dock, och Floyd ska ju boxas 5/5-12 men jag vet inte vem jag tror att det blir mot. 5e Maj är någon Mexikansk helgdag så det vore ju rimligt om det var mot en Mexikan. Frågan är bara vem. Förhoppningsvis är det INTE en re-match mot Ortiz, eller en match mot Morales (som det går lite rykten om, men jag tror inte att Floyd skulle sjunka riktigt så lågt) och jag tror inte att GBP skulle "offra" Alvarez såhär tidigt i hans karriär.

babidi
2011-11-12, 18:35
cinco de mayo

CalleP
2011-11-12, 20:52
Om jag ska vara ärlig tror jag att Floyd kommer möta Pacquiao 2k12 tror också rätt hårt på att han villa hålla matchen länge för att bygga upp hypen mer(dvs tjäna mer pengar) och samtidigt sakta ner pacquiao lite.

Tror inte på hans anklagelser dock.

LeBron
2011-11-12, 23:47
Floyd vinner mot Pacman, enkelt! (ifall det blir av)

tp_88
2011-11-13, 06:58
Ok, nu tror jag också på en Mayweather-fight om inte Arum förhindrar det. (Vilket är troligt, JMM-Pac IV är nog inte otänkbart)

Och nu tror jag också på vinst för Floyd. Pac kan inte hantera boxare som går bakåt och cirkulerar till vänster särskilt bra. Dessutom är jag nu ännu mer övertygad om att Pacs peak kom under DLH/Hatton/Cotto-perioden, han har definitivt gått bakåt sedan dess.

CalleP
2011-11-13, 07:11
Tyckte detta var ett riktigt hemskt domslut! Marquez match helt klart.

Håller verkligen med dig tp, detta var inte gamla pacquiao vilken man såg tecken av mot mosley förövrigt.

Marquez blev rånad från vinsten.


Det som verkligen talar för Floyd är att han är en counter puncher han med. Men han är långt mycket bättre än vad marquez är.
Detta visade bara på att domare tydligen dömmer efter hypen.

Jag är ett stort Pacquiao fan och jag tycker han förlorade.

tp_88
2011-11-13, 07:23
Han blev definitivt inte rånad IMO.

Compubox:

Pac: 176/578
JMM: 138/436

Nu är ju givetvis inte det allt men det är en indikation. Jag räknade inte poäng, det får jag göra när jag ser om matchen, men spontant så skulle jag säga 114-114 eller 115-113 Pac. Definitivt inget katastrofalt domslut med 114-114/115-113/116-112. 116-112 kortet är väl möjligtvis på gränsen, men det var många jämna ronder.

CalleP
2011-11-13, 18:49
Förstår hur du tänker. Men jag tycker också man ska poängsätta för hur man förväntar sig att en fighter ska boxas. Jag menar det kändes ju mer att Pacquiao boxades på Marquez vilkor än tvärtom. Tyckte det var som om Pacquiao fick dom sämre rena träffarna även om statistiken säger anorlunda.

Jag hade det 115-113 till marquez. Sedan kan man ju förstå att dom tycker att man ska knocka mästaren för att bli mästaren man vet inte. Nej rån kanske är att ta i till ex om man jämför med Lewis, holyfield 1 som är ett av tidernas sämsta domslut med Holyfield, Valuev brevid.

Men håller fast vid att Marquez vann.

tp_88
2011-12-04, 00:10
Riktigt, riktigt, RIKTIGT vidrigt domslut i Helsingfors. Sauerland är duktiga på det. Kanske den värsta bortdömningen jag har sett, absolut top3 iaf. 117-111 Chisora fick jag det till, om jag var generös mot Helenius. Kunde lika gärna ha varit 118-110 eller 119-109.

Så fruktansvärt trött på alla köpta domslut och bedrövliga insatser av ringdomare iår.

Doctor Snuggles
2011-12-04, 00:55
Japp, håller med. Räknade inte så noga, men nog såg det ut som helenius förlorade. Såg ngn Vlodarczyk matchen? Grymt avslut.

