handdator

Visa fullständig version : Minska midjemåttet, Ja tack!


oRRelito
2010-07-14, 14:34
Hej

Kan man minska midjemåttet/rumpa/lår med flera cm utan att förlora allt för mycket vikt?


22 årig kille med för stort intresse för god mat skulle nog en kontaktannons om mig börjas med.
Är 170cm väger 74kg och har "lagom" kropp överallt utom runt magen/rumpa/lår...

I somras tog jag mig i kragen och började motionera tungt som fan. Sprang åtskilliga mil och vikten rasade. Felet var att jag tappade överallt utom just mina problemområden och detta fenomen ledde till att jag såg sjuk ut i ansiktet med utstående kindben m.m

Jag behöver alltså hjälp. Har räknat ut att jag gör av med ca 2300-2500kcal per dag.

Har ett upplägg som ser ut som följande:

M-Gym
T-Thaiboxning
O-Vila
T-Thaiboxning
F-Gym

Tips någon?

King Grub
2010-07-14, 14:45
Kaloriunderskott. Hur du skapar det är upp till dig. Du kan tyvärr inte själv bestämma var du kommer att förlora fett, utan "problemområdena", om man har sådana, är oftast dom som har kvar fettet sist, och ofta får man acceptera en rejäl avmagring av resten av kroppen om man vill bli riktigt hård där.

oRRelito
2010-07-14, 15:07
Tack för svaret

Varför finns inte mirakelkurer!

Ska jag tänka långsiktigt och ligga på ett litet kaloriunderskott eller ska jag försöka minska i en snabbare takt? Tänker mest på att slippa se så avmagrad och smal ut i ansiktet en längre tid.