handdator

Visa fullständig version : Grönsaker


Big bicep
2010-07-14, 17:03
Hej!

Måste en portion under deff innehålla kolhydrater också, eller kan det fungera lika bra med kokta wok grönsaker till istället för ris eller pasta?

bb X
2010-07-14, 17:04
Nej, du måste inte äta kolhydrater. :)

mattilainen
2010-07-14, 17:16
exakt. Du behöver inte få i dig kolhydrater alls om du inte vill.

Big bicep
2010-07-14, 17:30
menade mer, tror ni att det gör mycket för muskelmassan om jag hoppar över ett mål utan ris eller pasta, och kör wokgrönsaker istället, borde varit tydligare frånbörjan

bb X
2010-07-14, 17:38
Så länge du äter tillräckligt med protein så kommer det inte göra något, ev lite svagare.

blondyz
2010-07-14, 17:54
tips kan vara att om man kör extremt lågt på kolisarna i helehet att "kolhydratsladda" en dag i veckan..

nocantdo
2010-07-14, 18:12
Jag har ätit med grönsaker som ersättning för ris,pasta,potatis etc över en period på 2 år nu med nån dag i veckan där jag gjort en carb loading och det har get mig bra resultat.
Har känts som att jag har gjort mer rena ökningar utan en massa fet inlagring som man får vid en Bulk.
Har haft ett riktigt högt protein intag måste tilläggas!

young_george
2010-07-14, 19:26
menade mer, tror ni att det gör mycket för muskelmassan om jag hoppar över ett mål utan ris eller pasta, och kör wokgrönsaker istället, borde varit tydligare frånbörjan

Kolhydrater har ingen direkt påverkan på muskelmassan alls. Att ersätta kolhydrater med samma mängd kalorier från annan näringskälla kommer inte påverka din muskelmassa negativt, tvärt om, om något.

Eddie Vedder
2010-07-14, 19:52
Värt att tillägga är ju dessutom att wokgrönsaker (morötter, vattenkastanjer etc.) inte är NOLL kolhydrater heller. en stor portion wokgrönsaker ger säkert lite påfyllning även det.

hejhopp79
2010-07-14, 20:11
Många byter ju faktiskt ut stärkelse i form av ris, pasta etc mot grönsaker under deff. Många stillasittande människor borde göra detta all the time skulle jag säga, då de inte får ut något av att få en massa blodsockerhöjningar kors och tvärs under dagen.

nocantdo
2010-07-14, 23:20
Många byter ju faktiskt ut stärkelse i form av ris, pasta etc mot grönsaker under deff. Många stillasittande människor borde göra detta all the time skulle jag säga, då de inte får ut något av att få en massa blodsockerhöjningar kors och tvärs under dagen.

Absolut kan inte hålla med dig mer där! Äcklar mig nästan hur vissa bekanta trycker i sig Hel-halvfabrikat packat med skit kvalité av näringsvärden...

hejhopp79
2010-07-15, 00:08
Absolut kan inte hålla med dig mer där! Äcklar mig nästan hur vissa bekanta trycker i sig Hel-halvfabrikat packat med skit kvalité av näringsvärden...

Japp. Det finns en enormt utbredd okunskap/ovilja att ta reda på vad man stoppar i sig och hur det påverkar kroppen.