CalleP
2011-12-12, 20:46
Det där var iaf ett rån. Ett skämt att det ens var jämnt efter 6-7:e ronden. Men som sagt Chisora får ju möta vitali vilket han HELT klart förtjänar.


TP håller helt klart med dig, många värdelösa domslut och kontroversiella matcher.

Men detta var ju ungefär lika dåligt som valuev - holyfield eller lewis - holyfield 1. Värdelöst !

Iron Bull
2012-10-07, 17:34
Jag skulle vilja börja i boxning, men helst ta mig i form lite först så man inte fullkomligt skämmer ut sig väl där. Tips på träning, förberedelser etc.? :)

delta_mats
2012-10-07, 17:38
Jag skulle vilja börja i boxning, men helst ta mig i form lite först så man inte fullkomligt skämmer ut sig väl där. Tips på träning, förberedelser etc.? :)

Löpning, korta explosiva intervaller.
Armhävningar, situps, och liknande kroppsövningar. Dessa kan du köra som cirkelträning typ.

Sen själva boxningsbiten får du på klubben. Kommer bli jobbigt ändå men det gör ju inget.

Iron Bull
2012-10-07, 17:41
Löpning, korta explosiva intervaller.
Armhävningar, situps, och liknande kroppsövningar. Dessa kan du köra som cirkelträning typ.

Sen själva boxningsbiten får du på klubben. Kommer bli jobbigt ändå men det gör ju inget.

Har hyfsad "gym-muskulatur", känns mest som om det är kondition, snabbhet och koordination, arbetseffektivisering som bör jobbas på. :) Kanske armhävningar på en arm med hopp över boll och hopp upp på bänk som konditionsformer? Kan även hoppa hopprep bra, så det kanske är en idé? Korta explosiva intervaller, ska jag vila emellan dessa för att få till mer explosivitet? Kanske uppför backar? :)

delta_mats
2012-10-07, 17:51
Har hyfsad "gym-muskulatur", känns mest som om det är kondition, snabbhet och koordination, arbetseffektivisering som bör jobbas på. :) Kanske armhävningar på en arm med hopp över boll och hopp upp på bänk som konditionsformer? Kan även hoppa hopprep bra, så det kanske är en idé? Korta explosiva intervaller, ska jag vila emellan dessa för att få till mer explosivitet? Kanske uppför backar? :)

Snabbast går det ju om du direkt börjar med boxningen. Har du riktigt dålig kondis så kan du ju köra intervallträning 3 ggr i veckan några veckor först för att komma igång.

Iron Bull
2012-10-07, 19:16
Okej! Har problem med att slå propert på säck, t.ex. krokar o.s.v. så funderar på att skaffa en sån här

http://www.karatebyjesse.com/wp-content/uploads/2009/05/bob-dummy.jpg

vart kan man få tag på en sån i Sverige? :)

zarnyhax
2012-10-07, 19:21
Det enda jag vet är att den kallas för typ "Bob the punching dummy" och är ganska dyr. Ser ut och kosta mellan 200-500 dollar när jag googlade.

CalleP
2012-10-07, 19:46
Jag skulle vilja börja i boxning, men helst ta mig i form lite först så man inte fullkomligt skämmer ut sig väl där. Tips på träning, förberedelser etc.? :)


Viktigaste är att du har en bra kondition. Satsa på att köra kondition varannan dag i någon månad så har du en riktigt bra grund att stå på.


Kör 1 månad med kondition 4 dagar i veckan 20-60 minuter varje pass. Det räcker!

Iron Bull
2012-10-07, 19:48
Varannan dag! Det är ju hur ofta som helst. Nåväl, får försöka :)

manekin
2012-10-07, 20:01
Okej! Har problem med att slå propert på säck, t.ex. krokar o.s.v. så funderar på att skaffa en sån här

http://www.karatebyjesse.com/wp-content/uploads/2009/05/bob-dummy.jpg

vart kan man få tag på en sån i Sverige? :)

Har du tränat på Bob tidigare? Är man inte lättviktare så är den världelös...

Iron Bull
2012-10-07, 20:02
Hurså? Läste att det även finns en XL-version. :)

Iron Bull
2012-10-07, 20:17
Vad heter det när man håller högerhanden högt och nästan bakom huvudet, alltså hela tiden? Typ som i Snatch (?)

Spiffy
2012-10-07, 22:40
Jag skulle vilja börja i boxning, men helst ta mig i form lite först så man inte fullkomligt skämmer ut sig väl där. Tips på träning, förberedelser etc.? :)

De flesta som börjar är ju nybörjare, så det är väl bara att börja.
Klart du kan fixa till konditionen lite, men det är ok att vara nybörjare lixom.

regus
2012-10-07, 22:41
Vad heter det när man håller högerhanden högt och nästan bakom huvudet, alltså hela tiden? Typ som i Snatch (?)

Jag vet inte, men det låter som det kan heta "dumt".

CalleP
2012-10-08, 10:55
Varannan dag! Det är ju hur ofta som helst. Nåväl, får försöka :)

Fast egentligen det absolut bästa är ifall du bara går dit och kör på. Visst det kommer vara jobbigt i början men när du har anpassat dig till träningen så kommer det vara sjukt roligt, lycka till!

Iron Bull
2012-10-12, 15:14
Det är ju helt otroligt jobbigt att slå intensivt på en säck i mer än fasiken typ 60 sekunder? Hur långa är ronder, och hur jobbiga är de i förhållande till annat? Känns som det mest jobbiga i hela världen.

tp_88
2015-02-21, 02:15
Pac-Floyd. 2/5-15.

http://cdn2-www.ringtv.craveonline.com/assets/uploads/2016/02/Floyd-Mayweather-Manny-Pacquiao-fight-shopped-Lbello-Rchrishyde-small.jpg

5-6 år för sent, och jag är inte alls lika peppad längre. But still.

CalleP
2015-02-21, 06:09
Jag är exakt lika peppad hade ju varit en tragedi ifall matchen aldrig blivit av! Längtar redan och fifan vad glad jag är !!! : D

Leifallan
2015-02-21, 10:49
Fruktansvärt lik Tyson får ja säga.

cero
2015-02-21, 14:10
Pac-Floyd. 2/5-15.

http://cdn2-www.ringtv.craveonline.com/assets/uploads/2016/02/Floyd-Mayweather-Manny-Pacquiao-fight-shopped-Lbello-Rchrishyde-small.jpg

5-6 år för sent, och jag är inte alls lika peppad längre. But still.

http://cdn.bleacherreport.net/images_root/article/media_slots/photos/000/642/224/KO_original.gif?1355041620

Mystiken är borta, men det kommer givetvis bli en episk match i alla fall.

baktung
2018-05-05, 23:13
Jag såg just matchen som visades på TV10, mellan Bellew och Haye. Bellew vann på TKO men jag tyckte att domaren bröt så fort han bara kunde. Blev faktiskt helt bestört över hur snabbt domaren bröt. Någon som har en åsikt om detta? Bryter domarna tidigare nuförtiden? Jag har inte sett en boxningsmatch på över tio år sen tiden då jag hade TV1000.

lillaPiggy
2018-05-06, 00:28
Jag såg just matchen som visades på TV10, mellan Bellew och Haye. Bellew vann på TKO men jag tyckte att domaren bröt så fort han bara kunde. Blev faktiskt helt bestört över hur snabbt domaren bröt. Någon som har en åsikt om detta? Bryter domarna tidigare nuförtiden? Jag har inte sett en boxningsmatch på över tio år sen tiden då jag hade TV1000.

det stämmer bra dom bryter tidigare nuförtiden

tp_88
2018-05-06, 13:49
Tycker att det var ett bra stoppage.

CalleP
2018-05-07, 16:31
Håller med, Haye såg ut som en skugg av sitt forna jag och hade redan gått ner 2-3 gånger innan och såg helt slut ut. Ifall det hade fortsatt hade han bara gått ner en gång till och tyckte han såg helt chanslös ut från början.


Hoppas verkligen han lägger av nu! :(

kaer
2018-05-07, 22:27
Tyson vs Holyfield:
https://imgur.com/gallery/cTzam


Användaren skriver väldigt bra om boxning tyckker jag. Klart värt att kolla några av hans 'breakdowns'.
https://imgur.com/user/escudonbk/submitted

Macroman
2018-05-09, 09:47
Tyson vs Holyfield:
https://imgur.com/gallery/cTzam


Användaren skriver väldigt bra om boxning tyckker jag. Klart värt att kolla några av hans 'breakdowns'.
https://imgur.com/user/escudonbk/submitted

Lysande analys!!

CalleP
2018-05-20, 12:21
Badou jack gick upp emot Adonis Stevenson för wbc-lätttungvikts titel inatt!
Matchen slutade lika och jag hade samma poäng.

Jacks plan var att låta Stevenson slå ut sig tidigt in i matchen men problemet var att han gav upp 5 av de 6 första ronderna. Vilket gjorde det svårt att klätta tillbaka. Det verkade dock fungera bra för Jack för efter runda 6 såg Stevenson väldigt trött ut. Slagen som innan hade kommit med bra fart såg nu mer ut som han putte fram med inget riktigt krut bakom.

Jack däremot såg riktigt bra ut, kombinationer emot huvud och kropp och rörde sig fint i sidled och hade bra variaton bårde med hårda och lätta slag. Såhär fortsatte det fram tills runda 10 där Jack fortfarande var mer aktiv men Stevenson fick in ett riktigt bra kroppslag med runt 1 minut kvar av ronden vilket Jack visade sig besvärad av. Stevenson fick en nytändning efter det och antagligen vann han ronden på grund av att han fick in många bra hårda kroppslag.

Sista två ronderna var spännande, eftersom kroppslaget hade skadat Jack i slutet av den 10:e så kände Stevenson sig pressad att avsluta matchen så han gick ut väldigt hårt. En minut in i 11 ronden så tog det slut för Stevenson nu hade han inget kvar. Jack såg också trött ut med var ändå den bättre fightern och såg fortfarande ut som om han hade kraft kvar i slagen.

Inför den sista ronden hade jag det 6 ronder för Stevenson och 5 för Jack. Jack var då alltså tvungen att få ner Stevenson för att vinna matchen.
Jack pressade hela ronden och i sista 30 sekunderna så var Stevenson tvungen att hålla i Jack för att inte gå ner. Han var helt slut!

Matchens officiella poängkort var 115-113 och två stycken 114-114. Så har inga problem med resultatet som då blev Majority draw! Det enda jag hade problem med var domaren som tillät Stevnson clincha hela matchen utan att ens varna honom en gång. Men när Jack clinchade en gång i 10:e när han var skadad av kroppslaget fick han en tillsälgelse direkt.

Så ännu en väldigt spännade match ifrån Jacks sida och sjukt roligt att vi har en svensk som kan utmanna de allra bästa i sin division. Hoppas verkligen det blir en rematch!

spoon
2018-05-20, 13:28
Badou jack gick upp emot Adonis Stevenson för wbc-lätttungvikts titel inatt!
Matchen slutade lika och jag hade samma poäng.

Jacks plan var att låta Stevenson slå ut sig tidigt in i matchen men problemet var att han gav upp 5 av de 6 första ronderna. Vilket gjorde det svårt att klätta tillbaka. Det verkade dock fungera bra för Jack för efter runda 6 såg Stevenson väldigt trött ut. Slagen som innan hade kommit med bra fart såg nu mer ut som han putte fram med inget riktigt krut bakom.

Jack däremot såg riktigt bra ut, kombinationer emot huvud och kropp och rörde sig fint i sidled och hade bra variaton bårde med hårda och lätta slag. Såhär fortsatte det fram tills runda 10 där Jack fortfarande var mer aktiv men Stevenson fick in ett riktigt bra kroppslag med runt 1 minut kvar av ronden vilket Jack visade sig besvärad av. Stevenson fick en nytändning efter det och antagligen vann han ronden på grund av att han fick in många bra hårda kroppslag.

Sista två ronderna var spännande, eftersom kroppslaget hade skadat Jack i slutet av den 10:e så kände Stevenson sig pressad att avsluta matchen så han gick ut väldigt hårt. En minut in i 11 ronden så tog det slut för Stevenson nu hade han inget kvar. Jack såg också trött ut med var ändå den bättre fightern och såg fortfarande ut som om han hade kraft kvar i slagen.

Inför den sista ronden hade jag det 6 ronder för Stevenson och 5 för Jack. Jack var då alltså tvungen att få ner Stevenson för att vinna matchen.
Jack pressade hela ronden och i sista 30 sekunderna så var Stevenson tvungen att hålla i Jack för att inte gå ner. Han var helt slut!

Matchens officiella poängkort var 115-113 och två stycken 114-114. Så har inga problem med resultatet som då blev Majority draw! Det enda jag hade problem med var domaren som tillät Stevnson clincha hela matchen utan att ens varna honom en gång. Men när Jack clinchade en gång i 10:e när han var skadad av kroppslaget fick han en tillsälgelse direkt.

Så ännu en väldigt spännade match ifrån Jacks sida och sjukt roligt att vi har en svensk som kan utmanna de allra bästa i sin division. Hoppas verkligen det blir en rematch!Troligtvis det bästa referatet som går att hitta. Tidningarna skriver ju sällan om boxning. Låter som en bra match. Kanske ska ta och se den i efterhand.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Leifallan
2018-05-20, 18:12
Grymt om returmatchen kom till Sverige!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Gil77
2018-05-20, 18:34
Tror han krävde att den skulle hållas i Las Vegas.

Macroman
2018-05-21, 12:54
Badou jack gick upp emot Adonis Stevenson för wbc-lätttungvikts titel inatt!
Matchen slutade lika och jag hade samma poäng.

Jacks plan var att låta Stevenson slå ut sig tidigt in i matchen men problemet var att han gav upp 5 av de 6 första ronderna. Vilket gjorde det svårt att klätta tillbaka. Det verkade dock fungera bra för Jack för efter runda 6 såg Stevenson väldigt trött ut. Slagen som innan hade kommit med bra fart såg nu mer ut som han putte fram med inget riktigt krut bakom.

Jack däremot såg riktigt bra ut, kombinationer emot huvud och kropp och rörde sig fint i sidled och hade bra variaton bårde med hårda och lätta slag. Såhär fortsatte det fram tills runda 10 där Jack fortfarande var mer aktiv men Stevenson fick in ett riktigt bra kroppslag med runt 1 minut kvar av ronden vilket Jack visade sig besvärad av. Stevenson fick en nytändning efter det och antagligen vann han ronden på grund av att han fick in många bra hårda kroppslag.

Sista två ronderna var spännande, eftersom kroppslaget hade skadat Jack i slutet av den 10:e så kände Stevenson sig pressad att avsluta matchen så han gick ut väldigt hårt. En minut in i 11 ronden så tog det slut för Stevenson nu hade han inget kvar. Jack såg också trött ut med var ändå den bättre fightern och såg fortfarande ut som om han hade kraft kvar i slagen.

Inför den sista ronden hade jag det 6 ronder för Stevenson och 5 för Jack. Jack var då alltså tvungen att få ner Stevenson för att vinna matchen.
Jack pressade hela ronden och i sista 30 sekunderna så var Stevenson tvungen att hålla i Jack för att inte gå ner. Han var helt slut!

Matchens officiella poängkort var 115-113 och två stycken 114-114. Så har inga problem med resultatet som då blev Majority draw! Det enda jag hade problem med var domaren som tillät Stevnson clincha hela matchen utan att ens varna honom en gång. Men när Jack clinchade en gång i 10:e när han var skadad av kroppslaget fick han en tillsälgelse direkt.

Så ännu en väldigt spännade match ifrån Jacks sida och sjukt roligt att vi har en svensk som kan utmanna de allra bästa i sin division. Hoppas verkligen det blir en rematch!

Är det inte märkligt att reglerna säger att det blir oavgjort när en domare har honom som vinnare och övriga två har oavgjort? Borde ju bli seger oavsett om den andra är regerande mästare eller inte.